Автор Тема: "Даване" на ток и последствия от операцията  (Прочетена 12945 пъти)

mitkopitko

  • Почетен член
  • Разбирач ;)
  • *****
  • Публикации: 263
Еми днес на един приятел му падна акумулатора и замалко да се стигне до даване на ток от мойта КИА. За добро или лошо друг познат със служебната си кола се отзова и оправихме работата. Та питането ми е дали може да се получат нежелани реакции ако даваш или ти дават ток на киа-та? Питам защото не са ми много ясни всичките електроники по модерните двигатели, а на моя френд като запалихме колата (VW 2.0d 2003г.) компютъра изплю доста грешки - ESP-то не работеше първия половин час, някаква ламба за волана свети първите десетина минути след като запали, а лампата за AIR BAG-а така и не изгасна. Да се надяваме че няма да се налага такава намеса при нас, но е полезно да се знае чувствителна ли е колата към подобни операции и какви са рисковете. Също има ли проблем да се пали на бутане - бензин и дизел. А на мен някъкси не ми се тества по метода проба-грешка  crazy

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: "Даване" на ток и последствия от операцията
« Отговор #1 -: Ноември 30, 2008, 05:49:37 pm »
има рискове разбира се.
Най-добре е да не е запалена колата която дава ток.

Най-добре пък е да се вземе ток от друг акумулатор,като се прехвърлят само.Без да се свалят  :-*
Проблем са паленето от бутането няма music

Mihailov

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 293
  • KIA Pro_Cee'd 1.6 CRDi EX .. VW Golf 3
Re: "Даване" на ток и последствия от операцията
« Отговор #2 -: Ноември 30, 2008, 05:49:53 pm »
При новите коли с повечко електроника е възможно да има временно "объркване". Но то трябва да е при този който е с падналия двигател, а не при даващия ток. На приятел с VW Caddy му сваляхме акумулатора, за да го сложим на един Сеат за тестове едни и когато му го върнахме и запалихме колата .... грейна като коледна елха, всяка една светлинка се включи. Просто електрониката се омотава, но това е временно ...

Възможно е да има някакви подводни камъни при някои модели. За КИА не знам как е.
Guns don't kill people ... people kill people ...

Пешо

  • Administrator
  • Spammer
  • *****
  • Публикации: 965
Re: "Даване" на ток и последствия от операцията
« Отговор #3 -: Ноември 30, 2008, 06:28:50 pm »
няма проблем с даването на ток, споко.

mitkopitko

  • Почетен член
  • Разбирач ;)
  • *****
  • Публикации: 263
Re: "Даване" на ток и последствия от операцията
« Отговор #4 -: Ноември 30, 2008, 08:20:57 pm »
Лило, ми то хубаво е да не е запалена, ама ако колата която дава ток не е с по-мощен акумулатор от тая която взима, няма шанс да пусне достатъчно ток за да запали. И днес при многократни опити само при форсиране на източника имаше резултат макар че акумулаторите бяха почти еднакви  krivogled А и незнам дали са само временни проблемите...той каза че му се е случвало още веднъж преди време, след това е ходил в сервиз да му чистят грешки от компа, и чак тогава са му изгаснали ламбите... Ама щом може да се бута това е успокоително  crazy

Slumk

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 307
Re: "Даване" на ток и последствия от операцията
« Отговор #5 -: Декември 01, 2008, 09:18:59 am »
Mihailov, при свалянето и качване на акомулатори при автомобили с бордови си ими специфичен начин и затова като сте закачили акомулатора на VW Caddy-то то е грейнало. Винаги акомулаторите се свалят като първо се разкача клемата на + и после на -, и ако това не е чак толкова важно, то закачането трябва да е в обратният ред тоест първо - после + и това вече си е важно. Мене на Голф-а ми ако не го закача акомулатора правилно не ми работи оборотомера и още разни уреди.
Колеги бутането на коли с дренажен ремък, а не с верига не е препоръчително защото ремъка е еластичен и може или да прескочи или по-лошото да се скъса. Така знам аз. А дизела незнам дали пали от бутане въобще .... с тази компресия ми е интересно как става. Някой да сподели ако има опит. И последно 1,6 CRDi с ремък или с верето е. Като гледам май е верига.
Skype: Slumky

Mihailov

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 293
  • KIA Pro_Cee'd 1.6 CRDi EX .. VW Golf 3
Re: "Даване" на ток и последствия от операцията
« Отговор #6 -: Декември 01, 2008, 09:28:14 am »
1.6 CRDi е с верига, 2.0 е с ремък.

Slumk, това не го знаех. Все пак Caddy-то се осъзна след 5 6 минути работа. А като не закачим в тази последователност акумулатора и се прецака оборотомера, какво правим ? Откачаме го на ново и го закачаме правилно или какво ?
Guns don't kill people ... people kill people ...

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: "Даване" на ток и последствия от операцията
« Отговор #7 -: Декември 01, 2008, 09:33:14 am »
Аве принципно махането на акумулатора чисти грешки.След което е необходимо време да се инициализират всичките датчици и сензори по с-та,което е нормално.Все едно правите рестар на пц :)

Slumk

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 307
Re: "Даване" на ток и последствия от операцията
« Отговор #8 -: Декември 01, 2008, 10:23:05 am »
Mihailov, точно така. Махаш и слагаш в правилната последователност тва е :)
Skype: Slumky

mitkopitko

  • Почетен член
  • Разбирач ;)
  • *****
  • Публикации: 263
Re: "Даване" на ток и последствия от операцията
« Отговор #9 -: Декември 02, 2008, 07:29:25 pm »
Аз имах преди време един форд 1.8 дизел, на бутане си палеше без грижи, беше с ремък. Ама едно е да палиш 15 годишен форд друго е да палиш 2 годишен CRDi ... може и да няма грижи знам ли но не бих експериментирал.

Cee`d_sh

  • Кандидат Майстор
  • Разбирач ;)
  • *
  • Публикации: 323
  • Малко тунинг ,,,,,,,,,,,,,,,
Re: "Даване" на ток и последствия от операцията
« Отговор #10 -: Януари 18, 2009, 12:42:13 am »
лично аз     devil  съм давал мн пъти ток с моята КИА и не е имало проблем........... crazy ако не объркаш кабелите  sorry

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: "Даване" на ток и последствия от операцията
« Отговор #11 -: Февруари 23, 2009, 10:59:27 am »
хайде малко да вдигна тази Убава тема music

http://www.fordmuscle.com/archives/2004/07/6GAlternator/

tosco

  • Spammer
  • *****
  • Публикации: 966
Re: "Даване" на ток и последствия от операцията
« Отговор #12 -: Февруари 23, 2009, 06:06:39 pm »
А, точно на време си вдигнал таз тема. Днес с приятели ходихме до Балкан стар за кола единия да си избира-
Митсубиши. Между другото  минахме да разгледаме и Мерцедес. Точно пред входа на шоу рума от
една GL даваха ток на S-класа. Но не моментно колкото да запали, а GL си работеше а S-класата не, но с закачени кабели и на двата акумулатора. И се базикаме с дилъра: така ли зареждате акумулаторите?
И точно това го попита едния ми приятел: няма ли да се базика компюто при даване на ток на тез новите технологии.
Човека каза, че нямало проблем. Не знам сега дали той е наясно или пък Мерцедес са с някакви защити.
И на мен ми е интересна темата ok ok
« Последна редакция: Февруари 23, 2009, 06:26:51 pm от tosco »

mitkopitko

  • Почетен член
  • Разбирач ;)
  • *****
  • Публикации: 263
Re: "Даване" на ток и последствия от операцията
« Отговор #13 -: Февруари 23, 2009, 07:33:17 pm »
Lilo с тоя алтернатор мое даваш ток на два камаза и да си пуснеш духалка бе! бахти ампеража  rofl

aris

  • Spammer
  • *****
  • Публикации: 816
  • Pro Cee'd / Audi A1 TFSI S-tronic 7 automatic
Re: "Даване" на ток и последствия от операцията
« Отговор #14 -: Февруари 24, 2009, 01:14:31 am »
даваите ток бе хора нема страшно!!! 2 пъти дадох със кията. Първо на бус мерцедес и друг път на голф.
Докато давах ток беше стартиран двигателя на кията.По този начин мисля че не се хаби акумулатора защото със динамото си зарезда другия.Нищо няма всичко си е точно! Иначе колко време гаранция има акумулатора на колиците ни?