Автор Тема: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V  (Прочетена 104478 пъти)

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1316
  • KIA Sportage III - D4HA
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #60 -: Май 28, 2014, 03:18:15 pm »
Я да питам, че ми стана интересно. Виждам ТАТИ е писал за MAP - което е Manifold Absolute Pressure - това е просто датчик за налягане/вакуум. А MAF - Mass Air Flow - това е датчика за въздушен поток на което аз викам "дебитомер". Сега последно сиида какво има. MAP, MAF или и двете ?
« Последна редакция: Май 28, 2014, 03:21:55 pm от rmk »

Lubomir_Valkov

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 90
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #61 -: Май 28, 2014, 03:25:24 pm »
Я да питам, че ми стана интересно. Виждам ТАТИ е писал за MAP - което е Manifold Absolute Pressure - това е просто датчик за налягане/вакуум. А MAF - Mass Air Flow - това е датчика за въздушен поток на което аз викам "дебитомер". Сега последно сиида какво има. MAP, MAF или и двете ?

И аз се придържам към питането . На Mass Air Flow поне аз не намирам нищо за бензиновите двигатели .

TATI

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 499
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #62 -: Май 28, 2014, 03:32:39 pm »
Моя грешка. Оказва се, че е МАР

"The manifold absolute pressure sensor (MAP sensor) is one of the sensors used in an internal combustion engine's electronic control system.
Engines that use a MAP sensor are typically fuel injected. The manifold absolute pressure sensor provides instantaneous manifold pressure information to the engine's electronic control unit (ECU). The data is used to calculate air density and determine the engine's air mass flow rate, which in turn determines the required fuel metering for optimum combustion (see stoichiometry) and influence the advance or retard of ignition timing. A fuel-injected engine may alternately use a mass airflow sensor (MAF sensor) to detect the intake airflow. A typical configuration employs one or the other, but seldom both.
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Seat Ibiza 2007, 1.2, manual

Lubomir_Valkov

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 90
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #63 -: Май 28, 2014, 03:40:59 pm »
Моя грешка. Оказва се, че е МАР

"The manifold absolute pressure sensor (MAP sensor) is one of the sensors used in an internal combustion engine's electronic control system.
Engines that use a MAP sensor are typically fuel injected. The manifold absolute pressure sensor provides instantaneous manifold pressure information to the engine's electronic control unit (ECU). The data is used to calculate air density and determine the engine's air mass flow rate, which in turn determines the required fuel metering for optimum combustion (see stoichiometry) and influence the advance or retard of ignition timing. A fuel-injected engine may alternately use a mass airflow sensor (MAF sensor) to detect the intake airflow. A typical configuration employs one or the other, but seldom both.

Може ли MAP-а да ме бъзика ?

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1316
  • KIA Sportage III - D4HA
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #64 -: Май 28, 2014, 03:54:14 pm »
Честно казано не знам МАП-а дали влияе значително при палене. Определено е важен при подаване на газ или при поддържане на високи обороти, но за празен ход не знам.

Само да кажа как е при 1.6 GDI


При мен МАП-а и датчика за температурата на въздуха са в един корпус и една букса.
Любо, на сиид МАП-а виждал ли си го къде е и с колко извода е?

Lubomir_Valkov

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 90
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #65 -: Май 28, 2014, 03:56:14 pm »
Честно казано не знам МАП-а дали влияе значително при палене. Определено е важен при подаване на газ или при поддържане на високи обороти, но за празен ход не знам.

Само да кажа как е при 1.6 ГДИ


При мен МАП-а и датчика за температурата на въздуха са в един корпус и една букса.
Любо, на сиид МАП-а виждал ли си го къде е и с колко извода е?


Не не съм , но ще погледна.

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #66 -: Май 28, 2014, 03:57:36 pm »
4 пинов е.
Лично мен адски ме съмнява да е той.

