Автор Тема: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V  (Прочетена 46100 пъти)

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5678
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #30 -: Май 27, 2014, 10:59:28 pm »
Така е. Правилното е редуктор.
Взема да мина,да си оправя постовете,че аз подкарах с тоя шопски не технически тернин

bongo

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 423
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #31 -: Май 28, 2014, 09:09:58 am »
Сложи си на колата "газ", за да я направиш на "г.з".... :).Това е израз на доста от майсторите по сервизите.(не газаджиите разбира се)

Lubomir_Valkov

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 90
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #32 -: Май 28, 2014, 09:36:50 am »
Тя колата от перфектните пътища си е на гъз , доста преди газовата :). А иначе за редуктор и изпарител ( 95% от фирмите му викат изпарител :) ) , така че все тая.

П.С. Иначе с паленето след 15-20 сек. няма разлика :(
« Последна редакция: Май 28, 2014, 09:40:34 am от Lubomir_Valkov »

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1172
  • KIA Sportage III - 1.6 GDI
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #33 -: Май 28, 2014, 09:46:54 am »
...Иначе с паленето след 15-20 сек. няма разлика :(
Очакваше се. Както се казва "прекалено хубаво за да е истина".
Добре де, а какво казва по въпроса майстора слагал газовата?

Lubomir_Valkov

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 90
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #34 -: Май 28, 2014, 10:27:09 am »
...Иначе с паленето след 15-20 сек. няма разлика :(
Очакваше се. Както се казва "прекалено хубаво за да е истина".
Добре де, а какво казва по въпроса майстора слагал газовата?

Не съм се чувал със тях , но ще ми кажат че проблема е в бензиновата система. Най-вероятно е и там , аз и затова смених газовата. Бях я карал в фирмения сервиз на Кия и ми бяха казали , че имат съмнения в едната ламбда сонда. Тя има ли отношение в паленето и вървенето на студен двигател (диапазона до  50 градуса)

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5678
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #35 -: Май 28, 2014, 10:43:06 am »
Има,но ча толкова не. А и тя се грижи за бензина. Не за газта
« Последна редакция: Май 28, 2014, 10:53:01 am от Митето »

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1172
  • KIA Sportage III - 1.6 GDI
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #36 -: Май 28, 2014, 11:01:26 am »
А какво става ако покараш няколко дни колата само на бензин. Първия ден ясно - ще запали трудно. После си писал, че ако покараш 200км на бензин става по-добре. Какво ще стане ако си я загасиш на бензин и после на следващата сутрин?

Lubomir_Valkov

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 90
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #37 -: Май 28, 2014, 11:04:42 am »
А какво става ако покараш няколко дни колата само на бензин. Първия ден ясно - ще запали трудно. После си писал, че ако покараш 200км на бензин става по-добре. Какво ще стане ако си я загасиш на бензин и после на следващата сутрин?

Нищо , пак си е така. Варианта е да я карам доста на бензин. Поне с паленето нямам проблеми тогава , но пък с вървенето на студен двигател не е на 100 % отстранен проблема. Има ли някаква зависимост , колко да е пълен резервоара ? , да не ми е малко горивото вътре. ( около 12 л. с резервата 1/4 )
Има ли датчик за входящия въздух ? ( търсих но не намерих ), преди това карах Ц-класа и имах подобен проблем. Смених датчика за входящия въздух и температурния и се оправи.
« Последна редакция: Май 28, 2014, 11:09:26 am от Lubomir_Valkov »

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1172
  • KIA Sportage III - 1.6 GDI
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #38 -: Май 28, 2014, 11:19:24 am »
Какво значи "доста" и какво значи "варианта е" ?
Да разбирам ли, че ако караш колата примерно 1000км само на бензи и почва да си пали лесно и да върви добре студена на бензин ?

Ако е така според мен е това, което писах в първото си мнение. Дълго време компа получава сигнали от ламбда сондата за богата смес (карайки на газ) и задейства максимална отрицателна корекция. Най-вероятно се регистрира и грешка, но ти не я виждаш заради този невероятен "дивайс" закачен за ОБД-то дето върви с ГИ. Само дето изчистването на грешката не изтрива записаната отрицателна корекция. Тази корекция ще се оправи само ако почне ламбда сондата да подава достатъчно дълго време "бедна смес", но това ще стане само ако караш на бензин. Всичко това при условие, че самата ламбда сонда е ок. Най-вероятно този ГИ въпреки, че го водят много "адвансед" хич не следи показанията на ламбда сондата (през ОБД или някъде другаде) и не си коригира сместа по това и въвежда и бензиновия комп в заблуда.

Като начало аз бих разкарал тази чистачка на грешки за да видя какво се случва...

Lubomir_Valkov

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 90
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #39 -: Май 28, 2014, 11:27:07 am »
Какво значи "доста" и какво значи "варианта е" ?
Да разбирам ли, че ако караш колата примерно 1000км само на бензи и почва да си пали лесно и да върви добре студена на бензин ?

Ако е така според мен е това, което писах в първото си мнение. Дълго време компа получава сигнали от ламбда сондата за богата смес (карайки на газ) и задейства максимална отрицателна корекция. Най-вероятно се регистрира и грешка, но ти не я виждаш заради този невероятен "дивайс" закачен за ОБД-то дето върви с ГИ. Само дето изчистването на грешката не изтрива записаната отрицателна корекция. Тази корекция ще се оправи само ако почне ламбда сондата да подава достатъчно дълго време "бедна смес", но това ще стане само ако караш на бензин. Всичко това при условие, че самата ламбда сонда е ок. Най-вероятно този ГИ въпреки, че го водят много "адвансед" хич не следи показанията на ламбда сондата (през ОБД или някъде другаде) и не си коригира сместа по това и въвежда и бензиновия комп в заблуда.

Като начало аз бих разкарал тази чистачка на грешки за да видя какво се случва...

Колата и след 150 км. на бензин пали лесно. Иначе нямам допълнителна джаджа за чистене на грешка , самия компютър на газовата има тази възможност ( не се бъркайте с онези джаджи за 150 лв. ) от тях няма никаква файда. Относно газта тя започва да работи от 30 градуса , на мене проблемите са до 30 :) на газ и на 30 градуса си върви нормално. Мене ме бъзика нещо което дава сигнал за богата смес на компютъра по време на запалването и при работата след запалването. На диагностика на двигателя ми е давала грешка за богата смес ( със старата газова ) както и на бензин , така и на газ . На топъл двигател ламбдата дава нормални показатели .
« Последна редакция: Май 28, 2014, 11:30:00 am от Lubomir_Valkov »

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1172
  • KIA Sportage III - 1.6 GDI
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #40 -: Май 28, 2014, 11:41:06 am »
Добре, тогава ще перефразирам.
Изключи функцията на компа на газовата за триене на грешките. Изтрий си сам грешките и покарай на бензин и виж дали ще има грешки. После покарай на газ (пак без триене на грешки) и виж кога се появява. Ако става след кара не на газ - да оправят газовата да почне да следи ламбда сондата и така.

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1172
  • KIA Sportage III - 1.6 GDI
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #41 -: Май 28, 2014, 11:48:14 am »
Мене ме бъзика нещо което дава сигнал за богата смес на компютъра по време на запалването и при работата след запалването. На диагностика на двигателя ми е давала грешка за богата смес ( със старата газова ) както и на бензин , така и на газ . На топъл двигател ламбдата дава нормални показатели .
При палене ламбда сондата не се взима под внимание. Тя е бавен датчик и не може бързо да каже какво се случва в ауспуха. Да не говорим, че работи само ако е топла (което затопляне става или от изгорелите газове или от собствено подгряване или и двете). Бензиновия комп е наясно с това и не я взима под внимание при студено палене. Записаната корекция обаче от предишна работа на двигателя се взима под внимание.

Lubomir_Valkov

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 90
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #42 -: Май 28, 2014, 11:58:28 am »
Добре, тогава ще перефразирам.
Изключи функцията на компа на газовата за триене на грешките. Изтрий си сам грешките и покарай на бензин и виж дали ще има грешки. После покарай на газ (пак без триене на грешки) и виж кога се появява. Ако става след кара не на газ - да оправят газовата да почне да следи ламбда сондата и така.

Няма как да се изключи , но при старата нямаше такава функция. Сам си триех грешките и беше страшно положението. Веднага обяснявам за какво става на въпрос.
Колата палеше от 5-7 опит. Около колата миришеше на пресен не изгорял бензин , държейки стабилни обороти на празен ход. Когато се опитвах да тръгна с нея при подаване на газ оборотите падаха на около 400-500 тресейки зверски и отказвайки по какъвто и начин колата да помръдне и метър ( при положение , че педала на газта е до долу ). Това се оправяше когато минеше колата на газ. Ходих при уж най-добрите газаджии в София и ми казаха , че само таксиджии карат с обикновен ГИ на кола с променливо газоразпределение. Поради тази причина и смених ГИ. Оказа се , че не на 100 % проблема идва от него .
Търся какво може да лъже компа на колата , че да обогати до такава степен горивната смес.

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1172
  • KIA Sportage III - 1.6 GDI
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #43 -: Май 28, 2014, 01:53:17 pm »
Този втория модерен ГИ който си сложил има ли функция да симулира ламбда сонда сигнал за бензиновия комп?
Ако да - активна ли?

Lubomir_Valkov

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 90
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #44 -: Май 28, 2014, 02:04:38 pm »
Този втория модерен ГИ който си сложил има ли функция да симулира ламбда сонда сигнал за бензиновия комп?
Ако да - активна ли?

Те работят едновременно ( паралелно ) , не са две отделни системи. Не му трябва симулация понеже си взима информацията от ламбдата .Точно и поради тази причина ми бяха и проблемите със стария ГИ. Газовия компютър си взима необходимата информация от бензиновия . Разхода ми в момента е с точно 10% отклонение от това на бензин . Преди борд компютъра показваше 10.1 разход , с новия ГИ показва 8.8/100 км. градско.
« Последна редакция: Май 28, 2014, 02:08:32 pm от Lubomir_Valkov »