Модели автомобили > Carnival

Въпрос киа карнивал автоматик

(1/2) > >>

fanatick:
Здравейте колеги,
от около 20 дена и аз съм собственик на  Киа Карнивал 2004  (май месец  ако това има значение ) 2,9 CRDI 144 коня автоматик
За сега всичко  е супер нооо патувах до селото си - нагоре всичко е ок без значение на коя скорост съм (D-2) ,обаче на надолу е проблем
за пръв път в живота ми ми загряват спирачки а аз нямам контрол над колата .На D върви като луда на 2 също като луда на L е  добре но незам нищо за тази скорост -колко време мога да карам на нея ,каква е максималната скорост за тази предавка и превключва ли въобще на някоя друга предавка  освен на първа .
Може ли някой да ми обясни как да карам по наклон -за пример ще дам пътя Пампорово -Пловдив.
Благодаря предварително!!

gepi:
 L  - бавна ти сработва само 1-ва првдавка(LOW-бавно), при автоматикците като че е малко "по-дълга" от ръчните скорости.
 2 - първа и втора ....
 D - директна всички скорости. При твоя автомобил са слагани два  вида скоростни кутии - 4 или  5 скорости.
Не се притеснявай от загряването -  нормално е за такъв път, особено лятото.
Също така е необходимо да знаеш,  че при автоматиците, накладки се сменят много  по-често.По-точно наполовина от ресурса на ръчните. Предните на около 10 000 км, задните - 20 000.
Успех и безаварийно пътуване!

rmk:
Малко допълване:
D идва от Drive (няма нищо директно в цялата работа). Иначе колегата правилно е обяснил, че там реди всички предавки.
Имал съм два автоматика до тук:
- ФВ Голф 3, 1.8, 90 коня 25000 му нявъртях
- ФВ Голф 4, 1.9, 110 коня - 45000 му навъртях
И двата са с хидротрансформатор.
Нямам никакви наблюдения на 10 хиляди да сменям предни или на 25 задни накладки. На теория наистина излиза, че трябва по-бързо да износва накладките, но на практика аз не го забелязах спрямо предишните ми коли с ръчни скорости, които съм карал.
И да има разлика във времето за износване ще е минимална...

fanatick:
Благодаря за отговорите но пътя по който се спусках е 20 км -представям си какво ще стане ако е 100 или 200 км !!!
След много проби -поне според мен за спускане по много стръмен наклон наистина е L   а за по дълго пускане по балкански път  на 2 със включен бутон HOLD- така колата остава на скорост и ползва мотора като спирачка дори като подам газ и пусна спирачката колата намаля дори по нанадолнище 

PS :
Мисля че моята е с 4 скорости

rmk:
Опа не бях разбрал, че имаш бутон холд. Значи до колкото знам (поне така е на шевролет) той се ползва за "почти" ръчно превключване.
При натистнат ХОЛД:
L - само първа
2 - само втора
Д - само трета
(няма възможност за 4-та, ако искаш 4-та - изключваш холда).
Освен това ако си спрял и сложиш на 2 и си натиснал холда и тръгваш на 2-ра.
Също така ако си на холд и на Д - тръгваш от 3-та!!!! (може да се ползва за тръгване на лед).
Не съм 100% сигурен на КИА как е, но можеш да го пробваш.
Спираш, включваш холд и Д и тръгваш - ако тръгва с много форсиране и много бавно значи си на 3-та.

При спускания си ползваш L или 2 (в зависимост от наклона, може и без холд).

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия