Автор Тема: Cee'd впечатления  (Прочетена 26474 пъти)

Пешо

  • Administrator
  • Spammer
  • *****
  • Публикации: 966
Re: Cee'd впечатления
« Отговор #15 -: Април 14, 2008, 11:56:13 am »
5.9 В София....
Доста добре си се справил.
Аз под 6.3 не мога да я сваля като гледам,
това 5.9 ти го показва колата или си го засекал ти като си зареждал?.
Аз като засекох това 6.3 колата ми казваше, че 6 е изгорила ...

bongo

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 423
Re: Cee'd впечатления
« Отговор #16 -: Април 14, 2008, 02:39:53 pm »
Това е по данни на БК.Иначе засечка съм правил веднъж още след като я взех и БК показваше точно при сравнение с бакалската сметка.Този разход е без климатик.Отдавам го на разработката.Миналото лято в жегите под 6.5 не съм смъквал.Дано наистина БК да показва вярно.Този разход е за спокойно каране без резачки по светофарите и келешки изпълнения.

navy

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
Re: Cee'd впечатления
« Отговор #17 -: Април 14, 2008, 08:06:01 pm »
 :o
Абе я да попитам... усещате ли при по остри неравности, не говоля за големи дупки, а за малки, но остри ръбчета, чакъл, засъхнал асвалт или снадки по пътя - да потропва кормилния апарат?
Особено при завой се чува едно такова прихлопване.
Понеже кормилната уредба е австрийска, електронна, чрез изменение на положението на волана се предава импулс към електромотор, който чрез червяк примерно завърта гумите. Та там в тази сглобка имало технологична хлабина оставена и тя при остри неравности и хлопа.
Така било при всички нови коли, и тойота била с тази ел. система... забравих и името как беше.

Та питам това прави ли Ви впечатление или само във Варна са такива пътищата  8)
Абе с две думи дрънка ли волана като джарате по паветата  ;D

Карам Ceed SW високото оборудване  :)

... сребрист  ;D

Иван

  • Administrator
  • Разбирач ;)
  • *****
  • Публикации: 339
Re: Cee'd впечатления
« Отговор #18 -: Април 14, 2008, 09:59:12 pm »
Без да съм специалист си мисля че част от удара се предава до волана и за това имаш такова усещане за хлопане по кормилната уредба navy. Иначе във Варна са си скапани пътищата и то повече от колкото в другите големи градове. Аз в Пловдив съм карал по паваж и разбирам какво имаш предвид. Сещам се аз за едно сиво комби, мяркал съм го из улиците :)

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5678
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Cee'd впечатления
« Отговор #19 -: Април 14, 2008, 10:29:24 pm »
аз не съм го усетил все още,обаче имам наблюдения от скоростния лост.Опитва се да излезне от скрост(или както му казват спецовете-рита) ::)

navy

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
Re: Cee'd впечатления
« Отговор #20 -: Април 15, 2008, 04:52:14 pm »
Сега.... това със задната и при мен е така, но аз привикнах след като включа и ръката ми да остава на лоста леко натискайки го в тази позиция докато тръгна назаден. Така ако не е влязло добре си довлиза  ;D
Друго, което ме нерви много е че тревата поизбуя и като паркирам назад и най-дребната тревичка се лови от парктроника и все слизам да видя да не ударя нещо, което дефакто го няма  ;D

А хлопането във волана го има на всички нови сийдове  ::) Просто във Варна е по осезаемо...
Ceeder, те във Варна комбитата станаха много вече  ;D
Дори видях едно с шибидах и ме хвана яд, че моя не си поръчах такъв  8)

Пешо

  • Administrator
  • Spammer
  • *****
  • Публикации: 966
Re: Cee'd впечатления
« Отговор #21 -: Април 15, 2008, 04:54:19 pm »
да, това със задната си е проблем като гледам на всички.......
свиква се обаче

Иван

  • Administrator
  • Разбирач ;)
  • *****
  • Публикации: 339
Re: Cee'd впечатления
« Отговор #22 -: Април 15, 2008, 11:43:15 pm »
Сега.... това със задната и при мен е така, но аз привикнах след като включа и ръката ми да остава на лоста леко натискайки го в тази позиция докато тръгна назаден. Така ако не е влязло добре си довлиза  ;D
Друго, което ме нерви много е че тревата поизбуя и като паркирам назад и най-дребната тревичка се лови от парктроника и все слизам да видя да не ударя нещо, което дефакто го няма  ;D

А хлопането във волана го има на всички нови сийдове  ::) Просто във Варна е по осезаемо...
Ceeder, те във Варна комбитата станаха много вече  ;D
Дори видях едно с шибидах и ме хвана яд, че моя не си поръчах такъв  8)

Това за задна скорост е зор за всички. Според мен е въпрос на навик макар че понякога пак не уцелвам от първия път. Схемата е хубаво натискане на съединителя, после дърпането нагоре и след това влючването на задна. Обаче доста често тия неща се правят наведнъж и не се получава.

Navy днес видях две SW-та , едното сиво, другото син цвят. И мен ме е яд че съм без парктроник ама нали зор да вземеш колата и като я имаше налична как се чака 2-3 месеца .... Сега аверчетата от сервиза искат 500 кинта и се уреждам ама с тази цена да ходят да ....... ;D Другото което знам е че може да се монтират модули които затварят прозорците при заключване ама не питах за тях . Аз често забравям и после вкарвай пак ключа и т.н.

ndg

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 221
Re: Cee'd впечатления
« Отговор #23 -: Април 16, 2008, 08:54:33 pm »
Интересно къде ги намирате тези улици в София та постигате разход 5.9?
Аз не бих казал че мога да постигна такъв резултат. Карам предимно в задръствания 1-2 тук там 3-та ...
движа се около 8.5

А виж парктроника КИА ми го подариха неочаквано. Като дойде колата се оказа че има :)




Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5678
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Cee'd впечатления
« Отговор #24 -: Април 16, 2008, 10:24:50 pm »
.....
Третия път ходене с пътна помощ, защото колата неможе да запали и всички лапми по таблото мигаха като откачени.

ето го и отговора за акумулаторите:


Какво трябва да знаем за акумулатора си?
Акумулаторът остарява или се поврежда бързо по ред причини и ако не умеем да го експлоатираме правилно трябва да се сърдим само на себе си. Бил съм свидетел на всевъзможни издевателства, затова реших да напиша това малко ръководство за експлоатация.
И така какво трябва да знаем?
Акумулаторът е съставен от отделни клетки, поместени в обща кутия и свързани последователно с мостове. Всяка клетка е с номинално напрежение 2 волта /12 волта за целия акумулатор/. Трябва да внимавате никога да не допускате напрежението да падне под 10,2 волта/. Във всяка клетка има положителни и отрицателни плочи. Плочите са разделени със сепаратори. В течение на експлоатацията активната маса на плочите постепенно се поврежда и част от нея изпада на дъното на акумулатора., поради което плочите не опират на дъното, за да не се свържат накъсо. Клетките се напълват с воден разтвор на сярна киселина. Плътността на разтвора на напълно зареден акумулатор трябва да бъде 1,28 г/см3. Измерва се с устройство наречено ареометър /действа на принципа на спиртомера за проверка на градусите, като си варите домашната ракия  / Полузареден акумулатор е с гъстота 1,25 а недопустимо разреден под 1,18. Трябва да следите нивото на електролита да е винаги на 10-15 мм. над нивото на плочите, в противен случай те ще сулфатизират. При спадане нивото на електролита в акумулатора се налива само дестилирана вода и нищо друго – чешмяната вода е абсолютно забранена. Осевн това при минусови температури вода в акумулатора може да се налива само преди относително дълго пътуване, за да има време да се смеси добре с електролита. В противен случай тя ще замръзне.
Акумулаторът се разрежда дори когато към него не е включен никакъв консуматор. Саморазреждането е по-бавно, ако акумулаторът е на студено място, затова ако имате намерение да не го използвате, то по-добре да си стои в колата, а не в мазето. Обаче трябва да го сваляте и зареждате отвреме-навреме – примерно 2-3 пъти месечно. През лятото саморазреждането достига до 1% на ден, което означава, че само за 2 месеца той ще се разреди с 60 % /ако приемем, че преди това е бил зареден на 100%/. Подобно разреждане е опасно за акумулатора и не бива да се допуска. През зимата /когато акумулаторът обикновено и без това не е напълно зареден/ дори и за по-кратък период той може да се саморазреди до такава степен, че електролита в него да замръзне, което води до разрушаването на активната маса в клетките и до безвъзвратното му унищожаване!
Освен нормалното саморазреждане има и други причини, които водят до ускорено такова. Основната е външното замърсяване с прах и пръски електролит. Така образуваният слой е токопроводим и води до доста по-бърз саморазряд. Измиване с вода или забърсване с парцал не е достатъчно – за целта трябва за използваме парцалче, натопено в разтвор на сода бикарбонат /готварска сода - и жените може да бъдат полезни значи, да ме прощават колежките / След това акумулаторът трябва да се подсуши със сух парцал.
Как трябва да се пали автомобила? Често срещаните грешки основно са две – или въртене до откат или обратния случай – прекалено много “щадене”. В първия – само за 30-40 секунди непрекъснато въртене напрежението на акумулатора пада до около 8,5-9 волта / в зависимост от мощността на стартера/. Това не трябва да се прави. Още по-вредно е, ако тази операция се повтори и потрети в съвсем кратък период от време /примерно с изчакване само 10-тина 15 секунди/. В този случай и особено в студено време в акумулатора се развихрят такива електрохимични процеси, които водят до изкривяване на плочите му и ускорено отделяне на активната маса. Други пък, ако колата се инати въртят многократно и без отдих за по 3-4 секунди с пауза пак по толкова време, като в крайна сметка резултатът е същия като при първия случай. Правилното палене е с натиснат съединител / за да се отдели скоростната кутия / и въртене за около 10-15 секунди /ако колата не е запалила междувременно/. Ако не запали изчаква се около минута, минута и половина и пак се прави опит за 10-15 секунди. Ако двигателят не заработи и при третото палене, то по-добре потърсете причината за това, вместо да измъчвате невинния си акумулатор. И още нещо – през зимата маслото в студения двигател е по-гъсто и оказва допълнително съпротивление, съответно черпената от акумулатора електрическа енергия нараства, а акумулатора съответно е с намален капацитет /пак поради по-ниската температура/. В такъв случай не е зле да го подготвите за голямото му натоварване. Това става, като включите дългите за по 3-4 секунди 2 или 3 пъти в разстояние на около половин минута. Това се прави, за да може електролита, който при ниска температура има по-слаба токопроводимост да се позатопли.
Ако задавите двигателя, не го мъчете – направете си труда да отвиете свещите и да ги почистите. През това време бензина в цилиндрите ще се изпари и после лесно ще запалите. Виждал съм как някои вместо да почистят свещта я нагряват на пламъка на запалка – това не трябва да се прави, тъй като изолацията й може да се повреди. При появяването дори и на микроскопична пукнатина високото напрежения минаващо през свещта отива навсякъде другаде, но не и където трябва - към електрода. 
Ако забележите, че на изчакване на светофар светлината на фаровете отслабва /почва да жълтее/ това означава, че акумулаторът е доста разреден и му е време да го свалите от автомобила и да го заредите. Това става с помощта на зарядни устройсва най-различен вид. Най-добре е да си купите такова зарядно, което да е с автоматика, следяща за зареждането и при достигане на пълното зареждане да се самоизключва, тъй като презареждането на акумулатора е също така вредно, както и неговото недозареждане. В тази връзка трябва да обръщате внимане на изправността на системата за зареждане и в самия автомобил. Изправните генератор – реле-регулатор трябва да осигуряват напрежение в рамките на 13,7 –14,3 волта. Не се доверявайте само на контролната си лапма на таблото – проверявайте периодично с мултицет. Не зареждайте акумулатора направо на автомобила, или поне най-малкото откачете клемите му от автомобилната инсталация. Това е така, понеже първо не се знае какво китайско дърво са ви пробутали и не дай Боже да се получи пробив в трансформатора и корпуса на автомобила да се офази с мрежовото 220 волта напрежение – като нищо ще си отидете за едното чудо при докосване на колата. И второ зарядното напрежение на тези устройства е по-високо от номиналното /примерно 20-тина волта/ и електрониката в автомобила може да се повреди.
Ако се налага да свалите акумулатора от автомобила си, това трябва да става при спазването на някои правила. Винаги откачайте първо минусовата клема и чак след това положителната. При последващото му слагане свързването трябва да е в обратен ред – първо + и след това -.
Колко часа трябва да се зарежда акумулатора? Това зависи от няколко фактора – до каква степен е бил разреден акумулатора, какво зарядно устройство използвате /и по-точно какъв е неговият заряден ток/ и степента на сулфатизация. Обикновено простите зарядни устройства са изчислени да зареждат с около 1/10 от капацитета на акумулатора – примерно с 5-6 ампера. Този ток намалява в процеса на зареждането поради нарастване на насрещното съпротивление на акумулатора. Поради тази причина и поради невъзможността да се прецени точно степента на разреждане на акумулатора преди включването му е по-добре да си купите автоматично зарядно устройство, което освен да ви спести постоянното надничане кога най-сетне ще се зареди, ви предпазва е и от неговото презареждане. Ако не разполагате с автоматично зарядно, ориентировъчно се счита, че акумулаторът е зареден, когато започне обилно отделяне на межурчета газ. Този газ е отровен и затова зареждането на акумулатора трабва да става в добре проветриво помещение. Пропуснах да кажа, че преди зареждане капачките на акумулатора трябва да бъдат свалени. След като се зареди и зярядното бъде изключено капачките на акумулатора не бива да се слагат веднага, а трябва да се изчака около час-два.
Как се пали с чужд акумулатор? Двата автомобила се приближават, този който ще дава помощ се оставя с работещ двигател, първо внимателно се свързват плюсовите клеми и на двата, след което се свързват минусовите. Преди втория да завърти на стартер работещият двигател се форсира до около 2000-2500 оборота. След запалването кабелите се разкачат по обратен ред – първо минусите, после плюсовете.
Има и друг вид акумулатори – така наречените необслужвами. Те използват вместо електролит специално разработена желеподобна смес. Казаното по-горе в голяма степен се отнася и за тях. Има известна разлика - предполагам, ако се налага допълнително зареждане, но честно си признавам, че не съм добре запознат с тях и затова не се наемам да твърдя какво точно.
И последно – НИКОГА не откачайте клемите на акумулатора при работещ двигател !!! Ако го направите напрежението в автомобилната инсталация рязко ще се повиши и рискувате да остенете без компютър, реле-регулатор, касетофон, крушки и Бог знае какво – обикновено всичко работещо в момента дава фира.
Така че колеги умната и ще имате много безаварийни километри.

pro_

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 114
  • 2.0 CRDi
Re: Cee'd впечатления
« Отговор #25 -: Април 16, 2008, 10:58:41 pm »
Интересно къде ги намирате тези улици в София та постигате разход 5.9?
Аз не бих казал че мога да постигна такъв резултат. Карам предимно в задръствания 1-2 тук там 3-та ...
движа се около 8.5

А виж парктроника КИА ми го подариха неочаквано. Като дойде колата се оказа че има :)





На мен компютъра ми отчита 7 смесен разход, така че предполагам колкото теб ще ми е градско. Аз се надявам малко да падне, като я разработя, но определено си е 1-ва, 2-ра и макс 3-та. То в тези задръствания, тъкмо набереш и трябва да спреш пак.

bongo

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 423
Re: Cee'd впечатления
« Отговор #26 -: Април 17, 2008, 09:16:55 am »
Съгласен съм че трафика в София е определящ за разхода.Сутрин излизам в 7.30, вечер се прибирам след 19.00ч.Може би това е причината за ниския разход.Вчера бях през деня в трафика и разхода отиде на 6.2/100.Вчера бях на ТО за първа смяна на масла и филтри.
Процедурата трае точно 2ч.Не съм им висял на главите, а само им оставих ключовете и талона.Изрично ги предупредих да погледнат задните дискове и накладки(стържещите).Взех си колата без никакви забележки от страна на сервиза.Сега шум не се чува при натискане на спирачката.В сервиза бяха учитиви и аз лично съм доволен.Направи ми впечатление че маслото което са наляли сега е ARAL или поне така пише на стикера.

