Автор Тема: Ауто Билд:Първи впечатления - KIA Sportage CRDI. 16V  (Прочетена 13882 пъти)

cmapmep

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 212

cmapmep

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 212
Re: Ауто Билд:Първи впечатления - KIA Sportage CRDI. 16V
« Отговор #1 -: Януари 09, 2011, 07:41:31 pm »
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JRKP5rLQqOg[/youtube]

Shadow

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 447
  • Sportage 2.0® CRDI AWD
Re: Ауто Билд:Първи впечатления - KIA Sportage CRDI. 16V
« Отговор #2 -: Януари 09, 2011, 09:55:20 pm »
И аз покарах дизелячето, определено ми хареса как дърпа в сравнение с бенза, но всеки си има предпочитания. И ето от мен малко характеристики на двигателите обороти/ NM  8-)

« Последна редакция: Януари 09, 2011, 11:21:59 pm от Shadow »

Shadow

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 447
  • Sportage 2.0® CRDI AWD
Re: Ауто Билд:Първи впечатления - KIA Sportage CRDI. 16V
« Отговор #3 -: Януари 12, 2011, 11:00:12 am »
Оказа се, че и IX35 се произвежда в един и същи завод със Sportage, Ceed според рунаците http://auto.lenta.ru/articles/2010/12/24/kia/

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1730
  • Шеф диригент
    • Inspire Communications LTD
Re: Ауто Билд:Първи впечатления - KIA Sportage CRDI. 16V
« Отговор #4 -: Януари 12, 2011, 11:56:01 am »
И аз покарах дизелячето, определено ми хареса как дърпа в сравнение с бенза, но всеки си има предпочитания. И ето от мен малко характеристики на двигателите обороти/ NM  8-)



бензините са повече за "ръчка" трябва да караш във високи обороти за да имаш тяга :)
Hyundai Genesis 2015 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
[ex]KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT

Shadow

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 447
  • Sportage 2.0® CRDI AWD
Re: Ауто Билд:Първи впечатления - KIA Sportage CRDI. 16V
« Отговор #5 -: Януари 12, 2011, 12:06:55 pm »
И пак малко трудно я догонват за сравнение Nm/RPM 1,7CRDI и 2.0 бенз
« Последна редакция: Януари 12, 2011, 12:11:05 pm от Shadow »

ndg

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 221
Re: Ауто Билд:Първи впечатления - KIA Sportage CRDI. 16V
« Отговор #6 -: Януари 12, 2011, 10:07:15 pm »
И пак малко трудно я догонват за сравнение Nm/RPM 1,7CRDI и 2.0 бенз
В момента съм се замислил за ъпгрейд от сеед до Спортидж и не знам бензин или дизел.
Не разбирам особено от Nm/RPM, но дизеловия е 136 коня, а бензиновия 163. Дизеловия е и по-тежък. Как така се получава, че поведението му на пътя е по-добро?
Разбира се, ще трябва да ги тествам и двете преди да взема решение. 

Shadow

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 447
  • Sportage 2.0® CRDI AWD
Re: Ауто Билд:Първи впечатления - KIA Sportage CRDI. 16V
« Отговор #7 -: Януари 12, 2011, 10:36:39 pm »
Така или иначе, той го сравнява с 1,6 бензина и е нормално. Съмнява ме да е по-лошо от 2.0 бнез.Колега аз също не твърдя,че съм разбирач и затова не искам да те заблуждавам. Това, което си мисля е , че NM е силата с която двигателя тегли колата (П.С. може би бъркам). Т.Е. когато натиснеш газта колата с повече NM има по-голям тяга. Относно HP и те имат отношение към тягата. Така или иначе основното според мен е, че големият въртящ момент т.е. NM при дизела ги имаш на много по-малки обороти отколкото при бенза и същевреммено това води до по-малък разход. Основно тази ралика се дължи и на наличието на турбина при дизела. Това е!!! Нека някой, който повече разбира да обясни какво дават оборотите на колата и какво дава въртящият момент - ако мога така да се изразя.
« Последна редакция: Януари 12, 2011, 10:53:27 pm от Shadow »

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1730
  • Шеф диригент
    • Inspire Communications LTD
Re: Ауто Билд:Първи впечатления - KIA Sportage CRDI. 16V
« Отговор #8 -: Януари 13, 2011, 12:24:20 am »
Така или иначе, той го сравнява с 1,6 бензина и е нормално. Съмнява ме да е по-лошо от 2.0 бнез.Колега аз също не твърдя,че съм разбирач и затова не искам да те заблуждавам. Това, което си мисля е , че NM е силата с която двигателя тегли колата (П.С. може би бъркам). Т.Е. когато натиснеш газта колата с повече NM има по-голям тяга. Относно HP и те имат отношение към тягата. Така или иначе основното според мен е, че големият въртящ момент т.е. NM при дизела ги имаш на много по-малки обороти отколкото при бенза и същевреммено това води до по-малък разход. Основно тази ралика се дължи и на наличието на турбина при дизела. Това е!!! Нека някой, който повече разбира да обясни какво дават оборотите на колата и какво дава въртящият момент - ако мога така да се изразя.

