Автор Тема: Доволни ли сте от HAC асистента си?  (Прочетена 6632 пъти)

Stefan

  • Новак
  • *
  • Публикации: 41
Re: Re: Доволни ли сте от HAC асистента си?
« Отговор #30 -: Октомври 24, 2012, 10:48:37 pm »
Става въпрос за колите на VAG:
При автоматиците няма HAC, но има AUTO HOLD.

Аз съм с Hyundai и при мен го има Auto hold-а, така че предполагам и в някой модели на KIA трябва да го има. Много удобна екстра е.
Hyundai i40

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1162
  • KIA Sportage III - 1.6 GDI
Re: Доволни ли сте от HAC асистента си?
« Отговор #31 -: Октомври 25, 2012, 08:58:43 am »
Става въпрос за колите на VAG:
При автоматиците няма HAC, но има AUTO HOLD. Работи напред и на зад и не му е необходим наклон за да се задейства. Той е част от електронната ръчна спирачка. Освобождава се с подаване на газ, но го прави малко рязко и разваля комфорта, но иначе не е необходимо да се натиска спирачката на светофар. music
При тези с ръчка има HAC. Натиска се съединителя до край, пуска се спирачката и системата се освобождава като се подаде газ. Ако не си натиснал педала на съединителя до край- няма пускане и викат пътна помощ( имаше такива случай описани в друг форум). rofl
Мдааа, вярно не е това темата, но и аз не се сдържах. Вярно при ВАГ се казва "ауто холд" (друго име му измислили), но идеята е почти подобна. Аз лично карах Голф 6, с ДСГ-7 и ми беше крайно неприятна за каране. Първо не виждам смисъл на равно да ми държи спирачката ако аз не съм я натиснал - резултата от това "подпомагане" е че или не може да тръгне колата, щото не разбира, че съм подал газ понеже е малко, или ако подам повече газ и системата разбере че съм подал газ и тръгва с въртене на гуми - малоумна работа. В наклон нагоре (надолу не съм пробвал, щото ми е все тая), пускам спирачката, колата полита назад и след около 1 метър се усеща, че върви назад и почва да пуска съединителя сама и да си подава газ, за да задържи колата, държи на съединител така 1 сек и после си тръгва назад и вече нищо не може да я спре. Та резултата при ВАГ откакто правят ДСГ е, че вече предпочитам ръчните скорости отколкото "автоматите" им.
Може и да е била счупена колата, но все ми е тая, грам не ми хареса.
« Последна редакция: Октомври 25, 2012, 09:00:32 am от rmk »

StarSign

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 125
Re: Доволни ли сте от HAC асистента си?
« Отговор #32 -: Октомври 25, 2012, 10:29:25 am »
New Kia cee'd - Hill-start Assist Control


Принципно при всички модели е една и съща и действието му се изразява в това да ви помага за две секунди докато си преместите десния крак от спирачката на газта. Не се изключва и винаги е включен. А с копченцето отляво на волана си активорате DBC (Down -hill brake control) функция -
Testing DBC on the New KIA Sportage

CoolMaN®

  • Наблюдава денонощно
  • Spammer
  • *****
  • Публикации: 933
Re: Доволни ли сте от HAC асистента си?
« Отговор #33 -: Октомври 25, 2012, 10:37:27 am »
На второто филмче за DBC, не се чува от радиото, но спирачките се натискат доста често и на импулси.
Някой има ли представа дали светлините отзад мигат като Коледна украса?  :)

direct

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 298
Re: Доволни ли сте от HAC асистента си?
« Отговор #34 -: Октомври 25, 2012, 01:34:32 pm »
А с копченцето отляво на волана си активорате DBC (Down -hill brake control) функция
Това е най-глупавата екстра на колата! За да се активира функцията трябва да караш под 20 км/ч. Скоростта, която се поддържа след активиране е 7 км/ч. Напомням, че това е скоростта на ходене при някои хора и за автомобил е прекалено бавно дори за търсеното "разглеждане на пейзажа". А в купето се случва нещо ужасно. Пукот и трещене все едно колата е сдала багажа, съпроводени с мощно друсане напред-назад (спирачката се натиска и се отпуска всяка секунда). Тествах на доста стръмен наклон, предполагам на по-лек като на клипа е доста по-добре, но пак ми е безсмислено.