Автор Тема: Chek engine-проблем с ECU РИО 1.3 2002г.  (Прочетена 5676 пъти)

tools

  • Новак
  • *
  • Публикации: 24
Chek engine-проблем с ECU РИО 1.3 2002г.
« -: Март 08, 2016, 07:24:51 pm »
Здравейте колеги,
От няколко дни ми светва "чека" и остава включен докато не рестартирам системата от акумулатора.По метода на изключването стигнах до изключване само на предпазител №13 отговарящ за системата "ECU" след това автомобилът върви нормално около 150-200 км. и отново се повтаря същото.Въпросът ми е има ли някой минал през това и знаещ на какво може да се дължи появилият се проблем.Интересното е,че по никакъв начин колата не променя работата си , единственото което ми прави впечатление е намаляването на оборотите до 700-750 преди да светне лампата. Иначе автомобилът засега ме изненадва приятно /имам го само от три месеца/ здрав,некапризен и икономичен 6 лт.извънградсно  и 8 лт. градско и то газ.

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1316
  • KIA Sportage III - D4HA
Re: Chek engine-проблем с ECU РИО 1.3 2002г.
« Отговор #1 -: Март 08, 2016, 09:35:41 pm »
Откакто свят светува, светването на "чека" означава, че колата трябва да се закачи на диагностичен уред и да се прочете грешката, която е записана в ECU-то.

TATI

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 499
Re: Chek engine-проблем с ECU РИО 1.3 2002г.
« Отговор #2 -: Март 08, 2016, 10:42:51 pm »
Ами сваляй го тоя предпазител 13 и карай така. Няма да свети чек-а.
За другото, колегата ти е казал.
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Seat Ibiza 2007, 1.2, manual

romanpm

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 136
  • седем фута вода под кила и попътен вятър
Re: Chek engine-проблем с ECU РИО 1.3 2002г.
« Отговор #3 -: Март 09, 2016, 10:42:32 pm »
+1  ;D

tools

  • Новак
  • *
  • Публикации: 24
Re: Chek engine-проблем с ECU РИО 1.3 2002г.
« Отговор #4 -: Март 10, 2016, 05:43:49 pm »
 Ако беше предпазител за радиото или нещо друго незначително -съгласен съм да бъде изключен,но пробвайте да карате с деактивиран компютър на автомобила.Интересна картинка ще се получи-нито ще запали ,нито ще работи, освен да я карам по инерция  :-*.
Въпросът ми беше дали "чека" отговаря за други системи по колата /спирачки,окачване,светлини.../ или прави диагностика само на двигателя.
Най–лесно е да се качи на програма , но не знам къде може да стане това , ако имате информация за района на Ловеч-София също ще съм ви благодарен.

TATI

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 499
Re: Chek engine-проблем с ECU РИО 1.3 2002г.
« Отговор #5 -: Март 10, 2016, 08:00:57 pm »
Чек-а отговаря за всички ел системи в автомобила.
Играейки си на рестартиране с акумулатор или предпазителя на ECU-то е като да си решавате проблема на забиващо РС.
Закачете я на една диагностика, запишете грешката и ще разберете каква е болката на колата.
Тук във форума има колега, които има нужната апаратура.
Пишете му и се разберете: http://www.kia-bg.com/smf/index.php?action=profile;u=3333
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Seat Ibiza 2007, 1.2, manual

tools

  • Новак
  • *
  • Публикации: 24
Re: Chek engine-проблем с ECU РИО 1.3 2002г.
« Отговор #6 -: Март 10, 2016, 08:28:46 pm »
 Благодаря- това ще ми бъде полезно.

tools

  • Новак
  • *
  • Публикации: 24
Re: Chek engine-проблем с ECU РИО 1.3 2002г.
« Отговор #7 -: Март 19, 2016, 07:28:45 pm »
Здравейте отново.
Случи ми се проблем при смяната на агренажният ремък-оказва са невъзможно да отвия болта ,който стяга шайбата на коляновия вал.
Ако някой се е сблъсквал с това или има тънкост нека помогне - ще е полезно и за другите колеги.
Проблемът е в това ,че няма къде да се "законтри" шайбата за да се отвие и не съм сигурен дали е с нормална резба.
На голф,фиорино и рено съм сменял за по 2 часа , но тук направо се изпотих-сваля се хидр.помпа , тампона на двигателя,шайбата на водната помпа......... изобщо пълна програма.
Не стана и със спирачките даже.
Апропо - търся си горната ролка на агренажа,че моята е спукана , номерът и е ОК30612425.Става въпрос за двигател 1.3 едновалов 55 киловата 2001 г.

