Автор Тема: Експлоатация на KIA Venga  (Прочетена 15181 пъти)

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1694
  • Шеф диригент
    • LKND Inspire LTD
Re: Експлоатация на KIA Venga
« Отговор #15 -: Ноември 17, 2011, 11:00:45 pm »
Добре дошъл Credo! При слабата активност на Венга-собствениците тук ми доскуча!
Наблюденията ти са добри. Аз вече направих 11000 км. Абсолютния среден разход при мен е 5.2 л/100 км.дизел (двигател 1.6 115 к.с.)
Съгласен съм за клаксона.
Зимни гуми сложих Дънлоп 195/65/15, но се оказаха малко шумни. Купих стоманени джанти 195/15, за да сменям цели комплекти лято/зима.
Подлакътникът е малко постен, но върши работа.
При мен мигачите изключват сами след излизане от завоя.
Страничните огледала действително затрудняват каране назад, но почнах да свиквам.
Отоплението задейства бавно, но явно дизелът е много ефективен и отделя малко отпадъчна топлина.
Не ми харесва твърдата пластмаса на таблото. При застудяване се появиха шумове-явно ръбчетата се търкат и скърцат.
Вижте в руския форум - много интересни наблюдения има там.
Успех!
Зимата за да ти имаш топлина в купето с дизела, винаги пускаш първо климатика/климатроника на макс топло. Възможно е при първите пускания да ти замирише на изгоряло, но не се притеснявай.
Също така си размразявайте предните стъкла с климатик + насочена струя на предното стъкло и макс топло, по възможност не ползвайте стъргалки за лед.


Hyundai Genesis 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT

giimi

  • Новак
  • *
  • Публикации: 34
  • Venga 1,6 16 v CRDi 115 кс EX
Re: Експлоатация на KIA Venga
« Отговор #16 -: Ноември 23, 2011, 10:54:08 am »
Не мисля да използвам стъргалки, защото дращят стъклото.
Първа предпазна мярка - купих си едно синтетично  покривало, което да слагам на паркинга на работа при опасност от скреж, сняг, поледица.
Втора мярка - загряване и стопяване на ледовете с климатик/парно.
Трета мярка - не знам дали  е допустима - бутилка с топла вода и зимна течност за чистачки - и къпане на стъклото до размразяване

jorko.b67

  • Почетен член
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1869
Re: Експлоатация на KIA Venga
« Отговор #17 -: Ноември 23, 2011, 08:02:45 pm »
Само внимавай колега с топлата вода , че примерно от - 10 , -15  на +40 или +60 си е бая опасно за стъклото. Иначе и аз съм така - мощна струя концентрат от пръскалките + отвътре климатика "на топло" в стъклото - и няма стъргане....

Mihailov

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 293
  • KIA Pro_Cee'd 1.6 CRDi EX .. VW Golf 3
Re: Експлоатация на KIA Venga
« Отговор #18 -: Ноември 24, 2011, 11:32:34 am »
Аз пък винаги съм стъргал и никога не съм имал проблеми с надрасквания. Не ми се чака 10 15 минути климатика
Guns don't kill people ... people kill people ...

