Автор Тема: Почукване при въртене на волана в двете посоки Сийд хетчбек  (Прочетена 8587 пъти)

pantulov

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 59
Здравейте,
След като правих рейката преди 3 месеца след това се появи едно чукане на волана след като го въртя в ляво и в дясно. Чух и четох за всевъзможни версии някои от рода на рейка, карета на кормилната кутия и онова гумено-метално нещо между волана и кормилния прът - пеперудка.
Странното беше, че се чух и със Стоян от Пазарджик, който заложи на пеперудката, тъй като за каретата на кормилната кутия никой не се оплаквал към момента.
Някакви идеи към какво да се насоча според вас? Някакви подобни събития във вашите автомобили?

Благодаря на отзовалите се.

Мартин

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Пеперудката е!

pantulov

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 59
Пеперудката е!
Ах нейната родителка ако е тя!!!

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
По спомен,чукаше при завъртане на 45℃ в двете посоки на волана. При мен започваше още от 30℃

pantulov

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 59
Днес закупих пеперудката, която струваше смешните 2 лева и 14 стотинки в Хюндай София - това представлява зъбчато колело голямо колкото бирена капачка... айде малко по-голямо... Странно обаче може би трябва да разглобим цялата кормилна история за да достигнем до него, тъй като към момента не сме му намерили мястото.
Някой да помогне с някакви материали и снимки къде адже-ба се намира тази пеперудка в кормилната система?

Благодаря.

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Защо не я смени при тях?

pantulov

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 59
Защо не я смени при тях?
Защото нямам толкоз пари за ремонт в официален сервиз където стойността на човекочас е 43,50 с ДДС ;)

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
В инд пита ли за крайната цена?

pantulov

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 59
Не, там отидох само да купя частта, при вече разглобен автомобил.
Между другото чух се с моя сервиз и оттам ми казаха, че проблема не е в пеперудката, нито в каретата или в самата рейка, а всичко идва от електромотора.
По-късно мога да пиша за резултата.


Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Ха! Ново 20-се!

kooki4

  • Новак
  • *
  • Публикации: 22
Случайно да е това:
http://kia-bg.com/smf/Documents/KFE08-61-V040-ED.pdf

Между другото pantulov, да си получил лично от мен ? Уж ти писах ама може и грешен бутон да съм позлвал... Дръж ни в течение, че и моята при смяна на посоката във волана си пука от колоната ама ми казаха карай си я, че много скъпо :-)
« Последна редакция: Март 17, 2016, 03:38:51 pm от kooki4 »

pantulov

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 59
Случайно да е това:
http://kia-bg.com/smf/Documents/KFE08-61-V040-ED.pdf

Между другото pantulov, да си получил лично от мен ? Уж ти писах ама може и грешен бутон да съм позлвал... Дръж ни в течение, че и моята при смяна на посоката във волана си пука от колоната ама ми казаха карай си я, че много скъпо :-)

Koki4 между другото проблема ми бе решен срещу 40 левчета, хората ми върнаха пеперудката да си я пазя за спомен и ми казаха само, че проблема е бил в електормотора, който спомага въртенето на волана... Но като гледам - благодаря за сервизния бюлетин за пеперудката!!! но проблема с пеперудката си е точно в електомотора, за който ставаше въпрос и по-горе.
Всичко е наред и волана се върти без да пука и прочее.

Единствената разлика, която осезателно забелязах бе, че при изгасен двигател трудно можеш да завъртиш волана, но се върти.

Коки, мисля, че майстерите които си питал и които са ти отговорили, че много пара ще струва, не са твоите хора и занапред те съветвам да се не занимаваш с тях. Виждал съм разбирачи и такива, които наистина ти вършат работата без да те плашат - такива като момчетата при които проблема ми с почукване на волана ми се реши. И аз не вярвах, че е лесно, но уви, така си било.

Ако някой желае решение на такъв проблем, то да каже, ще го препратя към момчетата ми тук в София.
Ако на някой му трябва пеперудка пишете ми ;)

Поздрави!

TATI

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 499
Ей такива мнения най ги обичам: "срещу Х лв ми решиха проблема, а който иска ще му кажа/пратя"
Защо просто не споделяте решението на проблема?
П.П. И този сервиз след като е разглобил кормилната колона е трябвало да ти смени "пеперудката", защото тази, която си купил е с променена конструкция и поради тази причина Корейците пуснаха бюлетина.
« Последна редакция: Март 19, 2016, 07:23:22 pm от TATI »
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Seat Ibiza 2007, 1.2, manual

Ronin

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 331
  • Kia Ceed 1.4 Hundai Galloper 2.5 TDI Kawasaki 650
Мойта си чука от нова,но не при въртене,а по паваж примерно, и не постоянно,всъщност почуква при леко навъртян волан и неравност,нито се увеличава или променя.При движение в права посока не съм обърнал внимание почуква или не.От къде се натяга рейката, сега се сещам че преди 2-3 г.като сменях биалетките,клатих рейката и там имаше подобно почукване май

Sent from my HM NOTE 1W using Tapatalk


TATI

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 499
Мойта си чука от нова,но не при въртене,а по паваж примерно, и не постоянно,всъщност почуква при леко навъртян волан и неравност,нито се увеличава или променя.При движение в права посока не съм обърнал внимание почуква или не.От къде се натяга рейката, сега се сещам че преди 2-3 г.като сменях биалетките,клатих рейката и там имаше подобно почукване май
Сваля се рейката и се натяга. Като се свали е хубаво да се сменят и уплътненията, че това им е болка и от там влиза мръсотия и ги прецаква.
Скоро ще свалям рейката и кормилната колона на Киата на жената, че тропа зверски и ще направя снимки.
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Seat Ibiza 2007, 1.2, manual