Автор Тема: Помощ за диагностика на Киа Соренто 2005 2,5 CRDI 140к.с. автоматик  (Прочетена 14495 пъти)

Delian Petrov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
Здравейте,

Моля за вашите съвети къде и при кого е най-добре да направя диагностика преди покупката на Киа Соренто 2005 2,5 CRDI 140к.с. автоматик? Точно сега гледам едно върнато от лизинг. Става въпрос за град София

Предварително благодаря на всички отзовали се

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5678
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
В софииският сервиз ;D

Delian Petrov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
В София сервизи колкото щеш, но в повечето е по-добре да не влизаш:)
В кой по-точно?

Трябва ми човек, който да разбира от Киа и то конкретно от 4х4.

Аз самият до момента не съм имал нито джип 4х4, нито дизел. Затова при първия ми тест-драйв на едно Соренто ми беше доста странно - двигателя трака, чува се някакъв шум и отзад (явно диференциал доколкото разбрах:) и т.н...... Може всичко да си е в норма за този автомобил, но за мен е нетипично:(

Просто ми трябва някой на когото мога да имам доверие, че ще огледа и диагностицира всичко и отделно знае как трябва да се държи и шуми това Соренто на пътя - и отвътре и отвън.

Ако във форума има някой, който се занимава с джипове още по-добре, защото ще знам, че ще обърне внимание на всички детайли.

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5678
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Ако държиш толкова да е човек разбиращ от джипки,погледни в офроуд форума.Там има много разбиращи music
Аз все си мисля,че в сервиза на киа си разбират много от работата.Имат си нужните инструменти и помагала,за да ти кажат състоянието на автомобила.

Delian Petrov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
Аха ясно. Значи имаш предвид официалния сервиз на Киа в София. Питам така , защото има марки, за които най-компетентния сервиз не е официалния;)

А за кой офроуд форум говориш?
http://www.offroad-bulgaria.com ?

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5678
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
И на 2-е,отговра е да ;D
Нашият сервиз,започнаха все по съвестно да се отнасят и към колите,и към нас,потребителите.
Аз и в други фирмени сервизи ходя,и там е добро отношението,човек-кола music
« Последна редакция: Януари 22, 2013, 09:53:15 pm от Митето »

Delian Petrov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
Здравейте отново,

Получих няколко съвета за сервизи, така че имам варианти. КМБ се чака поне 1 сдмица за час, но скоро щели да вдигнат капацитета;)

Сега обаче ме интересува друго. Можете ли дам и кажете какво да гледам при първоначален оглед/пробно каране на Киа Соренто, за да преценя най-важните/проблемни места за модела?

Също така видях, че има 3 варианта за двигател+скоростна кутия+4х4:

1. До 2006: 2,5 ЦРД 140 к.с.
1.1 С позиции 2Н, 4Н и 4LO, което си вървяло и с по-стара автоматична скоростна кутия май типтроник трябва да е
1.2. С позиции AUTO и 4LO, което вървяло с по-новата автоматична скоростна кутия - доколкото разбрах Shiftronic, за която разбрах, че особено важно е да се сипва само Аполло РЕД1 масло, иначе край...
2. След 2006: 2,5 ЦРД 170 к.с. с позиции AUTO и 4LO, което вървяло с по-новата автоматична скоростна кутия - доколкото разбрах Shiftronic , както на 1.2.

Като отделно някои екземпляри от 1.2. и 2. имали и LSD...
Абе лудница ми стана в главата малко, ама няма как явно

Та въпросът ми е към кой вариант бихте ме насочили и ако можете да кажете плюсове и минуси също ще е супер - например по отношение на повредяемост, сигурност, цени на ремонти/части. Има ли смисъл и добре ли е например на двигателя по т.1. да се сложи чип-тунинг за +30 коня и къде евентуално и колко би струвало?

