Автор Тема: Свирят ли ви турбините  (Прочетена 3264 пъти)

pepihan

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 62
  • 1.6 CRDI SW
Свирят ли ви турбините
« -: Май 19, 2016, 04:32:24 pm »
Здравейте, от известно време забелязвам едно свирене (виене) от турбото. Преди няколко месеца беше по- осезаемо на студен мотор, но сега си се чува и при работна температура. Около самото турбо има омасляване. Иначе колата върви нормално, разходът също, маслото- за 2500 км. след смяната (90% магистрала до 120 км/ч и извън градско), е намаляло съвсем малко от макс. Свалих входящия маркуч от възд. филтър и при проба няма никакъв аксиален луфт, а радиален малко. Може ли от това да вие така и има ли други колеги на които им свирят турбините и какво е положението при вас. Поздрави.

П.П. Открих в нета едно клипче на което се чува въпросното виене, като при мен е една идея по слабо: https://www.youtube.com/watch?v=o5mCBOTjCPg

WOLF

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 100
Re: Свирят ли ви турбините
« Отговор #1 -: Май 19, 2016, 11:19:09 pm »
Здравей,
Провери маркучите и връзките. От там идва шума. Успех.
2007 KIA SORENTO, 205hp.

pepihan

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 62
  • 1.6 CRDI SW
Re: Свирят ли ви турбините
« Отговор #2 -: Май 20, 2016, 10:07:47 am »
Колега, благодаря за отговора. Имаш предвид за маркучите към кулера и от него ли? Ще ги проверя, но не трябва ли ако е от пробив в системата да има загуба на мощност, а такава не усещам. И може ли от това да вие така турбината. Поздрави 

worker

  • Новак
  • *
  • Публикации: 17
Re: Свирят ли ви турбините
« Отговор #3 -: Май 20, 2016, 11:23:16 am »
виж си въздушния филтър и ако не е омаслен карай и си свиркай
Поздрави

pepihan

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 62
  • 1.6 CRDI SW
Re: Свирят ли ви турбините
« Отговор #4 -: Май 20, 2016, 02:14:20 pm »
Въздушния филтър не е омаслен. Омасляването на тръбата от турбото към филтъра, е само до клапана за маслените пари (или картерни газове- не знам как точно се нарича), монтиран на тръбата. Когато свалях тази тръба, от маркучето което е на клапана се стече малко масло. Може да се е събрало масло в този клапан и да се стича от него. Не знам той дали се почиства на определени км., но когато ми сменяха филтри и масло, не го сваляха.