Автор Тема: Впечатления от Спортидж 3  (Прочетена 78525 пъти)

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1689
  • Шеф диригент
    • LKND Inspire LTD
Впечатления от Спортидж 3
« -: Август 31, 2013, 09:17:42 pm »
Здравейте,

отварям тема, в която моля всички собственици на нови спортиджи да напишат впечатленията си и забележките/проблемите с автомобилите си.
Моля не спестявайте нищо, нито положително, нито отрицателно  8-) Голям интерес ми представлява дали интериора остава безшумен с изминаването на повече километри или започва да се раздрънква. Обезшумяването на какво ниво е. Също ме интересува дали се появяват луфтове в кормилната уредба(такива се забелязват най-вече при ниски скорости ... подрънква от към волана или рейката)
Също ви моля като пишете поста си, да слагате задължително модел(LX,EX,TX), двигател бензин/дизел и неговия обем, добавяйте и изминатите километри до момента.

Целта ми е да съберем всички мнения на едно място, пък и се замислям дали да не взема един Спортидж ЕХ на жена ми :)

Благодаря предварително на всички!  bravo
« Последна редакция: Август 31, 2013, 09:33:48 pm от smirn0ff »
Hyundai Genesis 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT

direct

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 298
Re: Впечатления от Спортидж 3
« Отговор #1 -: Август 31, 2013, 11:33:31 pm »
На 20 000 км съм 1.6 ЕХ. Няма луфтове, безшумна си е колата. Недостатък най-голям - вратите се затварят само с яко блъскане.

Shadow

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 443
  • Sportage 2.0® CRDI AWD
Re: Впечатления от Спортидж 3
« Отговор #2 -: Септември 01, 2013, 12:16:22 am »
Аз съм вече на 26 хил. 2.0 CRDI- AWD- LX. Честно казано не ми остава много време за две години да го карам и затова съм на тези километри. Впечатления относно обезшумяване ми - ами не е като нова, усещам леко прискърцване между предното стъкло и таблото. Кожата на волана и скоростния лост не е от най-качествените. Понеже ми се наложи смяна на топка на скоростния лост - като сравних новата със старата ( кожата на старата топка беше тръгнала да се лющи на местата където се пришива). Относно окачване - пак мога да кажа, че не като нова, но все пак за БГ е добре за 2 години близо. Няма луфтове в кормилото или тракане. След като минах на обслужване тази година изглежда нещо попритегнаха по-окачването и сега е по-добе. Двигател и скорости  - да чукна на дърво никакви забележки. Разход на гориво - около 6.5 при 130/140 и пуснат климатик. Боя - никакви забележки, с изключение на материала, който пръскат заводски под калниците. Прилича малко на тънка гума, и често когато я мия на автомивка с водоструйката, се чудя какви са тия люспи гума, които падат от подкалниците. Аудиото на колата е добре, не е прегракнало още за две години, само бих добавил, че ми се е случвало да забие когато слушам мп3, но това може да е от песента или усб флашката. От сервизните кампании са ми сменяли стоп машинката. В обобщение бих казал, че според мен колата си залужава парите, понеже покарвам и по скъпички марки и положението даже е по-трагично.
А и забравих да добавя, че при ползване на климатика и спирането му в купето замирисва неприятно. Въпреки, че колата е със сменен филтър ефекта си остава. Много неприятно, за сравнение примерно с Опел Инсигния ефекта го нямаше.
« Последна редакция: Септември 01, 2013, 10:41:18 pm от Shadow »

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1169
  • KIA Sportage III - 1.6 GDI
Re: Впечатления от Спортидж 3
« Отговор #3 -: Септември 01, 2013, 05:00:04 pm »
1.6GDI, EX, на 24000 км, като аз съм навъртял 10000 от тези километри.

Преди време писах нещо като ревю на един колега от форума на лични и сега направо ще го пейстна тук (с леки модификации):

Колата я купих от Бургас и я подкарах веднага 400 километра по магистралата. Разхода го има в профила ми, не е много икономична, но пък все пак това е кросоувърче, висока, широки гуми, така че аз я оправдавам в случая. Магистралата ни я знаеш, правена е на много парчета през различни години - два еднакви асфалта няма. По новите участъци е сравнително тиха, но в най-старите (близо до София) си шуми, но в никакъв случай не повече от предишната ми кола.

Двигателя 1.6 бензин е малко шумничък отвън (предполагам защото е с верига), но вътре в купето не се чува на празен ход, както и вибрации няма никакви и не се разбира, че работи (тук пак сравнявам с ТДИ тракторите на VAG). Интересното, което мога да отбележа за този двигател, е че има страшно много сила на ниски обороти. На таблото има индикатор, който ти казва на коя скорост да караш и ако го слушаш те кара да сменяш предавките на около 2100 оборота, тоест караш от празен ход до 2000 оборота на всяка скорост и въпреки това е много пъргав (поне за моите разбирания) и си бяга здраво по светофарите. Натискал съм я до към 5000 оборота, става си доста пъргава и набира добре, но повече от това не съм давал газ - то и няма къде по задръстванията. На мен ми е достатъчно и не ми липсва мощност, но имай предвид, че усещането не е като в някоя бегачка (900кг / 150 коня). Все пак това е кросоувър не е спортна кола. Пак да кажа - моторчето е много силно, върви си безгрижно с 1200-1500 оборота на 6-та и поддържа 70 км/час примерно. Няма да сеца няма да придърпва, много е стабилно.

- товарил съм я с 4 човека, ми по-тромава става, но много малко по-тромава, съвсем в реда на нещата си е според мен
- скърцане, хлопане по табло и врати няма, влезнеш ли вътре и затвориш врати и прозорци - пълна тишина
- като дойде дупка - туп/туп, глухо и стегнато - според мен перфектно
- разхода ми го има в профила, имай предвид, че аз градско карам само сутрин и вечер в задръстванията - при мен всички коли харчат много в града (ти ако не си "чиновник" като мен, разхода ти ще е съвсем друг, просто аз вися по задръствания и мотора си бачка на място)
- късите светлини правят "ден" (все пак са ксенон), дългите също са супер, светлините за мъгла и за завой са "ташак работа" (не разчитай на тях)
- място отпред идеално, място отзад за 2ма идеално, отзад за 3ма не съм виждал кола в която да е удобно (сигурно щото съм много дебел)
- багажника е една идея по-голям от на голф4, който имах последно, но на мен ми стига (научил съм жената да не ползва много багаж), както си разбрал под пода има още много място около гумата, но там трябва да слагаш много на брой малки неща в пликове например, колата има малко по-голям багажник от един сиид примерно, но не е като на сиид комби (да не се заблудиш)
- седалките са удобни и проблеми с тях няма и не уморяват на дълъг път
- стигаме до най-големия проблем на тази кола: колата не може да се кара в права линия трябва непрекъснато да коригираш направленито с волана, постоянно бяга на зиг/заг в лентата. Много оплаквания има в нета за това, май донякъде го оправят софтуерно, но не знам на моята дали е ъпдейтвано, като ходя на ТО ще питам. Предполагам просто това електрическо усилване много усилва и всяка лека корекция, която правиш с волана се усилва многократно и съответно винаги коригираш повече отколкото трябва. Усилването на място е много силно, волана се върти много по-лесно отколкото с хидравлично усилване, но май са прекалили и резултата от това е, че не може да се кара направо. На мен ми прави впечатление, но може на друг да не му направи ако е свикнал. Проблема се проявява при скорост около 70-80 км/час като опитваш да стоиш в лентата на прав път. Четох, че хора с двойно задвижване (4х4) като че ли не го усещат много, но на тези с предното задвижване си личи здраво (поне на моята) - проблемът не е крайно сериозен и аз ще си я карам и така, защото аз карам предимно в града (завой, светофари - тогава грам не се усеща).
- за шума писах горе - за мен си е много добре обезшумена, но ако си карал преди това БМВ 7 серия или Ауди А8 ще ти се стори зле предполагам
- за оборудването какво да кажа, аз толкова екстри на куп не съм виждал, ама то и толкова скъпа кола не съм имал до сега. Просто няма нещо, което да ми липсва.

Разни неща да добавя:
- напоследък почнах да усещам някакво прискърцване в подлакътника, но е много рядко и го няма всеки ден (може нещо вътре нещата, които съм сложил да са причината)
- аудиото е супер и звука много ми харесва, но не помни, че съм му казал да разбърква песните и на всяко палене почва да ги реди една след друга и трябва винаги да му натискам бутона за разбъркване.
- при мен по сервизни кампании са сменяни: задни биалетки на стабилизиращата щанга, стопмашинка и нов фърмуер.
« Последна редакция: Септември 01, 2013, 05:22:19 pm от rmk »

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1689
  • Шеф диригент
    • LKND Inspire LTD
Re: Впечатления от Спортидж 3
« Отговор #4 -: Септември 02, 2013, 01:12:13 pm »
rmk, както казват американските ни колеги - this is a two hands drive car :) демек, кола която се кара с две ръце.
забелязал съм, че и при мен на оптимата го има подобно поведение, направих реглаж, нещата се подобриха, но винаги когато карам бързо с 1 ръка и колата започва да се отклонява леко. най-лекото мърдане на ръката се отразява на траекторията на движение. за това като засиля хващам волана с 2 ръце  ok
друго много интересно явление, което може би е свързано с управлението на автомобила е, че когато има страничен порив на вятъра, много лесно ме издухва в страни. дори съм се стряскал дали няма да излетя от пътя.
явно EPS-a има да се доизкусорява или пък тези, които са с различни режими да са по-добре.
« Последна редакция: Септември 02, 2013, 02:01:00 pm от smirn0ff »
Hyundai Genesis 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1169
  • KIA Sportage III - 1.6 GDI
Re: Впечатления от Спортидж 3
« Отговор #5 -: Септември 02, 2013, 01:54:07 pm »
Спокойно де, не ме жалете, чак толкова. Аз си се справям - за сега не съм изпуснал лентата или пътя. Просто споделям наблюденията си, защото се различава доста от хидравличното усилване. Колкото до вятъра предполагам по-лесно подмества колата защото има по-голяма странична площ отколкото друга кола, с която сравняващ и от там по-голямо количесто вятър я натиска.

Ти къде прави реглажа на предницата на оптимата? Официален сервиз или доверено майсторче?

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1689
  • Шеф диригент
    • LKND Inspire LTD
Re: Впечатления от Спортидж 3
« Отговор #6 -: Септември 02, 2013, 02:12:59 pm »
Спокойно де, не ме жалете, чак толкова. Аз си се справям - за сега не съм изпуснал лентата или пътя. Просто споделям наблюденията си, защото се различава доста от хидравличното усилване. Колкото до вятъра предполагам по-лесно подмества колата защото има по-голяма странична площ отколкото друга кола, с която сравняващ и от там по-голямо количесто вятър я натиска.

Ти къде прави реглажа на предницата на оптимата? Официален сервиз или доверено майсторче?
не те жалим, просто споделям моите впечатления от всичко, което съм изчел от американските форуми  crazy
сервиза в Сф, исках да ми направят първо ротация на гумите, след това реглаж.
Hyundai Genesis 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT

direct

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 298
Re: Впечатления от Спортидж 3
« Отговор #7 -: Септември 02, 2013, 07:45:13 pm »
За страничния вятър да кажа, че е по-стабилен от старата ми кола и според мен за толкова висока кола се държи напълно нормално.

chitko

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 327
Re: Впечатления от Спортидж 3
« Отговор #8 -: Септември 03, 2013, 10:29:14 am »
Спокойно де, не ме жалете, чак толкова. Аз си се справям - за сега не съм изпуснал лентата или пътя. Просто споделям наблюденията си, защото се различава доста от хидравличното усилване. Колкото до вятъра предполагам по-лесно подмества колата защото има по-голяма странична площ отколкото друга кола, с която сравняващ и от там по-голямо количесто вятър я натиска.

Ти къде прави реглажа на предницата на оптимата? Официален сервиз или доверено майсторче?
не те жалим, просто споделям моите впечатления от всичко, което съм изчел от американските форуми  crazy
сервиза в Сф, исках да ми направят първо ротация на гумите, след това реглаж.

Ти нали имаш flexsteer ? впечатления от режимите ?

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1689
  • Шеф диригент
    • LKND Inspire LTD
Re: Впечатления от Спортидж 3
« Отговор #9 -: Септември 03, 2013, 07:56:33 pm »
Отпимата няма режими, от тези КИА които се предлагат в БГ, мисля само Каренса има(той със сигурност има).
Но определено при високи скорости Оптимата трябва да се кара с 2 ръце , за да не ти избяга от пътя 8-) предполагам и Спортиджа е така
Hyundai Genesis 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1169
  • KIA Sportage III - 1.6 GDI
Re: Впечатления от Спортидж 3
« Отговор #10 -: Септември 08, 2013, 05:54:36 pm »
Четейки това което пише smirn0ff ми се струва, че "проблемът" с волана при спортидж и оптима може и да е различен. Аз нямам такъв проблем, че да ми се налага да хващам волана с две ръце и т.н. Може пък и да не съм вдигал *високи* скорости като smirn0ff. Това което става при мен е че колата не може да върви направо и на всеки 3-4-5-6 секунди се налага да ПОБУТНА съвсем лекичко волана с една ръка. Ако го хвана с две ръце може и по-зле да стане, защото ще имам двойно повече сила.

