Автор Тема: Изчезва ми антифриза  (Прочетена 22521 пъти)

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Изчезва ми антифриза
« Отговор #30 -: Октомври 15, 2009, 11:29:53 am »
чудесно.Действай и си вземи готов за употреба

proc

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 437
  • Aequitas & Veritas
Re: Изчезва ми антифриза
« Отговор #31 -: Октомври 15, 2009, 11:35:11 am »
чудесно.Действай и си вземи готов за употреба
В смисъл да не е концентрат ли?
Карам си леко колицата и ми е гот на душицата!

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Изчезва ми антифриза
« Отговор #32 -: Октомври 15, 2009, 11:42:27 am »
да

proc

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 437
  • Aequitas & Veritas
Re: Изчезва ми антифриза
« Отговор #33 -: Октомври 15, 2009, 11:46:26 am »
 ok
Карам си леко колицата и ми е гот на душицата!

Боби

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 343
  • Kia Pro_Cee'd 1.4 EX
Re: Изчезва ми антифриза
« Отговор #34 -: Октомври 15, 2009, 12:20:33 pm »
И на мен ми направи впечатление, че хаби антифриз. За 11м беше изхабило от МАX до MIN където пише в казанчето горе-долу. Като я карах на 1вия месец също беше хабила антифриз...странно ми е

acho_77

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 309
Re: Изчезва ми антифриза
« Отговор #35 -: Октомври 17, 2009, 05:06:36 pm »
Според мен е нормално един автомобил да загуби малко течност все пак има някакви изпарения но да речем за една година от 50 до 100 мл зависи и от пробега особенно в летните жеги! Когато си взех колата преди една година от магазина антифриза ми беше м/у минимум и максимум ,съответно аз долях и след ден два гледам тя си го изхвърлила и пак на същото ниво сега преди месец долях около 50 мл но сам минал  40000 км все пак и за мен си е нормално да е така! Относно доливането на вода аз лично не съм привърженик понеже водата колкото и да е прави някакви поразии я раждичка я нещо друго и после се почват проблемите!  8-)   

mitkopitko

  • Почетен член
  • Разбирач ;)
  • *****
  • Публикации: 263
Re: Изчезва ми антифриза
« Отговор #36 -: Октомври 17, 2009, 08:26:00 pm »
Като стана дума и аз вчера забелязах че вече съм малко под MIN-a...ще се пазари ARAL явно :)  По спомени нашия беше син нали..

Slumk

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 307
Re: Изчезва ми антифриза
« Отговор #37 -: Октомври 18, 2009, 10:38:38 pm »
Мойта харчи по малко и охлаждаща течност и масло. Не много. Не ми се налага да доливам между ТО-тата такаче не е проблем.
Skype: Slumky

proc

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 437
  • Aequitas & Veritas
Re: Изчезва ми антифриза
« Отговор #38 -: Октомври 08, 2010, 10:20:02 am »
Отново антифриза е на минимума. Явно всяка зима ще е така.
Карам си леко колицата и ми е гот на душицата!

Embezzler

  • Почетен член
  • Експерт
  • *****
  • Публикации: 510
  • Honda CR-V 1.6 i-DTEC AWD
Re: Изчезва ми антифриза
« Отговор #39 -: Октомври 08, 2010, 10:48:29 am »
Ако сте минали наскоро през третото обслужване е нормално да падне на минимума, защото системата се обезвъздушава сама. Ходете в сервиза, за да ви долеят безплатно.

proc

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 437
  • Aequitas & Veritas
Re: Изчезва ми антифриза
« Отговор #40 -: Октомври 08, 2010, 11:02:29 am »
Юни месец бях на второ ТО. Доскоро си беше нормално.
Карам си леко колицата и ми е гот на душицата!

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Изчезва ми антифриза
« Отговор #41 -: Октомври 21, 2010, 06:44:48 pm »
малко инфо за антифриза:

http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=41611



12-те антифриза са сред най-често срещаните на пазара. Пробите бяха прехвърлени в специални бутилки от представител на “Булгарконтрола”.
Всеки четвърти антифриз на пазара дава някакви отклонения от заложените стандарти. Това установи изследване на единствената на балканите лицензирана лаборатория за нефтопродукти към “Приста Ойл”.

В началото на зимата в. “24 часа” тества със специален уред доколко съвпадат показателита на замръзване при някои от най-продаваните у нас антифризи. Тогава рефрактометърът показа разминавания до 10 градуса при отделни продуктите.

Заради последвалия интерес в. “24 часа” назначи ново анонимно изследване в лабораторията към завода за смазочни продукти на “Приста Ойл”. Този път бяха селектирани предимно български антифризи, които, общо взето, са най-масови.

Основната идея бе да се установи дали продуктите отговарят на държавните стандарти за защита на двигателя и охладителната система. Това е изключително важно за автомобила не само през зимата, а и в останалото време от годината.

Дванайсетте проби бяха взети в редакцията на вестника от представител на “Булгарконтрола” в присъствието на нотариус.

Изследването продължи повече от месец в лабораторията в Русе.

Оказа се, че някои от антифризите дори могат да навредят на двигателя, вместо да го предпазят. Затова специалистите от лабораторията съветват да не пестите средства и да следвате определени правила за поддръжка на охладителната система и през лятото.

8 НЕЩА, КОИТО ТРЯБВА ДА ЗНАЕТЕ

1. Смяна на антифриза

Срокът за смяна зависи от препоръката на производителя на охладителната система (респективно производителя на двигателя). Сигурен показател за изчерпването на антикорозионните добавки е смяната на цвета на антифриза. Това е сигнал за начало на корозия в охладителната система, налагаща смяната. За модерните двигатели се използват антифризи на основата на добавки на соли на органични киселини т.нар. LongLife антифризи. При тях се препоръчва смяна на 650 000 км пробег (или 8000 часа), когато се използва в камиони и автобуси; и на 250 000 км пробег (или 2000 часа) за леки автомобили.

Смяната на охлаждащата течност се препоръчва на всеки 5 години или след изминаването на гореспоменатия пробег (което от двете се случи първо).

2. Доливане на течност

Недопустимо е доливане само на антифризен концентрат. Неподходящото съотношение на вода и етилен гликол може да доведе до влошаване на топлоотвеждането и прегряване на системата. Ето защо количеството на етилен гликол и вода трябва да е добре балансирано. По-високото количество на антифризен концентрат понижава течливостта на охлаждащата течност и намалява нейната способност да отвежда топлина.

Високото количество вода не осигурява достатъчна защита на течността от замръзване, а ако процентът вода е над 70, тогава и защитата от корозия е недостатъчна. Когато съдържанието на вода е над допустимото, при ниски температури течността замръзва и може да доведе до спукване на радиатора и дори на блока на двигателя.

За нашия географски район е подходящо съотношение 1:1. При него се постига температура на начало на кристализация минус 37 градуса.

3. Цветове

Всички производители на автомобили имат изисквания към типа на охлаждащата течност. Това е свързано с металите, които те използват за конструкцията на двигателите и охлаждащата система, а това от своя страна е обвързано и с типа на добавките за антифриза. В много от тези спецификации се определя и цветът на охлаждащата течност. Така например VW регламентира в спецификациите G12 и G12 + цвета на антифриза, които са съответно червен и виолетов.

Почти всички големи фирми за антифризи, произвеждащи обикновени и LongLife антифризи, ги маркират с различни цветове - най-често син или зелен за обикновения и от оранжев до червен за LongLife.

4. Смесване на обикновен антифриз с LongLife антифриз

Не е желателно смесването на антифризи, съдържащи фосфати, нитрити и силикати (обикновени) с такива, произведени с органични инхибитори на корозия (LongLife). В краен случай това може да се направи, но трябва да се знае, че качествата и предимствата на LongLife антифриза се губят и на практика се обезсмисля неговото използване.

5. Може ли през лятото да се кара с вода, а само през зимата да се използва антифриз?

Недопустимо е използването само на вода, като охлаждаща течност, тъй като водата предизвиква силна корозия. Антифризът представлява добре балансирана смес от добавки, които осигуряват и защита от корозия на металните части на двигателя и охладителната система.

Освен това той е с по-висока температура на кипене в сравнение с водата. Това намалява загубите от изпарение и кавитациите по водната помпа, причинявани от мигновеното изпаряване. Не е за пренебрегване и по-доброто смазване на водната помпа, което осигурява антифризът. С две думи, трябва да се търси баланс между съотношението вода и антифриз. Балансът 1:1 гарантира максимална защита от корозия и прегряване целогодишно.

6. Има ли антифризи с концентрация минус 76 - 80 градуса?

Няма такива понятия за концентрация. Най-често използваните антифризи са на основа етилен гликол. Температурата на топене на чистия етилен гликол е минус 12,9 градуса. Само след смесване с вода неговите свойства се подобряват, т.е. температурата на начало на кристализация се понижава. Антифризният концентрат съдържа до 5 % вода.Температурата на начало на кристализация на такъв концентрат е около минус 72 градуса.

7. LongLife антифриз за стари автомобили?

Без проблем може да се използва, но е добре да се направи промивка на системата преди това.

8. Чешмяна или дестилирана за разреждане?

Има голямо значение каква вода ще използвате. Твърдата формира метални (калциеви, магнезиеви) соли, които се отлагат по стените на охладителната система под формата на котлен камък и влошават охлаждането. В модерните антифризи се добавят стабилизатори, които предотвратяват въздействието на твърдата вода, но е по-добре и се препоръчва дестилираната. (24часа)

СТЕФАН ЧОЛАКОВ

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1730
  • Шеф диригент
    • Inspire Communications LTD
Re: Изчезва ми антифриза
« Отговор #42 -: Октомври 22, 2010, 12:05:09 pm »
при мен на 1.6 дизел, почти не пипа антифриза или маслото
Hyundai Genesis 2015 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
[ex]KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT

aris

  • Spammer
  • *****
  • Публикации: 816
  • Pro Cee'd / Audi A1 TFSI S-tronic 7 automatic
Re: Изчезва ми антифриза
« Отговор #43 -: Октомври 23, 2010, 01:24:12 am »
при мен на 1.6 дизел, почти не пипа антифриза или маслото

На 1.4 бензинка също :)

ivan kozev

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 84
Re: Изчезва ми антифриза
« Отговор #44 -: Октомври 25, 2010, 08:19:04 pm »
Да споделя и аз нещо . Преди два месеца купих КИА Sportage дизел и аз така се вторачих сутринта че антифриза е на минимум на казанчето и веднага долях до максимума . Запалих и тръгнах към майстора ми да направим преглед на колата основно . Стигам при него и веднага на канала . Влезнахме в канала и кво да видя ,лявото предно колело цялото обляно с лепкава течност. Прегледахме основно да не е масло от някъде ,но всичко си беше наред . Тогава майстора ми забеляза че това е антифриз изхвърлен през маркучето . На първо четене ме уведоми ,че става дума за лоша работа . Пробила гарнитура и от там да изхвърли антифриза. Но преди ден я докарах от Плевен колата и всичко си беше нормално . Погледнах антифриза в казанчето и виждам че с изтиването на колата той отново си остана на минимума в казанчето . След като му казах че съм го доливал до горната граница веднага ме успокои че това не трябвало да го правя . При студен двигател антифриза в казанчето трябва да е на мининум , а след като загрее колата се вдига до максимума . Показа ми че в казанчето влизат две маркучета , от едното се изхвърля навън излишния , а другото е свързано с радиатора и когато застива колата и антифриза се свива то по маркучето се връща пак в радиатора  и по тоя начин не попада въздух в системата . Та така че може и при теб всичко да си е нормално . Ето аз вече минах 2000 км и нямам проблем с антифриза.