Автор Тема: Окачване и ходова част  (Прочетена 7717 пъти)

dj_kosta

  • Новак
  • *
  • Публикации: 38
Окачване и ходова част
« -: Май 24, 2016, 11:14:19 am »
Здравейте колеги,
от половин година имам Соренто 2.5 LX.
Още при покупката бяха изпуснали 2 амортисьора (1 преден и 1 заден). Момчетата от сервиза ги смениха с Японски - газови, платих към 600-700 лв за 4-те.
Возията малко се оправи, но все още вози твърдо и много друса при вдлъбнатина или изпъкналост по пътя. Човек вътре подскача като друсне.
Хората в сервиз Киа, казаха, че се слагали маслени амортисьор. Разпитах хора с Kia и те казаха че нищо че са газови не може да е толкова твърда возията. Някой разправят, че се возели като в лодка в тяхното соренто.
Нямаше разбити части по ходовата част, когато се сменяваха амортиьорите.
Сега се чудя дали пружините не са изгубили еластичните си свойства?! Или да не зависи от LX / ЕХ серията?
Някой да е имал подобен проблем или да знае решение?
Някакви насоки?
« Последна редакция: Май 24, 2016, 11:16:10 am от dj_kosta »

mitio85

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 141
  • Натискането на спирачки бърка директно в джоба!!!
Re: Окачване и ходова част
« Отговор #1 -: Май 24, 2016, 05:34:18 pm »
Здравей колега! Аз имам EX а зет ми има LX  неговата вози като лодка моята е като щайга! Пружините са различни защото сме със еднакви амортесъори аз имам сервиз и съм ги сменял и на двете!

dj_kosta

  • Новак
  • *
  • Публикации: 38
Re: Окачване и ходова част
« Отговор #2 -: Май 24, 2016, 08:43:04 pm »
Добре, и какъв мислиш че е проблема. Поне имаш и 2-те Кии и можеш да сравниш.
Защото, като я закарам на сервиз и всеки майстор обвинява другия, той ти е сложил твърди амортисьори, другия вика е така возат джиповете.
А преди това не съм карал нито съм се качвал на Киа Соренто.
Какви амортисьори слага маслени или газови.
И каква е разлика в пружините. Навивките и диаметъра?

Жоро

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 101
  • 2,5 CRDI AT 170 Hp
Re: Окачване и ходова част
« Отговор #3 -: Май 24, 2016, 09:57:05 pm »
Колега, според мен представата за мека и твърда возия на всеки е различна. Качи се просто в Соренто, което според някой вози меко и виж дали наистина е така.

mitio85

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 141
  • Натискането на спирачки бърка директно в джоба!!!
Re: Окачване и ходова част
« Отговор #4 -: Май 24, 2016, 10:15:00 pm »
Разликата е в пружините моята е със 5 сантиметра по ниска и пружините ми са по дебели от неговите .Амотресьорите са каяба ексел джи маслени слагани са през 3 месеца първо на неговата после на моята за да ми се подобри уж возията! Моята е стегната от всякъде и пак си скачам като щайга! А и има нещо друго отзад винаги ще вози по твърдо защото е на цял мост и няма усукване с по меки пружини проблема се решава почти на 100 процента!
« Последна редакция: Май 24, 2016, 10:20:24 pm от mitio85 »

dj_kosta

  • Новак
  • *
  • Публикации: 38
Re: Окачване и ходова част
« Отговор #5 -: Май 25, 2016, 11:09:10 pm »
При мен пружините са с 6 навивки ф14 (по спомен)
Значи трябва да са по-меки пружините за да е по-мека возията.
Иначе амортиьорите като са газови, едва ли ще има толкова много разлика от маслените

mitio85

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 141
  • Натискането на спирачки бърка директно в джоба!!!
Re: Окачване и ходова част
« Отговор #6 -: Май 25, 2016, 11:19:27 pm »
Има газовите работят и в двете посоки и са значително по твърди което води до удари при влизане в дупки но са по стабилни на пътя.Утре ще видя моите с колко витки са.За предните или за задните говорим?

dj_kosta

  • Новак
  • *
  • Публикации: 38
Re: Окачване и ходова част
« Отговор #7 -: Май 26, 2016, 10:39:38 pm »
За задните.
То по скоро на твоят роднина трябва да кажеш какви са, да не са като мойте?
Защото си мисля, че мойте може да са меки. Понеже при мен има постоянно трептене по "хубавия ни път" . Постоянно се колебаее нагор/надол
« Последна редакция: Май 26, 2016, 10:50:20 pm от dj_kosta »

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1322
  • KIA Sportage III - D4HA
Re: Окачване и ходова част
« Отговор #8 -: Май 27, 2016, 08:33:50 am »
Само да вметна, че "газови" и "двойнодействащи" амортисьори са две различни неща. Тоест може да имате газови, които не са двойнодействащи, както и двойнодействащи, които не са газови.

Двойнодействащите "спомагат" за по-некомфортна возия, докато идеята на газовите е да се запазят параметрите на амортисьора в по-широк температурен диапазон (да не се получава разпенване на маслото в него при продължително лашкане по скапани пътища).
« Последна редакция: Май 27, 2016, 08:36:59 am от rmk »

mitio85

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 141
  • Натискането на спирачки бърка директно в джоба!!!
Re: Окачване и ходова част
« Отговор #9 -: Май 27, 2016, 10:00:50 pm »
Само да вметна, че "газови" и "двойнодействащи" амортисьори са две различни неща. Тоест може да имате газови, които не са двойнодействащи, както и двойнодействащи, които не са газови.

Двойнодействащите "спомагат" за по-некомфортна возия, докато идеята на газовите е да се запазят параметрите на амортисьора в по-широк температурен диапазон (да не се получава разпенване на маслото в него при продължително лашкане по скапани пътища).
И аз да вметна двойнодействащите са газово малсени все пак 12 години ги продавам.

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1322
  • KIA Sportage III - D4HA
Re: Окачване и ходова част
« Отговор #10 -: Май 28, 2016, 10:39:08 am »
Това какви амортисьори продаваш от 12 години не променя написаното от мен. Газови и двойнодействащи са две различни но не взаимоизключващи се неща. Теост няма проблем да продаваш точно каквито си написал.

Това обаче:
Има газовите работят и в двете посоки и са значително по твърди...
Което си написал по-горе е абсолютно не вярно. Това, че един амортисьор е газов не го прави да работи в двете посоки и да е по-твърд. Моята кола пише, че е с газови амортисьори и си вози като "мекица". Отделно на предишни коли съм сменял амортисьорите с газови и пак са си меки. Важното е да не ти дадат по грешка в магазина (както на мен ми се случи) двойнодействащи, че тогава става мазал.

Колега dj_kosta:
Ако ти се занимава свали един заден амортисьор и го провери на ръка дали се сгъва по-лесно отколко се разпъва. Ако е различно усилието в двете посоки значи проблемът не е в него и по-скоро е в дебелината на витките (както сам си се досетил). Ако пък не ти се занимава карай си така и това е.

mitio85

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 141
  • Натискането на спирачки бърка директно в джоба!!!
Re: Окачване и ходова част
« Отговор #11 -: Май 28, 2016, 03:29:09 pm »
Това какви амортисьори продаваш от 12 години не променя написаното от мен. Газови и двойнодействащи са две различни но не взаимоизключващи се неща. Теост няма проблем да продаваш точно каквито си написал.

Това обаче:
Има газовите работят и в двете посоки и са значително по твърди...
Което си написал по-горе е абсолютно не вярно. Това, че един амортисьор е газов не го прави да работи в двете посоки и да е по-твърд. Моята кола пише, че е с газови амортисьори и си вози като "мекица". Отделно на предишни коли съм сменял амортисьорите с газови и пак са си меки. Важното е да не ти дадат по грешка в магазина (както на мен ми се случи) двойнодействащи, че тогава става мазал. Колега няма да го обръщам в спор с некомпетентни за съжаление хора но си направи един опит вземи там какъвто амртесъор ти дават твойте майстори за газов и го натисни и после го издърпай.Ще видиш че и в двете посоки е трудно да го направиш рязко.После вземи един маслен и го натисни рязко да видиш че почти няма усилие при натискане а е само на издърпване! А твоята кола като е със газови като текнат ти ще ми обясниш тогава кво тече от тях може би е звезден прах хахахах!

Колега dj_kosta:
Ако ти се занимава свали един заден амортисьор и го провери на ръка дали се сгъва по-лесно отколко се разпъва. Ако е различно усилието в двете посоки значи проблемът не е в него и по-скоро е в дебелината на витките (както сам си се досетил). Ако пък не ти се занимава карай си така и това е.

dj_kosta

  • Новак
  • *
  • Публикации: 38
Re: Окачване и ходова част
« Отговор #12 -: Май 28, 2016, 03:58:55 pm »
Това какви амортисьори продаваш от 12 години не променя написаното от мен. Газови и двойнодействащи са две различни но не взаимоизключващи се неща. Теост няма проблем да продаваш точно каквито си написал.

Това обаче:
Има газовите работят и в двете посоки и са значително по твърди...
Което си написал по-горе е абсолютно не вярно. Това, че един амортисьор е газов не го прави да работи в двете посоки и да е по-твърд. Моята кола пише, че е с газови амортисьори и си вози като "мекица". Отделно на предишни коли съм сменял амортисьорите с газови и пак са си меки. Важното е да не ти дадат по грешка в магазина (както на мен ми се случи) двойнодействащи, че тогава става мазал.


Колега dj_kosta:
Ако ти се занимава свали един заден амортисьор и го провери на ръка дали се сгъва по-лесно отколко се разпъва. Ако е различно усилието в двете посоки значи проблемът не е в него и по-скоро е в дебелината на витките (както сам си се досетил). Ако пък не ти се занимава карай си така и това е.



Амортисьорите са чисто нови преди 6 м ги смених. Което мисля че трябва да си е фабрично така.

dj_kosta

  • Новак
  • *
  • Публикации: 38
Re: Окачване и ходова част
« Отговор #13 -: Август 14, 2016, 02:13:45 pm »
Здравейте,
Намерих отоговор на проблема, който обсъждахме.
Излезе, че задните пружини бяха омекнали. Разстоянието м/у ограничителя и задната ос беше около 1-2 пръста.
Смених с пружини на MONROE 110 лв/бр (френски за стандартно окачване) и всичко се оправи сега вози меко и изчезна друсането и подскачането.
Дори и с газови амортисьори пак е добра возията.



rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1322
  • KIA Sportage III - D4HA
Re: Окачване и ходова част
« Отговор #14 -: Август 14, 2016, 08:27:55 pm »
А джипката стана ли по-висока ?