Здравейте един приятел има проблем с Спортиджа му и тъй като аз се опитах да му помогна да го
оправим се обръщам към вас за малко помощ!
Проблеме е следния:Автомобила работейки е започнал да гърми в смукателния колектор,след като я е изгасил и се опитал отново да я запали,колата неможе да запали!Чува се единствено пукане в колекторите,обикновенно това е знак за проблем с центровката,прескочил ангренаж и тн.Колата при самодиагностика не е записала никакви грешки!
Мерихме и двата датчика на колянов и разпределителен вал,като този на коляновия дори е заменен за проба,но ефект никакъв!Прегледахме белезите на разпределителния и зъбчатката на коляновия вал за разбита шпонка но всичко е безпроблемно!Закачвайки стробоскоп се вижда че искрата съвсем не е на място,но вече не се сещам за нищо което да отговаря за момента на подаване на искрата което да не сме проверили(освен самия комп).Та имам един въпрос ако някой от любопитство или по друга причина е поглеждал:Ако се гледа зъбния венец който е на маховика и от който чете датчика на коляновия вал на едно място ми се струва че липсва зъб,това място трябва да съответства на ГМТ или да е малко по рано(така смятам аз) та дали някой има представа когато направим липсващ
ия зъб да е точно на дупката на датчика,и погледнем белега отпред на шайбата на коляновия къде трябва да се намира според скалата:на ГМТ,малко преди него,или на съвсем друго място!С две думи ако направим мотора на ГМТ трябва ли липсващия зъб да е срещу датчика (или близо до него) в този момент!
Колата е 2.0 16V DOHC 1996.
Благодря предварително!