Автор Тема: Да се оплачем от Киа-Моторс  (Прочетена 21695 пъти)

acho_77

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 309
Re: Да се оплачем от Киа-Моторс
« Отговор #15 -: Март 11, 2009, 07:32:51 pm »
Има разминаване в отвара за пробката но картера! Ако не се лъжа имаше пуснати снимки от моята кора!

kerpi134

  • Новак
  • *
  • Публикации: 14
Re: Да се оплачем от Киа-Моторс
« Отговор #16 -: Март 28, 2010, 05:48:43 pm »
kia-пловдив
не стават за нищо.не съм доволен от обслужването.в сервиза се държат много грубо.и ако не са гаранционните автомобили сервиза ще умре.кракът ми повече няма да стъпи там.

vanselot

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 158
  • pro_cee'd 1.6 benz
Re: Да се оплачем от Киа-Моторс
« Отговор #17 -: Ноември 22, 2010, 05:11:33 pm »
На последното ТО ми забелязаха теч на мало от скоростната кутия. След около 2 седмици отидох в сервиза за да бъде отстранен проблема. Оказа се, че вътре някакъв вал е наранен (дефектен?) има някаква язвичка и от там семерингът не уплътнява добре и от там идва течът. Като допълнение към това и феродовият диск на съединителя се е омаслил.
Оставям колата, като ми казват, че такъв вал наличен нямат, нито пък в София го имат наличен и трябва да се поръча от централния склад за Европа, който е в Германия. ОК. Колко е срока за доставка? 20 работни дни ми казват. Преглъщам го някак си.. 1 месец ще съм без кола.. със сестра ми ще споделяме нейната за известно време. Минава месец, питам какво става? Казват - ми нещо се закучи работата - не може да се намери този вал, ще се обадим до Германия да питаме. Казвам ОК де, какво се случваше през този 1 месец? - Ми действахме, ама го няма.  Порочен кръг. И ми дават съответно нов срок от 2 месеца които трябва да чакам.
А оборотна кола не ми ли се полага? Как така 3 месеца ще ме оставят без кола?  Отговорът от София е: при КИА няма такава практика.
Предлагам друг вариант - сглобете ми колата със старите части(тъй като от 1 месец стои пред сервиза със свалена скоростна кутия) , поне да имам с какво да се движа, все  пак течът беше нищожен и не е нещо фатално. А като дойде шибания вал- да го монтират тогава.  Отговорът беше естествено НЕ, щото кой ще плаща на работниците в сервиза за двойната работа, пък и ако ми сглобели колата със старите части - поръчката за новия вал се отменяла.
Добре - как да постъпя аз сега в тази ситуация? С тази кола си върша работа, почти всеки ден съм на път, пък си  мах и планове, пътуваня и така нататъка.. празници се задават..
Как е възможно на един мой познат с едно старо Рено да му дадат оборотна кола само заради това, че му задържаха колата 5 дни в сервиза, а КИА с великата си 7 годишна гаранция ми заявява че нямали такава практика?!?!  Аз като съм я платил тази кола съм имал предвид тази гаранция и съм разчитал на нея и на коректно отношение от страна на КИА, а то какво излиза? Ми те по тази логика могат да ми кажат че трябва една година да чакам за някоя част и аз няма да имам никакво право да го оспоря това и да настоявам за обезщетение.
Как могат да дават такава гаранция, при положение че не разполагат със всички части? Ако ще и директно от Корея да го бяха поръчали този вал - за един месец все щеше да дойде.  Ако трябваше да ме спечелят сега като клиент - сугурен съм щяха да направят всичко възможно за да са ОК нещата, ама вече като са ми прибрали парите - ЧАКАЙ! Ако трябва и 6 месеца ще чакаш - права нямаш никакви. Иначе ме задължават всяка година да правя ТО и да си плащам нали? Ами от тази една година колата ще стои 3 месеца в сервиза.. опа.. грешка - пред сервиза, подпряна с едно пънче отдолу..  Нещо не е както трява май? Ако аз греша някъде - поправете ме!

mb

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 201
Re: Да се оплачем от Киа-Моторс
« Отговор #18 -: Ноември 22, 2010, 06:23:00 pm »
като ме пуснат мен по подобна пързалка обикновено ми е достатъчно тактично да отбележа че колата е закупена на физическо лице от физическо лице, следователно при всякакви подобни бълнувания с чакания за доставки на чсти важи не само описаното в гаранционната книжка, а и закона за защита на потребителя, а там пише:
Цитат

Чл. 113. (1) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
(2) След изтичането на срока по ал. 1 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
(3) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.
(4) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.
виж чл. 113 (1).
а и без тва в комисията за защита на потребителите скучаят. що не им създадеш малко работа? ще се изненадаш колко бързо от КМБ ще влезнат във връзка с теб.
а ако ти е фирмена - не мжоеш да разчиташ на безплатно адвокатстване от комисията, но пък можеш да си наемеш собствен адвокат и съответно да им заведеш едно кротко дело за пропуснати ползи. да, скъпичко и продължително удоволствие е, но пък е и за двете страни по спора, а накрая плаща само тази която е сбъркала и то с лихвите;)

