Автор Тема: Kia Sorento 2004 2.5 дизел или 3.5 бензин  (Прочетена 5342 пъти)

cbethax

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
Kia Sorento 2004 2.5 дизел или 3.5 бензин
« -: Юли 01, 2015, 09:18:16 pm »
Здравейте,

От 2 месеца насам съм се ориентирал към нов автомобил, по-конкретно SUV с light offroad abilities или така наречените crossovers.
Текущата ми кола е Mitsubishi Galant 2.5 V6 99', но от известно време съм си наумил че следващата ми кола ще е 'джипче'.
Почти бях се навил да си взема Hyundai Santa fe V6 2.7, но след дълго ходене по автокъщи, нещо започна да ми прилича прекалено много на сапунерка.
После си харесах Lexus RX300, но не ми харесва колко е постно посредата.

Тъй като си поставих доста изисквания към автомобила, възможните избори не са много.
Въпросните изисквания са:
- До 8000 лв.
- След 2001г.
- Хубав външен вид (пример: Хюндай Санта Фе няма много симпатична муцуна и форми)
- Приличен интериор (пример: Хонда CR-V има интериор като на автомобил от 95'; Lexus rx300 има прекалено постен интериор)
- По възможност да не е дизел (виж по-долу)
- Ако е автоматик, да е типтроник (по-старите автоматици са прекалено тромави и недоизмислени)
- Да е надежден (да не ме оставя на пътя)
- Да няма космическа поддръжка (пример: Mercedes-Benz ML)

Поради ограничените резултати, изглежда ще е Kia Sorento (2002-2004)
Естествено няма как да бъде лесен избора, затова текущата ми дилема е соренто 2.5 дизел или 3.5 бензин. По принцип щях по-бързо да реша, ако не беше толкова равностойна 'битката'.

Бензин 3.5 V6:
Минуси
- Много висок разход (18-20 градско)
- Ангренажния ремък не е верижен (за такъв голям двигател е добра идея да е малко по-подсигурен)
- Автоматика е обикновен (4 скорости), а и никой не може да ми гарантира колко е здрава скоростната кутия и хидравличния съединител
Плюсове
- 196 коня ще го направят малко по-подвижен
- Може да му се сложи газова уредба (надявам се да е под 2000лв.)

Дизел 2.5:
Минуси
- На всички е известно че дизела е малко по-сложен като конструкция, и съответно има повече неща които могат да издъхнат, и на повечето ремонта/подмянта им влиза в четирицифрените суми (дюзи, помпа, турбо, дпф филтър)
- Не съм пробвал как върви, но 140 коня за 2100 кг. ми се струва, че ще е малко тромав
Плюсове
- Приемлив разход (10-12 градско)
- Ръчна скоростна кутия


Всякакви идеи и препоръки са добре дошли. От месец и половина вече обикалям, гледам, преценявам и чета, и не мога да реша.


« Последна редакция: Юли 01, 2015, 09:20:59 pm от cbethax »