Автор Тема: Как е правилно да се стартира дизелов двигател при ниски температури?  (Прочетена 22721 пъти)

Thor

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 146
Привет!
Днес е малко студено (''-24'', както се вижда от снимката) и имах леки проблеми със стартирането на двигателя.  ???
Това провокира и въпросът -  има ли някакви по-специални изисквания и специфики при старитиране на дизелов двигател при ниски температури?
Всеки споделен опит ще е от полза. bye
« Последна редакция: Януари 14, 2013, 12:39:05 pm от Thor »

jorko.b67

  • Почетен член
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1870
За да стартира безпроблемно дизеловия двигател е добре да има силен (и неизтощен ) акумулатор и добре работещи подгревни свещи...
При по-новите поколения двигатели не би трябвало да има проблем с паленето при ниски температури...
Освобождава се от скорост , натиска се за всеки случай спирачката , изчаква се да угасне лампата за свещите и си палиш..
За улеснение на двигателя може да се натисне педала на съединителя и да не се включват каквито и да е консуматори на енергия (парно , клима , светлини , музика...)
Аз поне за друго - не се сещам...

lini

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 175
  • Sportage SLE 2.0
Гледаш да има гориво винаги - ако е постоянно почти празен резервоара има предпоставки за образуване на конденз, който после може да замръзне и да запуши нещо.
Качеството на самото гориво и какви (ако има нужда) добавки се слагат е отделна тема.

Shadow

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 447
  • Sportage 2.0® CRDI AWD
Въпросът е много обобщаващ. Добре е да кежеш за какъв дизел става въпрос. Всеки си има пинизи, които могат да помогнат при палене. Примерно, колкото и странно да звучи за дизел ми се е случвало на форд да пали с помпане на газта. Това е много странно за дизелова кола, но....... паи от раз така ина че се мъчи :)

Thor

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 146
Конкретно моята кола е 1.6 CRDI (90h.p.). В момента е на 52000км и това е трета зима за акумулатора. Първите 2 години двигателя се палеше само от ''показване'' на ключа дори при -30 или -35 градуса. Но ....., днес се появи ''кашлицата'', т.е. няколко пъти подгрявах, натиснат съединител и т.н. техники с цел да се олекоти старта.  ???
Затова се и замислих, какво се прави, ако не запали? При бензинките е лесно, но при дизела може да има нещо друго специфично?! dontknow
Споделяйте опит! ;)
Така или иначе ще трябва да взема един старт-кит, за да ми е мирна главата. music

mb

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 201
и на мен тая зима (трета е  и за мен) сефте ми се случи да кихне и да пали чак на втори-трети оборот. 1.6 CRDI/115hp
тамън реших че съм за нов акумулатор и тр. да сменям подгряващите свещи и тя се нещо уплаши и почна да пали пак от поглеждане. все пак ще турна акумулатора да посмуче малко ток от EVN, че предимно градско бръмча напоследък с нея.

TATI

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 499
Акумулатор в добро състояние, изправни подгревни свещи и нищо повече и никакви магии не са необходими.
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Seat Ibiza 2007, 1.2, manual

kirilrz

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 214
  • още има да се учи
интересна тема и много уместна.аз при минус 5-6 градуса като запаля оставям 1-2 минути да се "развърти"маслото т.е повтечни от работата щото все пак при тези минусови температури се посгъстява и трудно се разнася из двигателя и ако я изрежеш веднага на 2-3 хил. оборота на 1 или 2 скорост няколко сутрини без повдигнато достатъчно масло и става една.....живея в един от високите квартали на Варна и тук е доста ветровито при минус 2 с мятър става минус 8 и със старата кола имах ядове относно паленето сутрин-сгъстено масло при минус 25 и едвам запали-бензин 1.6 Опел астра като се има в предвид че свещите са сменени преди 5-7 хил.км акумулатора пали при минус 7-8 без проблем.а при положителни температури т.е марко над нулата палеше като нова yahoo .за дизела кофтито е многото градско зимата каране,гасене колата изстива и пак палене с подгряване което подгяване скъсява живота на свещите.затова периодично изисквайте проверка на подгревни свещи след края на зимата ако имате доста градско и поне 2 пъти на ден я палите
да имаш девствена жена и девствена кола е най хубавото нещо на света :-)

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1730
  • Шеф диригент
    • Inspire Communications LTD
подгревните свещи и батерията ако са добре не би трябвало да има проблем при запалването.

вече съм чувал за разни магии - вкарваш ключа и без да чакаш връткаш и правиш леко раздвижване на двигателя, след това подгряваш и палиш ... после чакаш няколко минути да развърти маслото и тръгваш. аз лично правя само последното - чакам да развърти маслото. до момента не съм имал проблем дори и при -25 със запалването
Hyundai Genesis 2015 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
[ex]KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT