FACEBOOK СТРАНИЦАТА НИ
Въртящият момент е за локомотивите с голям товар, за скорости са необходими к.с.
и двамата сте прави и тука идва важността на скоростната кутия и предавателните и числа.Темата откъде започна и къде отиде Важното е че Спортижа кърти и не отстъпва на ix35, освен това е много по красив от него Иначе като се замислите защо произвеждат дизелови автомобили ? Защото максималното постижимо КПД на дизеловия мотор е по-голямо от това на бензиновия от време уно, откакто е изобретен от Дизел. Освен това в нормалните страни дизеловото гориво винаги е по-евтино от бензиновото.В последно време обаче бензиновите мотори се усъвършенстват благодарение на новите технологии DCVVT, GDI и тн и ставаме свидетели на доста близки разходи (под 1,5л на 100км) при сравнително леките автомобили. И ако си спомняте през 2004-2007 производителите вадеха по два бензинови и по три дизелови мотора за даден модел, в момента това, като че ли се уеднакви или даже обърна.Тук има интересна статия точно по спора :http://www.heed-auto.com/index.php?option=com_content&task=view&id=76
Аз това се опитах да обясня на Shadow в другата тема, като говорих за Околовръстното. Първите 10 сек ще му дръпна (според официалната информация и тестовете в международния форум), после на 5-та стрелката почва да се влачи при мен и той ще ми дръпне значително и накрая ще стигнем еднаква максимална и ще си карам на известно разстояние зад него. Тоя въртящ момент му дава предимство само над 100 и само за определено време докато се достигне желаната скорост. Значително по-добро ускорение, което обаче важи само при определени скорости/предавки.За ix35 - карал съм 2-литровата бензинка автоматик. Хубава кола и приятно се кара. На мен обаче нашите ми харесват повече и отвън и отвътре, а са по-евтини. Лесен избор.
Ако правите сравнение на двата агрегата, редно е и двата да са с турбина, а не единия турбо другия атмосферен.Иначе данните от 0-100км/ч имам чувството, че са писани на око и при двете марки
Е как пък прецени, че точно над 100 само ми дава предимство . Това, което усештам е, че още от 50 започва да дърпа осезаемо.
Цитат на: Shadow в Юли 27, 2012, 09:33:38 amЕ как пък прецени, че точно над 100 само ми дава предимство . Това, което усештам е, че още от 50 започва да дърпа осезаемо. За последно пиша, че сигурно досадихме много. Няма да кажа нещо ново, но се надявам да разбереш този път. Оборотите компенсират за твоя голям въртящ момент, както беше обяснено и от статията по-горе. Като карам с 80, обикновено съм на 6-та и оборотите са около 2000. Ако се състезавам обаче, с 80 съм на 2-а. Оборотите са 6000 и излитам по същия начин по който ти излиташ, само дето малко по-бързо от тебе. Друг въпрос е, че колата ръмжи доста повече от твойта и не върви да карам с 6000 оборота дълго време. За теста 0-100 обаче върши перфектна работа.
Ми няма как да не пиша пак. 1. Къде съм казал, че 1.6 е по-добър двигател? Просто няколко човека се опитаха да ти обяснят, че е нормално да вдига по-бързо 100 от 2-литровия дизел, въпреки двойно по-големия въртящ момент.2. До сравнението се стигна, след като за пореден път оспори фактите. Трудно мога да дам пример с кола различна от мойта.