Автор Тема: проблем с запалването  (Прочетена 9772 пъти)

dan4olo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 25
проблем с запалването
« -: Декември 30, 2014, 08:05:22 pm »
Здравейте имам проблем с киа спортидж 2.0i бензин 1999г 128к Колата до вчера нямаше никакви проблеми с запалването.Тази сутрин върти но не пали.Рестартирахме компа,бутахме я,подавахме и ток но нищо не стана.Мирише на бензин което означава че помпата качва гориво.Някой има ли представа какъв може да е проблема?Искам да попитам къде се намира таблото с предпазители в купето?

dan4olo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 25
Re: проблем с запалването
« Отговор #1 -: Януари 01, 2015, 10:23:33 am »
За момента открих и 2-те табла с предпазители, всички предпазители са здрави. Не знам дали правилно правя рестарта на компа ( първо свалям акумулатора за 5 мин. и после го слагам и след 5 минути пробвам да запаля). Също като дам на контакт в таблото вече светва чека. Моля за идея да я запаля и да я закарам на ход до сервиз? 

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1323
  • KIA Sportage III - D4HA
Re: проблем с запалването
« Отговор #2 -: Януари 01, 2015, 12:52:05 pm »
Колега, в този случай само ще си гадаем. Трябва да се направи диагностика (щом свети чека) и така ще се разбере какво е. Просто причините да не запали един двигател са си много.

dan4olo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 25
Re: проблем с запалването
« Отговор #3 -: Януари 01, 2015, 01:02:56 pm »
Колега, в този случай само ще си гадаем. Трябва да се направи диагностика (щом свети чека) и така ще се разбере какво е. Просто причините да не запали един двигател са си много.
Разбирам че е така но няма ли някой по прости методи които поне да пробвам или всичко съм изчерпал? Джипката е в гората и няма как на гръб да я смъкна. После трябва с такси да ходя на 50км. да записвам час и после още 50 км. да ме дърпат с въже до там. Проблема е в тока това е сигурно.Ако има просто още някакъв трик да го използвам ще съм ви благодарен. Колата  ми трябва и нямам друга а сервизите предполагам ще бачкат не по рано от 05
« Последна редакция: Януари 01, 2015, 01:18:13 pm от dan4olo »

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1323
  • KIA Sportage III - D4HA
Re: проблем с запалването
« Отговор #4 -: Януари 02, 2015, 01:18:38 am »
Много неприятно се очертава. Може някой датчик за позиция на колянов или разпределителен вал да се е счупил или да се е разкачил или прекъснал кабел. Трябва да се оглежда внимателно, но без уреди си е само на късмет.

rockton

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 123
Re: проблем с запалването
« Отговор #5 -: Януари 02, 2015, 01:08:14 pm »
Рестартирахме компа,бутахме я,подавахме и ток но нищо не стана.?
-Как "рестартирахте" ECU-то????
Ако при първото стартиране , преди да теглите, давате ток, ..се е задавила??...отам е мирис на суров бензин и т.н.
Акумулатора беше ли пропаднал, мудно ли въртеше при опитите за стартиране??
И най важното IMMO-то сработва ли, лампичката с ключ на таблото как се държи? свтва и гасне, при стартер гасне, свети постоянно, или мига??? Спортижа си има проблеми с Иммото та да не е оттам трагедията!
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт!  0896 633459 /autoelectronic/

dan4olo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 25
Re: проблем с запалването
« Отговор #6 -: Януари 02, 2015, 01:30:31 pm »
Рестарта го правя ето така, първо свалям акумулатора за 5 мин. и после го слагам и след 5 минути пробвам да запаля.Акумулатора и си беше ок.А лампичката светва и след няколко сек.  си изгасва.

rockton

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 123
Re: проблем с запалването
« Отговор #7 -: Януари 02, 2015, 01:53:31 pm »
Можеш да направиш там на място няколко неща.
1. Свали въздуховода над капака за бобините и свещите, извади бобините и после свещите, виг да не са удавени свещите, и после включи 4-рите свещи на местата им вуншно-както са извадени, като корпусът на свещите-резбата да се допита(колкото може по добре) към маса-към метала на мотора!
После върти на стартер и някой да гледа има ли достатъчно мощна - ярка искра на свещите!, и дали е в порядъчност 2Х2 тоест 1-4 палят едновременно 2-3 също едновремеменно!
2. Има два големи куплунга(конектора) които свързват всичкото електро по двигателя с купето, респективно със Двигателният компютър , намират се на много трудно и неудобно за проверка място, зад двигателя долу ,между мотора и борда към купето от страна на акумулатора, за да достигнеш до там трябва да се свали горната част на смук.колектор и акумулатора...и пак трудно се стига.
Там прави окиси от влагата, няма да е лошо да се провери и почисти.
3. с което трябваше всъшност да започна, Колата има ли ГАЗ, и ако Да каква?? инжекцион или Обикновенна газова???
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт!  0896 633459 /autoelectronic/