TATI

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 499
Re: Chek engine-проблем с ECU РИО 1.3 2002г.
« Отговор #8 -: Март 19, 2016, 07:35:25 pm »
С пистолет.
Ако не става с него, включваш на 5-та, един сяда и натиска спирачката.
Гумите завъртяни на пълен десен, стъпили на земята.
Взимаш хубаво гедоре с камък, една тръба около метър и действаш, като се молиш удължителите и камъка да издържи.
Явно предния "майстор" се е постарал при стягането.
Преди това пръсни някакъв спрей от типа на WD.
След това, стягането САМО с динамометричен ключ, за да няма изненади за другата смяна. Стяга се на 170 Нм.
Номера на ролката не е това. Трябва да е нещо такова: 244102X000, но за да е 100% сигурно ми трябва номер на рама.
« Последна редакция: Март 19, 2016, 07:38:19 pm от TATI »
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Seat Ibiza 2007, 1.2, manual

tools

  • Новак
  • *
  • Публикации: 24
Re: Chek engine-проблем с ECU РИО 1.3 2002г.
« Отговор #9 -: Март 19, 2016, 08:00:24 pm »
KNEDC241226045786-това е номера на рамата,а такъв експресен отговор направо си е за почерпка/не виртуална/.
Пръсках с какво ли не-ВД,оръжейна смазка......
Това със спирачките го пробвах и с пневматичен пистолет пробвах , но е малко слаб-на 8 бара е.
Има ли начин да се "подвре" ремъка без да се сваля шайбата , понеже рамото с което се опитвах да отвивам беше 100см. и се притеснявам да не се счупи нещо по скоростите , а и помощника ми е доооста як и не особено деликатен.Иначе бях включил на 1-ва предавка,на 5-та няма ли да е по-лошо?!
Динамометричният ключ ми е добър и това ще ми помогне при завиването.
Резбатада разбирам ли че е нормална?

TATI

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 499
Re: Chek engine-проблем с ECU РИО 1.3 2002г.
« Отговор #10 -: Март 19, 2016, 08:08:33 pm »
8 бара е нищо, трябва ти як пистолет.
Щом имаш динамометричен пробвай с него. На мойта Тойота развих шайбата само с ключа, без тръба и помощник.
5-та, ръчна и се предаде лесно.
Резбата е нормална.
Има вариант и да не се налага сваляне на шайбата, но трябва да се види как е захванат капака на ангренажа.
Примерно, на Волво не е нужно да се сваля, защото Шведа го е измислил интелигентно.
Но на Тойотата ми се сваля.
5-та ти е директна и държи най-здраво. Нищо няма да счупиш по скоростите. Най-много да ти превърти съединителя, ако е зле, но нищо друго няма да стане.
За ролката ще ти пиша по-късно или в понеделник.
« Последна редакция: Март 19, 2016, 08:14:38 pm от TATI »
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Seat Ibiza 2007, 1.2, manual

tools

  • Новак
  • *
  • Публикации: 24
Re: Chek engine-проблем с ECU РИО 1.3 2002г.
« Отговор #11 -: Март 19, 2016, 08:31:19 pm »
Капакът на ремъка е от две части и съм ги  свалил.
Самата ролка ,която върти двата ремъка -на хидравликата и динамото също е свалена-тя е захваната с 4 болта 6-ца към шайбата предпазваща агренажният ремък и точно нейното отвиване се оказа проблем.
Утре пробвам по указаният начин и дано имам успех.
Снимките са на счупената ролка и на проблемната шайба.

TATI

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 499
Re: Chek engine-проблем с ECU РИО 1.3 2002г.
« Отговор #12 -: Март 19, 2016, 08:35:06 pm »
Това счупеното не е ролката, а шайбата на разпределителния вал, така че ще ти трябва и тя. За да я свалиш, трябва да законтриш вала.
Обтегача е това малкото над шайбата на коляновия вал, но като гледам и той не е в цветущо състояние.
За жалост трябва да се свали шайбата. По снимките е видно, че ремъка няма как да мине отдолу.
Не знам какъв зор е видяла, за да се строши така.
Като гледам пораженията, голям късметлия си, че не си помлял двигателя, обаче кой какво е пипал, та да се стигне до там, идея нямам.
« Последна редакция: Март 19, 2016, 08:39:17 pm от TATI »
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Seat Ibiza 2007, 1.2, manual

tools

  • Новак
  • *
  • Публикации: 24
Re: Chek engine-проблем с ECU РИО 1.3 2002г.
« Отговор #13 -: Март 19, 2016, 08:43:44 pm »
Грешката с термините е моя. sorry
Оптяжната ролка съм купил заедно с новият ремък.
"Зорът" идва от 180 кг.ми помощник дето си не знае силата и моето решение да законтря през шайбата на разпределителният вал отвиването на долната шайба-видно несполучлив вариант.

TATI

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 499
Re: Chek engine-проблем с ECU РИО 1.3 2002г.
« Отговор #14 -: Март 19, 2016, 08:48:15 pm »
Т.е. сам си го навря?
Така не се прави бе човек.
Що не питате първо?
Пробвай утре или когато там решиш, това, което ти казах и не правете повече поразии по колата.
Никога не се законтря през разпределителния, от мен да го знаеш.
Добре, че не се е скъсал ремъка при напъването, че щеше да смелиш клапаните.
Първо докарай белезите, ама много внимателно да не я довършиш шайбата на рапределителния и после 5-та и спирачка.
След това по никакъв начин не върти двигателя, докато не смениш шайбата и ремъка. След това много, ама много бавно превърташ и слушаш дали някъде не удря бутало с клапан.
И си купи хубав камък, че като гледам главата на болта на коляновия е на кантар да превърти.
« Последна редакция: Март 19, 2016, 08:53:16 pm от TATI »
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Seat Ibiza 2007, 1.2, manual