Автор Тема: Rio[UB] - Масла (количества,препоръки,отзиви)  (Прочетена 26669 пъти)

CoolMaN®

  • Наблюдава денонощно
  • Spammer
  • *****
  • Публикации: 933
Здравейте,
Още е рано за смяна на масло, но аз реших да се подготвя докато чакам моя бадем  rofl

Направих една таблица на маслата за различните двигатели, като източника е KIA Service.
(download)

Направи ми впечатление, че за дизеловите двигатели препоръчват и марка (Shell Helix Ultra), но при бензина не стоят така нещата.
По принцип Shell Helix Ultra може да се ползва и при бензина, защото отговаря на стандарта ACEA A3, но препоръчителното е както виждате в таблицата ACEA A5. Такова масло на Shell аз не видях.

Лично аз съм много доволен от маслата MOTUL и дори видях, че имат точно това което ще ми трябва за Rio 1.4 CVVT - 8100 Eco-nergy 5W-30

Интересно ще ми е при сервизното обслужване какво точно масло слагат  :o  И дали е възможно да им занесем тубата с маслото което ние желаем, стига естествено да отговаря на изискванията от производителя? Защото в България може да слагат Castrol, но в Италия може и да е Selenia, а в Германия - Motul, а гаранцията е международна и мога да обслужа колата където искам. Аз не виждам пречка дори и частите да им носим, стига да са оригинални.

От Castrol препоръчват Magnatec 5W-30 A1 (ACEA A1) което мисля, че го слагат в КМБ.


Повече за ACEA стандартите може да прочетете тук

http://hexol.bg/bg/ghidlub.html
http://bg.racebiketuning.com/всичко-което-трябва-да-знаем-за-двигат/
« Последна редакция: Септември 30, 2012, 12:40:22 pm от coolman_kk »

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Rio[UB] - Масла (количества,препоръки,отзиви)
« Отговор #1 -: Август 30, 2012, 09:49:15 pm »
В Киа да сложат кастрол crazy
Не става поне тук да си носиш твое масло! Това е много тъпичко 8-)
Ако те искат да ми сложат шел,на мен ще ми се наложи да търся сервиз,който да слага това което според мен е добре,примерно кастрол 5В30

CoolMaN®

  • Наблюдава денонощно
  • Spammer
  • *****
  • Публикации: 933
Re: Rio[UB] - Масла (количества,препоръки,отзиви)
« Отговор #2 -: Август 30, 2012, 09:59:58 pm »
Ааа ще видим  :)
KIA няма изискване към маслото, само към характеристиките му, КМБ не може да ми откажат  :-*

Има ли някъде нещо написано черно на бяло относно гаранцията?

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Rio[UB] - Масла (количества,препоръки,отзиви)
« Отговор #3 -: Август 31, 2012, 09:16:02 am »
Е пробвай. Отказват,щото надцеката на това което предлагат е .....
Примерно аз кастрола си го взимам на 60лв за 5 литрова туба!
Как в сервиза взимат 200 за друго масло ?  music

CoolMaN®

  • Наблюдава денонощно
  • Spammer
  • *****
  • Публикации: 933
Re: Rio[UB] - Масла (количества,препоръки,отзиви)
« Отговор #4 -: Август 31, 2012, 09:47:12 am »
Това е техния отговор, но за мен той не е задоволителен и ще ги тормозя още  :)

Цитат
Маслото което слагаме е 0W40 пълна синтетика Aral,
Нямаме практика да слагаме масла донесени от клиенти

Сега проверих това масло Aral 0W40

Aral SuperTronic SAE 0W-40
ACEA C2, C3 • API SM/ CF • MB 229.1/ 229.1 • BMW Longlife-04 • Fiat 9.-S2 • Porsche A40

и бих казал, че то не отговаря изобщо на изискванията от KIA, а по скоро това е за моя двигател

Aral SuperTronic E SAE 0W-30
ACEA A5/B5 • API SL • ILSAC GF-2
« Последна редакция: Август 31, 2012, 11:45:38 am от coolman_kk »

Shadow

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 447
  • Sportage 2.0® CRDI AWD
Re: Rio[UB] - Масла (количества,препоръки,отзиви)
« Отговор #5 -: Август 31, 2012, 11:47:43 am »
И на мен искаха да ми слагат Магнатек. С малко приказки склониха на Edge и сега карам с Castrol Edge 0 W 40.

CoolMaN®

  • Наблюдава денонощно
  • Spammer
  • *****
  • Публикации: 933
Re: Rio[UB] - Масла (количества,препоръки,отзиви)
« Отговор #6 -: Август 31, 2012, 12:19:15 pm »
Малко информация за класификациите на маслата:


Минерални масла
Минералните масла се получават директно чрез дестилация/ректификация от нефта без допълнителна обработка. Те са смес от много и най-различни въглеводороди. Състава на маслата варира с качеството на нефта и условията на получаване. По тази причина те са сравнително нискокачествени. За да се гарантират определени показатели, устойчивост и др. най-често е необходимо добавянето на адитиви/присадки.

Синтетични масла
Синтетичните масла се получават с изкуствени химични процеси и се състоят от един или няколко основни компонента. По тази причина те са по-устойчиви на високи температури а свойствата им могат да се контролират по-лесно. Поради изкуственото получаване те имат доста по-висока цена от минералните масла.

Класификация по SAE (Society of Automotive Engineers)
SAE дефинира вискозитета на маслата. Обозначенията имат вида "SAE xxW-yy" като числото преди буквата W (winter - зима) обозначава вискозитета при ниски температури (0°F), а числото след W - вискозитета при високи (работни) температури (210°F). Колкото по-голямо е числото толкова по-висок е вискозитета на маслото при ниски/високи температури. При ниски температури е желателно маслото да е с колкото се може по-нисък вискозитет, с което се улеснява стартирането на двигателя. При работни температури обаче е желателно той да е достатъчно висок, за да се гарантира доброто смазване на двигателя. Тъй като вискозитета на повечето вещества намалява рязко с температурата, за да се гарантират едновременно и двете условия на маслата се добавят напр. различни полимери с пространствена структура която зависи силно от температурата. При ниска температура полимерната верига е под формата на "топчета" а при висока те се "разгъват" и увеличават изкуствено вискозитета на маслото. Маслата със SAE 5W-yy или по-ниски са обикновено синтетични, докато стандартните минерални масла имат вискозитет от порядъка на SAE 15W-40 или SAE 20W-40.

Класификация по API (American Petroleum Institute)
Класификацията на API дефинира качествени показатели на маслото. Тя има вида "API-Sx" за бензинови двигатели (S-Service) и "API-Cx" (C-Commercial) за дизелови двигатели. "x" е буква която покава качеството на маслото, колкото тя е по-"голяма" толкова по-високи са качествените показатели. Масло с API-SB е следователно по-качествено от масло с API-SA. Актуалните моторни масла имат API-SJ или по-високи (бензин) и API-CE или по-високи (дизел). API отразява условията в САЩ (температури, конструкция на автомобилите и др.). Освен нея съществува и класификациятна на армията на САЩ (MIL).

Класификация по ACEA (Association des Constructeurs Européens d’Automobiles)
Класификацията на ACEA отразява условията в Европа. Различните приложения на моторните масла по европейската класификация на ACEA са описани със следните букви:

A1 Категория за т.н. Fuel-Economy –моторни масла с особено нисък High- Temperature-High-Shear –вискозитет (HTHS, <3.5 mPas ). Предпочитани класове на вискозитет са: XW-30, XW-20.
A2 Категория за общоприети и лесно течливи моторни масла.
А3 Категория за общоприети и лесно течливи моторни масла с по- високи изисквания от А2. Превъзхожда А2 по отношение на загубите при изпарение, чистотата на буталата и стабилноста при окисляване.
A5 Категория за общоприети и лесно течливи моторни масла. Отговаря на А3, но с по-нисък HTHS-вискозитет. При тестване с масло 15W-40 се наблюдава намаляване разхода на гориво с минимум 2.5%.

Дизелови двигатели за леки автомобили
B1 Категория за Fuel-Economy-моторни масла с особено нисък HighTemperature-High-Shear-вискозитет (отговаря на A1).
B2 Категория за общоприети и лесно течливи моторни масла.
B3 Категория за общоприети и лесно течливи моторни масла. Превъзхожда В2 по отношение на износването, чистотата на буталата и стабилнос- та на вискозитета при отделяне на сажди.
B4 Нова категория за дизелови двигатели с директно впръскване(TDI).
B5 Отговаря на ACEA B4, но с по-нисък HTHS-вискозитет. При тестване в сравнение с масло 15W-40 се наблюдава намаляване разхода на гориво с минимум 2.5%.

C1 Нова спецификация от 10/2004 за дизелови двигатели с филтър за твърди частици. Съдържание на сулфатна пепел: макс. 0.5%. С по-нисък HTHS>2.9mPas (Ford).
C2 Нова спецификация от 10/2004 за дизелови двигатели с филтър за твърди частици. Съдържание на сулфатна пепел: макс. 0.8%. С по-нисък HTHS >2.9mPas (PEUGEOT).
C3 Нова спецификация от 10/2004 за дизелови двигатели с филтър за твърди частици. Съдържание на сулфатна пепел: макс. 0.8%. С HTHS >3.5 mPas (Daimler Chrysler / BMW).
C4 Нова спецификация от 02/2007 за за дизелови двигатели с филтър за твърди частици. Съдържание
на сулфатна пепел: макс. 0.5%. С HTHS >3.5 mPas (RENAULT).

Товарни автомобили с дизелови двигатели
E1 невалидна
E2 отговаря на MB 228.1
E3 невалидна от 10/2004
E4 Базирана на MB 228.5. Няма тест на двигател OM 364 A, но има на Mack T8 & T8E, удължени интервали за смяна, подходящо за Euro III- двигатели.
E5 невалидна от 10/2004
E6 за двигатели с EGR, с или без филтър за твърди частици и за SCR DeNOx катализатори; препоръчва се за двигатели с филтър за твърди частици в комбинация с несъдържащо сяра гориво, съдържание на сулфатна пепел< 1%.
Е7 За двигатели без филтър за твърди частици (повечето двигатели с EGR и SCR-DeNOx катализатор). Съдържание на сулфатна пепел –макс. 2%
Някои производители на автомобили дефинират собствени класификации за качеството на маслата (VW, BMW и др.). Само масла, които отговарят и на класификацията на производителя, могат да се използват в тези автомобили.

Класификация по ILSAC
Международния комитет по стандартизация и одобряване на смазочни масла (ILSAC), се разрешава да се определят минимални стандарти за леките автомобили на маслото с бензин и лекотоварни автомобили. API и ILSAC работи под патронажа се контролира от API. Включва повечето производители на автомобили и двигатели в САЩ и японски производители на автомобили съберат в САЩ. ILSAC работи в допълнение към стандартните API SH, SJ и SM за масла и отразява тяхната ефективност в икономия на гориво.

ILSAC GF-1 стандарт API отговаря и на двата SH и II стандарт за опазване на енергията (EC-II). Тя е създадена през 1990 г. и обновен през 1992 г. с минимални изисквания е масло, използвано в американски и японски автомобили.
ЕО-II масло предостави около 2.7% намаление на разхода на гориво.
Спецификация ILSAC GF-1 се прилага за всесезонно масло 0W, 5W или 10W и лятото класификация 20,30,40 и 50 (W разположени в предната част на фигурата).
ILSAC GF-2 спецификацията заменя предишния, че ILSAC GF-1 през 1996 година. Тези масла трябва да отговарят и спецификацията API SJ и ЕС-II. GF-2 изисква масло 0W-30, 0W-40, 5W-20, 5W-30, 5W-40, 5W-50, 10W-30, 10W-40, 10W-50 отговаря на изискванията по отношение на съдържанието на фосфор , работещи при ниска температура, контрол на пяната висока температура н депозити.
GF-3 масла трябва да отговарят и двете изисквания на API SL и ЕС-II. GF-3 стандарт има параметри, свързани с емисиите на парникови газове много рестриктивни, толкова по-високо равнище на разхода на гориво и контрол на отлаганията и изпълнение вискозитет.
GF-4 стандарт е въведен през 2004 г. и значително ще подобри параметрите на GF-3 мазнини.
« Последна редакция: Август 31, 2012, 12:24:09 pm от coolman_kk »

CoolMaN®

  • Наблюдава денонощно
  • Spammer
  • *****
  • Публикации: 933
Re: Rio[UB] - Масла (количества,препоръки,отзиви)
« Отговор #7 -: Септември 07, 2012, 06:28:17 pm »
Вече мина цяла седмица от както пуснах запитване към всички сервизи на KIA за България (16 на брой), какво масло използват при ТО (техническо обслужване).
Получих отговор само от 3  :-X

Сервизите извън София са на франчайз, което до някъде е добре.

София - КМБ
ARAL SuperTronic
SEA 0W-40 (Low SAPS)
ACEA C2,C3
API SN/CF

Шумен - ВИСТА КОМЕРС
MOBIL SUPER 3000 XE
SEA 5W-30
ACEA C3
API SM/SL

Сливен - КРИС МОТОРС
Искат номер на шаси за да ми кажат  %) crazy
10.09.2012 - отговор "TOTAL-  ACEA A5"


При получаване на отговор от другите, ще опресня информацията.
« Последна редакция: Септември 29, 2012, 08:07:48 pm от coolman_kk »

yaskam

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 55
Re: Rio[UB] - Масла (количества,препоръки,отзиви)
« Отговор #8 -: Септември 10, 2012, 03:47:33 pm »
Това, че KIA не препоръчва конкретен производител на масло не ме очудва, но със сигурност имат някой с който работят преференциално. Повечето немски марки също не се обвързват с конкретен производител, а си дават изисквания за двигателите. Обаче е публична тайна, че все пак те си толерират поне един производител. VW и BMW  работят с Castrol - не че не предлагат и други, но практиката е показала, че с икономисаната цената се прахосва моторесурс. Преди време в Auto Bild бяха разглобили идентични двигатели 1.6MPI от Scoda Octavia и VW Golf V този от Octavia-та беше една идея по-зле, като подчертаха, но не заключиха с това, че единствената разлика е производителят на масло. В случая на Octavia  беше Shell.  Колегите с нови дизели и DPF  филтри знаят колко е важно маслото за дългата експоятация на филтъра без да минаваш през бокса за регенерация. За бензиновоте двигатели не е чак такава болка, особенно ако не са турбо.
На здраве. 8-)

Shadow

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 447
  • Sportage 2.0® CRDI AWD
Re: Rio[UB] - Масла (количества,препоръки,отзиви)
« Отговор #9 -: Септември 10, 2012, 03:56:51 pm »
Това, че KIA не препоръчва конкретен производител на масло не ме очудва, но със сигурност имат някой с който работят преференциално. Повечето немски марки също не се обвързват с конкретен производител, а си дават изисквания за двигателите. Обаче е публична тайна, че все пак те си толерират поне един производител. VW и BMW  работят с Castrol - не че не предлагат и други, но практиката е показала, че с икономисаната цената се прахосва моторесурс. Преди време в Auto Bild бяха разглобили идентични двигатели 1.6MPI от Scoda Octavia и VW Golf V този от Octavia-та беше една идея по-зле, като подчертаха, но не заключиха с това, че единствената разлика е производителят на масло. В случая на Octavia  беше Shell.  Колегите с нови дизели и DPF  филтри знаят колко е важно маслото за дългата експоятация на филтъра без да минаваш през бокса за регенерация. За бензиновоте двигатели не е чак такава болка, особенно ако не са турбо.
На здраве. 8-)
Задължително с индекс С3 трябва да е за дизела заради DPF филтъра.

jorko.b67

  • Почетен член
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1870
Re: Rio[UB] - Масла (количества,препоръки,отзиви)
« Отговор #10 -: Септември 29, 2012, 09:11:48 am »
За "правилно" масло - навсякъде маслото , което слагат може да е правилно - и тук (у нас) и в Италия.
Точно по този въпрос разговарях с един познат от КМБ (то не е само мой познат) - за всяка държава (според климата и метеорологичните условия) се слагали съвсем различни масла. Така , че може да се окаже , че маслото (нормално за Италия) не е подходящо за България - и обратно.

CoolMaN®

  • Наблюдава денонощно
  • Spammer
  • *****
  • Публикации: 933
Re: Rio[UB] - Масла (количества,препоръки,отзиви)
« Отговор #11 -: Септември 29, 2012, 09:22:56 am »
Прав си донякъде, но това важи за скандинавските страни най-вероятно.
Климата тук (северна Италия) и в България не е по-различен. В Европа не може да се наблюдават често аномалии от +40C или -25C и маслата които се слагат в тези държави отговарят на изискванията. Масла като 5W-30, 0W-40, 5W-40 както пише и в описанието на Rio 1.4 CVVT са подходящи за Европа.

Руснаците си падат по тестовете при -30/-35C
-34 2010 0W-30 and 0W-40 Mobil1 Ravenol ZIC Petro-Canada Duron

-34 2010 Valvoline Motul 8100 Statoil Chevron Delo Ravenol 5W-40

« Последна редакция: Септември 29, 2012, 06:39:04 pm от coolman_kk »

CoolMaN®

  • Наблюдава денонощно
  • Spammer
  • *****
  • Публикации: 933
Re: Rio[UB] - Масла (количества,препоръки,отзиви)
« Отговор #12 -: Септември 29, 2012, 04:22:12 pm »
Най-вероятно поне за Rio, но не съм сигурен на 100% маслото с което идва първоначално колата е QUARTZ INEO MC3 5W30.

Едно момче от Канада което работи в лаборатория и по случайност има Rio е направил тест на маслото след 1800км пробег и резултатите не са добри. Съдържанието на вода е над нормата - 0.12%, от максималните 0.05%, вследствие и вискозитета при 100C също е под нормата - 7.5, а трябва да бъде между 9.5-12.

Ето теста:


Това е спецификацията на маслото QUARTZ INEO MC3 5W30:


А това са температурните спецификации според SAE


На същия този човек му е сменено маслото гаранционно и той каза, че след 3000км ще направи нов тест.
По принцип маслата TOTAL много влошиха качеството, а и това румънското което се внасяше, а и предполагам още има от него е гола-вода.

Аз съм на мнение и че много зависи как се експлоатира автомобила, например ако се кара на къси разстояния сигурно би събрала повече вода, съответно е хубаво да се сменя маслото на по-малко километри.
« Последна редакция: Септември 29, 2012, 04:37:00 pm от coolman_kk »

CoolMaN®

  • Наблюдава денонощно
  • Spammer
  • *****
  • Публикации: 933
Re: Rio[UB] - Масла (количества,препоръки,отзиви)
« Отговор #13 -: Септември 29, 2012, 07:58:22 pm »
Вече има и нов тест.
Съдържанието на вода вече е в норма, но вискозитета все така не е добре. Според мен, това масло не става.


Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Rio[UB] - Масла (количества,препоръки,отзиви)
« Отговор #14 -: Септември 29, 2012, 08:00:14 pm »
дано и от киа прочетат тук 8-)