Nm/Нютон метри - тяга ; HP/ конски сили - мощност


ето малко включване на колегата Анди от Ауди форума:

Мощност и въртящ момент
Всеки е чувал за конски сили и въртящ момент, но каква е разликата между тях?
• Мощността зависи от оборотите и се изчислява на база въртящия момент:
P (kW) = T * n * C1
P = мощност (Power)
T = въртящ момомент (Torque)
n = обороти в минута (RPM)
C1 = константа

Мерната единица за мощност е киловат (kW), но най-често се говори за конски сили (к.с.) или “horsepower (hp)”.
1 к.с. DIN = 1,36 * kW DIN
Бележка: за DIN виж по-долу
• Въртящият момент не зависи от оборотите на двигателя. Изчислява се на база силата, която двигателя прозивежда в точно определен момент.

T (Nm) = V * p * C2
T = въртящ момент (Torque)
P = налягане в цилиндъра
V = обем на цилиндъра
C2 = константа
Мерната единициа е Нютон метър (Nm).
* * * * * *
Малко по-нагоре споменах за DIN. Това е защото мощността и въртящия момент се измерват по различни скали и стандарти. Преди обаче да ви представя някои от по-разпространените скали, искам да въведа още едно широко използвано понятие – т.нар. “wheel horsepower” (whp) или конски сили при колелата. Тази величина изрзява реалната сила, която завърта колелата. За пояснение ще кажа, че whp не е = hp. Ако например мощността на един двигател е 130 к.с., то whp ще бъдe друго по-малко число. Напрактика имаме загуба на мощност. Това е така, защото двигателя задвижва не само колелата, а и други компоненти като динамото, бензиновата помпа, климатика и др.
Това е причината и много тунинг любители да правят т.нар. дино-тест (идва от името на апарата за измерване – динометър (dynometer). Това е анализ чрез специялна апаратура, която замерва мощността и въртящия момент на автомобила при колелата.
Ето някои по-разпространени стандарти:
• Bhp - тук нещата са малко спорни. 1) В повечето книги Bhp се препокрива с понятието whp, за което споменах по-горе (това е може би и по-често използваното значение). Абривиацията идва от “Break Horse Power” и измерва мощността Нето. 2) На няколко места обаче открих и второ тълкувание: Bhp = “British horsepower”, т.е. “Британски конски сили”. Веднага подкрепям твърдението и с формула за преубразуване:
1 bhp = 1,013872 hp DIN
• SAE = “Society of Atumotive Engineers”. Това е американския стандарт – при него замерванията се правят без прикачени динамо, маслен и въздушен въздушен филтър и т.н. Тук мощността се мери по-скоро Бруто. Относителната разлика между DIN и SAE варира между 10-15%. Списание Road&Track дават следната формула за преобразуване:
DIN = SAE - 10%
По непотвърдена информация, в един форум прочетох, че американските конски сили не са равни на европейските. Коефициентът за превръщане от DIN в SAE е 0,97.
• DIN = “Deutsches Institut fur Normung” (известно още като Dourche Industrie Normen) или с други думи това е Германски стандарт. Той е най-често ползван от производителя. Тук измерените показатели са най-близки до реалните (т.е. до whp). Анализът се прави с прикачени динамо, маслена и водна помпа + допълнителни товари, развняващи се на създаваните от бензиновата помпа, инжекционната система, въздушния и масления филтър.
Корекцията се прави при атмосферно налягане 1013 mbar и 200 по Целзий. Формулата е следната:
k = atmp/1013 * ((273 + airt) / 293)^0,5
k = DIN коефициент
atmp = атмосферно налягане в mbar
airt = температура на въздуха в градуси по Целзий
• EWG – Това е европейския стандарт. За съжаление не разполагам с много информация по въпроса.
Корекцията се прави при атмосферно налягане 1013 mbar, но при 250 по Целзий. Формулата е следната:
k = atmp/1013 * ((273 + airt) / 298)^0,5
k = EWG коефициент
atmp = атмосферно налягане в mbar
airt = температура на въздуха в градуси по Целзий
• JIS – “Japanese Industrial Standard”. Японския стнадарт е най-нереален. Може би той до най-висока степен изразявава мощността Нето. Тук всички допълнителни към мотора агрeгати се задвижват от външни източници. Списание Road&Track дават следната формула за преобразуване:
DIN = JIS - 15%
• ISO – “International Standard Organization”. Този стандарт до голяма степен се препокрива с DIN. Разликата се състои в това, че тук липсват допълнително прикачени товари към динамото.
• ГОСТ – “Государствений Стандарт”. Това е руския държавен стандарт. Не съм много запознат с него. Информация по въпроса намерих в един форум, където се казва, че ГОСТ е най-близък по показатели до DIN. Даден е един пример за Москвич измерен по ГОСТ и по SAE:
”Москвич 2140 измерен по ГОСТ е 75hp/55kW, 108Nm. Измерен по SAE 80hp/59kW, 113.8Nm. При двете изследвания - двигател/ауспух/трансм./компресия - всичко е същото.”
Ето и още няколко по-важни преобразувания:
1 кг = 9,81 Nm
1 кг = 7,23 Lbft
1 км = 0,6214 мили
1 галон (Американски) = 3,78533 литра
1 галон (Английски) = 4,54596 литра
* * * * * *
Стандартите като DIN и EWG са много важни, тъй като позволяват да се направи сравнение независимо от атмосферната температура и налягане. От формулите ясно се вижда, че по-високата температура и налягане ще ни дадът и по-голям к-коефициент и обратно. Най-важното обаче е да се разбере какво означава това на практика. Ще пробвам да го обясня така: един двигател с повече к.с. ще има по-добро ускорение 0-100 км/ч, а двигател с по-висок въртящ момент ще направи по-добро време от 80-120 км/ч на една и съща предавка. При ускорение от 0-100 км/ч е нужно да се развият обороти, за да може двигателя да достигне поне до оборотите с най-високи коне. За тестът 80-120 км/ч при една и съща предавка не може да се прави избор на обороти. Това, от което зависи ускорението е въртящият момент. Следователно е възможно един двигател с равни или дори по-малко “кончета под капака” да ускори по-бързо ако и двата автомобила са на една и съща предавка. Така например от ниски обороти един VW TDI (турбо дизел) ускорява по-добре от колкото VW GTI.
* * * * * *
Още малко коментар: Когато решите да си купувате някоя тунинг част, първо обърнете внимание на мерните единици и скалите, по които се изчислява обещаната мощност. Проверете също и следното: тъй като “спечелената” от направената модификация мощност варира в зависимост от оборотите, някои фирми отбелязват печалбата в пиковия момент, а други измерват най-голямата разлика (независимо от оборотите) спрямо стандартна мощност. Това понякога си е чисто пазарен трик, защото не винаги в пиковия момент спечелената мощност е най-голяма. Просто имайте в предвид, че ако една фирма обещава +10 к.с. пикова мощност, а друга +15 к.с. без да отбелязва конкретни обороти, всъщност може да се говори за една и съща преработка, но от различни гледни точки.

