Автор Тема: Мощност на Kia Sprotage 2011 и първи впечатления  (Прочетена 16271 пъти)

nike197407

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
Re: Мощност на Kia Sprotage 2011 и първи впечатления
« Отговор #15 -: Май 09, 2011, 01:50:35 pm »
Здравейте колеги,

от седмица карам Sportage 2.0 бензин АТ и направо е уникална. Без забележки и разхода и ме изненада. Уикенда направих пробег 1200км и ми даде 8.3л/100  - е няма какво повече да се иска.

lini

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 175
  • Sportage SLE 2.0
Re: Мощност на Kia Sprotage 2011 и първи впечатления
« Отговор #16 -: Май 10, 2011, 10:49:37 am »
Явно имам дупка в резервоара някъде, щото карам с ограниченията и пак разхода ми е 10.7 смесено   :)
При това и ръчка, която би трябвало да е малко по-добре от АТ...


itk

  • Новак
  • *
  • Публикации: 20
  • 2.0 16V D-CVVT 4WD 163 6AT EX
    • Преводачески услуги
Re: Мощност на Kia Sprotage 2011 и първи впечатления
« Отговор #17 -: Юли 01, 2011, 08:26:51 pm »
Айде и аз направих седмица  :D
Първите ми впечатления са като цяло добри. Само 330 км успях да навъртя (200 извън София). Разходът засега показва точно 10.00. Изненадващо добро за мен поведение в завоите, идеална стабилност, а мощността предполагам ще дойде с разработването на двигателя. Сега по нанагорнище си е скръб засега...
Не знам защо на мен дилърът ми каза първите 1000 км да ги карам на ЕСО режим, в книжката не видях да пише нещо подобно.  :o
Екстра качва и слиза от бордюри и троторари, от което съм страшно доволен!
Добро осветление, добър комфорт, добро озвучаване, лесно управление, камерата за задно виждане е чудна екстра, стига да свикна да я ползвам rofl
От другите екстри също съм доволен, блутута е нещо прекрасно  8-)
Е, мястото за очилата горе става само за някакви супер тънки и малки цайси, ама такова са го направили
С нетърпение очаквам другата събота, когато тръгвам за морето с кафявото зверче, за да се опознаем взаимно още по-добре  bye
Careful what you wish for, it might just come true....

cmapmep

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 212
Re: Мощност на Kia Sprotage 2011 и първи впечатления
« Отговор #18 -: Юли 02, 2011, 11:45:19 am »
Първи впечатления след две седмици и 2000 километра:
Добра колица - откъм возия, комфорт, обезшумяване, устойчивост, маневреност и управление нямам забележки.
Приемлив разход - 8,1 за първите хиляда километра с нон-стоп включен климатик засечен по метода пълно-пълно (по бордовия компютър го сметна 7,9); 7/100 през втората хилядарка с рядко включване на климатика (беше си хладно).
Малък резервоар - след като на таблото за оставащ пробег с наличното гориво се появиха само чертички, т.е. под 50 км., дозаредих 48,7 литра, а по книжка вместимостта е 58л. :o При разходките в Турция ще трябва да зареждам от тяхното скъпичко гориво.
Колегата itk каза за озвучаването, блутуута, камерата и нишата за очила - напълно съм съгласен. Мога да добавя само, че сензора за осветеност малко със закъснение затъмнява осветлението на приборите - фаровете си ги пуска навреме, но в сумрака дисплея на аудиото направо ми вади очите и се налага да го затъмнявам ръчно, докато сработи автоматичното затъмняване. "Мързеливият" мигач за смяна на лентата е можело да е с малко по-голяма площадка - много леко влиза в положението за постоянно включване.
Вратите изискват малко по-голяма засилка при затваряне - отдавам го на новите уплътнения, но все-пак е неприятна необходимостта от "блъскане". Ще изчакам още малко и ще се заема с проблема - на всичките ми досегашни коли вратите се затваряха като на хладилник. ok
Багажникът е разкошен - толкова скрито пространство около резервната гума - успях да "наредя" доста неща от първа необходимост - аптечка, пожарогасител, жилетка, малко инструмент, платнище за пикник... Нишата с капака от лявата страна също е много удобна за неща, които да са под ръка.
Двигател - мноого слабичък! Първите хиляда километра гледах да не минавам 3000 оборота и си беше направо мъка, особено при изпреварване и в проходите. В сервиза на първия оглед ми казаха, че постепенно ще се "отваря" и да я пазя до 4-5К км. - ще трябва да се запася с търпение. Сега при изпреварване понякога се отпускам до към 3500-3800 об/мин и е малко по-добре, но има още много какво да се желае (след всичките дизелаци, които съм карал, определено ми липсва въртящия момент).
Скорости - според мен 6-та скорост можеше да е с по-голяма разлика в предавателното число от 5-та и да се включва само при високи скорости, но осезаемо да понижава оборотите. Сега разликата е около 300 об/мин и често 5-та направо я прескачам.
Ами това е за сега от мен.  bye
   

itk

  • Новак
  • *
  • Публикации: 20
  • 2.0 16V D-CVVT 4WD 163 6AT EX
    • Преводачески услуги
Re: Мощност на Kia Sprotage 2011 и първи впечатления
« Отговор #19 -: Юли 02, 2011, 04:44:31 pm »
Стартер ме присети за още една много добра екстра на багажника - мрежичката улавя и здраво държи покупки (багаж), които във всичките ми досегашни коли се търкаляха като бесни, разсипвайки се или разливайки се и добавяйки всевъзможни плащеши шумове към усещането зад волана.
Простичко но много ефектно е тук  ;D
Careful what you wish for, it might just come true....