Още нещо искам да вметна към наблюденията ми за колата:
Черният салон на спортиджа (седалките) са предразположени много към замърсяване. Много лесно се цапа дори само от дънките с които седя на седалката. Не съм заливал или изсипвал мръсотии по седалките, но ми се струва, че много лесно се замърсяват при нормална употреба.
« Последна редакция: Септември 08, 2013, 05:56:41 pm от rmk »

chitko

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 327
Re: Впечатления от Спортидж 3
« Отговор #11 -: Септември 09, 2013, 09:55:37 am »
Всичката споделена информация е интересна, само едно нещо не разбирам и не одобрявам:

Какво е това желание да карате на висока скорост с една ръка - според мен е много безотговорно спрямо вас, семейството ви и разбирасе останалите участници по пътя. Дори без да сте пукали гума със скорост над 90км, би трябвало да знаете какви рискове крие това каране. Чесно казано незнам колко помагат модерните системи, които имаме в колата при такива или подобни ситуации...да оставим, че при излизане на животно, падане на част от друга кола, камък или някаква извънредна ситуация не пожелавам на никой да си изпита колко адекватна му е реакцията с една ръка...

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1169
  • KIA Sportage III - 1.6 GDI
Re: Впечатления от Спортидж 3
« Отговор #12 -: Септември 09, 2013, 10:56:47 pm »
Сетих се още нещо да добавя:

Специално при 1.6 ГДИ (не знам за другите) 6-тата скорост е малко маркетингов трик. Като сложа на 6-та и оборотите падат с примерно нещо от сорта на 200 оборота спрямо 5-та. След 4-та е все едно дали ще сложиш на 5 или 6. Не знам защо така са го решили, не е ли имало сила моторчето за по-разтоварена 6-та не е ясно.

Сигурно ви прави впечатление, че предимно негативни неща пиша. Не оставяйте с впечатление, че не ми харесва колата - напротив, спортиджа е прекрасен и ми доставя удоволствие всеки ден да си го карам. Можете да броите за плюсове всичко, което не съм изброил.

eman

  • Новак
  • *
  • Публикации: 23
  • KIA - Sportage - 2000-16V-6AT-AWD-EX
Re: Впечатления от Спортидж 3
« Отговор #13 -: Септември 14, 2013, 09:43:32 am »
Здравейте, от два дни съм с Kia-sportage-2.0,16V-4х4-газ-бензин-АТ-ЕХ-изминал съм само 520  км.
За първите 500 км ми даде разход само извънградско около 12/100.
Имам няколко питанияна които се надявам да ми дадете съвет:
1.Забелязах че при скорост около 130 км/ч(магистрала), колата много трудно поема или почти не поема за да стигна примерно до 150 км/ч или повече-струва ми се че сякаш има някакъв ограничител.
2. Модела е ЕХ но нямам бутон за регулиране на фаровете по височина- не че е толкова важно,но все пак.
3. Когато свети фоновото осветление-не са осветени бутона за прибиране на страничните огледала и бутона за блокиране на задните прозорци-така ли е при и Вас.
4. Дайте съвет как може да се разположи резервната гума в багажника така че да се освободи повече място(причина-монтирана газова бутилка на мястото на резервната гума).
Впечатленията от колата са прекрасни засега(колкото и да скорошни)-смятам че точно такава исках. Доставя ми истинско удоволствие.
При последващи впечатления ще пиша.
Благодаря ви предварително!

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1169
  • KIA Sportage III - 1.6 GDI
Re: Впечатления от Спортидж 3
« Отговор #14 -: Септември 14, 2013, 11:37:36 am »
Този разход от 12/100 на газ или на бензин е? Ти на какво я караш предимно колата? Питам защото имам познати с грейт-уол с фабричните газови инсталации и там при началната разработка са им казали да карат първите 2000-3000км на бензин, после да почнат да пробват газта. Тези от КИА нещо казаха ли ти по въпроса?

Моята не е 4х4 и автомат, но след 100км/час разхода почва да расте много зраво. Ако си карал през цялото време с над 130км/час може и да е нармално толкова да си харчи (все пак 4х4 и автомата си товарят).

1. Връщай скорости надолу, иначе няма да почне да набира, а може и вярно да има ограничител ако са малко километрите.
2. Фаровете сами се регулират според това колко е слегнал задния мост (май само на най-ниското ниво има ръчен реглаж).
3. Така са на всички.
4. Не мога да помогна, нямам газ.