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1691
  • Шеф диригент
    • LKND Inspire LTD
Re: Да се оплачем от Киа-Моторс
« Отговор #19 -: Ноември 22, 2010, 06:47:19 pm »
като ме пуснат мен по подобна пързалка обикновено ми е достатъчно тактично да отбележа че колата е закупена на физическо лице от физическо лице, следователно при всякакви подобни бълнувания с чакания за доставки на чсти важи не само описаното в гаранционната книжка, а и закона за защита на потребителя, а там пише:
Цитат

Чл. 113. (1) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
(2) След изтичането на срока по ал. 1 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
(3) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.
(4) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.
виж чл. 113 (1).
а и без тва в комисията за защита на потребителите скучаят. що не им създадеш малко работа? ще се изненадаш колко бързо от КМБ ще влезнат във връзка с теб.
а ако ти е фирмена - не мжоеш да разчиташ на безплатно адвокатстване от комисията, но пък можеш да си наемеш собствен адвокат и съответно да им заведеш едно кротко дело за пропуснати ползи. да, скъпичко и продължително удоволствие е, но пък е и за двете страни по спора, а накрая плаща само тази която е сбъркала и то с лихвите;)
колега, а какво става ако колата е закупена на лизинг?
Hyundai Genesis 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT

vanselot

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 158
  • pro_cee'd 1.6 benz
Re: Да се оплачем от Киа-Моторс
« Отговор #20 -: Ноември 22, 2010, 06:56:30 pm »
На лизинг беше за 1 година, още преди една година я изплатих. Играе ли роля това?

Pro style

  • VAG група
  • Експерт
  • *
  • Публикации: 574
  • Kia Pro_Ceed 1.6 CVVT EX
Re: Да се оплачем от Киа-Моторс
« Отговор #21 -: Ноември 22, 2010, 07:52:04 pm »
Потърси директен контак с шефа на КМБГ, ако не стане пробвай с писмо до централата на Кия със копие до КМБГ.
Ако и това не помогне разкажи историята си на медиите, те със сигерност ще помогнат.
Практиката досега показва, че ако има проблем, който не се решава по естествен път, то едиственият начин е да му се даде гласност чрез медиите.

mb

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 201
Re: Да се оплачем от Киа-Моторс
« Отговор #22 -: Ноември 22, 2010, 09:24:46 pm »
след като лизинга ти е приключил би трябвало собствеността да е прехвърлена на твое име. ако е на физическо лице => комисията за защита на потребителите. ако на юридическо лице => адвокат, който да обясни как точно да се заведе дело за пропуснати ползи поради увреда на материални активи на компанията. защото според мен разглобяването и държането в непригодно за употреба състояние за неопределено дълъг период от време си е чиста увреда. може некоя експертиза да се наложи да го потвърди.
ако още е в лизинг, то всичко зависи от конкретния договор.

не, не съм адвокат - прост инженер, но пък си гледам интереса.

пиши им мейли. изискай от сервиза протокол на хартия, в който да ти се разпишат с някакво обяснение за мотането. не го подписвай докато не написаното не се доближи максимално до реалността. с копие от него пиши на софиянци и ако и те те фърлят в тъча да чакаш - в съда.

blue

  • Новак
  • *
  • Публикации: 26
Re: Да се оплачем от Киа-Моторс
« Отговор #23 -: Ноември 23, 2010, 11:36:59 am »
Колега,
Ако бях на твое място, щях първо да си събера всички документи, с които разполагам по този случай – документ за закупуване на автомобила и разписката, която са ти дали от сервиза, когато си оставил колата. С тях ще удостовериш, че колата е в гаранция и че те я задържат повече от 1 месец. След това щях да им изпратя нотариална покана с искане да ми върнат пълната или част от сумата, която съм дал при закупуване на автомобила. Ако избереш да искаш част от сумата, ще е добре да се посъветваш с адвокат, относно нейния размер. Копие от всички тези документи прати и на Комисията за защита на потребителите.
Аз също съм инженер, който обича да си търси правата :)

Ето и един линк с решение на Съда, който мисля, че ще ти бъде полезен, най-вече като морална подкрепа. Случаят е почти същия, само дето се касае за мобилен телефон. Въпреки, че фирмата е сменила телефона с нов, Комисията за защита на потребителите я осъжда да заплати допълнително 1000 лв глоба, за това, че не е спазила законовия срок.
http://87.126.64.46:8888/LegalActs/2010/N/10.01-15/03704510_479a0610.htm

