Автор Тема: Киа Соренто 2004, 140кс, дизел, ръчна - 2 въпроса от нов собственик :)  (Прочетена 4997 пъти)

Hulky

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
Здравейте,
От месец и половина съм собственик на споменатото возило и като цяло съм  ;D
Като изключим, че благодарение на скъсан маркуч, успях да прегрея двигателя (много ми е интересно как са решили да сложат индикатор за водата за чистачките, но не и такъв за охладителната течност  :o), колицата се държи екстра - гняз-та се изчисти, главата се шлифова, засега всичко е наред.

Единственото, което ме притеснява в момента е, че при ускорение на 2ра и 3та, понякога се чува звък като от механичен удар някъде под мен, колата съвсем леко "връща" все едно съм отпуснал рязко газта и след това набира пак. Принципно си мислех, че за момент приплъзват гумите и се включва 4х4, но честно казано не съм много сигурен. Някой сблъсквал ли се е с такова държане?

Другата ми чуденка е относно индикацията за свършващо гориво. Лампичката не трябва ли да се включва тестово при подаване на контакт? При мен не го прави, а мисля всичко друго светва по за няколко секунди. Все още не съм събрал кураж да не зареждам достатъчно време, че да разбера ще светне ли или направо ще спре  crazy


Благодаря за всяка информация, която може да ми дадете  :D



parazaa

  • Новак
  • *
  • Публикации: 23
Колега честита придобивка!
След прегряването провери ли за спукана глава? И на мен ми изтекоха водите (спукан тройник) и отнесох нова глава. В КИА ми предложиха оригинална за 4000лв. и алтернативна за 1500лв. - познай коя взех. За заваряване не ми се мисли, достатъчно теми изчетох за препатили. За сега няма проблем, двигателя мърка.
Това за датчика за охл. течност и аз незнам защо няма - щеше да ми спести доста пари.
С автоматик съм и нямам проблеми със скоростите. Когато взех Sorentoto ми "тунинговаха" скоростната кутия, понеже на модела от 2003 превключването е по-бавно. За сега проблеми с нея нямам.
Лампата за горивото не свети при чека. Аз я пробвах на свой риск - светва когато стрелката падне на първата черта. После продължава да пада по-надолу. След като светне индикатора мисля, че има към 8-10л. резерва - някой да ме поправи ако знае.
За съвет - карай си я с кеф и разумно. Също така зареждай дизел само от OMV - много различни хора ми препоръчаха това. Правил съм до сега три ремонта на дюзи, и знай хич не са евтини. Вече не зареждам на други бензиностанции и не слагам добавки, че именно когато го правих се налагаше ремонт на дюзите.
Айде и безаварийно. Със здраве да си я ползваш.

Hulky

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
Мерси за инфото, колега :)
Да, проверявана е, за щастие се разминах само със шлайфане. Колкото за "мистериозния звук", почти съм сигурен че трябва да се сменят карданните връзки отпред. Сменихме тези отзад и макар и все още да се чува, вече е доста по-тихо - явно се активира, като преплъзнат гумите и се включи 4х4. Ще го оправя и него.
Колкото до горивото, аз принципно само на ОМВ зареждам така или иначе :)