Автор Тема: За колегите с други модели КИА  (Прочетена 35808 пъти)

LSFC

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
За колегите с други модели КИА
« -: Юли 07, 2008, 01:08:11 pm »
Здравейте,колеги :) От няколко дни съм собственик на KIA DELTA AVELLA 1.5 бензин,2000 г.,и нямам търпение да взема книжка другата или по-другата седмица,за да и се радвам вече пълноценно :) Прегледах целия форум,но не намерих и дума за моя модел(явно не е толкова разпространен),предполагам,че има и други колеги като мен.Не знам дали е проблем,че отварям нова тема,но ако някой има впечатления от този модел ника сподели :)
Поздрави!  :P

shantavdundi

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 112
Re: За колегите с други модели КИА
« Отговор #1 -: Юли 18, 2008, 11:24:24 pm »
Първо да ти е честита книжката! ;D
Аз съм почти на 18 години(нямам търпение вече да си взема книжката и аз :)) и баща ми има такава машина. Надявам се да ми я остави и аз като взема книжка. :-*
Количката си е перфектна според мен. Двигателя е почти на 150 000 и не е сменяно нищо освен консумативи само от време на време докато не е загряла почуква един клапан, но това е единствения проблем засега.
Купето обаче има един сериозен недостатък- ръждата по калниците- ако я държиш в гараж сичко е точно, обаче ако стои на открито тряа от време на време да махаш ръждата и да ги боидисваш че иначе изгниват доста кофти. А да и пружината на задния ляв амортисоьр се счупи обаче това предполагам е следствие от хубавите български пътища а не от лоши части
Това са като цяло проблемите иначе сичко друго е пефектнор; много е корава колата
« Последна редакция: Ноември 09, 2009, 12:12:00 am от shantavdundi »

Avella

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
Re: За колегите с други модели КИА
« Отговор #2 -: Август 06, 2008, 02:56:35 am »
Имам такава от 2000г. В момента е на 220000, от които половината - на метан. Веднъж до сега смених някакви тампони и накрайници по предницата, забравих кога точно. На 200000 - теч на масло, не голям, но неприятен, оправиха го със смяна на няколко гумени гарнитури и семеринги, бяха станали като пластмасови, и лагер на съединителя. Клапаните даже не знам къде са, не са пипани. Общо взето - много здрава ходова част и двигател, но слаби тенекии - ръждяса около задните калници без да е удряна. На три от повдигачите на стъклата правих ремонт, ама мисля че са насилвани от пичлемета - да проверяват за радио, защото и на трите открих счупено пластмасовото ухо, което държи цялото стъкло чрез жилото. Наскоро в жегите се усъмних в климатика, направиха му тест - 8 градуса на изхода, майстора вика ОК е, в жегите просто трябва да е на максимум. Единственото, с което я глезя, е качествено масло - винаги fullsintetic, смяна на 15000. Ааа, разбира се, една смяна на задни накладки, имаха дебелина, но едната се беше разлепила, няколко смени на предни накладки, без дискове, и ремъци по указание на производителя. Общо взето съм изключително доволен, но заради ръждите и пловдивските кестени /те са като чирпанската градушка/ колата вече няма вид, оглеждам се за новата Ceed, ама като чета форумите, а и цените, направо се отказвам.....
KIA Avella на метан
Alfa Romeo JTD на нафта
Lancia Lybra на бензин/газ

shantavdundi

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 112
Re: За колегите с други модели КИА
« Отговор #3 -: Август 15, 2008, 11:57:56 pm »
Веднъж КИА, Винаги КИА ;D

Петя

  • Новак
  • *
  • Публикации: 26
Re: За колегите с други модели КИА
« Отговор #4 -: Септември 12, 2008, 11:29:48 pm »
... ако я държиш в гараж сичко е точно...
Не е точно така. Познавам човек, който две коли е изхвърлил изгнили от седене в топъл гараж.
През зимата леда със солта се набива по калниците и замръзва. Влизаш в топлия гараж (с парно), всичко се топи, капе и изпарява нагоре. Идеални условия за корозия.
Така, че зависи.
Най-добре е - в гараж и да не се кара.  ok
« Последна редакция: Септември 12, 2008, 11:31:40 pm от Петя »

shantavdundi

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 112
Re: За колегите с други модели КИА
« Отговор #5 -: Септември 13, 2008, 09:43:01 pm »
е да в извесна степен си права само че наистина ако гаража няма одушник въздуха се овлажнява много от изпаренията и колата  придобива ръждясало купе  :-*

jojo

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 77
Re: За колегите с други модели КИА
« Отговор #6 -: Декември 05, 2009, 09:15:01 pm »
момчета доста сте похвалили този модел,искаше ми се и на мен да се присъединя към тезите ви,но сега се чудя за какво си купих точно това.Нямам предвид че е мого зле ,дори аз си метнах 600лв за яко стягане,но и сега пак някак не ми е на сърце.мисля да я пускам за продажба,но като гледам в цяла България около 5 се продават и трудно бих и взел парите,които дадох. Може би някой ще отбележи че не се продават щот са си супер машинки,оставям да вярва,можи би имам доста странно за разбиране аз.
И  сега наистина се чудя дали да я мъча за продан,защото пазара диктува ценови клас,според даден сегмент.А лично на мен ,не ми допада сега никак,мнофго високи седалки,а за жалост съм свикнал да потъвам,скорости  са ми доста къси и особенно като сложих и един подлакътник,все се удрям,возията не е кой знае каква.уж очаквах малък разход на бензин ми е към 9,на газ към 10-11,а автомобил 2.5 ми даваше 14 в София,някак липсва видимост на страни и назад,макар че тва ми е най малкия кусур.
Дайте някакъв съвет като собственици на модела да си го пазя ли или да се отървавам(и да отбележа че има малки петънца ръжда по калниците вече).
Направо ми идва не знам какво да се направя apple drv wall

shantavdundi

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 112
Re: За колегите с други модели КИА
« Отговор #7 -: Декември 06, 2009, 05:07:16 pm »
Всичко си зависи от тебе! Наистина не е приятно като колата не ти доставя удоволствието с което си свикнал, например преди няколко дни се возих в едно Деу Нексиа. Ужас! Като съм свикнал на киата тоя кола ми си видя по тясна, обзора беше лош, скърца отсякъде все едно ще се разглоби, волана имаше луфт и просто не се траеше. Та според мен ако не ти е на сърце я продавай макар и да не й вземеш парите, които си дал- просто ще се мъчиш и тормозиш, ако не ти харесва колата. Ако пък имаш макар и малки симпатии към нея, да знам скоростите са малко странни, но (моля админите да ме извинят за коментара който следва) ако имаш път от 4та върни 3та и я настъпи много здраво, макар и да не е била настъпвана сериозно просто това винаги ми е напълвало душата и ми е правело голям кеф, може и при теб да стане така

jojo

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 77
Re: За колегите с други модели КИА
« Отговор #8 -: Декември 06, 2009, 05:25:22 pm »
въпроса е ,че не е чак да ме дразни,но и намирам някой недостатъци.Днес реших да изляза от София малко и малко я понастъпих и не вярвах ,че ще ми поддържа 170км/ч поне около 7-8км и то на газ,но после се отказах да я мъча,защото на това двигателче около 120-130 на магистрала си му е най-добре.Може би сега ще си я запазя за мен,пък по на там ще мисля.За скоростите ако няма нищо около лоста никъде не се удрям :),но не съм и проверявал и трансмисионното масло как е,защото понякога при включване се чува метал в метал и тук е най дразнещо,но се надявам да е от посоченото.
и да нещо странно ,като я пуснах по инерция без да гася двигател,скоростта ми беше около 150 и двигателя гасне,и това ми го направи няколко пъти,чак от 100 и надолу не гаснеше.

shantavdundi

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 112
Re: За колегите с други модели КИА
« Отговор #9 -: Декември 06, 2009, 11:18:44 pm »
ами този звук при превключване обикновено си се чува кот включваш пета... за друго не знам

jojo

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 77
Re: За колегите с други модели КИА
« Отговор #10 -: Декември 09, 2009, 06:59:29 pm »
и аз не знам за този звук,но имам чуството че ако долея трансмисионно масло и доста по меко ще се превключат скоростите.и тези дни покарах малко около 1000км смесено и си се свиква с колата,хубавото е че ми даде смесен разход около 10л.
обаче странното беше,че на някой малки баири и забиваше муцуната едвам 80км/ч.
реших да погледна под капака кво става и търся дебитометър ,но не видях да има  :o
колега кажи дали има наистина дебитометър този модел .двигателя е 1.5 92 пс

shantavdundi

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 112
Re: За колегите с други модели КИА
« Отговор #11 -: Декември 10, 2009, 10:01:59 pm »
Честно да ти кажа не съм виждал да има дебитомер. Има една сонда при въздужния филтър, но ме съмнява да е тя.
А отосно вървенето може и да съм писал виж дистрибуторната капачка дали е сменявана. Ако не е- смени я, колата върви осезаемо по- добре, даже може и разхода да смъкне малко

jojo

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 77
Re: За колегите с други модели КИА
« Отговор #12 -: Декември 11, 2009, 11:49:42 am »
еми и аз май така ,не открих ,въпреки че се чудех на едно какво ,даже сега и снимка ще сложа ,но за жалост не може а се види добре.Е поне това може да се окаже донякъде  и хубава работа ,че липсва дебитометър,че като знам цените на някой :(.
А за капачката ще я погледна,дори ако е с ниска цена може да си взема една така за резервна. 8-)


shantavdundi

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 112
Re: За колегите с други модели КИА
« Отговор #13 -: Декември 11, 2009, 10:28:50 pm »
по принцип капачката и палеца са около 40 лева комплекта оригинални, а това на снимката и аз не знам какво е ще погледна днес, утре и ако се сетя ще пиша пак
« Последна редакция: Декември 11, 2009, 10:30:56 pm от shantavdundi »

jojo

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 77
Re: За колегите с други модели КИА
« Отговор #14 -: Декември 15, 2009, 10:47:07 pm »
за момента нищо не съм взималче и празници идват.....,но и проблеми нямам,а и карам само в софия сега и то спокойно.За момента съм като момиченце,мушкам се вътре и само карам(да ме извинят дамите,но за мен не е характерно това),но се надявам честно за момента само така да е ,че не ми се набиват допълнително пари и в тази кола. ;)