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5681
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Да се оплачем от Киа-Моторс
« Отговор #24 -: Април 23, 2011, 03:37:56 pm »
хайде аз да се оплача от сервиза

Днес хубаво време,реших да подготвя колата за лятото yahoo
Мажа,оправям и опалянка krivogled ,след последното ми влизане в бокса за боядисване на задния капак+броня се оцъклих като видях колко боклучета има под боята!
На предишното ми влизане,споделих на Илия,че имат зацапване на филтирите при бояджиите.
Сега пак така става,и за мое огромно разочарование,май няма да ходя повече в софииският за такива манипулации 8-)

Другото което забелязах,черната подложка на багажника,толкова грубо са я оправили,че ми разкъса новата гъба при миенето 8-)

С Галинчо,ще видим дали ще можем да махнем и "портокала" от боята silen

Pro style

  • VAG група
  • Експерт
  • *
  • Публикации: 574
  • Kia Pro_Ceed 1.6 CVVT EX
Re: Да се оплачем от Киа-Моторс
« Отговор #25 -: Април 23, 2011, 07:55:18 pm »
Сф сервиз е безнадежден случай.

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5681
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Да се оплачем от Киа-Моторс
« Отговор #26 -: Април 23, 2011, 10:18:23 pm »
е незнам,но предният път при боядисването,имаше масло в боята.Пак изпуснал филтър.Обяснявах,отговориха ми,че е невъзможно това,защото филтрите били адски скъпи и нямало как да се получи.Сега тея боклучета,може и от майстора да са 8-)

Lyubo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
Re: Да се оплачем от Киа-Моторс
« Отговор #27 -: Юни 18, 2011, 02:59:48 am »

    Здравейте,
 Притежавам КИА Про Сеед 1.4/110кс. от 03/01/2008г. Като цяло съм доволен от колата харесва ми на външен и вътрешен вид, и като возия също.
 До момента гаранционно съм сменял: лява биалетка 20 000км; десен амортисьор 30 000км; и някаква пласмаса на кормилната уредба,която тропаша ужасно 60 000км.
 
   В момента на 60 000км. изникна друг проблем, който за мен е необясним КРИВИ ДИСКОВЕ това ми е някак си съмнително как е възможно.  Има стаж като шофьор 10г и съм имал няколко коли преди това, но на нова кола да ми кажат криви дискове и че аз съм винове да си приготвя 1000лв. заедно с наклатките малко ми стана кофти. Докато опсъждах проблема с приемчика в сервиза се появи клиен които се включи веднага в раговора като каза че той вече ги бил сменил на 45 000км на джипа и са му взели над 1500лв за услугата.

Помогнете ми КОЛЕГИ не, че съм за парите ще ги дам, но поне малко да се чуствах виновен за случилото се. Не искам обаче да им плащам за ДЕФЕКТНИТЕ им части както и вие сами сте се убедили за амортисьорите. Ако има някой с подобен проблем или мнение пишете....

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5681
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Да се оплачем от Киа-Моторс
« Отговор #28 -: Юни 19, 2011, 12:29:03 am »
Ако си мислиш да пишеш по всички теми за този "проблем",не си познал!

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1691
  • Шеф диригент
    • LKND Inspire LTD
Re: Да се оплачем от Киа-Моторс
« Отговор #29 -: Юни 19, 2011, 11:35:21 am »

    Здравейте,
 Притежавам КИА Про Сеед 1.4/110кс. от 03/01/2008г. Като цяло съм доволен от колата харесва ми на външен и вътрешен вид, и като возия също.
 До момента гаранционно съм сменял: лява биалетка 20 000км; десен амортисьор 30 000км; и някаква пласмаса на кормилната уредба,която тропаша ужасно 60 000км.
 
   В момента на 60 000км. изникна друг проблем, който за мен е необясним КРИВИ ДИСКОВЕ това ми е някак си съмнително как е възможно.  Има стаж като шофьор 10г и съм имал няколко коли преди това, но на нова кола да ми кажат криви дискове и че аз съм винове да си приготвя 1000лв. заедно с наклатките малко ми стана кофти. Докато опсъждах проблема с приемчика в сервиза се появи клиен които се включи веднага в раговора като каза че той вече ги бил сменил на 45 000км на джипа и са му взели над 1500лв за услугата.

Помогнете ми КОЛЕГИ не, че съм за парите ще ги дам, но поне малко да се чуствах виновен за случилото се. Не искам обаче да им плащам за ДЕФЕКТНИТЕ им части както и вие сами сте се убедили за амортисьорите. Ако има някой с подобен проблем или мнение пишете....
пич, аз съм на над 80000км и дисковете ми са идеално прави, накладките ми на 75000км бяха с още 1/2 ресурс.
Мисля, че това е повече до начин на управление на автомобила и шофьора отколкото до калпави части :)
Hyundai Genesis 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT