Автор Тема: Въпрос към колегите с дизелови двигатели  (Прочетена 10499 пъти)

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1730
  • Шеф диригент
    • Inspire Communications LTD
Re: Въпрос към колегите с дизелови двигатели
« Отговор #15 -: Декември 16, 2008, 11:27:48 am »
между другото забелязах че колата с пуснат климатик загрява по-бързо дори и на място.
иначе продължавам да усещам едно "придръпване" на двигателя като паля сутрин дори и с алпин дизела.
това го има само при сутрешното стартиране. после през деня или ако колата е работила няма такива проблеми
Hyundai Genesis 2015 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
[ex]KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT

Mihailov

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 293
  • KIA Pro_Cee'd 1.6 CRDi EX .. VW Golf 3
Re: Въпрос към колегите с дизелови двигатели
« Отговор #16 -: Декември 16, 2008, 11:34:24 am »
Е стига, как може да има придърпване на нова кола, дори и при студен старт ? Такова придърпване имам на Голфа, при мокро и студено време сутрин ...
Guns don't kill people ... people kill people ...

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1730
  • Шеф диригент
    • Inspire Communications LTD
Re: Въпрос към колегите с дизелови двигатели
« Отговор #17 -: Декември 16, 2008, 03:02:11 pm »
това се отразява в бързо покачване и спадане на оборотите за около 1 секунда.
Hyundai Genesis 2015 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
[ex]KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT

Mihailov

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 293
  • KIA Pro_Cee'd 1.6 CRDi EX .. VW Golf 3
Re: Въпрос към колегите с дизелови двигатели
« Отговор #18 -: Декември 16, 2008, 03:21:06 pm »
А ако настъпиш газта по време на тези аномалии, губят ли ти се оборотите и сякаш да попадаш в дупка ?
Guns don't kill people ... people kill people ...

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1730
  • Шеф диригент
    • Inspire Communications LTD
Re: Въпрос към колегите с дизелови двигатели
« Отговор #19 -: Декември 16, 2008, 08:37:54 pm »
трябва да пробвам... до сега не съм го правил защото изчаквам колата да свали оборотите от 1000 на 900 преди да потегля  8-)
трябва да изпробвам утре  :-*
Hyundai Genesis 2015 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
[ex]KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT

TATI

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 499
Re: Въпрос към колегите с дизелови двигатели
« Отговор #20 -: Декември 16, 2008, 10:19:11 pm »
ся малко офф от мен, ама ако питате мен на колата и няма нищо. имай предвид, че като запалиш имаш една камара неща, които компютъра трябва да провери, за да знае че са наред. нормално е да имаш такива колебания в оборотите първите няколко минути. давам ти веднага пример. мойта като я пална сутрин я чакам около 3 мин на място да позагрее, нищо че седи в гараж. след първите 30 сек се почва един чек на всички системи и не ти е работа. особено абс като почне да тества. точно в тези моменти оборотите играят точно както го описваш. ако този дизел ти е за сефте, нормално е да ги усещаш тези промени, тъй като дизела не е като бензин. на бензина не ги усещаш, щото като запалиш той работи на 1200 + оборота, а дизела 900 - 1000. така, че моя съвет е да си я караш и да си свиркаш. и още един съвет, полезен за турбото, особено ако се кара много градско. хубаво е на моменти да я вкарваш до към 3000 оборота (естествено като си влезе в нормалната температура), за да се продухат лопатките на турбото и да не спичат. каквато и нафта да слагаш ще е така.
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Seat Ibiza 2007, 1.2, manual

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Въпрос към колегите с дизелови двигатели
« Отговор #21 -: Декември 16, 2008, 11:47:21 pm »
Дани,прочете ли темата за турбото долу в техническата rofl

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Въпрос към колегите с дизелови двигатели
« Отговор #22 -: Декември 16, 2008, 11:51:01 pm »
писал съм отдавна,ама явно ви мързи да четете,или трябва да качим техническата част по-нависоко :)

