Автор Тема: колеги и майстори имам огромна нужда от вашата помощ и познания  (Прочетена 11949 пъти)

wolf_882

  • Новак
  • *
  • Публикации: 38
Колеги и майстори, ще съм много благодарен на всеки от вас , които има опит или познания, имам проблемно карнивалче 2.9црди 2002г , много ми харева и не ми се дава , пролема е там , че само надува маркучите и ги къса, така си го взех с тоя проблем, 3 пъти отварям мотора правя глава, но и след ремонта пак си надува и пак ги къса тия маркучи, надува прекалено много , ходя по какви ли не майстори само взиматпари и нищо не правят,  моля ви ако някой се е сблъсквал с този проблем или е ремонтирал такава да сподели къде да търся проблема , ако с ваша помощ и съвети го отстаня този проблем, обещавам много да черпя , мъка ми е да я дам за желязо при положениече няма грам ръжда и съм да толкова пари по ремонти за нея а е чудесна количка, моля запомощ :-(  и след трите ревизи на глава продължава да вкарва масло в охладителната система , и всеки вдига рамене и не знае от къде е проблема главата е ревизирана на пълно , сменени са всики гарнитури, но проблема все си остава ...
« Последна редакция: Октомври 13, 2014, 11:56:03 pm от wolf_882 »

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1316
  • KIA Sportage III - D4HA
Гледам доста теми си пуснал за този карнивал. Обаче така без да се види колата само догадки могат да се правят. Ако приемем, че след толкова отваряния на двигателя, главата и блока са добре и не меша маслото от тях може да погледнеш следните неща (ако ги има на тази кола):

- Маслен топлообменник.
Повечето турбодизели имат охладител на маслото, който се намира близо до масления филтър, там маслото и антифриза са относително близо едно до друго и ако има пукнатини или гарнитурите не държат е възможно да става смесване.

- Топлообменник на автоматична скоростна кутия.
Не разбрах дали колата е с ръчни или автоматични скорости, но ако е автомат, много от автоматиците си охлаждат маслото через антифриза на двигателя пак с топлообменник, може да вкарва от там масло от скоростите в охладителната система.

И няколко въпроса:
Сигурен ли си, маркучите се НАДУВАТ или късането е в следствие от нещо друго и просто виждаш сцепен маркуч и си викаш "скъсал се е защото пак е надувала"?
Между кои части най-често се късат маркучите?

wolf_882

  • Новак
  • *
  • Публикации: 38
Не е автомат ръчка е , да подчертая само главата е правена, блока не е пипан, откачих водата на турбото, и я оставих само на масло да видя дали ще надуе, тъй като при турбината в студената част имаше по стените мазно от антифриз, и пак ми се струва че надува, първо надува макуча между радиятора и термостата след като го смених започна да къса тези по малките които  влизат пак в термостатното тяло, след това смених всичките от отпред до отзад и пак си ги къса , както им скимне,  сложих манометър да проверя на колко бара надува на форсиране на мотора , баровете бяха от 1.0 до 1.4 , след това надух системата с компрестор за да установя на колко бара отваря капачката отваря на 0.9както е записано на капачката, допитвах се до майстори някой казаха че може да има потънала риза и да надува между главата и гарнитурата,  друго важно което се сетих при смяна гарнитура глава майстора сложи старите болтове , може ли там да е проблема, ако да ок, но проблема е защо в турбото в студената част имаше по стените остатаци от антифриз .