credo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
Re: Експлоатация на KIA Venga
« Отговор #19 -: Ноември 24, 2011, 04:19:33 pm »
Още малко наблюдения над Венга-та. Пробег 1700км, нищо различно от опита до момента като поведение - отлични характеристики. При мокър път или дъжд шума от пластмасовите кори под калници е доста осезаем и леко дразни. На фона на добрата антикорозионна защита и всевъзможните смеси против замръзване се ядва, но ако изведнъж се появи този шум да не се учудвате. Задният капак изисква малко по-силно затваряне, но ще мина до сервиза да бъде регулиран. Едно зареждане на кофти дизел в ОМВ и съответно шумна и тромава работа не го броя към Венгата.
Разход чисто ивънградско каране при 80-100 км/ч - 4.00л.  Маршрут - София - Вършец (през Петрохан), Монтана, Враца, Ботевград, София.
Едно забиване на флаш четеца - спря да чете каквото и да е от флаша. Ресетва се само при изгасване на двигателя - от бутона за радиото не става.
Досега скърцане на централната конзола не съм забелязал, но не е изключено - пластмасата си е твърдичка.
Материята, с която са покрити гърбовете на задните седалки и багажника се цапа (запрашава) лесно и ръбовете се отпечатват лесно, но след известно време се изглажда. Съвет - един чист чаршаф на пода на багажника.
Зимата никога не ползвам стъргалка - първо не е лесно, второ не е много качествено, трето - студено е :), четвърто има риск за стъклото. Парното на макс или бутилка с хладка-към-топла вода вършат чудеса.
А парното на Венгата е страхотно - климатроника на авто поддържа ПЕРФЕКТНА температура в купето и я достига изключително бързо.
Обаче досега съм видял 3 Венги по пътя - явно не са твърде популярни все още, но определено като дизайн и изпълнение в този клас до момента не видях нищо по-добро, само едно Митсубиши донякъде ми спря погледа.

giimi

  • Новак
  • *
  • Публикации: 34
  • Venga 1,6 16 v CRDi 115 кс EX
Re: Експлоатация на KIA Venga
« Отговор #20 -: Декември 02, 2011, 04:39:49 pm »
Ами да вземе да установим лична връзка собствениците на Венги. Може да имаме по-полезен диалог. В моя район засега наистина няма друга и ми е "скучно".

credo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
Re: Експлоатация на KIA Venga
« Отговор #21 -: Февруари 16, 2012, 08:08:09 pm »
Дотук 4600км - среден разход 5.5л/100км по бележки от бензиностанция. Определено двигателя се разработи много добре, ускорението се увеличи значително, динамиката при всички предавки също. Като че ли и скоростите влизат малко по-лесно. Поне десетина случая на употребата на колата като ван. Местенето и падането на задните седалки е благословия - то и затова е взет с N1 сертификат. Една забележка, но тя важи за всички коли от този клас е разположението на бутоните за ел. стъклата. Определено са малко напред и всеки път първо натискам задните. Като изключим това, други забележки никакви - отличен автоНобил :)

zdavgo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
Re: Експлоатация на KIA Venga
« Отговор #22 -: Февруари 21, 2012, 11:42:42 am »
Здравейте! Днес се регистрирах във форума и това е първият ми пост.
От 07.2011г. притежавам Венга, 1.4 90 к.с. , средно ниво на оборудване. Като цяло впечатленията от колата са добри. Добро съотношение на цена/качество, разход/динамика, комфорт и сигурност. Това което ме дразни в колата е:
1. Дразнещо дрънкане на централната конзола /колата е на 8000 км./.
2. На волана се изтрила част от сивата апликация - там където го държа най-често при шофиране.
На пролет ще имаме разговор със сервиза на КМБ по въпросите.
Като изключим горното доста съм доволен от колицата. Просторно и удобно купе /висок съм 187 см. и тежа 130 кг. и твърдя, че се чувствам доста удобно зад волана/

giimi

  • Новак
  • *
  • Публикации: 34
  • Venga 1,6 16 v CRDi 115 кс EX
Re: Експлоатация на KIA Venga
« Отговор #23 -: Март 08, 2012, 09:11:33 am »
Добре дошъл Здравко! И аз съм съм същия стаж време, пробег вече към 12000 км. Действително проскърцването на вътрешните пластмаси е най-дразнещия проблем. Но иначе колицата е много здрава! Има една ударена в джанта, повреден носач и леко огъната греда. Изправящия гредата твърди, че по-корава кола не е изправял!

freelanders

  • Новак
  • *
  • Публикации: 9
Re: Експлоатация на KIA Venga
« Отговор #24 -: Юни 17, 2012, 06:25:44 pm »
Аз съм на над 50хил км. Един габарит до тук. И вероятно един бушон, но не съм локализирал дали е от него или нещо друго.