Автор Тема: Трудно палене  (Прочетена 7418 пъти)

40oz

  • Новак
  • *
  • Публикации: 34
Трудно палене
« -: Април 28, 2014, 04:22:37 pm »
Здравейте, в една друга тема описах, че след последното ходене в оторизирания сервиз в Шумен се появиха проблеми с колата. Един от тях е, че развърта 5-6-7 пъти преди да запали.

Основното ми подозрение беше че са сложили слаб акумулатор. Освен акумулатор, тогава са сменили и разни филтри, между които и горивния филтър.

Сега чета в ръководстото, че след смяна на горивен филтър трябва да се обезвъздуши системата, иначе пали трудно - "If you drive until you have n o fuel left or if you replace the fuel filter, be sure to extract air from the fuel system as it makes it difficult to start the engine." Това комбинирано с грешката която ми светна по време на път P1186 (fuel pressure monitoring malfunction) се чудя, дали "майсторите" са обезвъздушили системата...

Аз нищо не разбирам от коли, но звучи ли логично това да е проблема с трудното палене? В ръководтстовото е описано как се прави, изглежда лесно, някой ако го е правил моля да сподели ако има нещо специфично.

TATI

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 499
Re: Трудно палене
« Отговор #1 -: Април 28, 2014, 06:10:48 pm »
Системата се обезвъздушава автоматично. Погледни за мазно около филтъра или маркучите, ако не са го стегнали хубаво. Смяната на филтъра няма нищо общо с грешката за липса на налягане в рейла. Там по-скоро отиваш на един клапан за високото налягане, който ако не държи, пада налягането и после трудно палиш и в един хубав ден, няма изобщо да запалиш. Обаче ти сигурен ли си в кода на грешката, че нещо не отговаря на написаното?
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Seat Ibiza 2007, 1.2, manual

40oz

  • Новак
  • *
  • Публикации: 34
Re: Трудно палене
« Отговор #2 -: Април 28, 2014, 06:20:38 pm »
Кода на грешката ми го дадоха в сервиз във Виена и за него съм сигурен, че е P1186. За самото описание "fuel pressure monitoring malfunction" не съм сигурен понеже него го търсих в интернет. Можеш ли да ми кажеш какъв е този код P1186 и малко разяснения за клапаните за високо налягане? От какво може да са се развалили - некачествен филтър, неправилно монитране? Преди влизането в сервиза нямаше абсолютни никакви проблеми по колата.

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Трудно палене
« Отговор #3 -: Април 28, 2014, 06:53:10 pm »
Diagnostic Codes
Kia
Without Onboard Diagnostics (OBD-II)
2 Distributor no Signal.
3 Distributor G Signal.
7 Fault on SGT Signal.
8 Mass Air Flow Sensor.
9 Engine Coolant Temperature Sensor.
10 Intake Air Temperature Sensor.
12 Throttle Position Sensor.
14 Atmospheric Pressure Sensor.
15 Oxygen Sensor.
16 EGR Valve Position Sensor.
17 Feedback System.
18 Injector No. 1 open or short.
19 Injector No. 2 open or short.
20 Injector No. 3 open or short.
21 Injector No. 4 open or short.
24 Fuel Pump Relay open or short.
25 Pressure Regulator Control Solenoid Valve.
26 Purge Control Solenoid Valve.
28 Solenoid Valve (EGR) open or short.
34 Idle Speed Control Solenoid Valve.
35 Deteriorated Injector.
36 Deteriorated Air Flow Sensor.
37 Intake System Air Leakage.
41 Variable Inertia Charging System Solenoid Valve.
46 A/C Cut Relay open or short.
48 Power Stage Group 1 Malfunction (inside ECM). Injector 1-4 Purge Solenoid Valve, EGR Solenoid Valve or Damaged Power Stage.
49 Power Stage Group 2 Malfunction (inside ECM). Idle Speed Control Valve Failure or Damaged Power Stage.
56 Idle Speed Control Valve Closing Coil open or short.
57 A/C Compressor Input Signal short.
73 Vehicle Speed Sensor open or short.
87 Malfunction Indicator Lamp short Circuit.
88 ECM Data.
99 Battery.





