Автор Тема: Пропан-бутан или Метан?  (Прочетена 84524 пъти)

Петя

  • Новак
  • *
  • Публикации: 26
Пропан-бутан или Метан?
« -: Септември 08, 2008, 10:45:44 pm »
Предстои монтаж на едно от двете и се колебаем - кое от двете. :o Става въпрос за 1.8 мотор.
Моля, споделете личен опит (ако имате). Не казвайте нещо което сте чули, но не сте видели. Също така, ако смятате, че колата е наравена за работа на бензин и за друго не става - не пишете в тази тема.
Благодаря!

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Пропан-бутан или Метан?
« Отговор #1 -: Септември 08, 2008, 11:55:31 pm »
ох,колежке/колега.Какъв е дригателя?
Моно или пълна инжекция?

otkata

  • Фотограф-любител
  • Обичам да пиша ;)
  • *
  • Публикации: 87
Re: Пропан-бутан или Метан?
« Отговор #2 -: Септември 09, 2008, 11:40:44 am »
Не знам от двата варианта кой повече прецаква двигателя (а това е сигурно), но аз лично 200 атмосфери бомба не бих возил в колата, т.е. от тази гледна точка препоръчвам пропан бутан.

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Пропан-бутан или Метан?
« Отговор #3 -: Септември 09, 2008, 12:04:26 pm »
Не знам от двата варианта кой повече прецаква двигателя (а това е сигурно), но аз лично 200 атмосфери бомба не бих возил в колата, т.е. от тази гледна точка препоръчвам пропан бутан.
ааа,Росене.Няма такова нещо да скапва двигателя бре devil

Ако всичко се направи както трябва,мога да ти кажа че двигателя се запазва по-дълго време чист,отколкото на бензин.Отделно и по-доброто изгаряне и смазжане на двигателя.

Виж за бомбата,и това не е така.Пак казвам,ако всичко е направено качествено,няма да има проблем.Вероятноста да се запалиш от бензина е по-голяма отколкото от газовото music

2 примера:

1: Голф 2 '90г. с монтирана газова '96г. все още не е отварян двигателя за каквото и да е.Единственното сменено по него е само испарителя(просто,колата се пали на газ и зимата в най-големия студ),защото не ми се занимаваше да го сервизирам(подмяна на мембраните-бяха се одървили вече от старост 8-) ) защото самоия кид ми излизаше полувината от нов такъв music

2: Голф 3 '93 г. с монтирана газова 2004.Беше на 88к км. небеше помирисвал друго освен бензин :) в Италия(да не повярваш)

До тази година в мойте ръце с добра поддръжка,с авто превключване на газ .Не съм имал никакви проблеми,дори след монтажа не бях ходил за донастройка music

Продадох го(на 180к) и още го карат без да му е правена настройка на газовата и без да му е отварян двигателя,освен като го взех.Имаше теч от гарнитурата на капака,ама те италианците,нали все корк слагат там.Подмених си я с гумена и всичко заспа.При отварянето всичко светеше,така си е и до ден днешен,че преди да я продам искаха да я сменя пак(незнайно закакво  krivogled ) и двигателя беше все в този прекрасен чист вид music yahoo

п.п.

мога и още примери да давам с други марки като мазда;опел;бмв и т.н. ама те все подобни ;D
« Последна редакция: Септември 09, 2008, 12:06:06 pm от lilostich »

otkata

  • Фотограф-любител
  • Обичам да пиша ;)
  • *
  • Публикации: 87
Re: Пропан-бутан или Метан?
« Отговор #4 -: Септември 09, 2008, 12:48:23 pm »
Че е по чист двигателя, по чист е, но натоварването на изпускателните клапани е по-голямо и много по-бързо идва момента да правиш главата.
При метана не става ли и доста тежичко отзад и съответно да скъсява живота и на задните амортисьори.
« Последна редакция: Септември 09, 2008, 12:50:23 pm от otkata »

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Пропан-бутан или Метан?
« Отговор #5 -: Септември 09, 2008, 01:22:40 pm »
Че е по чист двигателя, по чист е, но натоварването на изпускателните клапани е по-голямо и много по-бързо идва момента да правиш главата.
При метана не става ли и доста тежичко отзад и съответно да скъсява живота и на задните амортисьори.
ех и затова ще ти отговоря ok

за изпускателната с-ма няма проблем,освен ако не се слага на пълна инжекция такава за моно.Пак става,но гърмят колекторите,има пукотевица и т.н. music

Няма  с газта и метана се получава много по-добро изгаряне на горивото(те затова запичат и дюзите)следователно се натоварват изпускателите както ицялата генерация :-* ,ама нормално.