Plamen Lilov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 35
Здравей колега,ще споделя моя опит с подобни ситуации без да го взимаш за "чиста монета",защото всеки случай е индивидуален.По първия проблем: вкарва масло във водата,търси пропуск някъде около маслените магистрали където налягането на маслото превишава това във водната риза.При мен се оказа пукнатина в маслената магистрала на главата,но докато не надух маслената магистрала не можах да я хвана въпреки надуването на главата във термо вана и дефектоскопията.По втория проблем надуване на маркучите,сто на сто имаш пропуск на компресия към водната риза,тук възможностите са доста повече.Казваш че си проверил главата,а в термо вана ли беше,контраст/боичка/сложиха ли,достатъчно продължителен ли бише теста за да има време да се темперира главата,ако на всички тези въпроси отговорът е "да"мисля ,че трябва да се насочиш към блока.С него процедурата е същата само дето е по голям.Ако и там нещата са добре, третия етап е ревизия на сглобката.Понеже не познавам този двигател конкретно,с "мокри ризи" ли е,и ако "да"както те посъветва колегата по-горе,провери леглата на ризите и гарнитурите под тях,височината на ризата над блока и равнинноста на ризите спрямо челото на блока.Обърни внимание и на резбовите отвори,/там където се завиват болтовете на главата/ за микро пукнатини към съседни водни отвори,при стягане отдават и избутват главата.За проверка равнинноста на главата и блока мисля не е нужно да пиша,както и за нова гарнитура и поетапното стягане с нужното усилие.Това е за сега дано съм ти бил полезен,ако има нещо пиши с приятелски поздрав Пламен. bye
Оптима 1,7D 16V CRDi Aut ТХ

wolf_882

  • Новак
  • *
  • Публикации: 38
Благодаря за изчерпателната информация колега. Но нз кой вариянт е по отдачен, да я разглобят майстори , или да се купи направо необорудван двигател , или да отиде за части . Толкова пари се наляха в този автомобил, че вече се чудя какво да правя :-(  Главата нз как е проверявана, закарах я на мелницата на Сточна Гара в София, тъй като ми казаха че хората били свестни, оставих им я и им казах да и направят пълна ревизия, там какво са правили вече не знам.

Plamen Lilov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 35
Ако не се занимаваш с ремонта лично,по-изгодно е да купиш цял двигател,но пак зависи от къде.Желая успех. bye
Оптима 1,7D 16V CRDi Aut ТХ

zazduvka

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 268
  • KIA Picanto 1000 cm3
В крайна сметка какво стана ?

wolf_882

  • Новак
  • *
  • Публикации: 38
Закарах я при майстор, установи че проблема е в долната част на блока между блока и ризите - сега пак имам мужда от помощ, ще купувам необурудван двигател, кията е 2002 , в талона не пише нищо за мотора пише само че е 144 к.с. , Имам въпрос към знаещите върху кулера на моята кия на пласмасовата част пише 2.9 DOHC 16v TDI, по номера на рама в КИЯ ми каза че се води CRDI  , а на повечето пише 2.9 CRDI 16v  .На предишната Кия до 2001г го пише същото като на моята, може ли някой да разясни има ли разлика ако има каква е и какъв двигател трябва да търся :-) Благодаря предварително :-) Също така ако на предишната кия двигателя е същия и взема от такава то ще паснат ли тампони и скорости . Ако някой се е вкарвал в такова прикючение моля да сподели опит ще съм му много благодарен :-) 

п.п. Как да разбера какъв е двигателя и с коя Кия е съвместим :-)
« Последна редакция: Декември 30, 2014, 06:31:36 pm от wolf_882 »

wolf_882

  • Новак
  • *
  • Публикации: 38
Колеги , Кията я оправихме след като 3 пъти "пишман майстори" който много ги хлвалят отварят главата сменят всичко затварят я , и продължава да къса маркучите , след скромната сума от 3.500лв за части, и труд от ПИШМАН гайкаджии, който са си купили едно гедоре отвори ли си гараж и се научили да завиват и развиват болчета се пишат за майстори. Се хванахме с с едно приятелче, (така и така бях прежалил мотора, и си казах или ще го бъде или не ) Разглообихме го на съставните му части главата (закарах я на майстори-смениха гумички напаснаха клапани , шлайфаха, правиха и водна проба) и си я взех- тези глупости за рентгени който блещят повечето са пълни глупости, има рентген само на летището в София , който хваща в дълбочина не повече от един см и струва майка си и баща си, с главата добре, блока леко крив ( който ви каже че след 2/3 отваряния на глава блок не се шлайфа, му кажете да намери по висока зграда и да се метне от нея) - искам да спомена че повечето ги шлайфат с някакви камани без да вадят блока от коша което е , как да го кажа пишман история и нищо не става,алъж вериж взимат ви парите мислите че са ви свършили работа, е не са,  взели са ви парите оставили са си ръцете,  блока се вади разглообява се- трябва да остане гол , кара се в оторизиран сервиз който се занимава само с шлайфане (100/140лв-струва) но преди това проверявате на поне 15/20 места и търсите най добрите- да по добре дайте повече пари но го правете само веднъж, само и единствено по този начин се сшайва БЛОК, останалото са измислици, (спестявам мерене на компресия, замерване на биене на коляновия вал, проверка на износеноста на лагерите , каквото има нужда естествено се сменя) ЗАДЪЛЖИТЕЛНО условие е след като веднъж сте разцепили главата от блока при зглообяването да се сложат НОВИ болтове, защото между старите и новите има разлика 1.5 мм (което измерихме с колегата) което при стягане на главата с старите болтове, на дадените килограми,зададени по програма,  с динамометричен ключ няма да могат да стегнат толкова добре че да уплътни главата, тъй като те вече малко или много са се разтегнали като пружина, и не могат да прихванат главата към блока с нужните 'килограми"

Така на какво се дълеже целия ПРОБЕМ от късането на маркучите......
На тялото на масления филтер, което е прикепено към двигателя - двигател KJ3 2002g 2.9 crdi 144ks , след като се свали , към него е прикрепен радиатор-от задната страна на тялото който е прихванат с 4 болта 13"  , който влиза в блока и не се вижда,а това пусто радияторче камак и малко  то охлажда маслото, (нз защо корейците така са го направили и вкопали в блока, но там между това тяло и радиятора има 2 О оръстена, който струват 0.24ст единия и след като се скапаят почват да пропускат масло в охладителната система (странно как нито един майстор не го беше видял това) от там маслото след като двигателя развие нужната температура маслото започва да разяжда маркучите и от налягането в един чуден момент почва да ги къса един по един) - моля преди да отваряте каквото и да било (ако колата къса маркучи вкарва масло в охладителната течност) ако имате наличие на гняс в разширителното казанче от масло проверете тези две пръстенчета,- а ако вечете имате гняс от масло и вода и при вас се окаже това, задължително след провмивка (поне 5/8 пъти) сменете абсолютно всички маркучи, и в крайна сметка от прегхвалени гайкаджии който взимат пари и нищо не правят, 2 О пръстена за 0.48 ст се равняват на стойността на колата от 3500лв :) но како се казва ако искаш нещо да стане свърши си го сам. да спомена и друго измислени ремаци за ангренажа на измислени фирми се продават по 100/160лв , КОНТИНЕТАЛ - контигейдж - най добрата доказала се фирма го продават на 80лв цена клиент при мен с отъпката дойде на 50лв , както и да е ако някой иска мога да ви кача цени на абслолютно всички части за да не ви "клатят " и да си знаете, кията е прекрасен автомобил стига всичко да се сменя на време както е описано в книжката, също така изкам да добавя че след като я направих ми изпяскаха 2 дюзи - инжектори тук психопатите изкат между 650 и 900лв за 1 брой нова втора употреба по 250лв брой поне а в ИБЕЙ са между 140 и 180 долара едната чисто нови с доставка на делфи поръчал съм ги чакам ги да дойдат, колеги ако има въпроси с каквото мога ще съм полезен че аман от мизерници  bye колеги ако някой се интересува за цени на части питайте ще ви кажа кое колко съм плащал, да си знаете да не ви клатят че аман от пишман тарикати  write
« Последна редакция: Април 12, 2015, 08:30:52 pm от wolf_882 »

wolf_882

  • Новак
  • *
  • Публикации: 38
изкам да добавя и това че РИЗИТЕ не са ПЛАВАЩИ-и  че под тях НЯМА месингови О опръстени, както блещолевят повечето ГАЙКАДЖИЙ, който видиш ли ги избутвали на горе, както блещят повечето пишман ГАЙКАДЖИЙ, ризите са набити в блока на топла пресовка, ако риза ви е дала фира се разтъргва старата набива се нова и това удоволствие струва 100лв на цилиндър прави се само на едно място в София, друго което чух видях и разбрах, тези селяндури (селяндур- това е състояние на характера и не е свързано с местожителство, слелянин човек който живее на село и с това си изкарва прехраната- моля не бъркайте двете )
 дето пишат ремонт на АВТОМАТИЧНИ скоростнии кутии в цяло БГ, най добрите майстори-единствените са в варна, повечето ви влизмат пари че уж са ги оправили, а каккво правят демонтират ви ги пращат ги по еконт в Варна , там пичовете ги оправят връщат ги качват ви ги на колата дерат ви солидно, и си мислите че те са ви я оправили е да ама не, от цяло БГ варненци  (тази фирма е най добра) за каквито и да било автомати са най добри и всичко живо кара по куриерски фирми там да ги оправят и си преписват после заслугите казвам го че една ѝ5 ца бра проблеми с скоростите и разнищихме случея !!!!!
« Последна редакция: Април 12, 2015, 09:08:51 pm от wolf_882 »

Plamen Lilov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 35
Браво,евала за упоритоста и благодарско за споделената информация! ;DНаистина много странно решение относно това маслено радиаторче. :o
Оптима 1,7D 16V CRDi Aut ТХ

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Може да направиш една подробна темичка. Мисля,ще е полезна за всички.

saxo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 14
  • Варна - CARNIVAL 2.9 CRDI
wolf_882, Здравей колега,

Виждам напатил си се и много си научил.
Моля те сподели за фирмите доставчици на резервни части - контакти с тях, цени и т.н.
Аз трябва да сменям доста консумативи на моята KIA Carnival CRDI 16V - ангремнажен ремък, ролки, филтри (маслен, въздушен, на климатика .... ) и други .... сещаш се.

Така че, ще сме благодарни, не само аз, за помощта ти ... :)

Благодаря предварително.
« Последна редакция: Февруари 10, 2017, 07:59:22 pm от saxo »
saxo

brgd!

wolf_882

  • Новак
  • *
  • Публикации: 38
От всичко което се предлага на пазара, КОЛОС МС са директни вносители на кия и хюндай за БГ осве КИЯ - който и с програми нищо не разбират , но това е ме мнение и никой не е длъжен да се съобрази с него , освен че щават яко , майсторите им са махни махни , на скоро кика как си работеше почна да гасне седя при тях 2 седмици, нищо не можага да разберат , нервирах се взех я разглобих я пред нас , и се оказа че от обратната нафта на първи цилиндър късото маркуче което е 2 санта смуче въздух че се опекло , и за това гаснла , смених ги всвичките и проблема се оправи  , и пре итях частите са най евтини , цени колега мога да ти дам примерни , че на скоро пуста капачка на термостата където седи, насъбрала ръжда че е чугунен блока, и блокирала на отворено хвърлила водата и кика пак прегряла, и сега е в сервиз , но като цяло навсякъде гарнитура капак клапани 20/30лв в КОЛОС МС 11 и нещо , гарнитура изпускатели май се дели на две навсякъде 20лв в КОЛОС 6 и нещо , гарнитура глава там е относително има за 60лв АШИКА дето май е за заводско вграждане , има и ЛАНДИРЕНЗО за 130 лв е съответно ще си взема по скъпата, друг недъг на тия дизели при смяна на гарнитура ВИНАГИ САМО НОВИ БОЛТОВЕ ГЛАВА , тъй като старите вече са се разтегнали малко , и при най лекото прегряване после оле майко , болтовете не са скъпи 130лв са ,накладки ги гледах към 46лв , НО имай на предвит че на предлагането на части качеството може да не е толкова хубаво колкото доказали се марки като INA FAC TRW CONTINENTAL и прочие , за ангренаж ако искаш да нямаш ядове аз сложих всичко на INA , само ремака ми е контигейдж на КОНТИНЕНТАЛ , запоментете че някой часто може да се слагат евтини , но с други шега не бива , по добре по скъпо, но по трайно , че повечето слагат боклуци и после плюят ми тя боклук тя за нищо не става, както е лафа Не съм толко богат че да си купувам евтино :)
« Последна редакция: Март 18, 2017, 09:10:08 pm от wolf_882 »

saxo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 14
  • Варна - CARNIVAL 2.9 CRDI
Благодаря wolf_882,

Както споменах, на мен ми предстои смяна на ангренажа. Виждам, че си в час с консумативите. Какво ще кажеш за SKF. Много ми ги хвалят. Дори ги предлагат вместо INA?

Благодаря пак.
saxo

brgd!