Hyundai Genesis 2015 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
[ex]KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT

lini

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 175
  • Sportage SLE 2.0
Re: Ауто Билд:Първи впечатления - KIA Sportage CRDI. 16V
« Отговор #9 -: Януари 13, 2011, 10:37:33 am »
Въпрос на личен избор е дизел или бензин. От една страна по-малкия разход на дизела и по-доброто поведение в ниски обороти (усещане за хубаво ускорение), от друга страна по-евтината начална инвестиция и поддръжка на бензина + (лично за мен) калпавия дизел в България. Като максимална скорост са еднакви почти (малък превез на бензина заради повечето коне). Ако решиш да е ръчни скорости, по-добре е дизела - не знам защо са решили да сложат 5 степенна кутия на големия бензин - според мен трябваше 6 степенна като на малкия.

Shadow

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 447
  • Sportage 2.0® CRDI AWD
Re: Ауто Билд:Първи впечатления - KIA Sportage CRDI. 16V
« Отговор #10 -: Януари 13, 2011, 01:01:23 pm »
Екстра колега добра извадка от Ауди форума  8-)

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Ауто Билд:Първи впечатления - KIA Sportage CRDI. 16V
« Отговор #11 -: Януари 13, 2011, 01:59:32 pm »
то и тук си имаме инфо,ама кой да ползва търсачката :)
Верно,не е толкова подробно за нютон,ама си имаме:

http://www.kia-bg.com/smf/index.php/board,28.0.html  music

ndg

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 221
Re: Ауто Билд:Първи впечатления - KIA Sportage CRDI. 16V
« Отговор #12 -: Януари 13, 2011, 09:36:51 pm »
Въпрос на личен избор е дизел или бензин. От една страна по-малкия разход на дизела и по-доброто поведение в ниски обороти (усещане за хубаво ускорение), от друга страна по-евтината начална инвестиция и поддръжка на бензина + (лично за мен) калпавия дизел в България. Като максимална скорост са еднакви почти (малък превез на бензина заради повечето коне). Ако решиш да е ръчни скорости, по-добре е дизела - не знам защо са решили да сложат 5 степенна кутия на големия бензин - според мен трябваше 6 степенна като на малкия.
Това със скоростите наистина е неразбираемо защо са сложили 5 на бензина. И в салона казаха че ако е дизел - може и с ръчни, но за бензина - автомат.

blgmspt

  • Новак
  • *
  • Публикации: 38
  • AWD 2.0 cdri 136hp ръчка
Re: Ауто Билд:Първи впечатления - KIA Sportage CRDI. 16V
« Отговор #13 -: Януари 18, 2011, 04:52:02 pm »
Здравейте колеги!!
Знае ли някой KIA Sportage CRDI. 16V с верига ли е или с ангренажен ремък. Извинете за глупавия може би за някои!
Благодаря предварително за отговора

Shadow

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 447
  • Sportage 2.0® CRDI AWD
Re: Ауто Билд:Първи впечатления - KIA Sportage CRDI. 16V
« Отговор #14 -: Януари 18, 2011, 08:36:38 pm »
Ако говориш за Sportage III - Верига  bye