Автор Тема: Експлоатация на KIA Venga  (Прочетена 122537 пъти)

giimi

  • Новак
  • *
  • Публикации: 34
  • Venga 1,6 16 v CRDi 115 кс EX
Експлоатация на KIA Venga
« -: Юли 14, 2011, 02:56:47 pm »
Благодаря Дани за новия раздел!
Активността във форума е въпрос на личен избор, а аз съм избрал да търся контакт и обмен на информация с други колеги, каращи Венга. Засега впечатленията са ми малко - само 3 дена, предимно градско и къси извънградски до 15 км. Едва днес малко повече - до 30 км. в едната посока.
Машината е 1.6  16 V CRDi  115 кс , ниво EX.
Нямам никакви забележки по изпълнението. Много просторно купе, седалките макар и лееко твърди, не досаждат. Позицията на шофьора - много добре. Засега изучавам екстрите, но без експерименти.  При стандартна експлоатация - също мн.добри впечатления. Много маневрена в града, окачването добре поема неравностите. Очаквах да е по-твърдо, но по-скоро стои стегнато, без да те подхвърля. На по-дългото извънградско днес натиснах до 130 (е, малко превиших 90, но без никакъв риск-прав участък, сам на пътя)  Стои много стабилно, гуми 205 /55 . Няма аеродинамични шумове, няма крен в завоите.
Не мога да свикна с ваденето на ключа, изискващо натискане на вътре.
А бих искал да коментирам с някого круиз контрола.
Това е засега. На колебаещите се - повече решителност! И аз се колебах, точно 2 седмици между ПеЖо 308, Шкода Фабия , Нисан Ноте, даже Дачия Дъстър, но накрая заложих на Венгата, като добро съчетание между цена, гаранция, двигател и екстри.

giimi

  • Новак
  • *
  • Публикации: 34
  • Venga 1,6 16 v CRDi 115 кс EX
Re: Експлоатация на KIA Venga
« Отговор #1 -: Юли 18, 2011, 07:51:55 pm »
Отчет за разхода на гориво.
От 0 до 535 км - първа седмица.
Пробег - 50 / 50  градско-извънградско.
Стил - напълно спазване на ограниченията на скороста, без резачки, частично ползване на круиз контрола за поддържане скорост (примерно- първокласен път, равен, 90 км. на 5 или 6 предавка)
Работещ климатроник - вън 30-39 градуса, вътре - 25-29 градуса.
Заредено - пълно пълно. Разход 35,68 литра. Среден разход 6,67 л. дизел.
Мисля че е добре за начало. Втората седмица ще се опитам да сваля разхода :)

giimi

  • Новак
  • *
  • Публикации: 34
  • Venga 1,6 16 v CRDi 115 кс EX
Re: Експлоатация на KIA Venga
« Отговор #2 -: Юли 18, 2011, 08:17:39 pm »
Ей, стана ми скучно да си пиша тук сам :o
Тия дето карат Венга нямат ли интерес към интернета?  devil

giimi

  • Новак
  • *
  • Публикации: 34
  • Venga 1,6 16 v CRDi 115 кс EX
Re: Експлоатация на KIA Venga
« Отговор #3 -: Юли 18, 2011, 09:16:17 pm »
За четящите руски - ето един полезен и активен клуб
http://vengaclub.ru/

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1730
  • Шеф диригент
    • Inspire Communications LTD
Re: Експлоатация на KIA Venga
« Отговор #4 -: Юли 19, 2011, 02:33:02 am »
здрасти пич,
предполагам, че собствениците на Венга в БГ не сте много, за това няма и хора, които да пишат тук.

Честито за придобивката - много да те радва, да я караш само с пълен резервоар и да нямаш проблеми с колата :)

Hyundai Genesis 2015 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
[ex]KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT

dickens

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 71
  • Forte 2.4 SX
Re: Експлоатация на KIA Venga
« Отговор #5 -: Юли 19, 2011, 06:58:25 am »
Хе хе, ти поне си собственик на нещо което се продава в България, не като мен crazy Честито, и хиляди безаварийни километри ти пожелавам! yahoo

giimi

  • Новак
  • *
  • Публикации: 34
  • Venga 1,6 16 v CRDi 115 кс EX
Re: Експлоатация на KIA Venga
« Отговор #6 -: Юли 19, 2011, 08:37:26 am »
КИА Бг се врекоха, че продават и гарантират, пък и машинката е удобна. Съдейки по отзивите за Сиид с по-дълга експлоатация - добре са направени.
Един приятел със Сиид разказва как избирал. Отива в представителството на френска марка и пита за някакви гаранционни части - влизат в склада - зареден!  Отива в склада на германска марка-повтаря номера - и там склада зареден. И т.н..... Отишъл в КИА - гледа- техния склад полупразен. Защо бе? Ами не ни трябват често части за гаранциите.

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Експлоатация на KIA Venga
« Отговор #7 -: Юли 19, 2011, 02:13:53 pm »
КИА Бг се врекоха, че продават и гарантират, пък и машинката е удобна. Съдейки по отзивите за Сиид с по-дълга експлоатация - добре са направени.
Един приятел със Сиид разказва как избирал. Отива в представителството на френска марка и пита за някакви гаранционни части - влизат в склада - зареден!  Отива в склада на германска марка-повтаря номера - и там склада зареден. И т.н..... Отишъл в КИА - гледа- техния склад полупразен. Защо бе? Ами не ни трябват често части за гаранциите.
да бе да.Кога немаше биалети,щяхме да пазаруваме от нета :)
Кога немаше пеперудките,па същата работа crazy

giimi

  • Новак
  • *
  • Публикации: 34
  • Venga 1,6 16 v CRDi 115 кс EX
Re: Експлоатация на KIA Venga
« Отговор #8 -: Юли 19, 2011, 08:49:35 pm »
Да не дава господ да стигаме до пИпИруди и всякакви аварийни ситуации, че то не пита какъкъв ви е модела и марката.

giimi

  • Новак
  • *
  • Публикации: 34
  • Venga 1,6 16 v CRDi 115 кс EX
Re: Експлоатация на KIA Venga
« Отговор #9 -: Юли 21, 2011, 11:22:36 pm »
Почти 1000 км. Имам само един проблем - трябват ми мнооого леки обувки, за да намеря баланса между по-малък разход и удоволствието от страхотния вървеж на машината!  Чакам да мине периода на разработката, за да ползвам темпомата по-продължително. С него се постига  най-икономично каране. Ако искате обаче кеф, темпомата - OFF и газ до ламарината!   Много върви!

pacoraci

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
  • kia venga 1.4 16V CVVT LX
Re: Експлоатация на KIA Venga
« Отговор #10 -: Юли 27, 2011, 10:21:46 pm »
kia venga 1.4 16V CVVT LX - яка експолатация на 650км е 4 дена в родопите , маршрут София - Пампорово-Златоград-Широка Лъка–Девин–Кричим-София , разход 10/100.На магистралата перфектна 160км ги подържа без проблем , в наклоните е тромава на места за да набере трябва да върнеш на 2ра (но на 2ра ускорява перфектно),в завоите отлична. Ще се опитам да я карам нормално но просто не се удържам много върви!Дизайн уникален!

giimi

  • Новак
  • *
  • Публикации: 34
  • Venga 1,6 16 v CRDi 115 кс EX
Re: Експлоатация на KIA Venga
« Отговор #11 -: Юли 28, 2011, 09:26:35 pm »
Добре дошъл колега! Радвам се че се увеличаваме. Досега съм срещал само една Венга преди Дряново. Аз вече надхвърлих 1200 км за 16 дена. Средният ми разход  падна на 5.8 дизел по компютър, толкова и засечено пълно-пълно.  Засега внимавам с разработката-не надхвърлям 3000 оборота (това прави 130 км. на 5 или 6) и то за кратки дистанции. Действително много добре върви. 1,6 Дизелът ускорява чудесно и на 3, даже и на 4, надхвърли ли 2000 оборота. Да си пожелаем безаварийни пътешествия и да се срещаме тук виртуално, а може и някъде реално !

credo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
Re: Експлоатация на KIA Venga
« Отговор #12 -: Октомври 30, 2011, 12:32:26 am »
Здравейте. Нова Венга 1.4 Crdi, 89hp, EX - 460 км за 2 дни, смесено каране. Разход по трип комп. 5.2л.
Първи впечатления:

1.Малко по-твърдо возене, особено на стар асфалт. Лечение - по-ниска скорост.
2. Удобни седалки, но неудобен подглавник. След 1-2 часа умора във врата. Трябва да търся алтернатива.
3. Климатроник - уникално равномерна температура и голяма точност на поддържане. Много добре проектирани въздуховоди и контрол. Изключително бързо и равномерно подсушаване на предното стъкло. Специална функция за това.
4. Много добре проектирано табло с контролни прибори - както тези зад волана, така и тези на трип. комп в централната конзола. Не се натрапват и не отклоняват вниманието. Няма часовник за температурата на двигателя.
5.Автоматични светлини - много удобна функция.
6. Смешно писклив и слаб клаксон.  Предвид бутоните на волана не е много лесно да се активира. Важно за нервни шофьори като мен :).
7. Изключително бързо и стабилно четене от USB входа. С хронометър засечено четене за < 1 сек. от слагане на флаш драйв в гнездото. Прекрасен контрол на аудиото от волана и таблото.
8. Асистента за смяна на скорости е по-скоро дразнещ особено за хора с голям опит в карането на дизел, но за нови дизелджии може да помогне понякога.
9. Изключителна маневреност и стабилност в завой - успях само веднъж да я поднеса, но при умишлено каране в завой.
10. Двигателя е нов и динамиката му е по-скоро умерена. До 4000 км ще бъде каран 2000-2200 оборота, след това 2500 об. до към 10.000 км.
11. Стартирането изисква натискане на съединител, но натискане до долу. Можеше да е по-толерантно, но се свиква.
12. Много меко и плавно спиране.
13. Лоста за мигачите не се изключва при излизане от завой.
14. Страничните огледала са панорамни и за каране назад и паркиране по тях са отвратителни. Карам и паркирам само по огледала и тези бих ги изхвърлил с кеф ако се предлагат нормални такива.
15. Бутона за задния ход е много неудобно разположен. Особено при интензивно каране и честа смяна на предавките този бутон (отпред на лоста) пречи. Бих предпочел да беше версия с изтегляне като на много други автомобили.
16. Много прецизен круз-контрол. Карал съм доста машини с круз, и го ползвам интензивно и мога да преценя кога контрола е точен и плавен.
17. Удобна централна колона. Коляното ляга много добре на пластмасата, няма ръбове и други неща, които да пречат при дълго шофиране.
18. Абсолютно безполезен подлакътник на шофьорската седалка. За съжаление засега няма друго решение, но спокойно могат да си я спестят.
19. Удобни странични врати - при напълно свалени стъкла, ръката е малко по-високо и отпочива добре.

Мисля, че това са най-общо впечатленията ми от първите 2 дни с автомобила. Като натрупам други впечатления ще ги споделя отново. Засега оценката за автомобила е отлична, като поведение, разход, окомплектовка, шумоизолация (тук може още да се желае).
Приятни и безаварийни километри на всички.

credo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
Re: Експлоатация на KIA Venga
« Отговор #13 -: Ноември 05, 2011, 08:14:18 pm »
Първи 800км. Среден разход - 6.0л. Смесен режим.

Смянa на летни със зимни гуми. Резултат - огромна разлика във возенето. Зимни гуми GY UltraGrip 8, 205/55R16 и много, много по-меко возене. Огромна разлика с летните Continental Combo2. Очевидно пестене откъм оригинални гуми.
Всички други характеристики - отлични, без забележки до сега.

giimi

  • Новак
  • *
  • Публикации: 34
  • Venga 1,6 16 v CRDi 115 кс EX
Re: Експлоатация на KIA Venga
« Отговор #14 -: Ноември 17, 2011, 11:21:26 am »
Добре дошъл Credo! При слабата активност на Венга-собствениците тук ми доскуча!
Наблюденията ти са добри. Аз вече направих 11000 км. Абсолютния среден разход при мен е 5.2 л/100 км.дизел (двигател 1.6 115 к.с.)
Съгласен съм за клаксона.
Зимни гуми сложих Дънлоп 195/65/15, но се оказаха малко шумни. Купих стоманени джанти 195/15, за да сменям цели комплекти лято/зима.
Подлакътникът е малко постен, но върши работа.
При мен мигачите изключват сами след излизане от завоя.
Страничните огледала действително затрудняват каране назад, но почнах да свиквам.
Отоплението задейства бавно, но явно дизелът е много ефективен и отделя малко отпадъчна топлина.
Не ми харесва твърдата пластмаса на таблото. При застудяване се появиха шумове-явно ръбчетата се търкат и скърцат.
Вижте в руския форум - много интересни наблюдения има там.
Успех!