Автор Тема: Проблем съединител Kia Cerato LX 1.5CRDI  (Прочетена 99260 пъти)

Vlado.

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
Проблем съединител Kia Cerato LX 1.5CRDI
« -: Март 21, 2013, 06:27:05 pm »
Колата е Kia Cerato LX 1.5CRDI 2006г.Съединителя е хидравличен.Преди около 2 месеца започна проблема.На моменти отделяше много ниско,сутрин не можех да включа на 1-ва скорост преди да напомпя десетина пъти педала на съединителя.Помислих че по някакъв начин в системата е влязъл въздух,обезвъздуших системата проблема се реши,за жалост само до следващата сутрин.Запалих колата и отново всичко беше по старо му.Реших да натегна педала всичко беше наред около 2 дена.Преди 2 седмици спрях на един светофар и при опит да потегля при натискането на педала той потъна.Осъзнах че горната помпа е заминала,поръчах я и след 2 дена дойде.Започнах демонтаж на старата помпа,но видях че тя не е свързана директно към долната посредством спирачните тръбички.Имаше някакъв вид клапан или разширителен съд между двете помпи.Преди да монтирам новата горна помпа реших да премахна този клапан или разширителен съд от системата и свързах двете помпи директно една към друга,след 1 мин обезвъздушаване системата работеше перфектно.Реших да оставя системата така щом функционира.Качвам снимка на въпросния клапан и моля някой компетентен да ми разясни каква е точно неговата роля.

Vlado.

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
Re: Проблем съединител Kia Cerato LX 1.5CRDI
« Отговор #1 -: Март 21, 2013, 06:36:39 pm »
Нормално при повечето други коли помпите са свързани директно една към друга със спирачните тръбички.Също така ми направи впечатление този въпросен клапан не действа като клапан тоест и в едната и в другата посока пропуска въздух.Интересно е,че няма какъвто и да е номер на тази част,което прави намирането й още по-трудно.
« Последна редакция: Март 21, 2013, 06:40:20 pm от Vlado. »

cmapmep

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 212
Re: Проблем съединител Kia Cerato LX 1.5CRDI
« Отговор #2 -: Март 22, 2013, 11:27:34 pm »
Това се води акумулатор за налягане. Има го на доста японски коли. Когато се прецака, педалът на съединителя става твърд - явно дроселира течността. Щом си го махнал и системата работи нормално - всичко е ОК.

Симеон

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
Re: Проблем съединител Kia Cerato LX 1.5CRDI
« Отговор #3 -: Ноември 16, 2016, 11:31:51 am »
Имах същия проблем. Много ниско отделяне на съединителя, което затрудняваше включването на 1-ва и на Задна предавка. Колата беше на около 110,000 км - Киа Черато 1.5 2006 г. Един майстор си поигра с помпата на съединителя около 1 час и направи така, че съединителя да отделя по-високо. След около 10 хил.км съединителя започна отново полека-лека да отделя все по-ниско и така до 154,000 км когато нещата станаха много зле. По съвет на сервиз смених горна помпа на съединител - никакво подобрение. След това смених цял комплект съединител при пробег 154 хил, което според мене е рано. Малко подобрение, но пак отделя ниско. Накрая един майстор в една квартална барака откри, че има възможност да се регулира педала на съединителя, което ако беше открито по-рано можеше да ми спести 600 лв за смяната на горна помпа и съединител.

mayaiv

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
Re: Проблем съединител Kia Cerato LX 1.5CRDI
« Отговор #4 -: Ноември 07, 2018, 10:47:08 am »
И аз имах същия проблем с такова Черато. Преди година сменихме помпата, работи нормално около 4 месеца и пак почна да пада педалът. Майсторите в сервиза ми премахнаха същия този "акумулатор на налягане". Засега работи добре, ще видим за колко време.