Иван

  • Administrator
  • Разбирач ;)
  • *****
  • Публикации: 339
Re: Cee'd впечатления
« Отговор #27 -: Април 17, 2008, 09:37:34 am »
.....
Третия път ходене с пътна помощ, защото колата неможе да запали и всички лапми по таблото мигаха като откачени.


ето го и отговора за акумулаторите:
.........


Първо мерси за полезната информация. Само че тук отговор за моя случай няма. Оказва се че блокиралата музика по някакъв начин причинява консумация и оттам се получава историята с акумулатора. Малшанс е че трябваше да чакам една седмица за да я погледнат в сервиза  :o.
Освен това при колегите от ceederclub.ru и kia-club.org е имало абсолютно същите случаи.

pro_

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 114
  • 2.0 CRDi
Re: Cee'd впечатления
« Отговор #28 -: Април 17, 2008, 01:16:45 pm »
А искам да попитам, като си оставяте колите на ТО или пък да отстранят повреда, дават ли заместваща кола за някой и друг час, или трябва да висим покрай тях?

Slumk

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 307
Re: Cee'd впечатления
« Отговор #29 -: Април 17, 2008, 01:31:36 pm »
Моите впечетления за сега са само от test drive-a. Карах 2 Pro Cee`d, единият с 1.4л. 109к.с. бензинов двигател, а другият с прехваленият им 1,6л. 115к.с дизелов.
Започвам с бензиновият :) (Аз съм фен на бензина като гориво за по-спотно шофиране). Трябва да кажа, че бензиновият двигател по каталог е с 100 килограма по лек от дизеловият 1.6. Първите ми впечетления баха адски чувствителен падал за подаване на газ. Едвам го докосвах, а потеглях на 3000 оборота но с това се свиква и е добре:) Стори ми се доста бързооборотен. Направо хвърчеше оборотомера, ама предполагам че е нормално за малките двигатели. Тук май свършват положителните ми впечетления. Отрицателните: На мен ми е малък въртящия момент. Няма никво издърпване на ниските обороти. Дори над 4500 оборота неможаш да кажа, че разполагам с 109 коня. Но се пак не си купуваме състезателна кола, таке че майната му :) после обаче се заслушах в много тихият поне за мен двигател. На високите обороти не ми звучи добре, и се отказах от него.Исках да пробвам 1,6л. 122к.с (Той ми беша фаворит) ама нямаха... Трябваше да чакам 3 месеца ако поръчам колата с него и се отказах и от него :)
Дизеловият ръмжеше приятно, тихичък като за дизел, а характеристиките му ме впечетлиха. Все пак се качих със скептицизъм. По бавнооборотен разбирасе, но потеглях плавно и на ниски обороти се едно съм я карал и друг път. Позволих си да я карам на 1000 оборота па 4-та предавка по наклон на долу и ми хареса много (Никога няма да го направя с бензинов двигател). На високите е зле разбирасе, но пък от 2000 до 4000 ускорението и беше много приятно. Измамното чувство за голяма мощност ми хареса доста. Плюс е и по-ниският разход. Заключението ми: по-тежък и по-слаб от моя фаворит, бавнооборотен и нискооборотен, по-труден за потдръжка и експлатацияр това не е за мен но все пак го взех, такаче явно ми е харесал :) И понеже е наличен спрях се на него. Доне не съм се прецакал :)))
Иначе като кола ми харесва много. Дизайн - extra (Интериор и екстериор) просто ми допада. Четах от форума статии, че има много добра аеродинамика. Копчетата са разпологени удобно, вратите се отварят и затварят леко и приятно. Нищо не се блъска. Многото екстри винаги са плус разбирасе. А цената е много добра. Вози твърдор, видимустта в завой е намалена много, но предполагам, че е нормално за колите от този сегмент. Също не ми хареса че не си виждам капака... явно просто съм свикнал да го виждам. колата е просторна, с много удобни ниши голям багажник поне 5d версията. ВОлана е удобен усещах колата в завоите добре според мен. Спирачките са чувствителни но не съм ги пробвал в екстремни спирания. Ами това е май. Като покарам ще кажа още.
« Последна редакция: Април 17, 2008, 01:44:00 pm от Slumk »
Skype: Slumky