Автор Тема: Оптима на газ, течна фаза  (Прочетена 131834 пъти)

elmo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
Оптима на газ, течна фаза
« -: Март 06, 2015, 05:50:41 pm »
Здравейте,

харесал съм си няколко Оптими с течна фаза, примерно тази http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11414815018738276&slink=91bmvl. На външен вид изглежда много добре и вътре пространството ми се струва приятно много. Какви са ви мненията за течната фаза, разходи по поддръжка на колата какви са - ангренаж или с ремък е мотора. Здрави ли са като цяло, това са изпълнения за Корея, може ли това да създаде някакви проблеми - гледам, че надписите са с йероглифи (имам познат с перфектен корейски, но пак ще е тегаво  crazy). Как стой въпросът с частите има ли от къде да се набавят, как са цените. Някакви сериозни дефекти за който е добре да се гледа по автомобила?
Така и не схванах какви са моторите на К5 и К7 и с каква мошност са, в 3 различни сайтоа 3 различни данни дават. Ако някой има преки наблюдения от разхода ще е супер да сподели music .

tosco

  • Spammer
  • *****
  • Публикации: 966
Re: Оптима на газ, течна фаза
« Отговор #1 -: Март 06, 2015, 06:19:49 pm »
За течна фаза се интересувах преди да туря Газов инжекцион. Ами, разубедиха ме с това, че нашата газ е голяма бливоч.
И гори помпа която се намира в бутилката и цента и е около 300-500 лв. На около 20 К км се приготви за смяна на тази помпа. Иначе, ако газта е читава е добър вариант. Разхода е като на бензин и вдига уж мощноста с около 10%.

petyu

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 67
Re: Оптима на газ, течна фаза
« Отговор #2 -: Март 07, 2015, 08:39:32 pm »
 Радвам се че колета отключи мн. интересната тема за течната фаза и българската газ. Аз съм собственик на Киа Опирус 12.2006 год. модел мотора е 3,5 бензин ,закупел съм си го лично от Германия с газов инжекцион на Принс (монтиран в Германия нз. дали е така поръчана или е поставен допълнително) не е течна фаза.  Относно газовото -няма никаква разлика абсолютно никаква на бензин и на газ колата върви еднакво добре. Никакво усещане нямам дали е на газ или бензин мощността си е еднаква. Аз живея в Германия тук с немската газ разхода на газ и бензин е почти еднакъв по мои засичания. Когато съм в България ,обаче разхода ми се повишава с  до 3 литра газ на 100км . Такава си е българската газ, бензина е същата работа слаб е ми гори повече колата винаги, когато съм в България разхода ми варира с поне 2-3 литра отгоре, независимо на газ или на бензин карам колата. Газовото ми е оригинално на Принс и доста скъпо. Поддържа всякаква скорост пример по аутобана съм със 150  и изпреварвам скача колата като ужилена на 190 и си изпреварвам безпроблемно. Обаче в България ми прескача на бензин на определени обороти,просто газта е слаба. Относно течната фаза много  зависи какъв е газовия инжекцион, има ли достатъчно майстори които да го обслужват и дали могат да го видят на диагностика. Пример с моя Принс само на 2 места в България могат да му  правят диагностика,или  поне така беше преди година .

petyu

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 67
Re: Оптима на газ, течна фаза
« Отговор #3 -: Март 07, 2015, 09:02:31 pm »
Проблема с помпата съществува ,но зависи и от модела на газовото . Зависи какъв клас ,модел и производител се подбере такова ще си е и качеството на газовото. Също се гледа и спрямо дадения модел автомобил какво се препоръчва да бъде газовото и с какви параметри. Течната фаза е най-икономична и колата върви много.Брат ми има също Опирус 3,5 с холандски газов инжекцион е-- течна фаза е ! Относно икономичност е супер ,върви наистина много. Проблема е поддръжката ,частите са скъпи, не се намират лесно, диагностика на максимум 1 или 2 града в България се прави и до там . За съжаление от собствен опит мога да ти кажа ,че повреди ли се  нещо по газовото,реално  не са много хората (майсторите) в България ,които ще ти помогнат. Тук подчертавам дебело,че говоря относно холандските газови инжекциони. Просто не са популярни у нас и са мн. рядко срещани както са и с мн. скъпа поддръжка , като цяло са си скъпи, иначе са супер качествени и не са претенциозни както някои професори обясняват в Бг. Вървят с всякаква газ дори с българската ,но се сменят по често филтрите оригиналните да съм по точен.Защото бях със заместител който се разпадна буквално след само 150 км.

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1730
  • Шеф диригент
    • Inspire Communications LTD
Re: Оптима на газ, течна фаза
« Отговор #4 -: Март 07, 2015, 11:20:25 pm »
Привет колега,

гледам че си попаднал на много интересни модели К5 които се продават само в Кореа.
това се води 2.0 LPI, като мощността е 157кс / 6,200(M/T) или 155кс / 6,200(A/T) - това са данните от Корейския сайт http://www.kia.com/kr/vehicles/k5/specifications.aspx
други интересни данни са :
* 2.0 LPI engine (manual 6-speed): Composite Fuel 9.9km / ℓ (city fuel economy 8.9km / ℓ, highway fuel economy 11.5km / ℓ)
* 2.0 LPI engine (automatic 6-speed / ISG): Composite Fuel 9.6km / ℓ (city fuel economy 8.5km / ℓ, highway fuel economy 11.4km / ℓ)

Като гледам това е модел, който е със стандартни екстри само има добавено аудио+блутуут. няма ги лед стоповете, лед дневните светлини, оптичните дълги, най-вероятно няма ксенон, няма супер вижън километражите, няма подгряване на седалките и т.н., но като гледам има климатроник.
Иначе като автомобил колата е много комфортна, автоматика сменя изключително плавно даже и при пълна газ, аз съм на около 50К и до момента имам 2-3 намеси от страна на гаранционния сервиз.
1. познат проблем с окабеляването на алтернатора - оправено за 30мин
2. промяна усилието на ел. мотора на кормилната система
3. натягане на рейката по мое искане
Hyundai Genesis 2015 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
[ex]KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT

petyu

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 67
Re: Оптима на газ, течна фаза
« Отговор #5 -: Март 08, 2015, 01:28:30 am »
2. промяна усилието на ел. мотора на кормилната система
3. натягане на рейката по мое искане

Колега Смирноф само за инфо каква е целта на промяната на усилието на сервоусилватела и натягането на рейката ?

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1730
  • Шеф диригент
    • Inspire Communications LTD
Re: Оптима на газ, течна фаза
« Отговор #6 -: Март 08, 2015, 02:08:07 pm »
Целта на промяната е втвърдяване на волана, защото при висока скорост бе твърде лек и отзивчив, всяко трепване на ръката беше възприемано като опит за завиване и започваш да криволичиш по пътя (ляво-дясно) и си е доста опасно. В новите модели, чрез flex-steering системата може да се регулира, а на старите има 2 настройки - east Europe и west Europe през компа на колата. Моята беше на east Europe, сега е на west Europe и всичко е 6.
Другото заради което исках смяна на усилието беше, че когато се минава през неравности, със старата настройка кормилната уредба връщаше прекалено много feedback от пътя и това тресеше много волана.
Рейката я натегнаха по мое желание, защото пътищата ни са много хубави и няма хич дупки, рязани напреки участъци по пътищата, стърчащи трамвайни линии и т.н. Понеже не харесвам нещо да тропа и хлопа по колата ми, а ми се причуваше, че се е обособил малък луфт, ги накарах да натегнат. Също, ако има луфт и не се натегне от биенето ще се разхлаби още повече
« Последна редакция: Март 08, 2015, 03:43:12 pm от smirn0ff »
Hyundai Genesis 2015 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
[ex]KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT

petyu

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 67
Re: Оптима на газ, течна фаза
« Отговор #7 -: Март 08, 2015, 04:55:23 pm »
Питам те не случайно защото и при мен волана е като перце.Прекалено мек дори минах и аз на регулиране и сега е по стегнат сервотозатяга вече по добре и на завои и на скорост когато се движа. Ще трябва май и аз да си направя обстоен преглед  на сервото и  което е възможно  да се регулира защото както казах съм със същото впечатление ,че е твърде мек и отзивчив волана дори прекалено.

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1730
  • Шеф диригент
    • Inspire Communications LTD
Re: Оптима на газ, течна фаза
« Отговор #8 -: Март 08, 2015, 06:45:48 pm »
ако ти си със серво усилвател е различно, аз съм електрически мотор към рейката - няма серво.
но преди да направя промяната бях като платноходка по магистралата ... най-малкия вятър и колата бяга в страни, постоянно коригиране с воляна ляво-дясно, при скорости над 160км/ч вече ставаш потенциално опасен за околните, защото не можеш да контролираш автомобила прецизно.
Hyundai Genesis 2015 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
[ex]KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT

petyu

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 67
Re: Оптима на газ, течна фаза
« Отговор #9 -: Март 08, 2015, 07:31:10 pm »
Честно да ти кажа нямам идея дали е серво или е с моторче и не съм си и правил труда да погледна. То са едни кори едни капаци и т.н. Значи при мене волана беше мн. меко  казано мек  и не ми се нрави това, ок за града е супер нали,обаче за извънградско имах същия проблем като при тебе . Сега е по добре ,но ме интересува дали има същите настройки дали аз също не съм за регулиране и затягане. Това трябва да го разбера защото както казах аз съм друг модел и не знам при мен на какъв принцип е ? Ще погледна в ръководството, но дали е описано мен  не ми се вярва. Когато карам извънградско сега понякога се затяга ,но понякога си е много така мек, лек волана .Когато тръгвам за България аз минава над 2000км ,затова съм избрал Опируса трябва ми голям и сигурен автомобил. Фамилна кола за дълъг път,но не ми харесва това ,че понякога е мек волана прекалено и трябва да съм нащрек както се казва. Сравнение мога да правя с мн. автомобили преди който съм имал и карал и воланите не са били така леки.

petyu

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 67
Re: Оптима на газ, течна фаза
« Отговор #10 -: Март 09, 2015, 01:20:39 am »
Колега Смирноф според инструкциите аз съм с елекронен хидроусилвател .Силата на кормилното управление зависело и се контролирало спрямо скоростта на автомобила. При ниски скорости не било необходимо. Чак сега си отговарям на въпросите свързани с волана. Когато си иска се стяга и обратното омеква спрямо скоростта. Ами явно всеки производител си  прави свои модели и иноваций.

reddog

  • Новак
  • *
  • Публикации: 7
Re: Оптима на газ, течна фаза
« Отговор #11 -: Март 31, 2015, 03:50:33 pm »
Здравейте,

нов съм в форума, но доста зарибен по Оптима. Видях че вече е питано за тез идокараните от Корея, някой да има някакви наблюдения над тях?

например за тази : http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11427615238329487&slink=99fkpq

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1730
  • Шеф диригент
    • Inspire Communications LTD
Re: Оптима на газ, течна фаза
« Отговор #12 -: Април 01, 2015, 12:33:11 am »
привет колега,
на мен лично много ми харесва Оптимата като комфорт който предлага при дълго пътуване. Моята е ЕХ оборудване и единственото нещо, което ми липсва от ТХ пакета е вентилираната шофьорска седалка.
по принцип седалките са удобни и широки, а аз не съм с малки габарити :)
като гледам тази, която си избрал мога да ти кажа следните неща:
- фаровете ти са с крушки, но това не е проблем, защото имаш дневни светлини.
- джантите са 17-ки и гумите ти струват около 300лв/гума (говорим за хубави гуми, а не компромис)
- задните ти стопове са LED
- имаш парктроник, но не виждам камерата за задно виждане
- седалката ти е електрическа
- голям плюс е охлаждането на предната шофьорска седалка
- имаш подгряване на предните седалки, но не се вижда дали има такова на задните и на волана
- имаш сгъваеми огледала и ел. стъкла като автоматичната функция за сваляне и вдигане е само на шофьорското
- нямаш SuperVision километраш и оборотомер, разликата с тези е, че има TFT дисплей и са по-готини :)
- има Bluetooth връзка със системата на колата за телефон - голямо удобство при шофиране
- има ЕКО режим на шофиране, темпомат
- автоматика лично на мен ми харесва, има ръчен режим на смяна, ако ти се прииска :)
- до колкото виждам е с кожената апликация на таблото

лично на мен повече ми харесват тези дървените апликации отколкото металните.
не мога да видя дали има автоматични чистачки и автоматични фарове.

като собственик на такъв автомобил мога да кажа доста положителни неща за него. аз пътувам доста с автомобил и един преход от 1000км почти не го усещам с Оптимата.

за мен това за което трябва да гледаш - състоянието на кормилната система - дали има луфтове, колко лек е волана и дали втвърдява при висока скорост. хубаво е да разбереш дали си с хидравлична рейка или с електрическа (според user manual-a Оптима ги правят в двата варианта). За кормилната система се гледа за луфтове в рейката и луфт/тракане във волана при минаване по по-остри неравности: калдаръм, павета. съветвам те да прегледаш моята тема в раздела Оптима.

Успех!
« Последна редакция: Април 01, 2015, 12:34:54 am от smirn0ff »
Hyundai Genesis 2015 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
[ex]KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT

reddog

  • Новак
  • *
  • Публикации: 7
Re: Оптима на газ, течна фаза
« Отговор #13 -: Април 01, 2015, 08:38:50 am »
Благодаря за изчерпателния отговор!
Това което видях аз, е че таблото е на кореиски и според търговеца не може да се сменя езика, дали някои има опит с това :D,когато ще се гледа ще се кара в киа българия за преглед

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1730
  • Шеф диригент
    • Inspire Communications LTD
Re: Оптима на газ, течна фаза
« Отговор #14 -: Април 01, 2015, 01:38:46 pm »
Благодаря за изчерпателния отговор!
Това което видях аз, е че таблото е на кореиски и според търговеца не може да се сменя езика, дали някои има опит с това :D,когато ще се гледа ще се кара в киа българия за преглед

би трябвало да можеш да си смениш езика. по принцип на аудио системата има избор на езици - там съм 100% сигурен, въпроса е да знаеш кое какво означава като надпис на корейски  crazy
за борд компютъра там също трябва да има меню, което се активира със задържане на TRIP бутона от волана ;)

пробвай го като ходиш да я гледаш
Hyundai Genesis 2015 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
[ex]KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT