Интвресна тема пълна с глупости. Извинете ме за арогантността. Колега rmk много си в грешка спрямо системите 4х4. 4wd биват part time и full time. Основната разлика е наличието и липсата на междуосев диференциал. Full time 4x4 имат междуосев диференциал и това най- общо казано позволява да се ползва и на асфалт. Part time 4x4 нямат междуосев диф и ама хич не е препоръчително да се кара на 4х4 на асфалт освен ако не искаш да счупиш раздатката. Да не говорим, че с неговата kia (която е Part time) ако се юрне да взима завои със 100 и с пуснато 4х4 (зацепен инпреден мост) освен да счупи раздатката може и да се пребие. Защото като няма междуосев диф - няма какво да компенсира разликата в оборотите на преден и заден кардан и някоя от гумите ще приплъзва... А в завой разлика в оборотите на двата кардана има. Опция за понижаващи има (или няма) в зависимост от раздатъчната кутия без значение дали си full time, part time, AWD, on demand 4x4, и тн. И сравнрние с 4х4 на киа спортидж 2, 3, 4 и 4х4 на киа спортидж 1 е голяма греда. Самите автомобили са коренно различни. Докато спортидж 1 е на цял заден мост и на рама, има раздатка с бавни и цялото 4х4 се управлява механично + вакуумни хъбове на предния мост. То следващите спортиджи са самоносещи конструкции с електронно управляемо 4х4 (+малко механика де, защото имат фрикционни дискове в електромагнитната муфа). При 1 водещ е задния мост. При следващите вече водещо е предното. И тн. Стана дълго обяснение. Към питащия - твоята кия е с парт тайм 4х4 и вакуумни или инерционни хъбове на првдния мост. Не я карай с пуснато 4х4 на асфалт.