Автор Тема: маслото на двигателя  (Прочетена 14352 пъти)

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: маслото на двигателя
« Отговор #15 -: Юни 03, 2011, 12:48:35 pm »
двигателят,топъл или студен е като мерите?

jorko.b67

  • Почетен член
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1870
Re: маслото на двигателя
« Отговор #16 -: Юни 03, 2011, 01:17:52 pm »
Задължително студен - поне 1-2 часа sorry .

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: маслото на двигателя
« Отговор #17 -: Юни 03, 2011, 01:39:16 pm »
2 часа за дизела е малко бе Жоре!

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1730
  • Шеф диригент
    • Inspire Communications LTD
Re: маслото на двигателя
« Отговор #18 -: Юни 04, 2011, 10:12:37 am »
аз меря сутрин след като е стояла цяла нощ на "паркинга"
Hyundai Genesis 2015 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
[ex]KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT

TATI

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 499
Re: маслото на двигателя
« Отговор #19 -: Юни 06, 2011, 10:07:50 pm »
Вие ако така си мерите маслата, внимавайте скоро да не изпищите за ремонт. Масло се мери само по един начин и той е: Напълно загрял двигател, гасите, чакате около 5-6 мин и тогава мерите. Това, че при престоял 12 или повече часа двигател нивото на маслото е над максисмума е напълно нормално. Това важи осбено за турбо двигатели, където маслото от турбината се стича в картера. Ако при студен двигател маслото ви е в средата на щеката, имайте си едно наум, че реално карате на или малко под минимума на щеката.
Ай сполай ви!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Seat Ibiza 2007, 1.2, manual

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1730
  • Шеф диригент
    • Inspire Communications LTD
Re: маслото на двигателя
« Отговор #20 -: Юни 07, 2011, 10:10:03 am »
Вие ако така си мерите маслата, внимавайте скоро да не изпищите за ремонт. Масло се мери само по един начин и той е: Напълно загрял двигател, гасите, чакате около 5-6 мин и тогава мерите. Това, че при престоял 12 или повече часа двигател нивото на маслото е над максисмума е напълно нормално. Това важи осбено за турбо двигатели, където маслото от турбината се стича в картера. Ако при студен двигател маслото ви е в средата на щеката, имайте си едно наум, че реално карате на или малко под минимума на щеката.
Ай сполай ви!
абе аз вчера, както си карам и си мислех ... да му се невиди минал съм повече от 10000км с повече масло от обикновенното :) колата продължава да си работи както трябва, при положение, че от време на време "продухвам яко кюнците" ... така, че явно няма нищо неправилно ...  crazy
Hyundai Genesis 2015 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
[ex]KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT

Lance

  • Новак
  • *
  • Публикации: 45
Re: маслото на двигателя
« Отговор #21 -: Юни 13, 2011, 09:24:43 am »
Някой сеща ли се колко литра масло събира 1.6 дизелов Сий'д? Не съм обръщал внимание в книжката колко пишеше, а в момента не е пред мен.
Once a Kia - always a Kia.

jorko.b67

  • Почетен член
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1870
Re: маслото на двигателя
« Отговор #22 -: Юни 13, 2011, 05:06:07 pm »
За 1,6/115 е 5,3л ПО КНИЖКА.
Мисля , че е по-добре да сложиш една туба от 5л - и си готов.

Lance

  • Новак
  • *
  • Публикации: 45
Re: маслото на двигателя
« Отговор #23 -: Юни 16, 2011, 04:47:20 pm »
Вие ако така си мерите маслата, внимавайте скоро да не изпищите за ремонт. Масло се мери само по един начин и той е: Напълно загрял двигател, гасите, чакате около 5-6 мин и тогава мерите. Това, че при престоял 12 или повече часа двигател нивото на маслото е над максисмума е напълно нормално. Това важи осбено за турбо двигатели, където маслото от турбината се стича в картера. Ако при студен двигател маслото ви е в средата на щеката, имайте си едно наум, че реално карате на или малко под минимума на щеката.
Ай сполай ви!

Не че искам да споря, но колко масло според теб влиза в турбото, за да оказва такова голямо влияние върху показанията на щеката?  ???

Ако при напълно загрял двигател мериш маслото, най-много всеки път щеката да ти е около минимума... %)
Once a Kia - always a Kia.

TATI

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 499
Re: маслото на двигателя
« Отговор #24 -: Юни 17, 2011, 09:22:48 pm »
Реално не е много (около 500 мл е). Но като сложим магистралите се получава разлика от около литър, което е горе долу разликата между минимум и максимум на щеката. Правил съм си експеримент на мойта кола и се получава следното: При студен двигател маслото е на макс на щеката. При загрял двигател с изчакване около цигара време, маслото е почти на минимум. А на мойта кола разликата мин макс е 1,5л. Говорим за Тойотата от подписа. Поради тази причина и производителите пишат в книжките си маслото да се проверява при загрял двигател. Реално вашите филтри са вертикално разположени и няма вероятност клапана на филтъра да изтърва, което според мен е доста хитро измислено. Поне не си зависим от филтър менте, на който клапана изтърва. Ако сте забелязали в книжката пише смяна на масло с филтър и без филтър, както и първоначално пълнене. Там разликата е около 2 л. При мен е така: смяна с филтър 5,9л, без филтър 5,3л и първоначално пълнене 7,2л.
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Seat Ibiza 2007, 1.2, manual

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: маслото на двигателя
« Отговор #25 -: Юни 22, 2011, 08:07:47 am »
Има вярно в думите на ТАТИ
На читав ГТП преглед,ненапразно мерят и маслото на клечката!
А не само,дай си дкументите,и айде дочуване 8-)