OBD-II

P0100 Mass Air Flow or Volume Air Flow Circuit Malfunction.
P0101 Mass Air Flow or Volume Air Flow Circuit Range/Performance problem.
P0102 Mass Air Flow or Volume Air Flow Circuit Low Input.
P0103 Mass Air Flow or Volume Air Flow Circuit High Input.
P0107 MAP/BARO Circuit Low Input.
P0108 MAP/BARO Circuit High Input.
P0110 A/T Circuit Malfunction.
P0115 Engine Coolant Temperature Circuit Malfunction.
P0116 Engine Coolant Temperature Circuit Range/Performance Condition.
P0117 Engine Coolant Temperature Circuit Low Input.
P0118 Engine Coolant Temperature Circuit High Input.
P0120 Throttle Position Malfunction - Circuit A.
P0122 APP/TPP Sensor Switch Low Input - Circuit A.
P0123 APP/TPP Sensor Switch High Input - Circuit A.
P0125 Insufficient Coolant Temperature for Closed Loop Fuel Control.
P0130 Oxygen Sensor Circuit Malfunction - Bank 1 Sensor 1.
P0131 Oxygen Sensor Circuit Low Voltage - Bank 1 Sensor 1.
P0132 Oxygen Sensor Circuit High Voltage - Bank 1 Sensor 1.
P0133 Oxygen Sensor Circuit Slow Response - Bank 1 Sensor 1.
P0134 Oxygen Sensor Circuit No Activity detected - Bank 1 Sensor 1.
P0135 Oxygen Sensor Heater Circuit Malfunction - Bank 1 Sensor 1.
P0136 Oxygen Sensor Circuit Malfunction - Bank 1 Sensor 2.
P0137 Oxygen Sensor Circuit Low Voltage - Bank 1 Sensor 2.
P0138 Oxygen Sensor Circuit High Voltage - Bank 1 Sensor 2.
P0139 Oxygen Sensor Circuit Slow Response - Bank 1 Sensor 2.
P0140 Oxygen Sensor Circuit No Activity detected - Bank 1 Sensor 2.
P0141 Oxygen Sensor Heater Circuit Malfunction - Bank 1 Sensor 2.
P0170 Fuel Trim Malfunction - Bank 1.
P0171 System too Lean - Bank 1.
P0172 System too Rich - Bank 1.
P0261 Injector Circuit Low - Cyl. 1.
P0262 Injector Circuit High - Cyl. 1.
P0264 Injector Circuit Low - Cyl. 2.
P0265 Injector Circuit High - Cyl. 2.
P0267 Injector Circuit Low - Cyl. 3.
P0268 Injector Circuit High - Cyl. 3.
P0270 Injector Circuit Low - Cyl. 4.
P0271 Injector Circuit High - Cyl. 4.
P0300 Multiple/Random Misfire detected.
P0301 Misfire detected - Cyls. 1-4.
P0302 Misfire detected - Cyls. 1-4.
P0303 Misfire detected - Cyls. 1-4.
P0304 Misfire detected - Cyls. 1-4.
P0325 Knock Sensor Circuit Malfunction
P0326 Knock Sensor 1 Circuit Range/Performance - Bank 1 or Single Sensor.
P0335 Crankshaft Position Sensor Malfunction - Circuit A.
P0336 Crankshaft Position Sensor Range/Performance - Circuit A.
P0340 Crankshaft Position Sensor Circuit Malfunction.
P0342 Crankshaft Position Sensor Circuit Low Input.
P0343 Crankshaft Position Sensor Circuit High Input.
P0400 EGR Flow Malfunction.
P0403 EGR Circuit Malfunction.
P0404 EGR Circuit Range/Performance Malfunction.
P0420 Catalyst System Efficiency below Threshold - Bank 1.
P0422 Main Catalyst Efficiency below Threshold - Bank 1.
P0440 Evaporative Control Malfunction.
P0441 Evaporative Control System - Improper Purge.
P0442 Evaporative Control System - Small Leak detected.
P0443 Evaporative Control System Purge Control Valve Circuit Malfunction.
P0446 Evaporative Vent Control Circuit Malfunction.
P0447 Evaporative Vent Control Circuit Open.
P0448 Evaporative Vent Control Circuit Short.
P0450 Evaporative System Pressure Sensor Circuit Malfunction.
P0452 Evaporative Control System Pressure Sensor Low Input.
P0453 Evaporative Control System Pressure Sensor High Input.
P0455 Evaporative Control System - Large Leak detected.
P0470 Exhaust Pressure Sensor Malfunction.
P0500 Vehicle Speed Sensor Malfunction.
P0501 Vehicle Speed Sensor Range/Performance.
P0505 Idle Air Control System Malfunction.
P0506 Idle Air Control System Malfunction - RPM Lower than expected.
P0507 Idle Air Control System Malfunction - RPM Higher than expected.
P0510 CTP Switch Malfunction.
P0561 System Voltage Unstable.
P0562 System Voltage Low.
P0563 System Voltage High.
P0601 Internal Control Module Memory Checksum Error.
P0604 Internal Control Module RAM Error.
P0703 Torque Converter/Brake Pedal Switch Malfunction - Circuit B.
P0705 Transaxle Range Sensor Circuit Malfunction (PRNDL Input).
P0706 A/T Range Sensor Circuit Range/ Performance.
P0710 Transaxle Fluid Temperature Sensor Circuit Malfunction.
P0711 A/T Fluid Temperature Sensor Circuit Range/Performance.
P0715 Input/Turbine Speed Sensor Circuit Malfunction.
P0722 Output Speed Sensor Circuit No Signal.
P0726 Engine Speed Input Circuit Range/ Performance.
P0727 Engine Speed Input Circuit - No Signal.
P0731 A/T Gear 1 Improper Ratio.
P0732 A/T Gear 2 Improper Ratio.
P0733 A/T Gear 3 Improper Ratio.
P0734 A/T Gear 4 Improper Ratio.
P0740 Torque Converter Clutch System Malfunction.
P0743 Torque Converter Clutch Circuit Electrical.
P0750 Shift Solenoid "A" Malfunction.
P0753 Shift Solenoid "A" Electrical.
P0755 Shift Solenoid "B" Malfunction.
P0758 Shift Solenoid "B" Electrical.
P0760 Shift Solenoid "C" Malfunction.
P1000 Readiness Function Code.
P1115 Engine Coolant Temperature Signal from ECM to TCM.
P1121 Throttle Position Sensor Signal Malfunction from ECM to TCM.
P1170 Front Heated Oxygen Sensor Stuck.
P1195 EGR Pressure Sensor (1.6L) or Boost Sensor (1.8L) Open or Short.
P1196 Ignition Switch "Start" Open or Short (1.6L).
P1250 Pressure Regulator Control Solenoid Valve Open or Short.
P1252 Pressure Regulator Control Solenoid Valve No. 2 Circuit Malfunction.
P1307 Chassis Acceleration Sensor Signal Malfunction.
P1308 Chassis Acceleration Sensor Signal Low.
P1309 Chassis Acceleration Sensor Signal High.
P1345 No SGC Signal (1.6L).
P1386 Knock Sensor Control Zero Test.
P1402 EGR Valve Position Sensor Open or Short.
P1449 Canister Drain Cut Valve Open or Short (1.8L).
P1450 Excessive Vacuum Leak.
P1455 Fuel Tank Sending Unit Open or Short (1.8L).
P1457 Purge Solenoid Valve Low System Malfunction.
P1458 A/C Compressor Control Signal Malfunction.
P1485 EGR Solenoid Valve Vacuum Open or Short.
P1486 EGR Solenoid Valve Vent Open or Short.
P1487 EGR Boost Sensor Solenoid Valve Open or Short.
P1496 EGR Stepper Motor Malfunction - Circuit 1 (1.8L).
P1497 EGR Stepper Motor Malfunction - Circuit 2 (1.8L).
P1498 EGR Stepper Motor Malfunction - Circuit 3 (1.8L).
P1499 EGR Stepper Motor Malfunction - Circuit 4 (1.8L).
P1500 No Vehicle Speed Signal to TCM.
P1505 Idle Air Control Valve Opening Coil Voltage Low.
P1506 Idle Air Control Valve Opening Coil Voltage High.
P1507 Idle Air Control Valve Closing Coil Voltage Low.
P1508 Idle Air Control Valve Closing Coil Voltage High.
P1523 VICS Solenoid Valve.
P1586 A/T-M/T Codification.
P1608 PCM Malfunction.
P1611 MIL Request Circuit Voltage Low.
P1614 MIL Request Circuit Voltage High.
P1624 MIL Request Signal from TCM to ECM.
P1631 Alternator "T" Open or No Power Output (1.8L).
P1632 Battery Voltage Detection Circuit for Alternator Regulator (1.8L).
P1633 Battery Overcharge.
P1634 Alternator "B" Open (1.8L).
P1693 MIL Circuit Malfunction.
P1743 Torque Converter Clutch Solenoid Valve Open or Short.
P1794 Battery or Circuit Failure.
P1795 4WD Switch Signal Malfunction.
P1797 P or N Range Signal or Clutch Pedal Position Switch Open or Short.

Аз такъв код,не можах да намеря

TATI

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 499
Re: Трудно палене
« Отговор #4 -: Април 28, 2014, 06:56:16 pm »
Р1186 е грешка за твърде ниска температура на нафтата в горивната помпа.
Ако преди да смениш филтъра си нямал проблеми и не ти е излизала грешка, твърде вероятно е да е калпав филтъра и пропускливостта му да е малка и от там компютъра набива грешка.
Също така е възможно да е задръстена цедката в резервоара. На колко км е колата?
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Seat Ibiza 2007, 1.2, manual

40oz

  • Новак
  • *
  • Публикации: 34
Re: Трудно палене
« Отговор #5 -: Април 28, 2014, 07:06:35 pm »
На около 54 000 км е. Това с филтъра и цедката може ли да има връзка с трудното палене?

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Трудно палене
« Отговор #6 -: Април 28, 2014, 07:18:44 pm »
ами представи си цедката на чешмата,да е пълна с боклуци music

TATI

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 499
Re: Трудно палене
« Отговор #7 -: Април 28, 2014, 09:57:39 pm »
Огледай около филтъра, огледай и маркучите влизащи във филтъра дали имат мокри петна. Ако смуче въздух, мястото ще е мазно от нафтата.
Пробвай да я запалиш, после я изгаси, изчакай 2-3 мин и пак запали и виж дали ще запали веднага.
Като палиш, пуши ли отзад и какъв е цвета на пушека?
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Seat Ibiza 2007, 1.2, manual

40oz

  • Новак
  • *
  • Публикации: 34
Re: Трудно палене
« Отговор #8 -: Април 28, 2014, 10:00:36 pm »
Системата се обезвъздушава автоматично.
Доколкото чета в книжката точно 1.6 дизел не се обезвъздушава автоматично, а трябва да се направи ръчно.

"Обезвъздушаване на филтъра (само 1.6 L дизелов двигател)
Ако сте шофирали до пълно свършване на горивото или ако сте подменяли горивния филтър, трябва да обезвъздушите горивната система.
1.   свалете капачката от дюзата за обезвъздушаване.
2.   напомпвайте докато от дюзата започне да излиза гориво."

Тук https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnxpbnN0cm9lfGd4OjczY2U0ZDMyMjE4NjNhYmU един е описал какво е сменил на i30 дизел, изглежда доста сходно, но не виждам тази дюза за обезвъздушаване и нямам идея как изглежда??

Иначе една снимка от мноята кола, мисля, че трябва да помпя това:

« Последна редакция: Април 28, 2014, 10:03:14 pm от 40oz »

TATI

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 499
Re: Трудно палене
« Отговор #9 -: Април 29, 2014, 11:42:08 am »
Това е просто една помпичка, с която да напълниш филтъра и да не въртиш на стартер като изоглавен. Веднъж напълнен филтъра, системата се обезвъздушава автоматично. Ако някъде имаш недобро уплътняване, ще засмукваш въздух. В книжката са имали предвид да откачиш горния маркуч, но заради кофти превод се е получила думата дюза. Слагаш едно парцалче на тръбичката, за да не омажеш наоколо и помпиш, докато въздуха излезе и почне да излиза нафта. Връзваш си маркуча и си готов. Погледни и дали всички кабели са ти сложени както трябва. За целта един по един ги вади и хубаво ги вкарвай, докато щракнат закопчалките. Имам предвид кабелите които са по филтъра.
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Seat Ibiza 2007, 1.2, manual

kirilrz

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 214
  • още има да се учи
Re: Трудно палене
« Отговор #10 -: Април 29, 2014, 11:45:09 am »
абе те и бензиностанциите не са много стока с тези горива-ако си зареждал от някаква случайна бензиностанция тип"квартална" а не от веригите бензиностанции не се знае какво е горивото може и мазут да са ти хакнали.аз само като ги видя такива бягам като дявол от тамян.сега като свърши това гориво и ти се включи резервата зареди 20-30 литра от Еко,Ромпетрол,ОМВ или там от веригите които си избереш за да видиш дали ще е от това.ако си зареждаш от някоя верига бензиностанции просто смени марката бензиностанция за да пробваш с друго гориво.
да имаш девствена жена и девствена кола е най хубавото нещо на света :-)

40oz

  • Новак
  • *
  • Публикации: 34
Re: Трудно палене
« Отговор #11 -: Април 29, 2014, 12:11:24 pm »
Мерси за съветите. Вчера припомпих без да вадя нищо, тъй като не намерих тая дюза, но след като вече знам че е маркуч ще пробвам пак. Не знам дали има ефект помпенето без вадене на маркуча (сигурно не или пък се пълни някак филтъра?), но след това си запали без проблем...

Ще пробвам да сменя и марката гориво като светне лампата.

TATI

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 499
Re: Трудно палене
« Отговор #12 -: Април 29, 2014, 01:34:24 pm »
Дори и да не вадиш маркуча, пак ще се обезвъздуши.
Може да пробваш и следното: Помпиш, докато се втвърди буталцето, ще го усетиш. После палиш и отчиташ дали има някаква разлика в паленията.
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Seat Ibiza 2007, 1.2, manual

40oz

  • Новак
  • *
  • Публикации: 34
Re: Трудно палене
« Отговор #13 -: Април 30, 2014, 08:18:20 pm »
Днес без да вадя маркуча го понапомих по-стабилно. След това пробвах да запаля (не я бях палил от около 48 часа) - запали без проблем. След това угасих и запалих пак без проблем. Рацъках 2-3 км, угасих и пак запалих без проблем. С две думи не знам дали това помпене е помогнало реално, но засега изглежда да е ок. Ще наблюдавам тея дни как ще се държи.

Мерси много за съветите!

40oz

  • Новак
  • *
  • Публикации: 34
Re: Трудно палене
« Отговор #14 -: Май 01, 2014, 07:12:34 pm »
Днес пак си палеше без проблем, но сега има друг проблем - не светят късите светлини?! Възможно ли е да се дължи на смяната акумулатора? Вече май е за сервиз... (P.S. сега видях че мога първо да проверя за изгорял предпазител)
« Последна редакция: Май 01, 2014, 07:44:18 pm от 40oz »