Автор Тема: Киа Соренто автоматик.  (Прочетена 29096 пъти)

Galin

  • Новак
  • *
  • Публикации: 8
Киа Соренто автоматик.
« -: Януари 24, 2015, 04:15:58 pm »
 Колеги закупих си Соренто 2,5 RCDI - EX 2004г. автоматик. Искам да разбера как се задейства 4х4 и бавните и дали някой е имал проблеми с раздатъчната кутия?

Жоро

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 101
  • 2,5 CRDI AT 170 Hp
Re: Киа Соренто автоматик.
« Отговор #1 -: Януари 24, 2015, 08:51:31 pm »
Честито и добре дошъл. Много безаварийни километри. 4х4 се включва автоматично, когато пробуксува задно колело. За да се включат бавните трябва да спреш, включваш на N и въртиш копчето. Крачната спирачка не трябва да е натисната, ако трябва дръпни ръчната. Какво те притеснява раздатката?

Galin

  • Новак
  • *
  • Публикации: 8
Re: Киа Соренто автоматик.
« Отговор #2 -: Януари 27, 2015, 07:27:39 pm »
благодаря колега,проблема с раздатката беше ,че изписваше на таблото индикация за повреда в4х4 но се оказа,че са изключени куплунзите включих ги и всичко се оправи.Днеска го тествах 4х4 и бавните всичкое добре

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Киа Соренто автоматик.
« Отговор #3 -: Януари 27, 2015, 10:00:43 pm »
Здравейте колеги.След направено пълно техническо обслужване  днес подкарах моя новопридобит автомобил.При шофирането установих,че при пълен ляв и десен завой с малка скорост например маневриране на паркинг се получава едно леко приплъзване и лек хидравличен удар в скоросната кутия . Не знам това дали е нормално и ако е проблем къде да го търся .
Втория ми въпрос е  дали автоматичната скоросна кутия има филтър и дали трябва да се смени в КИА-Русе ми казаха, че няма .
предварително Благодаря
Ето питането тук!

Жоро

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 101
  • 2,5 CRDI AT 170 Hp
Re: Киа Соренто автоматик.
« Отговор #4 -: Януари 27, 2015, 10:09:01 pm »
 Моето Соренто е 2007 г., дизел и в КМБ също ми казаха, че филтъра не се сменя. При мен също имаше леки тласъци на малка скорост при пълен ляв или десен. Лекува се със смяна на маслото в раздатката.

maverick.bg

  • Новак
  • *
  • Публикации: 25
Re: Киа Соренто автоматик.
« Отговор #5 -: Януари 28, 2015, 11:32:11 am »
2005г. автоматик. Филтър на маслото на скоростната кутия има. Не се сменя, но се мие.
Тласъка го имам и аз и ми прилича на тласъка при включване на бавните(моето копчее с 2 положения). Маслото на раздатката и диференциалите е сменено. Аз го приемам за нормално защото раздатката включва предното при лазлика в скоростоте на предния и задния мост. Такъв е случая при маневриране с пълен волан, но ако някой знае повече нека сподели.

Galin

  • Новак
  • *
  • Публикации: 8
Re: Киа Соренто автоматик.
« Отговор #6 -: Януари 31, 2015, 10:57:50 pm »
Здравейте колеги , по закона на мърфи ,се оказа ,че нещата не са толкова лесни .При свързването на куплунзите на раздатката се оказа ,че при пълен десен или ляв завой  се включва блокажа на задния мост защото гумата която е вътрешна за завоя започва приплъзва с удари.При компютърния тест всичко е нормално няма грешки.При първоначалния оглед майсторите стигнаха до извода ,че проблема е в механичната  част на раздатката просто 4х4 не отцепва. При изключени куплунзи колелетата на задния мост се въртят нормално без приплъзване. Ще се радвам ако някои от вас може да ми даде някаква насока за елеминиране на проблема.

maverick.bg

  • Новак
  • *
  • Публикации: 25
Re: Киа Соренто автоматик.
« Отговор #7 -: Февруари 01, 2015, 08:20:50 am »
До колкото знам задния диференциал няма заключване. Задното е включено винаги, а предното се включва при разлика в скоростта на въртене на двата кардана, за което има датчици. При пълен завой разликата във скоростите на двата кардана е осезаема.

mitio85

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 141
  • Натискането на спирачки бърка директно в джоба!!!
Re: Киа Соренто автоматик.
« Отговор #8 -: Февруари 02, 2015, 11:26:05 pm »
Здравей колега работя в автосервиз и също имам соренто.Нямаш проблем с колата нормално е да е да е така понеже няма централен диференциал който да поеме разликата в движението на колелата.Понеже при завой някои колела изминават повече път и другите трябва да забавят но понеже раздатъчната кутия е със верига не на принципа на диференциял се получава напрежение в нея и преплъзва гума или затяга на суха повърхност.Не се препоръчва каране на 4x4 на сухи повърхности защото може да се разтегне веригата в раздатката. И още нещо кои куплонзи изключваш за да спреш 4x4?
« Последна редакция: Февруари 02, 2015, 11:29:35 pm от mitio85 »

Galin

  • Новак
  • *
  • Публикации: 8
Re: Киа Соренто автоматик.
« Отговор #9 -: Февруари 03, 2015, 08:04:19 pm »
Здравей mitio85 при автоматика 4х4 се включва автоматично,копчето има две положения  auto и 4lо (бавни).На раздатката има два куплунга,разделям тях, тогава на таблото светва лампата (два движещи моста и мига).Проблема е в това,че ако е повреда в ел.часта(стъпков мотор) трябва да покаже грешка при теста ,при мен няма такава, ако пък е повреда в механичната част при откачането на куплунзите не би трябвало да се промени нищо,а при мен при завой задните колела се движат нормално.

mitio85

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 141
  • Натискането на спирачки бърка директно в джоба!!!
Re: Киа Соренто автоматик.
« Отговор #10 -: Февруари 03, 2015, 09:46:42 pm »
Здравей колега.При по голям завой също зацепва 4x4 заради разликата в скоростта на колелата която се следи от абс-са така се активира като цяло системата чрез него понеже едните изостават абс-са получава информация за това и включва предния мост и раздатката която се зацепва посредством мотора на който ти махаш куплунга предния мост се зацепва посредством вакум клапана  който се намира пред серво апарата.Задния диференциал няма блокаж а е с понижено приплъзване няма как да се заключи според мен всичко е нормално за да си по сигурен изключи вакумчето на предния мост от клапана и ще видиш че дори при пуснато 4x4 няма да има проблем ако не тръгне предния диференциал.Успех!!! ok
« Последна редакция: Февруари 03, 2015, 10:09:00 pm от mitio85 »

Galin

  • Новак
  • *
  • Публикации: 8
Re: Киа Соренто автоматик.
« Отговор #11 -: Февруари 05, 2015, 07:45:21 pm »
 благодаря,колеги реших да търся някой друг с такъв автомобил ида ги сравня.Като втори вариант ще карам така , ако има проблем рано и или късно ще проличи. А в отговор на колегата при оглед на предния мост не видях никакъв  вакум ,диференциала е прост няма нищо по него.

mitio85

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 141
  • Натискането на спирачки бърка директно в джоба!!!
Re: Киа Соренто автоматик.
« Отговор #12 -: Февруари 05, 2015, 09:40:32 pm »
Здравей колега вакума е от горната страна диференциала не се вижда лесно моя го правих и тогава го видях след като тръгнах да го свалям успех и да кажеш до къде си стигнал.

Galin

  • Новак
  • *
  • Публикации: 8
Re: Киа Соренто автоматик.
« Отговор #13 -: Март 06, 2015, 08:21:32 pm »
Здравейте колеги, отидох в сервиз за ремонт на раздатки и автоматици,след диагностика стигнаха до извода ,че трябва да се отвори раздатката.
При завой не трябва да се вкючва 4х4 както става при мене .С отварянето установиха ,че касетата с дискове ,са криви,изпечени,някои са счупени,поръчах нови сменихме ги и за мое съжаление проблема не се отстрани.По някаква причина след като се запали двигателя се включва 4х4.Майстора сега се мъчи да открие проблема.Ще бъда благодарен ако някой има някаква идея .Замервани са датчиците на АБС работят

Жоро

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 101
  • 2,5 CRDI AT 170 Hp
Re: Киа Соренто автоматик.
« Отговор #14 -: Март 06, 2015, 09:08:08 pm »
За съжаление не мога да ти помогна, но ме интересува колко ти излезе ревизията на раздатката?