jorko.b67

  • Почетен член
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1870
Re: Мощност на Kia Sprotage 2011 и първи впечатления
« Отговор #20 -: Юли 04, 2011, 01:48:16 pm »
Колеги , прегледах написаното от вас - ще се опитам да ви бъда полезен.
Относно очилата - и аз като си купих моята кола (Сийд , а не Спортидж) , забелязах , че не мога да си ползвам "багажника" за очилата.
Пробвах един ден и се оказа , че можело....
Очилата не са малки (както се вижда от първата снимка).

Както са на втората - не стават

Както са на третата - пак не стават

Е , по този начин вече стават без проблем

Ето го и крайният резултат

Опитайте и вие. Успех !

Embezzler

  • Почетен член
  • Експерт
  • *****
  • Публикации: 510
  • Honda CR-V 1.6 i-DTEC AWD
Re: Мощност на Kia Sprotage 2011 и първи впечатления
« Отговор #21 -: Юли 04, 2011, 03:52:52 pm »
В събота, докато разглеждах Sportage, забелязах, че целият плафон заедно с багажника за очила е същия като в Cee'd

ivannlbc

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 464
Re: Мощност на Kia Sprotage 2011 и първи впечатления
« Отговор #22 -: Юли 04, 2011, 09:36:55 pm »
Аз нямам такива екстри, но съм впечатлен от снимковия анализ. Браво Жоре! :)
KIA Clarus SLX combi 116 hp 1,8 l

mesiata

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
Re: Мощност на Kia Sprotage 2011 и първи впечатления
« Отговор #23 -: Октомври 15, 2011, 10:24:54 pm »
ех,честито
Аз последно неразбрах,кой ми е комшия в студенски град с оранжевото возило :)

Здравейте,

Тъкмо се регнах. Аз ( по-скоро жената с децата ) съм с оранжевата в района на студенски.

Моите впечатления са доста смесени. За хубавите неща вече сте говорили, но аз ще наблегна на проблемчетата които видях за 10 месеца и 14000 км на колата ( 2.0 Бензин 163 конски сили - 5 МТ):

1. Мощност - Колата се отпушва след 4000 оборота, но до там е пълна трагедия. При преключване на по висока скорост с едновременно подаване на газ колата тръгва да набира в първия момент от около половин секунда след което заглъхва - при поставения от мен въпрос в КИА ми отговориха, че това било ограничение поставено заради евро 5 нормата. Ходих в сервиза на Киа и там анализираха двигателя и казаха че всичко е наред. Аз карам още 2 нови коли с евро 5 и няма такова заглъхване.
2. Съединител: Направи ми впечатление при няколко случая на паркиране под наклон с полусъединител и при качване на висок бордюр по същия начин, че замирисва на съединител. Чудно но поне при мен е така. Миналата седмица му направих бойното кръщене на една хижа и за моя неприятна изненада се случи следното: Стигнахме до билото и там трябваше да кача затревен наклон - друг път няма, така че само нагоре е опция. Колата стигна до средата и там системтите на колата ( бях на бавни 50/50 ) просто убиха мошщоста и угасиха колата. От там нямаше тръгване. Потеглям половин метър и колата загасва. Махнах бавните - същото. Изключих тракшън контрола за да може да си върти гуми, но да качва и за моя изненада това не се случи, а колата пак гаснеше. След поне 15 опита бях минал 3 метра нагоре но явно съединителя загря от цялата работа. На 16 опит двигателя ръмжеше но движение в гумите нямаше - сиреч съденителя забуксува и изпуши...... В общи линии колата просто отказваше да превърти гумите и се наложи да чакам съединителя да изстине и метър по метър изкарах поляната. Странното в цялата ситуация беше че сцепление имаше но нещо не даваше на колата да превърти гумите дори след изключване на тракшъна, което значи че не ти оставя избор в трудна ситуация - може да е свързано с наклона, но поне аз никъде не получих такава информация - (през зимата съм въртял гуми но на равно а сега просто нямах опция за нищо ). Някой ми беше казвал че има опция да се сложи двойно "дъмферен" съединител защото на корейците съединителите им било слабото място. Ако някой може да даде съвет - ДЕРЗАЙТЕ.
3. Миналата зима забелязах че се появява изпотяване във вътрешния край на фаровете - явно породен от температурните разлики но за мен това е странно и не би трябвало да го има.

В общи линии това са нещата от които не съм доволен и ако някой може да помогне - бирата ще е от мен. Съжалявам за дългия пост  sorry

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Мощност на Kia Sprotage 2011 и първи впечатления
« Отговор #24 -: Октомври 15, 2011, 10:48:55 pm »
аха,привет !
За екстри като двоен демфер,само САЩ -тунинг майстори music
Може да опиташ сам,може да опиташ при приятелите от сервии Хеед 91,но там само лично с Ицо!
Той е шеф на сервиза.
Аз съм чувал,че си имат проблеми и с ябълките на предното,но незнам колко е вярно
Запотяване го хвани сега,тъкмо застудява,и гаранционно да ти го подменят в сервиза!

п.п.
Сега издирвам и друга жена,с тъмен спортиж,паркираща сутрин/следобяд пред детска градина Латинка :)
п.п.2
Колега,вие как така сте в ст.град,пък пишете от люлин ?
« Последна редакция: Октомври 15, 2011, 11:09:12 pm от Митето »

Pitagor

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
Re: Мощност на Kia Sprotage 2011 и първи впечатления
« Отговор #25 -: Октомври 16, 2011, 09:35:35 am »
Случките по точка 2 от постинга на mesiata намирисват на софтуерен бъг.
Най-доброто действие по въпроса би било, ако някой от представителството на Киа чете тук, да преведе и препрати на производителя описанието. И ако се окаже бъг, да се надяваме на софтуерен ъпдейт.

radkoDI

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 169
  • SOUL 1,6 бензин, МТ; SEAT Toledo - 1,8 LPG
Re: Мощност на Kia Sprotage 2011 и първи впечатления
« Отговор #26 -: Октомври 16, 2011, 06:42:50 pm »
Привет и добре дошъл на колегата "mesiata" с пожелания за много безаварийни километри.
1. Относно държането на двигателя до и след 4000 об. мин имам същите наблюдения от моя Соул - е той е с по слаб двигател, но и на него максималния въртящ момент се стига на 4200 об. мин, почти както и на Спортидж-а с 2,0л. - при 4600 об. мин - това за Евро 5 ми се вижда малко вероятно да има отношение, моята е с Евро 4 и се държи по описания от теб начин, така че за мен обяснението е че максималния въртящ момент ни е след 4000 об. мин, обороти които аз избягвам по навик от другия ми "боен кон" СЕАТ Толедо'93 с максимален въртящ момент на 3000 об. мин. Смятам, че единственото решения за съвременните бензинови двигатели е турбото или миграцията към дизел, но след като сме заложили на бензина на чисто новите си коли тази разлика трябва да сме я предвидили;
2. Относно изпотяването на фаровете виж бюлетина, които съм прикрепи;
3. Относно съединителя нямам никакъв опит и единствено мога да се доверя на някакво инфо от КИА.
« Последна редакция: Октомври 16, 2011, 07:04:48 pm от radkoDI »

vandur

  • Новак
  • *
  • Публикации: 38
Re: Мощност на Kia Sprotage 2011 и първи впечатления
« Отговор #27 -: Октомври 17, 2011, 09:55:01 am »
"Вратите изискват малко по-голяма засилка при затваряне - отдавам го на новите уплътнения, но все-пак е неприятна необходимостта от "блъскане"."
Стартер оправиха ли ти се вратите, че май е често срещан проблем, особено със задните? :o

cmapmep

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 212
Re: Мощност на Kia Sprotage 2011 и първи впечатления
« Отговор #28 -: Октомври 18, 2011, 05:53:42 pm »
Проблемът все-още е актуален, но не ми остава време да опитам с регулиране дали ще се подобрят нещата.

dimm44

  • Новак
  • *
  • Публикации: 9
Re: Мощност на Kia Sprotage 2011 и първи впечатления
« Отговор #29 -: Октомври 19, 2011, 07:27:19 pm »
"Вратите изискват малко по-голяма засилка при затваряне - отдавам го на новите уплътнения, но все-пак е неприятна необходимостта от "блъскане"."
Стартер оправиха ли ти се вратите, че май е често срещан проблем, особено със задните? :o

Здравейте колеги, включвам се за пръв път въпреки, че съм регистриран преди доста време. Притежавам Kia Sporage 2.0 CRDI TX цвят черен от 18.03.2011 г. До сега съм изминал 15000 км (вчера ТО1) и се радвам на тази кола все повече и повече. Карал съм и други хубави колици (нови), но тази ми доставя голямо удоволствие от поведението си. Инвестирах в доста тунинг отвън и отвътре и сега колицата си има собствено лице без да е много натруфена (е според мен). Като пиша "много" не мислете за много пари. Има много сайтове вече които предлагат на сносна (разбирай поне два пъти по ниски от официалния дилър) цена.
Ще ви постна това което имам като препратки, но по късно, ако се интерисувате де. За колегата търсещ прагове( running boards style BMW) руснаците казват, че зимно време ще си имаш неприятности с леда тъй като равнището на долната част на вратата е на 1-2 см от прага. Иначе са много отварящи колата.
Ще прикача и снимки от моя тунинг ако се интерисувате, но по- късно просто нямам много свободно време.
Пожелавам Ви много безаварийни километри.
Kia Sportage 3 2.0 CRDI TX