Автор Тема: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V  (Прочетена 104537 пъти)

Lubomir_Valkov

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 90
Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« -: Май 26, 2014, 08:47:51 pm »
Здравейте , Колеги.

От доста месеци имам следния проблем с Кията. Колата трудно пали ( без значение от температурата на вън ). Всяко студено палене е от втория или третия път. Когато запали колата двигателя работи много мудно ( не може да се изфорсира , при подаване на газ глъхне , тресе ). Вървенето се оправя след като позагрее или премине на газ. Колата е с Газов Инжекцион , който е чисто нов ( FOBOS Vendo с OBD корекция ) , преди това беше с BRC Sequent 24. Когато колата се кара на бензин ( около 200 км. ) , започва да пали нормално както и вървенето се пооправя. Някой има ли е подобен проблем. На газ колата работи идеално , както и на бензин когато е загряла.
По колата се сменени :
Датчик за температурата на охл.течност - от Хюндай И30
Бензинов филтър.
Свещи.
Въздушен филтър.
Дюзите са сваляни , както и бензиновата помпа и всичко е наред.

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #1 -: Май 26, 2014, 09:30:09 pm »
Имаш проблем с изпарителя!
Явно мембраните не са в час и ти давят двигателя!
Чудно защо си махнал брц-о и си сложил фобос?
« Последна редакция: Май 26, 2014, 09:31:40 pm от Митето »

Lubomir_Valkov

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 90
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #2 -: Май 26, 2014, 09:41:48 pm »
С BRC - то имах същия проблем , но ми писна да ми свети чека на двигателя. С BRC-то беше в пъти по зле :(.  С BRC-то като запалех от 7-мия път не можех дори да помръдна колата , понеже се давеше при подаване на газ и тресеше.
« Последна редакция: Май 26, 2014, 09:44:30 pm от Lubomir_Valkov »

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #3 -: Май 26, 2014, 09:42:50 pm »
Къде е слагано?

Lubomir_Valkov

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 90
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #4 -: Май 26, 2014, 09:45:29 pm »
В BRC Дружба. Ходих няколко пъти там , но ми казаха че всичко е наред. Накрая ми писна да давам по 30 лв. и я смених.Няма логика да е изпарителя. FOBOS-a е на 5 дена , а BRC-то беше на 100000 км и 4 години.
« Последна редакция: Май 26, 2014, 09:53:35 pm от Lubomir_Valkov »

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #5 -: Май 26, 2014, 10:11:50 pm »
Щом на бензин нямаш проблем,ясно че е газовото.
На 5 дни е фобоса на колата ти,преди това,кой знае къде е седял.
Аз бях като теб ,но със шкодата. В дружба ми е слагано брц-о. Веднага като им казах симптомите,бях диагностициран,и подменен изпарителя с нов. Старият беше само на 3 години и  40 000 км.


Lubomir_Valkov

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 90
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #6 -: Май 26, 2014, 10:20:57 pm »
Странно . Ако е изпарителя не трябва ли да паля супер трудно , ако изпуска газ. При мен пали без много въртене, просто от втория път Забравил съм да напиша , че щом колата се покара на бензин и адаптира , след около 200 км на газ , пак се скапва. Казаха ми , че МАП-а губил адаптация , заради настройките на Газовия Инжекцион .
« Последна редакция: Май 26, 2014, 10:25:06 pm от Lubomir_Valkov »

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #7 -: Май 26, 2014, 10:37:34 pm »
Ами така пишеш. Трудно пали.
Това е симптом,че има проблем с изпускане на газ и дави колата.

Lubomir_Valkov

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 90
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #8 -: Май 26, 2014, 11:05:13 pm »
Съгласен съм с мнението ти , но ако е изпарителя всяко палене ( на студен или топъл двигател трябва да е трудно ) , колата ако е загряла и 100 пъти да я паля и гася няма да имам проблеми. Проблемите са ми когато двигателя е студен и се оправят след преминаването на долното деление на градусите на колата. Пробвал съм и да я карам 2-3 км. на бензин преди да я изгася и на следващия ден няма никаква разлика.
« Последна редакция: Май 26, 2014, 11:06:58 pm от Lubomir_Valkov »

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #9 -: Май 27, 2014, 08:25:13 am »
Е добре де. С горното мнение,още повече се разбира,че точно там е проблема.
Жалко,че си дал пари за цяла нова система.

Lubomir_Valkov

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 90
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #10 -: Май 27, 2014, 08:43:10 am »
Хванал си се за изпарителя и това е. Казвам ти проблема не е в него. Ако карам колата 20-50 км. без да пускам никаква газ , само на бензин проблема си е същия. В този случай изпарителя не се ползва по никакъв начин . Как по магически начин ще изпуска и в този случай.

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1316
  • KIA Sportage III - D4HA
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #11 -: Май 27, 2014, 09:38:42 am »
Всяко студено палене е от втория или третия път.
Когато запали колата двигателя работи много мудно ( не може да се изфорсира , при подаване на газ глъхне , тресе ).
Когато колата се кара на бензин ( около 200 км. ) , започва да пали нормално както и вървенето се пооправя.
Всички тези симптоми ме навеждат само на една мисъл:
На газ колата работи с прекалено богата смес (най-вероятно и харчи доста). Тази богата смес се улавя от ламбда сондата и се индикира в компютъра. Той "вижда" това и си записва "отрицателна" корекция на количестото бензин. Тази корекция не се отразява когато се кара на газ. В последствие, когато изстине и се наложи палене на бензин - с толкова малко бензин (поради отрицателната корекция) не може да запали.

Има ли записани грешки ?
Евентуално сутрин преди запалване да откачиш акумулатора за малко с цел изтриване на грешката и отрицателната корекция (въобще не знам дали на този двигател е приложимо) ?

(Само да кажа, че всичко това са предположения, не знам как точно работи бензиновия двигател на сиид.)

И един въпрос, какво значи "OBD корекция"? (простете за невежеството)
« Последна редакция: Май 27, 2014, 09:45:10 am от rmk »

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #12 -: Май 27, 2014, 09:51:07 am »
Хванал си се за изпарителя и това е. Казвам ти проблема не е в него. Ако карам колата 20-50 км. без да пускам никаква газ , само на бензин проблема си е същия. В този случай изпарителя не се ползва по никакъв начин . Как по магически начин ще изпуска и в този случай.
Виж сега.
Има уред за засичане на изтичане на газ.
Мини през някой читав газов сервиз,може и някой пункт за гтп,и да сложат уреда на маркучите на изпарителя.Ще си покаже.
Това че караш толкова на бензин и пак го има това,означава и кофти центровка. Днешните майстори не знаят как точно се прави тя. Едни я правят само на място,само с преместване на ъгъла на запалване и т.н.

Ако искаш,може да ти съдействам друг преглед в сервиза на брц,но от точният човек music Може и аз да дойда  music

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #13 -: Май 27, 2014, 09:54:28 am »

И един въпрос, какво значи "OBD корекция"? (простете за невежеството)
Корекция за изтриване на грешките ok
Предполагам,че са сложили Reset DTC mix ,който трие точно грешки за неправилно разпределение на горивната смес,ама ето,че не му помага!

Lubomir_Valkov

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 90
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #14 -: Май 27, 2014, 10:01:18 am »
Всяко студено палене е от втория или третия път.
Когато запали колата двигателя работи много мудно ( не може да се изфорсира , при подаване на газ глъхне , тресе ).
Когато колата се кара на бензин ( около 200 км. ) , започва да пали нормално както и вървенето се пооправя.
Всички тези симптоми ме навеждат само на една мисъл:
На газ колата работи с прекалено богата смес (най-вероятно и харчи доста). Тази богата смес се улавя от ламбда сондата и се индикира в компютъра. Той "вижда" това и си записва "отрицателна" корекция на количестото бензин. Тази корекция не се отразява когато се кара на газ. В последствие, когато изстине и се наложи палене на бензин - с толкова малко бензин (поради отрицателната корекция) не може да запали.

Има ли записани грешки ?
Евентуално сутрин преди запалване да откачиш акумулатора за малко с цел изтриване на грешката и отрицателната корекция (въобще не знам дали на този двигател е приложимо) ?

(Само да кажа, че всичко това са предположения, не знам как точно работи бензиновия двигател на сиид.)

И един въпрос, какво значи "OBD корекция"? (простете за невежеството)


Има ефект при откачане на акумулатора за момента докато карах с BRC-то.  Преди с BRC-то светваше чека за богата смес ( RICH BANK 1 ) , което е ламбда сондата ако не се лъжа. ( но и работата беше в пъти по-зле. ). Сега нямам никакви записани грешки или светвания на чека на двигателя. В момента колата пали от втория път и е мудна докато позагрее ( 1,2 до 3-та предавка не ускорява равномерно ).

OBD корекция -газовия инжекцион си настройва МАП-а според МАП-а на колата и копира газоразпределителната карта от бензин на газ. Корекцията се извършва на момента без да светва лампата за чека.
« Последна редакция: Май 27, 2014, 10:04:30 am от Lubomir_Valkov »