« Последна редакция: Май 28, 2014, 04:00:30 pm от Митето »

Lubomir_Valkov

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 90
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #67 -: Май 28, 2014, 04:01:36 pm »
4 пинов е.
Лично мен адски ме съмнява да е той.

Добре , дебитомер явно нямам. Откъде взима информация за температурата на входящия въздух ?

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1316
  • KIA Sportage III - D4HA
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #68 -: Май 28, 2014, 04:01:56 pm »
Ако е 4 пинов, е като при мен. 2 са за температурата и 2 за налягането. И мен ме съмнява да е той, ама....

ПС:
То този датчик за температурата безгрижно можеш да го разбереш дали бачка с Torque. Няма нужда дори да се цапаш.
« Последна редакция: Май 28, 2014, 04:04:34 pm от rmk »

Lubomir_Valkov

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 90
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #69 -: Май 28, 2014, 04:10:13 pm »
Ако е 4 пинов, е като при мен. 2 са за температурата и 2 за налягането. И мен ме съмнява да е той, ама....

ПС:
То този датчик за температурата безгрижно можеш да го разбереш дали бачка с Torque. Няма нужда дори да се цапаш.

Имам и OBD четец и TORQUE на телефона. Още днес ще го тествам ;)

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #70 -: Май 28, 2014, 04:10:45 pm »
Досага да бях минал през газ анализатор 8-)

Lubomir_Valkov

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 90
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #71 -: Май 28, 2014, 04:39:40 pm »
Досага да бях минал през газ анализатор 8-)

До газ анализатора колата ще е загряла и проблеми няма да  има :D. Трябва да паркирам в някои за да я тестват на студено :).

Lubomir_Valkov

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 90
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #72 -: Май 28, 2014, 07:32:02 pm »
Да вметна леко развитие по проблема. Палейки колата от работа , запали от първия път без да се замисли , за жалост имаше мудност във вървенето на бензин. Пуснах на загасен двигател , след като беше работила една проверка за грешки . Излезе ми следната грешка : p0172
http://engine-codes.com/p0172_kia.html
На следенето на показатели през програмата , не ми излезе никаква информация .
Някои неща успях да ги разтълкувам , но нека някои помогне с точния превод.
Интересно беше , че щом запалих и я угасих пак на повторната проверка грешки нямаше.

Някои знае ли какви стойности трябва да даде МАП-а за да мога да го замеря.
« Последна редакция: Май 28, 2014, 07:41:45 pm от Lubomir_Valkov »

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1316
  • KIA Sportage III - D4HA
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #73 -: Май 28, 2014, 09:00:13 pm »
Ми грешката е за много богата смес. Видиш ли "Rich" - това е. Терминът за бедна смес е "Lean". Иначе и в Torque са подредени ламбда сондите в разни банки.
Не ми стана ясно какви точно стъпки си направил, кога какво си гледал.
Грешката защо е изчезнала - ми нали имаш някаква вградена чистачка в ГИ, която при даване на контакт чисти (или пак не съм разбрал).
Кои неща искаш да ти се преведат ?

Какво значи това:
"На следенето на показатели през програмата , не ми излезе никаква информация ."

Къде ги следиш? В Torque ли? Ти добави ли си да ти се показва температурата във всмукателния колектор (нали това искаше)?
« Последна редакция: Май 28, 2014, 09:13:07 pm от rmk »

Lubomir_Valkov

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 90
Re: Проблем с паленето KIA Ceed 1.4 16V
« Отговор #74 -: Май 28, 2014, 09:23:47 pm »
Честно и аз не хванах какво стана. Оставих колата да работи на бензин няколко минути. Подле я прехвърлих на газ,  изгасих двигателя.През това време бях пуснал скенера за грешки и тогава ми даде грешката ( чека на двигателя не е светвал). После пак я запалих, повтаряйки чека но грешка вече нямаше. Относно програмата,съм качил plugin на кия,свързва ми телефона с компа на колата,но не ми излизат никакви параметри ( обороти,времена,нищо). Ще трябва пак да пробвам,но досега така никога не ми е излизало.