Автор Тема: KIA SPORTAGE 2011 1.6GDI vs. 1.7 CRDI  (Прочетена 90726 пъти)

Motikata

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
Re: KIA SPORTAGE 2011 1.6GDI vs. 1.7 CRDI
« Отговор #75 -: Юли 30, 2012, 02:03:17 pm »
Здравейте. От скоро съм заделил "малко пари" за един Sportage, но се все още проучвам какво оборудване и двигател да си поръчам. Бих искал да споделя с вас моето виждане по въпроса с идеята, в течение на дискусията да си избистря мерака.
Колата е наистина барната и не мога да разбера, защо AutoBild и TopGear така я плюят  :o. Вярно, че изостава малко от лидерите в този клас като Mazda и Volkswagen ( не споменавам другите немски марки, тъй като те са в друг ценови диапазон :-X), но за тази цена мисля, че е най-доброто решение. Все пак според мен колата трябва да ти харесва и да не се робува на марки. С други думи искам да кажа, че тази кола визуално е супер.
Идва ред на техническата част. Естествено започваме с двигателя и вечния въпрос - бензин или дизел. Направи ми впечатление дискусията между direct и shadow. Тук искам да поясня, че се двуомя между 1,6 16V GDI 2WD и 1,7D 16V CRDi 2WD. 4Х4 е екстра, която е характерна за SUV класа (все пак говорим за големи автомобили, които по презумция трябва да са и високопроходими), но моето мнение е, че е достатъчно колата да е висока за да се справя без проблем с нашите пътища. Едно 4Х4 би имало смисъл само в единични случаи като пресечен терен, снежни преспи и др. Нека бъдем чесни със себе си. Кои би искал да кара новото си SUV-че през нивата или реката. Да не говорим за пътища с по един метър сняг. Аз лично не бих прекалявал с експериментите само защото на колата ни пише 4Х4. Тежки преходи всеки е правил и съм сигурен, че не винаги е бил с кола 4Х4 и въпреки това се е справял. Както и да е.......... За мен това е маркетингов имидж, който не си струва хилядите отгоре. Така де............ кой ще заглежда тази машина ако пътя е бойно поле. В този ред на мисли предпочитам 2WD.
Да се върнем на въпроса дали да е бензин или дизел. Забелязвам от известно време, че въпросния въртящ момент или "ъглова сила" силно се тиражира от производителите (поредния маркетингов трик за слабо информираните). Тук съм на 100% съгласен с direct. Въртящият момент при дизела компенсира ниските обороти (основното предимство на дизела). Shadow не трябва да се хваща за тези нютон-метри като удавник за сламка. Те са само половината от формулата за мощността, а от там за ускорение, като говорим за изходни стойности на самия двигател (ако shadow не я е намерил още с удоволствие ще му я напиша). Все пак от маховика на двигателя до диференциала има още няколко елемента, които оказват влияние върху ускорението. Предимствата на дизела са ясни - нисък разход, висока мощност при ниски обороти, теоретично по-малко износване на двигателя (благодарение на ниските обороти). Но пък нафтата си е нафта. Накачествено гориво.
Мога да изброя още толкова недостатъци, но ще се спра само на един, който за мен е основен............ НЕОБОСНОВАНО ВИСОКА ЦЕНА.
Бензинът пък трябва да влезе в обороти, а от там и по висок разход. За съжаление Киа няма торбинирани бензинки за България (наистина жалко). Но пък като влезе............. е няма такъв кеф...... Май се издадох, че съм фен на бензина. Някак си всеки път като се сетя за дизел и в съзнането ми изкача един MACK с двата комина до кабината........ Хора ние искаме да караме коли, а не самосвали.
А при ускорение качествата на бензина са безспорни. Просто по-добрия двигател. Дори не е необходимо да е с голяма кубатура както при дизелите.
Тук сам се питам, защо въобще се чудя какъв де е двигателя...............еми май пак заради парите. Пустия среден разход се е загнездил в съзнанието ми и не ме пуска. Но тези 3000лв. разлика между двата двигателя така и така май нямат избиване........
Пък и по фабрични спецификации бензина 1,6 16V GDI 2WD е с по-добро ускорение дори от 2,0D 16V CRDi 4WD. Разлика пък покрива по-скъпото второ оборудване. Не знам защо shadow е предпочел да се спре на първото. То и то не е лошо, но............. човече - прочете ли какво предлага колата в ЕХ разфасофка. Просто музика за ушите ми. Не искам да ме разбираш погрешно. Всеки прави сам за себе си избор, кое му е по необходимо. Аз предпочитам джаджите. То така или иначе по нашите пътища за какво му е притрябвало на човек такива мощности. Разбирам да сме в Франция или Германия ама.........................
Чисто егоистично се надявам малко да разбуня духовете, за да взема най-доброто решение.


