Автор Тема: Проблем в парното на Соренто 2.5 CRDI 2002  (Прочетена 22062 пъти)

petar

  • Новак
  • *
  • Публикации: 25
Проблем в парното на Соренто 2.5 CRDI 2002
« -: Януари 28, 2012, 08:14:39 pm »
Колеги здравейте. Парното духа много слабо,колата не загрява,стига до 60 градуса.Смениха ми термостата,но никаква файда.В купето е студено ,когато сложа картон на двигателя вдига 65-70 градуса.Виско перката постоянно работи.Има ли вероятност да е постоянно зацепен и заради това да не може да загрее.МОЛЯ ПОМАГАЙТЕ.

lakones

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
Re: Проблем в парното на Соренто 2.5 CRDI 2002
« Отговор #1 -: Януари 29, 2012, 10:25:03 am »
провери си датчика за температурата на охлаждащата течност който е на главата , той управлява вентилатора

jorko.b67

  • Почетен член
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1870
Re: Проблем в парното на Соренто 2.5 CRDI 2002
« Отговор #2 -: Януари 29, 2012, 11:32:08 am »
Преди години имах Пасат и ми загряваше , независимо , че му се направи основен ремонт и т.н. ...
Накрая се оказа , че релето , което включва перката е с едно положение и перката се включваше чак след 90 градуса - след преглед във сервиз на Фолксваген се оказа , че трябва това реле да е с две положения - първо се включва към 60 гр. и перката върти бавно - ако колата почне да загрява повече се включваше и на второто (бързо) положение....
Та , колега , провери по чужди форуми или в КМБ дали не е трябва това реле да е с две положения , а сега да е само с едно и то да е включено на едно силно (ранно) положение и затова мощно да се включва едва на 60 градуса , или да е премахнато тотално и да е вързано директно да работи непрекъснато...
Ако е така - вероятно е направено от някой "майстор" след прегряване на двигателя - провери си и главата дали е о.к.
Успех !

ogata

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 67
Re: Проблем в парното на Соренто 2.5 CRDI 2002
« Отговор #3 -: Януари 29, 2012, 07:01:57 pm »
Колега и при мен не загрява.Значи климатроника ми е на мах и почва да загрява чак като загрее двигателя до кам 80 градуса.Перката и при мен постоянно се върти, но тази която е от вътре на радиатора,а вън6ната се  включва като пусна а/с-то иначе не се върти и се чудя това нормално ли е тая вътрешната постоянно да се върти.Тя вярно че е зацепена с ремъка ама не знам при всички ли е така?


Значи някъде четох че всички сорентота трудно загряват и бавно стоплят и охлаждат купето че е голямо ама не знам чак пък така нормално ли е?Нека някой с нормално работещ климатроник да пише как е при него?И при включване  на ас-то трябва ли веднага да почне да духа топло или чак като загрее двигателя?
« Последна редакция: Януари 29, 2012, 07:19:04 pm от ogata »

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Проблем в парното на Соренто 2.5 CRDI 2002
« Отговор #4 -: Януари 29, 2012, 08:58:40 pm »
Дизела има да го чакате да загрее на място music
Не веднъж сме писали по тази тема.Изкарайте колата на пътя.Дръжте я във високите обороти и споделете резултата music
Включването на климатика/троника не е много добре в тези минусови температури!

jorko.b67

  • Почетен член
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1870
Re: Проблем в парното на Соренто 2.5 CRDI 2002
« Отговор #5 -: Януари 30, 2012, 12:14:18 am »
Митко е прав за дизела - по-бавно загрява.
Само с Митко не съм съгласен за климатика , че в студовете не трябва да се включва - точно обратното , Мите - и в книжките го пише , че и в най-големите студове е ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО поне за 5-6 минути климатика да се включва и зимата. Препоръчва се  (от завода производител ) климатика и парното да се изключват няколко минути преди окончателното завършване на пътуването , за да не се завъждат разни бактерии и да има лош мирис в купето.
Ясно е , че при незагрял двигател (особено дизел) няма как да духа топло.
Препоръчвам да се проверчт и въздуховодите - на Маринка Поло-то беше така , със запушени въздуховоди и голям зор имаше. Почистиха се и парното веднага се усети...

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Проблем в парното на Соренто 2.5 CRDI 2002
« Отговор #6 -: Януари 30, 2012, 08:38:48 am »
Жоре,Жорееее 8-)
Писах относно студеният стар на климатик/троник 8-)

ogata

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 67
Re: Проблем в парното на Соренто 2.5 CRDI 2002
« Отговор #7 -: Януари 30, 2012, 08:50:25 am »
мите дай линк да видим какво си писал 4е не6то не го намирам каде е.

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Проблем в парното на Соренто 2.5 CRDI 2002
« Отговор #8 -: Януари 30, 2012, 11:52:50 am »
ан така 8-)
Трябва дас е поровя из форума,но няма да е днес music
Принципа на дизела с 2 думи:
Палиш,изчакваш около 5 мин. на място.После тръгваш
Дезела на място да работи му е адски кофти 8-)

petar

  • Новак
  • *
  • Публикации: 25
Re: Проблем в парното на Соренто 2.5 CRDI 2002
« Отговор #9 -: Януари 30, 2012, 07:12:09 pm »
Колеги в сряда ще сменя термостата, и ще видим какъв ще е резултата
 

petar

  • Новак
  • *
  • Публикации: 25
Re: Проблем в парното на Соренто 2.5 CRDI 2002
« Отговор #10 -: Януари 31, 2012, 06:44:30 am »
Вътрешната перка е със силикон,тя не е зацепена,тя просто се увлича от ремъка.Но като дам газ и стрелката на температурата почва видимо да пада. В купето студено загрява до първата стрелка,мисля че е от термостата,въпреки че ми го смениха в един сервиз

petar

  • Новак
  • *
  • Публикации: 25
Re: Проблем в парното на Соренто 2.5 CRDI 2002
« Отговор #11 -: Февруари 02, 2012, 09:15:15 pm »
 Колеги ,никой не може да ми помогне. Смених филтъра на купето,в сервиза на КИА в Габрово ме закачиха на компютър и няма грешки.Не могат да разберат от какво не може да загрее.На място вдига 75 градуса и като изляза веднага пада температурата почти до долу и никакво парно,няма и дебит на въздух.казаха ми 4е термостата -сменен отваря на 75 градуса.Да сменя ли термостата който отваря на 87 градуса.Моля помагайте.

jorko.b67

  • Почетен член
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1870
Re: Проблем в парното на Соренто 2.5 CRDI 2002
« Отговор #12 -: Февруари 02, 2012, 09:45:18 pm »
Не мога да се съглася с мнение от типа "ами то , Сорентото - те така , бавно си загряват"....
Все пак това са изчислявани от кадърни инженери показатели , а и колите все още се водят за съвременни - не са "ретро" , нали ?
Сещам се  за нещо - ако се направи една промивка на цялата охладителна система с разните му химикали би трябвало да има ефект...
И след всичко написано ми се набива в очите : датчик/реле за включване на перките - да не е за две положения/градуси и другото нещо е този термостат - да не е някой измислен от Камбоджа....

petar

  • Новак
  • *
  • Публикации: 25
Re: Проблем в парното на Соренто 2.5 CRDI 2002
« Отговор #13 -: Февруари 02, 2012, 10:17:12 pm »
Мисля да сменя термостата с друг които отваря на 87 градуса,и тогава да видим ще има ли ефект

MARGARIT

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
Re: Проблем в парното на Соренто 2.5 CRDI 2002
« Отговор #14 -: Февруари 02, 2012, 11:44:47 pm »
ЗДРАВЕЙТЕ КОЛЕГИ,АЗ ПЪК ИМАМ СЛЕДНИЯ ПРОБЛЕМ : КАТО ЗАПАЛЯ КОЛАТА  И СЛЕД ИЗВЕСТНО ВРЕМЕ МИ ПОКАЗВА ЧЕ ВЪНШНАТА ТЕМПЕРАТУРА Е 60 ГРАДУСА, А ВЪТРЕ ДУХА ТОПЛО САМО АКО КЛИМАТРОНИКА Е УСИЛЕН ДО ПОСЛЕДНО.КАКВО МОЖЕ ДА Е СПОРЕД ВАС?БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО! И ПРИ МЕН ПЕРКАТА ВЪРТИ КАТО ЗАПАЛЯ. КИА СОРЕНТО 2005 ГОДИНА 2,5 CRDI