FACEBOOK СТРАНИЦАТА НИ
Я да питам, че ми стана интересно. Виждам ТАТИ е писал за MAP - което е Manifold Absolute Pressure - това е просто датчик за налягане/вакуум. А MAF - Mass Air Flow - това е датчика за въздушен поток на което аз викам "дебитомер". Сега последно сиида какво има. MAP, MAF или и двете ?
Моя грешка. Оказва се, че е МАР"The manifold absolute pressure sensor (MAP sensor) is one of the sensors used in an internal combustion engine's electronic control system.Engines that use a MAP sensor are typically fuel injected. The manifold absolute pressure sensor provides instantaneous manifold pressure information to the engine's electronic control unit (ECU). The data is used to calculate air density and determine the engine's air mass flow rate, which in turn determines the required fuel metering for optimum combustion (see stoichiometry) and influence the advance or retard of ignition timing. A fuel-injected engine may alternately use a mass airflow sensor (MAF sensor) to detect the intake airflow. A typical configuration employs one or the other, but seldom both.
Честно казано не знам МАП-а дали влияе значително при палене. Определено е важен при подаване на газ или при поддържане на високи обороти, но за празен ход не знам.Само да кажа как е при 1.6 ГДИПри мен МАП-а и датчика за температурата на въздуха са в един корпус и една букса.Любо, на сиид МАП-а виждал ли си го къде е и с колко извода е?
4 пинов е.Лично мен адски ме съмнява да е той.
Ако е 4 пинов, е като при мен. 2 са за температурата и 2 за налягането. И мен ме съмнява да е той, ама....ПС:То този датчик за температурата безгрижно можеш да го разбереш дали бачка с Torque. Няма нужда дори да се цапаш.
Досага да бях минал през газ анализатор