Специално за окачването и самото натоварване е друга бира,особенно па за метана devil

Ама нали за икономия си говорим. music

Всичко се прави бре,слагат се подсилени пружини,като  за дизел примерно и всичко е 6.Аз примерно си бях намерил 2-а подсилваща пружина и нямах никви проблеми с газовата и 500кг карго 8-) .Усещаше се на 680кг май беше,леко приклекна.

Малко не ме кефи верно метана,че много багаж,ап вътр в него почти нищо 8-)

otkata

  • Фотограф-любител
  • Обичам да пиша ;)
  • *
  • Публикации: 87
Re: Пропан-бутан или Метан?
« Отговор #6 -: Септември 09, 2008, 11:22:44 pm »
Че е по чист двигателя, по чист е, но натоварването на изпускателните клапани е по-голямо и много по-бързо идва момента да правиш главата.
При метана не става ли и доста тежичко отзад и съответно да скъсява живота и на задните амортисьори.
ех и затова ще ти отговоря ok ...




Всъщност аз не питах

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Пропан-бутан или Метан?
« Отговор #7 -: Септември 10, 2008, 12:34:08 am »
Че е по чист двигателя, по чист е, но натоварването на изпускателните клапани е по-голямо и много по-бързо идва момента да правиш главата.
При метана не става ли и доста тежичко отзад и съответно да скъсява живота и на задните амортисьори.
ех и затова ще ти отговоря ok ...




Всъщност аз не питах
дам,верно си е.Повече няма да ти оговарям tooth

Петя

  • Новак
  • *
  • Публикации: 26
Re: Пропан-бутан или Метан?
« Отговор #8 -: Септември 12, 2008, 11:56:42 pm »
Двигателя е многоточков инжекцион с метален колектор.
Първо да кажа за безопастността:
1.Метана е по-лек от въздуха. При инцидент и евентуален теч бързо се разсейва. Запалим е само при определено съотношение с въздуха, което извън двигателя практически трудно ще се случи.
2 По същата причина в Европа за автомобили с пропан-бутан е забранено да паркират в подземни гаражи, а за тези с метан - не.
3. Единствената опасност идва от теглото на бутилките. И тя не е толкова за окачването (2 амортисьора по 100 лв. примерно), а за пътниците при инцидент! Как са закрепени бутилките и накъде ще тръгне тая маса?
4. Бомба 200 атм - аз не знам за случай, при който бутилка с метан да е гръмнала. Но има не един случай с такива с пропан-бутан.

За живота на мотора:
1. Проблемите с клапаните са породени от факта, че и метана и пропан-бутана горят по-бавно от бензина. Т.е. изпускатения клапан се отваря, а горенето все още продължава. Но Киа е от марките които издържат "газификацията". Т.е. ако ресурса на мотора на бензин е 1млн. км, а на газ или метан намалее примерно на 700х. - това напълно ме устройва. Освен това хората разработват адванс процесори, които решават проблема успешно. Въпроса е дали има процесор за тоя мотор? Е това е интересното!
2. Дюзите запичат ако карате само на газ/ метан. Ако се пали винаги на бензин, дори само за кратко - няма проблеми.

Всъщност колебанието ми е породено от:
1. Мястото, което бутилките ще завземат от багажника (и това е защото не взехме една Астра с фабрична уредба :-\). Но пък от 400 и кусур литра могат да се отделят стотина...  ???
2. Пропан-бутан има на всяка бензиностанция вече, а с метана не е точно така.
« Последна редакция: Септември 14, 2008, 08:23:31 pm от Петя »

Петя

  • Новак
  • *
  • Публикации: 26
Re: Пропан-бутан или Метан?
« Отговор #9 -: Октомври 04, 2008, 06:30:52 pm »
E, с новите цени на метана, дилемата се разреши от самосебе си (в полза на пропан-бутана). :-X

От вчера сме с газов инжекцион Bigas и бутилка на мястото на резервната гума. Търся по-малка (по-тясна ) гума.
« Последна редакция: Октомври 09, 2008, 11:41:22 am от Петя »

Silencer

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
Re: Пропан-бутан или Метан?
« Отговор #10 -: Октомври 22, 2008, 06:50:19 pm »
Да,с цените в момента е безмислено да се помисля за метан.Разликата на 100км е някакви си левчета и пропан бутана и бензина в момента само падат,вчера А95 беше 1.95лв а пропан бутана мисля 1.15лв.Метана само скача и сега е 1.57лв. иначе карах миналия модел на Magentis II,200 000km на метан,колата в момента е на около 300 000км и двигателя не е пипан.