dan4olo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 25
Re: проблем с запалването
« Отговор #8 -: Януари 02, 2015, 03:27:57 pm »
Можеш да направиш там на място няколко неща.
1. Свали въздуховода над капака за бобините и свещите, извади бобините и после свещите, виг да не са удавени свещите, и после включи 4-рите свещи на местата им вуншно-както са извадени, като корпусът на свещите-резбата да се допита(колкото може по добре) към маса-към метала на мотора!
После върти на стартер и някой да гледа има ли достатъчно мощна - ярка искра на свещите!, и дали е в порядъчност 2Х2 тоест 1-4 палят едновременно 2-3 също едновремеменно!
2. Има два големи куплунга(конектора) които свързват всичкото електро по двигателя с купето, респективно със Двигателният компютър , намират се на много трудно и неудобно за проверка място, зад двигателя долу ,между мотора и борда към купето от страна на акумулатора, за да достигнеш до там трябва да се свали горната част на смук.колектор и акумулатора...и пак трудно се стига.
Там прави окиси от влагата, няма да е лошо да се провери и почисти.
3. с което трябваше всъшност да започна, Колата има ли ГАЗ, и ако Да каква?? инжекцион или Обикновенна газова???
Газова инжекция BRC Днеска идва един приятел с 300 зора стигнахме до гаража му (теглиха ме естествено) преди малко ми звънна че колата нямала никъде по нея ток и в понеделник ще търсят кабел да и направят диагностика.

rockton

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 123
Re: проблем с запалването
« Отговор #9 -: Януари 02, 2015, 08:26:40 pm »
Газова инжекция BRC Днеска идва един приятел с 300 зора стигнахме до гаража му (теглиха ме естествено) преди малко ми звънна че колата нямала никъде по нея ток и в понеделник ще търсят кабел да и направят диагностика.
Браво че сте я Прибрали ;D, голям подвиг е било в този сняг и лед, представям си!
Не можах да разбера какво означава Никъде няма ток?
Внимавайте да не съсипете Иммо-то, че на спортижа имото е много мъхнато и капризно и се ошашавя от няма нищо.
Едно плавно пропадане на напрежението в Акумулатора - до граница под 8 волта си забрявя-губи транспондера, а премахването на Иммо софтуерно от двиг. компютър е много трудна процедура!
-BRC е добра система, бих казал една от най добрите, но и те по някога дават дефекти!
Разполагам със Фирмената диагностична апаратура за Хюндай-Киа , но най вероятно колата ти се намира извън София и съжалявам че няма да мога да помогна, но поне тук с напътствия бих могъл да помагам.
Пиши ако ти дотрябва помощ или звънкай на телефона в подписа ми!
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт!  0896 633459 /autoelectronic/

dan4olo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 25
Re: проблем с запалването
« Отговор #10 -: Януари 03, 2015, 01:01:58 am »
Газова инжекция BRC Днеска идва един приятел с 300 зора стигнахме до гаража му (теглиха ме естествено) преди малко ми звънна че колата нямала никъде по нея ток и в понеделник ще търсят кабел да и направят диагностика.
Браво че сте я Прибрали ;D, голям подвиг е било в този сняг и лед, представям си!
Не можах да разбера какво означава Никъде няма ток?
Внимавайте да не съсипете Иммо-то, че на спортижа имото е много мъхнато и капризно и се ошашавя от няма нищо.
Едно плавно пропадане на напрежението в Акумулатора - до граница под 8 волта си забрявя-губи транспондера, а премахването на Иммо софтуерно от двиг. компютър е много трудна процедура!
-BRC е добра система, бих казал една от най добрите, но и те по някога дават дефекти!
Разполагам със Фирмената диагностична апаратура за Хюндай-Киа , но най вероятно колата ти се намира извън София и съжалявам че няма да мога да помогна, но поне тук с напътствия бих могъл да помагам.
Пиши ако ти дотрябва помощ или звънкай на телефона в подписа ми!
Колата е в сервиз на професионалисти  но не е сервиз на КИА . На 200км. съм от София. Предполагам собственикът на сервиза (който ми е приятел и самият той много не разбира ) е имал в предвид че не стига ток до свещите.За подробности ще питам работниците.Запалят ли я ще търся професионален преглед и ако ти можеш да го предложиш 200км. нищо не са drink

rockton

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 123
Re: проблем с запалването
« Отговор #11 -: Януари 04, 2015, 11:00:02 am »
Запалят ли я ще търся професионален преглед и ако ти можеш да го предложиш 200км. нищо не са drink
-Да разбира се, заповядай! , 200 км не са чак толкова голямо разстояние , Но ако ми споделиш от къде си бих могъл да те насоча на по близо до тяб място, имам няколко колеги диагностици приятели за които гарантирам(в различни градове на БГ), които работят със фирмената апаратура за Киа и Хюндай!
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт!  0896 633459 /autoelectronic/

dan4olo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 25
Re: проблем с запалването
« Отговор #12 -: Януари 05, 2015, 10:03:02 am »
Запалят ли я ще търся професионален преглед и ако ти можеш да го предложиш 200км. нищо не са drink
-Да разбира се, заповядай! , 200 км не са чак толкова голямо разстояние , Но ако ми споделиш от къде си бих могъл да те насоча на по близо до тяб място, имам няколко колеги диагностици приятели за които гарантирам(в различни градове на БГ), които работят със фирмената апаратура за Киа и Хюндай!
Севлиево

dan4olo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 25
Re: проблем с запалването
« Отговор #13 -: Януари 08, 2015, 09:28:56 pm »
Стигнах до киа сервиз Габрово и след диагностика се оказа изгорял имобилайзер. колата остава в дълга почивка докато намеря имобилайзер с комп. и ключ

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1323
  • KIA Sportage III - D4HA
Re: проблем с запалването
« Отговор #14 -: Януари 09, 2015, 08:36:07 am »
А на таблото няма ли индикатор за имобилайзера, който да свети или мига и да става ясно и без диагностика, че това е проблема?