От коя година най-рано слагат ESP, защото гледам и от 2003 за някои пише ESP, а си мислех че ги слагат по-късно. Има ли нужда от ESP този автомобил според вас -сигурно като всяко нещо си има пак = и -?

Сорентото ми трябва за семеен автомобил, с който да не се притеснявам от заснежени пътища в планината, баири, преспи и т.н., а и да паркирам на тротоари де:) Трябва да може да изпреварва нормално, да е комфортен от към возия, обезшуменост, седалки и т.н. и доколко четох Сорентото май отговаря в голяма степен на изискванията ни.

Ако има някъде писано точно за това моля за извинение и да ме насочите. Гледах, че има частично засегнати неща по различните теми, но не намерих отговори на точно тези въпроси.

Поздрави,
« Последна редакция: Януари 25, 2013, 12:43:22 am от Delian Petrov »

parazaa

  • Новак
  • *
  • Публикации: 23
Здравйте колеги! Нов съм във форума (честно казано се регистрирах за да отговоря на Delian, защото попаднах на темата докато търсех масла в google). От три години притежавам Sorento 2.5CRDI 140к.с. 2005г. автоматик.
-  На въпроса кой модел е за предпочитане - разбира се по-новия, но тук опира до финансови възможности.
-  ESP има фейслифт модела след 2006 (този от т.2), но може да оборудваш с него по-старите модели (явно в обявите които си гледал ESP-то е слагано допълнително). Моя няма ESP, но реших да питам в сервиза на KIA да ли може да ми сложат такова. Е, може, но срещу 1100лв. - това ме отказа. А да ли има нужда - мисля че да. Не знам да ли защото много му тежи задницата на тоя звяр или защото напротив - е много лека, но ми се е случвало няколко пъти да занесе на сух асфалт при обратен завой (с хубави гуми) при не много подадена газ. Щеше да е по-добре моделът да е с предна предавка отколкото със задна, когато 4х4 е изключено. Отделно мисля, че в сервиза ми казаха, че системата върви заедно с тази против буксуване - TCS (ASR), така, че е хубаво да ги има.
-  LSD и аз сега разбрах, че е вид блокаж на дифефернциала - "limited slip differential" - http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=316. Определено е много добре да го имаш за да се запази маневреността на автомобила при остри маневри с включено 4х4. Мисля, че всички модели след 2006г. го имат, но не съм сигурен. Знам само, че аз го нямам :(
-  За чип тунинга не знам - четох някъде за него, но не бих искал да ми се бърка по електрониката на автомобила.

   Преди да взема Sorento-то, накарах собственика да отидем до сервиза на KIA за преглед на автомобила. Този преглед се оказа доста обстоен - цели 2 часа. Даже го изкараха за тестдрайв, за да направят някакви измервания по време на движение. Накрая този, който направи прегледа ме извика и каза, че автомобилът, доколкото се вижда, е перфектен. След това, пред мен и собственика заяви, че бил в задоволително състояние. Това го направи с цел да мога да смъкна от цената, без дори да съм го молил за това. В последствие го взех с 1000лв. по-малко. Даже после ми се обади по телефона, да попита какво е станало и да ли съм взел колата (явно е намерил някой който да я вземе, ако се откажа).
   Иначе до сега се държи нормално, имайки предвид, че е на почти 8 години. До сега съм сменил по веднъж ангренажния ремък, някакви гумени буфери или нещо такова (шокови... не знам си какво май беше) на задната ос и биалети. Тези са евтините неща. Веднъж ми се наложи да се ремонтират две от дюзите - общо 500лв. за двете (ако взимаш нови - около 700лв. бройката). Оправих ги в сервиз на BOSCH, тъй като цялата запалителна уредба е на BOSCH. Казаха, че причината е кофтия дизел в България. Всички познати автомонтьори ми препоръчаха за дизел OMV. От известно време зареждам само MaxxMotion и макар да е малко по-скъп, разходът пада. Оказа се, че ми излиза същите пари, а пък и зареждаш уж по-качествено гориво, и до сега съм нямал проблем с дюзите ;D Преди това също така смених 4 подгряващи свещи (пак в BOSCH). Оказа се, че и четирите бяха изгорели, но хората там ми казаха, че до сега свещите не са били сменяни, което е повече от добре - все пак колата е 2005г. Тук идва интересната част. От BOSCH не можеха да повярват, че колата пали без нито една работеща свещ при -17Сº (да... миналата зима беше, а колата седи навън). Та за свещите - 70лв. бройката. Това са общо взето ремонтите, кото съм правил. А, щях да забравя, пълнене на двата задни амортисьора - водих я в София (от Пловдив съм) - 300лв. Новите в KIA лягаха двойно. До момента проблем с тях нямам. Отделно веднъж съм сменял предно стъкло в Кобра (препоръчаха ми някакво немско) - около 300лв. (в KIA е двойно). Пластмасов протектор на задна лява врата излиза 450лв. Него го взех от КИА, защото иначе няма откъде. В KIA ми бяха препоръчали да сменя предни дискове с накладки. Не си спомням колко беше точно сумата, но ми се стори дост скъпо и все още не съм решил кога ще се сменят. Подръжката хич не е евтина щом опре до двигателя, а и някои други работи. Все пак 450лв. за една пластмаса е смешна работа. Масло скоро сменях, но не в КИА - там искат над 300лв. :)
   Това са ми главоболията по колата. Иначе вози добре за автомобил от класа си и марката или поне аз съм доволен. Комфортен е и предлага много място и за пътниците отзад. Мисля само, че задното окачване е по-твърдичко, но се усеща само на паваж. 4х4-то не е перфектното, все пак не притежавам гореизброените системи, но ме е измъквало много пъти. Багажникът е голям - има място за лабрадор и багаж на път за морето ;D
   Общо взето това е. Минусите на моето Sorento спрямо фейслифта е, че няма гореизброените системи и е 140к.с. vs 170к.с. Също така няма въздушен филтър за купето - не можах да повярвам, като го разбрах :o (това след 2006 има). И аз лично мисля, че фейслифта изглежда по-добре.
   Айде стига съм писал, че това стана роман. Ако имаш други въпроси, питай. Ще се радвам, ако мога да отговоря.

P.S. Забравих за разхода - при нормално шофиране 12-13л./100км. градско и 8/100 извънградско. Така, че се приготви да зареждаш често ;D
« Последна редакция: Февруари 06, 2013, 06:31:32 pm от parazaa »

parazaa

  • Новак
  • *
  • Публикации: 23
Сега се сетих, че когато правихме прегледа в КИА, преди да купя колата, казах да обърнат внимание на скростната кутия. Казаха, че всичко й е наред и да не се притесняваме. На моето Sorento смяната на скорости е малко по-мудна отколкото на по-новите модели, но при тях обаче скоростната кутия се разваляла доста по-често и давала дефекти. Така, че не знам - ти си решаваш. Аз като отидох да ми сменят течността на скоростната кутия в един сервиз, човека направи и някакъв реглаж (поне така каза) на сегментите в кутията и след това смяната на скоростите стана по-пъргава. Да чукам на дърво, до сега нямам проблеми с нея. Но това ми напомни, че скоро трябва пак да я проверя.

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5678
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Джипките се слават с люшкането!
Аз като се кача да карам фе-то,леко лудвам 8-)
Затова се въздържа още от джипка,па колкото и да са им плюсовете.  music

parazaa

  • Новак
  • *
  • Публикации: 23
Джипките се слават с люшкането!
Аз като се кача да карам фе-то,леко лудвам 8-)
Затова се въздържа още от джипка,па колкото и да са им плюсовете.  music
Да, наистина е така. И аз като от Golf-а минах на Sorento-то, малко се уплаших и си викам - ми то като на лодка, как ще го карам това нещо. Но за няколко дни се свиква и изобщо не обръщаш внимание ;D