Хах ехх значи, ама много сте тънкообидни вие с малолитражките. Нямам намерение да тествам нищо, защото знам какъв ще е резултата. Това какво пише и как е реално е съвсем друго и със 163 коня да си няма ли нютон метри нистааа. Това е мое мнение!!
P.S.  Shadow видях поста ти с краткия, но хаплив коментар за по-малките двигатели. Влез в Форд и виж новия екобууст и после ще говорим. A колкото до въртящия момент ще ти задам един въпрос - защо в автомобилните състезания колите са на бензин?

Shadow

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 447
  • Sportage 2.0® CRDI AWD
Re: KIA SPORTAGE 2011 1.6GDI vs. 1.7 CRDI
« Отговор #76 -: Юли 31, 2012, 11:12:46 am »
P.S.  Shadow видях поста ти с краткия, но хаплив коментар за по-малките двигатели. Влез в Форд и виж новия екобууст и после ще говорим. A колкото до въртящия момент ще ти задам един въпрос - защо в автомобилните състезания колите са на бензин?

Колега Мотика имам отзиви относно този екобоост. Ще остана без коментар за да не кажеш,че пак съм хаплив. Нямам да коментирам това произведение на изкуството като те кефи си земи и 1,2 спортидж или 1.0 на форд. А относно цената ще кажа само това,че цените са такива и изобщо не означава, че реално колата е на тази цена. Всичко зависи колко се пазариш и този критерии си зависи само и единствено от теб :) С това твое твърдение не се съгласявам "Едно 4Х4 би имало смисъл само в единични случаи като пресечен терен, снежни преспи и др. Нека бъдем чесни със себе си. Кои би искал да кара новото си SUV-че през нивата или реката. Да не говорим за пътища с по един метър сняг." Затова сигурно големи марки БМВ, мерцедес или ауди слагат 4х4 и на обикновенните и седан автомобили. Относно ускорението 1,6 има малък плюс спрямо 2.0 дизел за сметка на сигурността понеже не е 4х4. Погледни в другите страни какво е ускорението на 2 дизел без 4х4 и после говори.Колега и ти не ме разбирай погрешно. И други от форума се оплакаха,че след като са се качили от дизелов автомобил на 1,6 спортидж нещо не ги кефи мнг мнг. Всеки си прави сметката знам мнг добре какво включва второто оборудване и как се държат глезотийките със електронните джаджи с които работят. Вземи си 1,6 със всички глезотийки и пей сърце.  Да не предизвиквам пак дявола, но разбери с 2 дизел 4х4 и пуснат климатик средна скорост от 90 до 110 до морето разход 5,6 по борд компютър. Не се хваля просто казвам за сравнение. Натиснеш ли го обаче 140 някъде 6,3. И ще допълня, че ако имаше турбинирана бензинка изобщо нямаше да се замислям и щях да съм с такава но...
« Последна редакция: Юли 31, 2012, 03:20:58 pm от Shadow »

christian

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 188
  • Kia Sportage 2,0 CRDi AWD 6AT
Re: KIA SPORTAGE 2011 1.6GDI vs. 1.7 CRDI
« Отговор #77 -: Юли 31, 2012, 03:22:08 pm »
P.S.  Shadow видях поста ти с краткия, но хаплив коментар за по-малките двигатели. Влез в Форд и виж новия екобууст и после ще говорим. A колкото до въртящия момент ще ти задам един въпрос - защо в автомобилните състезания колите са на бензин?

Колега Мотика имам отзиви относно този екобоост. Ще остана без коментар за да не кажеш,че пак съм хаплив. Нямам да коментирам това произведение на изкуството като те кефи си земи и 1,2 спортидж или 1.0 на форд. А относно цената ще кажа само това,че цените са такива изобщо не означава, че реало колата е на тази цена. Всичко зависи колко се пазариш и този критерии си зависи сам и единствено от теб :) С това твое твърдение не се съгласявам "Едно 4Х4 би имало смисъл само в единични случаи като пресечен терен, снежни преспи и др. Нека бъдем чесни със себе си. Кои би искал да кара новото си SUV-че през нивата или реката. Да не говорим за пътища с по един метър сняг." Затова сигурно големи марки БМВ, мерцедес или ауди слагат 4х4 и на обикновенните и седан автомобили. Колега и ти не ме разбирай погрешно. И други от форума се оплакаха,че след като са се качили от дизелов автомобил на 1,6 спортидж нещо не ги кефи мнг мнг. Всеки си прави сметката знам мнг добре какво включва второто оборудване и как се държат глезотийките със електронните джаджи с които работят. Вземи си 1,6 със всички глезотийки и пей сърце.  Да не предизвиквам пак дявола, но разбери с 2 дизел 4х4 и пуснат климатик средна скорост от 90 до 110 до морето разход 5,6 по борд компютър. Не се хваля просто казвам за сравнение. Натиснеш ли го обаче 140 някъде 6,3.
Колега как го постигаш този разход незнам!? Най-ниския постигнат от мен - 6,8. Миналата седмица София-В.Търново-Несебър-ВТ-София среден разход 7,7 по борд 2 големи + 2 деца климатик и box отгоре. Да наистина на места с доста натискане на газта, но все пак 1,5-2 л. само от box....Кеф цена няма.
Иначе по темата. Твърдо за 2,0 дизел, 4х4 иииииии стъклен покрив задължително/демек най-високото борудване/, леееко отворен да ти вее перчема. Несравнимо е! yahoo
« Последна редакция: Юли 31, 2012, 03:23:46 pm от christian »
2,0D 16V CRDi AWD 6AT

Shadow

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 447
  • Sportage 2.0® CRDI AWD
Re: KIA SPORTAGE 2011 1.6GDI vs. 1.7 CRDI
« Отговор #78 -: Юли 31, 2012, 03:25:50 pm »
Колега сега като се връщам от Слънчев бряг ще щракна една снимка на борд компютъра.  А относно въртящия момент и оборотите в отговор на колегата Мотика ще добавим една статия постната от колегата читко http://www.heed-auto.com/index.php?option=com_content&task=view&id=76
« Последна редакция: Юли 31, 2012, 05:13:09 pm от Shadow »

Motikata

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
Re: KIA SPORTAGE 2011 1.6GDI vs. 1.7 CRDI
« Отговор #79 -: Август 01, 2012, 10:34:19 am »
Драги shadow, някак си бях сигурен, че ще кажеш , че имаш информация за новия двигател на форд. Сигурно този твой източник ти е казал, че двигателя не струва. Нека дружно да заплюем тези маскари, които му дадоха толкова награди. За това, че 4Х4 се държи по сигурно при лоши пътни условия съм съгласен, но и на добра цена. Затова хората са измислили ESP-то. Не забравяй, че дори и с 4Х4 не можеш да нарушаваш физичните закони. Ти може просто да обичаш да караш в лоши условия, при които 4Х4 да те подпомага, но.................... едва ли. Бъди честен....................помисли колко пъти наистина си бил на път, на който ти е било необходимо. Да не забравяме по-високият разход и поддръжката. Има и още нещо...................друго си е на гърба да пише, че си 4Х4  ok. За другите марки, мисля, че вече споделих моето мнение.......................маркетингов трик..........като телевизор с интернет. На кой му е притрябвало интернет на телевизора  :o................ама е хубаво да кажеш че го имаш.
За ускорението, това което пише по сайтовете за мен винаги е било отправна точка. Пример е разхода. И при най-благоприятни условия трудно ще стигнеш фабричния. Няма да ти казвам при какви условия са направени тези замервания. Ти най-вероятно знаеш.
Аз следвам максимата "око да види ръка да пипне". Надявах се да ми кажеш, като си я изрязал на пътя, за колко си успял да набереш и как се е държала колата, но уви............. От постовете ти до сега оставам с впечатлението, че никога не си си натискал автомобила. На колко километра казваш, че е колата..........? Все едно да ядеш торта и никога да не стигаш до най-вкусното. Може би това да четеш какво е ускорението ти е достатъчно, но тези разлики по сайтовете сигурно не ти дават мира...........11сек ли е 12 ли е? На кой да се доверя..............? Аз ще ти кажа - на себе си.......... Качи се и пробвай, може и да ти хареса. Естествено бъди внимателен.
Благодаря за статията. Наистина беше интересна. В нея се потвърждава това, което вече ти казах............, че въртящия момент е една част от факторите, които влияят на ускорението и не е най-определящия. Честно shadow, ти прочете ли цялата статия или само ми я препрати? Все си мисля, че ако си я прочел, трябва вече да си наясно.
С тази отстъпка, за която споменаваш и в предишните си постове, ще ти напомня само какво direct ти написа. Отстъпката, която са ти направили не се различава от тази при останалите...............въпросът е колко нерви си хвърлил, за да стигнеш до нея. Знам за проблемите, които сте имали при доставката и времето, което повечето от вас са чакали за колите си (нещо, което най-вероятно чака и мен и изкрено ви съчувствам). Хареса ми коментарът ти за стискането на дилърите. Въпросът е кой кого стиска.......... :)
Но е хубаво да мислиш, че на теб са ти я дали по-евтино от на другите нали............ ;D.
Екстрите са създадени за удобство (естествено има и изгъзици, но те лесно се различават). Аз лично предпочитам докато шофирам да ми е максимално комфортно (според финансовите възможности разбира се). Сигурно ти е писнало постоянно да настройваш климатика според външните условия, а не просто да зададеш желаната температура. Истинско престъпление, е че климатрониците не са още на базово ниво, но уви.......... Да не говирим за ксеноните и така нататък................... Виждам, че те притеснява многото електрониката. Надявам се това да не е била основната причина за решението ти. Предполагам знаеш, че цялата ти кола се движи благодарение на електрониката в нея, дори и любимото ти 4Х4. Не мисля, че точно на теб са ти сложили още един скоростен лост или колата ти е изцяло на хидравлика, за да ти е по спокойно, че електрониката ще даде фира. Да ти припомням ли колко е гаранцията и какво покрива? По твоята логика трябва да се върнем с един век назад и да перем на ръка от страх, че пералнята ще се развали. Както и с ускорението, така и тук ще ти каза..............опитай, дяволът не е толкова черен.
А за разхода, не мисля че е за хвалене че караш кола 140 коня с 90км/ч. Силно се надявам до морето да не си карал по магистралата (да ни е честита на всички, догодина по нея и направо на морето), а да си избрал някой от твоите любими офроуд пътища, защото със 100км/ч с тази кола по магистралата е истинско престъпление. Не те карам да влизаш в нарушение.........но до колкото си спомням ограничението е 140км/ч. Пък и ти си дизел - настъпваш и пак гориш малко...............пей сърце!

Lopatata

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
Re: KIA SPORTAGE 2011 1.6GDI vs. 1.7 CRDI
« Отговор #80 -: Август 01, 2012, 11:34:58 am »
Здравейте колеги...
Преди 2 дни поръчах моя Спортидж - 1,6 GDI 2WD EX. И естествено като разбрах какво чакане ще падне, в търсенето на сродни души попаднах на форума, и не само на него, но и на тема която засяга и точно моята драма при избора ми: 1,6 бенз или 1,7 дизел... Четох, четох и не се сдържах и се регистрирах - юзери кръстени на земеделски инвентар гледам че са модерни  :) .
Много информация има по въпроса за плюсове и минуси на двете горива, но гледам има и разбирачи тука дето не е ясно какво точно разбират... Shadow...г-н "Въртящ момент"... защо ти е това нещо когато сигурно по-малки и обикновени коли без такъв те прескачат по пътищата. Нали се сещаш, че тоя разход дето го пишеш се прави почти "на спряло" а и то с кола над 1,5 тона.... Като гледам излиза че искаш да кажеш, че всички с бензин са се набутали. Да не би да трябва да отбиваме в страни когато ни задтигне Големия дизел...Абе ти да не си с тоя цвят наистина от аватарчето  rofl? Много дамски бе брат... Мотиката, гледам че избираш в момента, аз не съжалявам за моя избор (ухххх, само да ми дойде) и напълно те подкрепям, че удобството и екстрите са на по-голяма почит от това да кихнеш разликата в парите за дизел и да се лишиш от климатроник и куп други работи. Че то няма избиване... по-скъпо каско, по-скъпо обслужване, по-скъпо гориво... не караш ли над 30к годишно е лудост, а дори и тогава гаранцията дори бързо ще отлети и после на ти дизел - в сервизите ще има само "Добър ден, 500 евро...", то помпа ли, то дюзи ли, то турбина ли, то маховик и съединител ли....

Абе колеги, а мацки кълвът ли на КИА Спортидж...или това не се брои за "джипка" тука в голямото село 8-) ...

Motikata

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
Re: KIA SPORTAGE 2011 1.6GDI vs. 1.7 CRDI
« Отговор #81 -: Август 01, 2012, 11:42:53 am »
В тази тема става все по интересно.................. rofl!
С нетърпение чакам продължението.................................. crazy!

christian

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 188
  • Kia Sportage 2,0 CRDi AWD 6AT
Re: KIA SPORTAGE 2011 1.6GDI vs. 1.7 CRDI
« Отговор #82 -: Август 01, 2012, 01:52:31 pm »
Напротив, не е никак интересно, даже е отегчително! Вие с аграрните никове една кола ли си поръчахте или две??? Да не сте близнаци?! Като гледам и аватарите ви еднакви/сходни/, поне с малко повече труд да бяхте/беше/ потърсили нещо по-разбично.  8-)
п.п Ама верно трябва да ти идва нещо аграрно все такива никове да ползваш.
И успех с чакането на джипката без екстри. Що не си го поръчахте само с две седелки да си се возите?! Задните са излишни, а и ще спестите от екстри. music
2,0D 16V CRDi AWD 6AT

direct

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 307
Re: KIA SPORTAGE 2011 1.6GDI vs. 1.7 CRDI
« Отговор #83 -: Август 01, 2012, 02:48:52 pm »
Значи ние с Shadow сме ОК, даже се познаваме. Имаме и еднакъв цвят на колите и си го харесваме. Всеки си има мнение и си го e спазил. Аз съм дал повече пари за екстри, той е дал още повече за двигател. Последните мнения по въпроса са безмислено заяждане.

П.П. Колкото повече пишете, толкова повече ще се излагате. Например Мотиката и Лопатата бият на един човек, а christian заговори за екстри при положения че замесените 1.6 са EX, a 2.0 e LX. Дано сега темата не отиде в посока 6К за TX е голяма набутка vs. вие нямате пари.  :)

Motikata

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
Re: KIA SPORTAGE 2011 1.6GDI vs. 1.7 CRDI
« Отговор #84 -: Август 01, 2012, 04:53:56 pm »
В отгвор на christian, мога само да кажа, че човек сам решава как да се казва и как да изглежда. Щом на пича му е харесaл този ник ( може би е до известна степен иронизация на моя, но го приемам като приятелска закачка  ;D), аз нямам нищо против. За мен е важно какво се пише (естествено да е свързано с темата). Все пак темата е за Sportage 1.6 или 1.7. Е къде е ненормалното, че искаме точно тези коли? Предполагам, че и ти си с една от двете модификации. Ако беше с BMW май нямаше да има смисъл................
За първи и последен път ще се отклоня от основната дискусия, като ти каза, че ако имах нещо общо с аграрния бизнес (тук нямам предвид един декър домати), щях да съм във форума на ауди и да обсъждам Q7-цата. Пак подчертавам, че Sportage-а е супер кола за парите си. Колкото до последното ти изречение, останах с впечатление, че и съименника иска високо ниво оборудване. Нямам представа какво искаш да кажеш с тази джипка без екстри.
В отговор на direct ще кажа, че ще е трудно да сме един и същи човек със съименника като и двамата сме активни. Нали не мислиш, че съм заредил две PC-та и се намирам на чатене. А това, че се познавате, не е моя работа. Ако не го беше казал сигурно никога нямаше да си го помисля на фона на спора ви............ Колкото до твърдението ти, че се заяждам си в грешка. Все пак за мен коментарите са ми напълно обосновани и очаквах от него същите.............. Аз за мен съм си взел решението, но се надявах, че той (или някой от вас) ще се опита да ме убеди в противното с факти а не изказвания от рода "[Нямам намерение да тествам нищо, защото знам какъв ще е резултата]". В крайна сметка не съм кон с капаци и при една добре изложена теза подплътена с реални наблюдения на пътя, може и да си променя становището. Все пак си мисля, че съм на правилното място.
Нямам никави намрения да влизам в полемики, кой колко пари има и прочие............ Интересува ме чисто техническата част. Всичко друго е чесане на езици............. :)

jorko.b67

  • Почетен член
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1870
Re: KIA SPORTAGE 2011 1.6GDI vs. 1.7 CRDI
« Отговор #85 -: Август 01, 2012, 05:33:44 pm »
Колеги ,
ако ми разрешите да се включа и аз  въпреки , че не карам "Спортидж" , а "Сий'д"...
Да започна с "Добре дошли ! " на новите хора във форума.
Не разбирам нито от нютони , въртящи моменти , кубатури , конски сили и др.
Преди да си купя КИА-та съм карал все бензинови коли и много се притеснявах как ще се кача и ще карам т.н. "печка" , "скара-бира" и др. подобни...
Качих се и ... забравих за бензина !!!
Честно казано - не очаквах такива неща от дизелов двигател , пък макар и чисто нов. Мислех си , че неща като ускорение , култивирана работа , тишина , икономичност и др. са временно явление (само в началото , докато колата е нова)...
Не зная дали колата ми вече се води нова или поостаряла , но минах първите 120 000 км и интересно , но разлика няма !!!
Относно димните завеси (печка , скара-бира и др.) от дизеловите автомобили - ами нямам такава "екстра" (все още) !!!
Колата ми е с "базово оборудване" за модела - това си е вече до субективни разбирания - повече не ми трябва (базовото оборудване на Сий'д-а през 2007 г. беше на "светлинни години" напред от това на ВСИЧКИ коли в този клас). Единствено съжалявам , че в този модел не се предлага 4х4 (пак субективно мнение) - лично моето убеждение е , че с 4х4 колата ще е по-устойчива на пътя (не , че сега не е) , а и ще ми помага , когато ми се наложи в екстремни условия ( последните снегове , заледени пътища с наклон и др.). Далеч съм от мисълта да се качвам с тази кола на в.Мусала , но бих бил доволен и спокоен , ако веднъж ми потрябва "едно рамо" то да е налице , а не да разчитам на благоволението на който и да  било (когато съм с малки деца в колата или съм сам и т.н.) , или да се налага да нося лопати , кирки , торби с пясък и др. строителни материали.
За сравнение - имам възможността ЕЖЕДНЕВНО да сравнявам с  бензинов Сий'д - ами честно казано дизеловия двигател е с класи над бензиновия (мнението е мое и на Маринка) - и при ускорение "от място" и при изпреварване , и при разход на гориво...
Дали някой ще предпочете дизел или бензин си е негова работа - добре е да си направи сметката на джоба , колко хиляди километра ще минава на година (за дизел се препоръчва над 12-15 000/год.), дали ще ходи на лов/риболов и др.
Субективно е и мнението на всеки , относно предпочитанията дали да се инвестира в повече екстри (които в последствие могат да се докупят за мноооого по-малко пари) или за 4х4 , дизелов двигател и т.н.
Относно коментара на някой от пишещите по темата "... Добър ден , 500 евро..." и т.н. - мога да споделя , че това е далече от истината - до края на гаранцията си е гаранционно , а след това има достатъчно места за ремонт и закупуване на оригинални части на доста приемливи цени. Ако пък цените наистина са такива и човек се стряска от тях - явно не е достигнал финансово нивото да си купува и поддържа такъв автомобил - има джипове на по 10-15-20 години - при тях поддръжката е като за лека кола...
Относно скоростите на движение (пак мое мнение) - не мисля , че винаги и навсякъде трябва да се кара с максимално разрешената/допустимата скорост - това , че колите са с много "коне" , голям въртящ момент и др. не означава , че задължително трябва да се кара на "макс" , или е престъпление да се кара с по-ниска скорост. Не случайно има хора с много мощни коли , които по свой си начин (примерно с 30-40 км/ч) си се возят и се наслаждават на това , което ги кефи по колата...
Така , че - на който каквото му харесва и може да си позволи (за един екстри , за друг цвят , за трети голям и мощен двигател и др.) - да си го взима ! Негово ще си бъде и той ще си го кара , поддържа и наслаждава. Всеки си плаща за "дяволъка"....
И на края - апелирам към всички да не се излиза от рамките на "добрия тон" - от написаните коментари (поне на мен така ми се струва) лъха нещо като лека "закачка" между пишещите - дано да не се стигне до някакво напрежение и да се налага намеса на АДМИНИСТРАТОР-а...
Успех на всички ! ok
   

direct

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 307
Re: KIA SPORTAGE 2011 1.6GDI vs. 1.7 CRDI
« Отговор #86 -: Август 01, 2012, 06:51:57 pm »
Аз да кажа в допълнение, че имам познати луди фенове на дизела със самоделни чипове и страшно напомпани коли. Те не искат да чуят за бензин и си имат своите мотиви. Имам обаче и познати маняци на тема бензин, които знаят много добре какво е дизел, карали са, но си ги влече бензина. Затова за мен подобни спорове са безмислени.

По темата обаче за поне трети път казвам, че 1.6 е по-успешен двигател от 1.7! Всички ревюта говорят за това, както и продажбите - най-продаваният двигател на модела срещу най-рядко купувания (ако ми е вярна информацията).

П.П. Спорът напомня ръчна/автоматик. Въпреки че карам ръчна си мисля, че бъдещото е в пълния автомат и е въпрос на време и може би още малко подобрения. За дизел/бензин има основания бензинът да се пребори в дългосрочен план, но много по-вероятно и двата вида двигатели да ги има само в мозеите следващите десетилетия.

lini

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 175
  • Sportage SLE 2.0
Re: KIA SPORTAGE 2011 1.6GDI vs. 1.7 CRDI
« Отговор #87 -: Август 01, 2012, 10:00:37 pm »
както казват братушките - "на вкус и цвет товарищей нет". Всеки сам трябва да си избере дизел или бензин. Цената е един фактор - колко км минаваш на година, колко си готов да дадеш първоначално. Стила на каране също е фактор - ако обичаш да караш само на 6-та или на ниски обороти или обратно - ако обичаш да изпреварваш на 3та и да ускоряваш до 6000 оборота.

Спора нютонметри срещу конски сили е безсмислен. Не забравяйте, че между двигателя и колелата има скоростна кутия и също така, че оборотите са 3тата величина във формулата мощност/въртящ момент.

За мен например 4х4 е важно. Сега се прибрах от морето и колата е ужас отвън. Карах много по черни пътища и супер се кефех каква пушилка мога да вдигна зад мен :)

bongo

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 423
Re: KIA SPORTAGE 2011 1.6GDI vs. 1.7 CRDI
« Отговор #88 -: Август 02, 2012, 11:11:31 am »
аз също карам 1.6 дизел но Ceed и преди съм имал само бензинови коли.Бях много скептичен към дизела, но вече 5-та година се наслаждавам на истинско удоволствие от карането на такъв автомобил.Не обичам "ръчките" и високите обороти на бензина.Приятно ми е с леко натискане на педала на газта колата да се изстрелва още от ниски обороти.Ето това ми липсваше при атмосферните бензинки.Чувал съм страхотни отзиви за 1.7 CRDI но със 136 к.с. на Оптимата и I40.Те са сравнително сходни като тегло със Спортидж.Аз съм категорично "за" дизела пред атмосферния бензинов двигател, НО това само ако не вземам под внимание други фактори като ЦЕНА.В случая 4хил.разлика между 1,6GDI и 1.7 CDRI(и то 115кс.) не са за пренебрегване.На "мотиката" ще кажа че този двигател на форд не е чудо нито на икономията нито на динамиката.Съгласен съм че все пак к.с. са извлечени от малка кубатура, но при теста на автомобила от заявените 125к.с поне 20 от конете си почиваха.Купето на новия Фокус просто му идва тежичко.Подходих с големи очаквания(което ми беше грешка) и останах леко разочарован.Разхода в София през съботен ден беше далеч от рекламираните 4,5л.По-малко от 7,5 не падна и дори и с турбина удоволствието от динамиката липсва.

Shadow

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 447
  • Sportage 2.0® CRDI AWD
Re: KIA SPORTAGE 2011 1.6GDI vs. 1.7 CRDI
« Отговор #89 -: Август 02, 2012, 06:35:03 pm »
Аве колега Мотика или Лопата май сте объркали форума тук е КИа а не фолксваген или тойота. Там ходи да се боричкаш с колите с двигателчета от самобръсначка  :-* Май те хванахме, че не си тукашен я си покажи голфчето и не се крийййй. Или опс сигурно пак е в сервиза и за туй те е срам да го покажеш  ;D Става все по интерсно ейййй..И относно екстрите да предпочитам с по-малко екстри, но по голям двигател. Даже с тел съм вързал врътките на климатика към волана, че да може по-лесно да се управлява. А за круйз контрола съм си взел едан тухла единичка да подпирам.  Аве пълна е с екстри а ти ако още се чудиш за кола по - добре побързай, че скоро чух че щели да пуската и коли с платно за сърф и задвижвне не 4х4 или 2WD, a 1WD ok. И нека обобщим думите"Все пак за мен коментарите са ми напълно обосновани и очаквах от него същите.............. ", не пак нищо обосновано от теб не видяхме. И други колеги потвърдиха смешните характеритики на фордовия двигател и други те обориха относно удоволствието от шофиране на кола с повече нютон метри. Да аз не съм карал този автомобил, но приятел го е карал и не бе дволен от това 3 цилиндрово произведение на изкуствто. Много слаб двигател за купето си т.е. мъчи се колата. Подозирам, че май вече си се набутал с някаква малолитражка, пълна уж с "екстри", които не работят и е постоянно в сервизите заради тях. Мое мнение е , че не бих се набутал с 30к само защото на колата пише WV или BMW, защото не се чупели. И ако погледнеш киата е пълна с екстри за парите си и бие доста от другите производители, за които все си плашташ за екстрите им. Всеки сам си знае, колко си е намалил колата. Ти какво сега знаеш с колко е намалена на колегата direct или мойта, че си компетентен. Искам да кажа, че с подходящото намаление можеш да дстигнеш автомобил с по-добри характеристики. И не да чакаш да си вземеш това, което предлага дилъра дори и в промоция. П.С. мацките кълвът, вземете си друг цвят, че да не ви бият жените ви  rofl
« Последна редакция: Август 03, 2012, 10:47:23 am от Shadow »