Добре дошъл/дошла,
Гост
. Моля,
въведи своето потребителско име
или
се регистрирай
.
Изгубил си
активационния е-мейл
?
1 Час
1 Ден
1 Седмица
1 Месец
Завинаги
Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Новини:
Добре Дошли във Форума
Начало
Forum
Помощ
Вход
Регистрация
КИА Клуб България- фен форум на КИА
»
Модели автомобили
»
Ceed, ProCeed, Ceed SW
»
Въпрос към колегите с дизелови двигатели
« назад
напред »
Формат за разпечатване
Страници:
1
[
2
]
Автор
Тема: Въпрос към колегите с дизелови двигатели (Прочетена 10499 пъти)
smirn0ff
Master of KIA
Публикации: 1730
Шеф диригент
Re: Въпрос към колегите с дизелови двигатели
«
Отговор #15 -:
Декември 16, 2008, 11:27:48 am »
между другото забелязах че колата с пуснат климатик загрява по-бързо дори и на място.
иначе продължавам да усещам едно "придръпване" на двигателя като паля сутрин дори и с алпин дизела.
това го има само при сутрешното стартиране. после през деня или ако колата е работила няма такива проблеми
Активен
Hyundai Genesis 2015 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
[ex]KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT
Mihailov
Разбирач ;)
Публикации: 293
KIA Pro_Cee'd 1.6 CRDi EX .. VW Golf 3
Re: Въпрос към колегите с дизелови двигатели
«
Отговор #16 -:
Декември 16, 2008, 11:34:24 am »
Е стига, как може да има придърпване на нова кола, дори и при студен старт ? Такова придърпване имам на Голфа, при мокро и студено време сутрин ...
Активен
Guns don't kill people ... people kill people ...
smirn0ff
Master of KIA
Публикации: 1730
Шеф диригент
Re: Въпрос към колегите с дизелови двигатели
«
Отговор #17 -:
Декември 16, 2008, 03:02:11 pm »
това се отразява в бързо покачване и спадане на оборотите за около 1 секунда.
Активен
Hyundai Genesis 2015 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
[ex]KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT
Mihailov
Разбирач ;)
Публикации: 293
KIA Pro_Cee'd 1.6 CRDi EX .. VW Golf 3
Re: Въпрос към колегите с дизелови двигатели
«
Отговор #18 -:
Декември 16, 2008, 03:21:06 pm »
А ако настъпиш газта по време на тези аномалии, губят ли ти се оборотите и сякаш да попадаш в дупка ?
Активен
Guns don't kill people ... people kill people ...
smirn0ff
Master of KIA
Публикации: 1730
Шеф диригент
Re: Въпрос към колегите с дизелови двигатели
«
Отговор #19 -:
Декември 16, 2008, 08:37:54 pm »
трябва да пробвам... до сега не съм го правил защото изчаквам колата да свали оборотите от 1000 на 900 преди да потегля
трябва да изпробвам утре
Активен
Hyundai Genesis 2015 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
[ex]KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT
TATI
Експерт
Публикации: 499
Re: Въпрос към колегите с дизелови двигатели
«
Отговор #20 -:
Декември 16, 2008, 10:19:11 pm »
ся малко офф от мен, ама ако питате мен на колата и няма нищо. имай предвид, че като запалиш имаш една камара неща, които компютъра трябва да провери, за да знае че са наред. нормално е да имаш такива колебания в оборотите първите няколко минути. давам ти веднага пример. мойта като я пална сутрин я чакам около 3 мин на място да позагрее, нищо че седи в гараж. след първите 30 сек се почва един чек на всички системи и не ти е работа. особено абс като почне да тества. точно в тези моменти оборотите играят точно както го описваш. ако този дизел ти е за сефте, нормално е да ги усещаш тези промени, тъй като дизела не е като бензин. на бензина не ги усещаш, щото като запалиш той работи на 1200 + оборота, а дизела 900 - 1000. така, че моя съвет е да си я караш и да си свиркаш. и още един съвет, полезен за турбото, особено ако се кара много градско. хубаво е на моменти да я вкарваш до към 3000 оборота (естествено като си влезе в нормалната температура), за да се продухат лопатките на турбото и да не спичат. каквато и нафта да слагаш ще е така.
Активен
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Seat Ibiza 2007, 1.2, manual
Митето
Наблюдава денонощно
Master of KIA
Публикации: 5706
1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Въпрос към колегите с дизелови двигатели
«
Отговор #21 -:
Декември 16, 2008, 11:47:21 pm »
Дани,прочете ли темата за турбото долу в техническата
Активен
Митето
Наблюдава денонощно
Master of KIA
Публикации: 5706
1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Въпрос към колегите с дизелови двигатели
«
Отговор #22 -:
Декември 16, 2008, 11:51:01 pm »
писал съм отдавна,ама явно ви мързи да четете,или трябва да качим техническата част по-нависоко
I. Експлоатация и II. Очаквани проблеми при неправилна експлоатация, която фактически ще кореспондира с Част I.
I. Експлоатация:
1. Експлоатацията на турбо-дизелов двигател, който няма технически проблеми винаги се осъществява с висококачествено дизелово гориво, без добавки или присадки;
2. Експлоатацията на турбо-дизелов двигател, който няма технически проблеми винаги се осъществява с висококачествено моторно масло за турбо-дизелов двигател;
3. Паленето на дизелов двигател винаги се осъществява с изправни подгревни свещи и при индикация на датчика, че двигателя е готов за палене;
4. След запалване, двигателя се остава да поработи на място поне 15-20 секунди, за да може съответното налягане на маслото да стигне до турбината и да започне нормално мазане;
5. Турбо-дизелов двигател, колкото и да е мощен и с каквато и горивна система да е, не се вкарва в обороти, когато е студен.
6. Спускане по нанадолнище - винаги на подходящата предавка, а не на неутрална предавка - много благоприятно въздействие.
7. Ако двигателя е вкарван в обороти и е "настъпван" за по-продължителен период (повече от 5-6 минути) или колата е настъпвана яко по сфетофари, кръстовища или по магистралата, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО после се кара поне 5-6 километра съвсем спокойно, без юркане или ако няма възможност за това, двигателя не се гаси при спиране, а се оставя да работи на празен ход поне 5-6 минути, преди да се угаси.
II. Очаквани проблеми при неправилна експлоатация:
1. Некачественото дизелово гориво или такова с добавки или присадки има пагубно действие върху механичните и свързаните електрически компоненти/системи на двигателя;
2. Некачественото масло за турбо-дизелов двигател (ТДД) или такова с различно предназначение има пагубно действие върху механичните компоненти на двигателя;
3. Паленето на ТДД с неизправни или некачествени подгревни свещи води до: (1) трудно палене, оттук изхабяване на акумулатор и съкращаване живота на стартера и (2) износване на механичните компоненти на двигателя;
4. Неспазването на тази инструкция води до печални резултати с турбината. Мисля, че причините са ясни - липса на адекватно налягане на маслото (поради недостигане на необходимия визкозитет, температура на маслото, оттук и налягане на смазочната течност) към лагерите на турбината;
5. Причината е високата степен на компресия и интензитета на температурата, която е най-голяма в главата на двигателя. Турбо-дизеловия двигател има много голям въртящ момент и спокойно се кара студен в градски и извън-градски условия без излишно форсиране, докато не е загрял. Препоръчителни стойности - при студен двигател - смяна към горна предавка при достигане на 2000 об/мин, при средно загрял двигател - смяна към горна предавка при 2500 об/мин, при двигател, достигнал нормална температура - няма ограничение, освен прекъсвача;
6. Тук пак опираме до анализ на температурата на изгорелите газове, температура и скорост на въздушния поток към охлаждащите системи, температура на околната среда, скорост на въртене на водната помпа - оттук скорост на охлаждащата течност и т.н. Мисля, че подробни обяснения не са нужни;
7. След като ТДД е бил в тежък режим на работа, турбината, достигайки стойности от 150 000 об/мин е повишила до такава степен температурата на вътрешните си компоненти, че се нуждае от плавно и постепенно охлаждане. Ако след здраво 'юркане' на ТДД го угасите веднага, маслото, което остава вътре без циркулация, по компонентите на турбината буквално се изпича в сажди и твърди налепи, които залепват по металните повърхности. Пригответе се за ремонт, който отнема от 200 до 400 Евро, в зависимост от пораженията. Тук е момента да споменем, че един хубав ъпгреид е инсталиране на по-голям маслен радиатор, независимо че увеличава разходите за количеството масло, което се сменя при обслужване.
В заключение ще кажа, че ТДД дава много, но и иска адекватно отношение, малко повече внимание и глезене, но пък се отплаща подобаващо.(
това последното,неважи за Svetko
)
«
Последна редакция: Декември 16, 2008, 11:54:11 pm от lilostich
»
Активен
smirn0ff
Master of KIA
Публикации: 1730
Шеф диригент
Re: Въпрос към колегите с дизелови двигатели
«
Отговор #23 -:
Декември 17, 2008, 12:23:21 pm »
значи тия неща си ги спазвам аз ...
Активен
Hyundai Genesis 2015 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
[ex]KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT
smirn0ff
Master of KIA
Публикации: 1730
Шеф диригент
Re: Въпрос към колегите с дизелови двигатели
«
Отговор #24 -:
Април 28, 2009, 02:11:56 pm »
какво открих по това ми наблюдение...
когато сутрин изчакам около 3-4сек след като изгасне лампата за "подгрев" и тогава запаля, нямам такова колебание в оборотите.
запаля ли веднага след като е изгаснала лампата все едно има недостиг на гориво ... дори съм виждал лек черен дим от ауспуха
Активен
Hyundai Genesis 2015 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
[ex]KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT
Формат за разпечатване
Страници:
1
[
2
]
« назад
напред »
КИА Клуб България- фен форум на КИА
»
Модели автомобили
»
Ceed, ProCeed, Ceed SW
»
Въпрос към колегите с дизелови двигатели