Автор Тема: Киа Сийд 2009, въпроси от новак.  (Прочетена 730 пъти)

alpinab

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
Киа Сийд 2009, въпроси от новак.
« -: Април 07, 2019, 08:08:24 am »
Здравейте колеги,

За добро или лошо придобихме  Киа Сийд 1ва генерация  в семейството и като новак  с тази марка ми изникват логичните въпроси.

Колата е с мотор 1.6 бензин 126к.с. автоматик  (май  4 скоростен).

Най-много ме вълнува,  интервала за обслужване на автоматика и дали има нещо капризно. Какво масло се слага, предполагам само оригинално или?

Имаме ли  препоръчани  сервизи за гр. София, на които може да се доверим (в други  форумни автомобилни общества си имаме такива).

Ако някой  мисли, че има нещо по-специфично на тази кола като първоначално обслужване моля да сподели.

Иначе за краткото ми пробно шофиране съм  впечатлен позитивно. Автомата превключва доста мазно, колата вози доста меко за класа си, дори с оригиналните 17ски  джанти. Мотора няма паразитни шумове. %)

stanketo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
Re: Киа Сийд 2009, въпроси от новак.
« Отговор #1 -: Май 03, 2019, 06:35:48 pm »
Здрасти колега и честита придобивка! Миналата година по това време и аз се сдобих с абсолютно същата. Много съм доволен от автомата, единствения му недостатък е че е само 4 степенен и на дълъг и хубав път (магистрала) след 130 км/ч вече се усеща липсата на по-висока предавка и разхода на гориво се качва драстично. Но като цяло всичко е чудесно. Колата я взех от първи собственик на реални 200 000 км, човека си е водил пълна документация какво и кога е сменявано, както гаранционно, така и извънгаранционно, беше сменявал маслото на скоростите редовно по каталог и в оторизиран сервиз, но аз го смених веднага щом я взех, за да знам че всичко е наред и ми е ново. Човека, който ми обслужва колата, му имам пълно доверие и нямам представа каква марка и тип сложи. Маслото на мотора по каталог на 1.4 и 1.6 двигателите го дават 5w20, аз съм с 5w30 синтетика, мисля че е кастрол, колата за 8 000км според мой наблюдения не е изгорила дори и 50 грама от него. Маслото на скоростите ми казаха че се сменява на всяко трето сменяване на маслото на двигателя, тоест на 3 години или на макс до 50 000км. За марките и типа не мога кажа, при мен всичко е перфектно. Не съм я карал толкова много, но съм много доволен за времето, в което я имам. Изминал съм 8000 км, предимно да си върша работа по града и по почивки насам натам, доволен съм във всяко едно отношение. Освен редовните неща като крушки и подобни консумативи съм сменил само един датчик на коляновия вал, че няколко дни ми гаснеше и губеше обороти от него, 40 лева е нов и заспа. Единственото, което е недостатък е четирите предавки. След 3 засичания на разхода установих, че на дълъг път е най-икономична със скорост до 110 км/ч при точно 3000 оборота. С постоянна такава скорост, 4 човека и багаж - 6.1 - 6.2 на 100 бензин до морето. Покарах я известно време със 150-160 - даде ми някъде 10-10.5 на 100, направо ми строши джоба. При теб може и да е по-висок разхода, че си със 17ки (явно си TX оборудване), аз съм със оригинални 16ки, но класа на моя е ЕХ.
Успехи и безаварийно шофиране ;)

alpinab

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
Re: Киа Сийд 2009, въпроси от новак.
« Отговор #2 -: Май 07, 2019, 08:52:39 am »
Благодаря колега,

За автоматика се оправих сам с процедурата: Flush/Опресняване на маслото. От направеното проучване Valvoline ATF  е добро масло и дори Американците използват и препоръчват такова на подобни коли(Хюндай, Киа). Сега дали нашето АТФ в ЕУ и тяхното АТФ е едно и също е друг въпрос, който няма да зачесвам. Само ще споделя малко факти:

1. Киа БГ(София) ми искат 183лв. (с ТО 20%) за процедурата по опресняване. Като заявяват,че е пълна подмяна с калкулирано масло 4 литра в офертата. По  книжка тази кола събира 6.8 литра. Демек нямат машина и карат по практиката каквото изтече, доливат същото количество и айде бегай.

2. Гемини4. Оферта с машина за пълна подмяна 7литра масло + труд = точно 480лв. Хора вие много сте се объркАли за парите!!! 

3. Аз, след поне 20 клипчета от чужди форуми, и мнения главни по Щатите, реших сам да си направя опресняването, което дори и е по-лесно от смяна двигателно масло. Намерих си АТФто за 19лв. литъра.

Изтече точно 2.8литра. Заредих точно толко. Автомата, започна по меко да превключва веднага и стана някак си по рязък. От няколко места дочух, че при тази процедура се кара 1000-1500 км и пак  се прави флъша.

Само за инфо на колегите, че в този сайт: www.ato24.de (има фейсбук група, която поръчва регулярно оттам), се предлага Mitsubishi Diamond SP-3 масло. Води се оригинал за тази кутия. На мен просто, не ми се чакаше и а Валволина не е с лоши коментари по форумите.

Обща цена DYI Flush, който си направих  няма и 100лв. Като имам масло за още една частична подмяна.




stanketo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
Re: Киа Сийд 2009, въпроси от новак.
« Отговор #3 -: Май 09, 2019, 09:59:18 am »
Чудесно звучи, направо си свършил работа за без пари.
И аз при мен забелязах, че започна да превключва по "мазно" и рязко без колебания.
Това за Mitsubishi Diamond SP-3 маслото ще си го отбележа за следващата смяна да си поръчам такова, благодаря за идеята.
Те тея автомати са железни направо, сигурно ще ни надживеят :D

dynamix

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
Re: Киа Сийд 2009, въпроси от новак.
« Отговор #4 -: Май 15, 2019, 12:27:04 pm »
Здравейте колеги!

Аз също съм от скоро с АТ на 2008 Kia proceed 1.6 CRDi и бих искал да сменя маслото на кутията за да ми е мирна главата (в сервизното обслужване никъде не е опоменато специално кога последно е правена подобна интервенция).
Попрочетох и аз във интернет за тази операция, реално хората са разделени на 2 лагера - такива, които препоръчват само обновяване на маслото, което изтече през пробката и такива, които смятат че подобна процедура е безмислена тъй като в момента на смесване старо-ново масло, прясната смазочна течност реално си губи качествата, препоръчвайки машинна смяна на всичко и промивка. Виждам, че alpinab се е похвалил със подобрение работата на скоростната след опресняване, та се чудя дали да правя половинчати работи или да изсипя торбата с пари за цялостно машинно сменяне.

Друг въпрос, който ме гложди е разхода на гориво в града. Да, AT е нормално да е поне литър и нещо отгоре на ръчка, също така градското което всекидневно се минава сутрин и вечер от офиса до дома е доста натоварено, но под 10.5/100 трудно пада по борд компютър дори без допълнителна консумация като климатроник, подгрев на седалки и т.н. Уж 1.6 дизела (115 коня) го дават доста икономичен мотор и ми е малко странно кола тежаща под 1.4 тона да вади подобен разход (при тръгване моментните показания са почти винаги 20л+/100 по борд), а автомобила не се кара състезателно. В същото време Honda CR-V 2.2 i-CTDI (140 коня) ръчка, която тежи над 1.6 тона по съшия маршрут и време от деня не качва над 9/100 с пуснат климатроник. Трябва да си направя замерване пълно-пълно и да видя дали компютъра не е полудял, но как стои при вас въпроса с 4 скоростния автомат на Киа пък било то и на бензин?