I. Експлоатация и II. Очаквани проблеми при неправилна експлоатация, която фактически ще кореспондира с Част I.

I. Експлоатация:
1. Експлоатацията на турбо-дизелов двигател, който няма технически проблеми винаги се осъществява с висококачествено дизелово гориво, без добавки или присадки;
2. Експлоатацията на турбо-дизелов двигател, който няма технически проблеми винаги се осъществява с висококачествено моторно масло за турбо-дизелов двигател;
3. Паленето на дизелов двигател винаги се осъществява с изправни подгревни свещи и при индикация на датчика, че двигателя е готов за палене;
4. След запалване, двигателя се остава да поработи на място поне 15-20 секунди, за да може съответното налягане на маслото да стигне до турбината и да започне нормално мазане;
5. Турбо-дизелов двигател, колкото и да е мощен и с каквато и горивна система да е, не се вкарва в обороти, когато е студен.
6. Спускане по нанадолнище - винаги на подходящата предавка, а не на неутрална предавка - много благоприятно въздействие.
7. Ако двигателя е вкарван в обороти и е "настъпван" за по-продължителен период (повече от 5-6 минути) или колата е настъпвана яко по сфетофари, кръстовища или по магистралата, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО после се кара поне 5-6 километра съвсем спокойно, без юркане или ако няма възможност за това, двигателя не се гаси при спиране, а се оставя да работи на празен ход поне 5-6 минути, преди да се угаси.

II. Очаквани проблеми при неправилна експлоатация:
1. Некачественото дизелово гориво или такова с добавки или присадки има пагубно действие върху механичните и свързаните електрически компоненти/системи на двигателя;
2. Некачественото масло за турбо-дизелов двигател (ТДД) или такова с различно предназначение има пагубно действие върху механичните компоненти на двигателя;
3. Паленето на ТДД с неизправни или некачествени подгревни свещи води до: (1) трудно палене, оттук изхабяване на акумулатор и съкращаване живота на стартера и (2) износване на механичните компоненти на двигателя;
4. Неспазването на тази инструкция води до печални резултати с турбината. Мисля, че причините са ясни - липса на адекватно налягане на маслото (поради недостигане на необходимия визкозитет, температура на маслото, оттук и налягане на смазочната течност) към лагерите на турбината;
5. Причината е високата степен на компресия и интензитета на температурата, която е най-голяма в главата на двигателя. Турбо-дизеловия двигател има много голям въртящ момент и спокойно се кара студен в градски и извън-градски условия без излишно форсиране, докато не е загрял. Препоръчителни стойности - при студен двигател - смяна към горна предавка при достигане на 2000 об/мин, при средно загрял двигател - смяна към горна предавка при 2500 об/мин, при двигател, достигнал нормална температура - няма ограничение, освен прекъсвача;
6. Тук пак опираме до анализ на температурата на изгорелите газове, температура и скорост на въздушния поток към охлаждащите системи, температура на околната среда, скорост на въртене на водната помпа - оттук скорост на охлаждащата течност и т.н. Мисля, че подробни обяснения не са нужни;
7. След като ТДД е бил в тежък режим на работа, турбината, достигайки стойности от 150 000 об/мин е повишила до такава степен температурата на вътрешните си компоненти, че се нуждае от плавно и постепенно охлаждане. Ако след здраво 'юркане' на ТДД го угасите веднага, маслото, което остава вътре без циркулация, по компонентите на турбината буквално се изпича в сажди и твърди налепи, които залепват по металните повърхности. Пригответе се за ремонт, който отнема от 200 до 400 Евро, в зависимост от пораженията. Тук е момента да споменем, че един хубав ъпгреид е инсталиране на по-голям маслен радиатор, независимо че увеличава разходите за количеството масло, което се сменя при обслужване.

В заключение ще кажа, че ТДД дава много, но и иска адекватно отношение, малко повече внимание и глезене, но пък се отплаща подобаващо.(това последното,неважи за Svetko :) )

« Последна редакция: Декември 16, 2008, 11:54:11 pm от lilostich »

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1730
  • Шеф диригент
    • Inspire Communications LTD
Re: Въпрос към колегите с дизелови двигатели
« Отговор #23 -: Декември 17, 2008, 12:23:21 pm »
значи тия неща си ги спазвам аз ...
Hyundai Genesis 2015 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
[ex]KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1730
  • Шеф диригент
    • Inspire Communications LTD
Re: Въпрос към колегите с дизелови двигатели
« Отговор #24 -: Април 28, 2009, 02:11:56 pm »
какво открих по това ми наблюдение...

когато сутрин изчакам около 3-4сек след като изгасне лампата за "подгрев" и тогава запаля, нямам такова колебание в оборотите.
запаля ли веднага след като е изгаснала лампата все едно има недостиг на гориво ... дори съм виждал лек черен дим от ауспуха
Hyundai Genesis 2015 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
[ex]KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT