Автор Тема: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!  (Прочетена 84850 пъти)

RadicalGosho

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
« Отговор #30 -: Юни 06, 2018, 10:39:16 am »
Здравейте,

Познат ме помоли да внеса малко светлина тук във форума относно тези коли.

Така, живях в Кореа от 2010 до 2016 лятото в град Hwaseong основно. Там работех с PLM интеграции в SCM точно в автомобилния сектор, на частно и държавно ниво. Имам опит с експорт и импорт в ЕС на три автомобила.

Цените от по 5-6,000 $ са такива и дори по- ниски когато говорим за експорт, защото той е държавно субсидиран и то много тежко специално в автомобилния клъстер. Субсидиите са както за експорт на нови автомобили (и от тук митата въпреки ТТО) така и за употребявани, но по различни причини (и тук за жалост ще ви бръкна в д-то, няма да боли много). За да си одобрен за субсидиране на експорт на употребяван автомобил (или лот, защото тук никой не се занимава с 1, 10, 50 броя) то колата трябва да отговаря на  определени изисквания, част от тях (защото не съм запознат с всичките) ще споделя с вас:

1. Автомобила трябва да има амортизационно ниво над средното, което ще рече километри над 100,000 или щети причинени от употреба или друго над 1/3 от пазарната стойност на колата. Ако помните земетресенията и наводненията в Япония и снимките на хиляди наводнени нови хонди и субарута- те бяха изнесени през Кореа точно по тази схема. В град Busan имаше огромен рефит център построен за точно 3 седмици специално за целта.
2. Технологиите в автомобила трябва да са по- стари от 7 години (цикъла на една платформа).
3. Собственика трябва да е корейска фирма.
4. Автомобила трябва да напусне държавата напълно обслужен и минал нещо като ГТП (подобно на Дания). За обслужването си имат някакви листи май от пройзводителя с това какво трябва да се смени. На един от автомобилите, които аз експортирах трябваше да сменя шофьорска седалка + радио WTF!? и редуктор, и двете бяха напълно изправни, а за седалката е имало някога си recall.

Както в Европа така и в Кореа марката е бюджетна и се обезценява зверски, плюс това в Кореа колкото е по- стар автомобила ти, толкова по- голям данък и застраховка плащаш. И то не по- голям с някаква маргинална сума а увеличения в пъти на всеки две години. В Кореа има страшен проблем с автомобилите втора употреба от една страна хората гледат да ги разкарват за да не плащаш високи данъци (плащаш данък дори на кола, която не е в движение) от друга страна ЕС и ООН пресират здраво държавата зареди неспазване на еко нормите за рециклиране и възобновяеми индустриални ресурси. Всички продукционни капацитети са ангажирани да бълват нови автомобили и е невъзможно да намериш някой който да иска да рециклира стари такива. Просто маржовете са много по- ниски точно поради субсидирането.

 Фън факт: Когато пристигнах тук и си търсех евтин употребяван автомобил, както всеки горд Българин звъня на няколко десетки обяви за информация, пазарлък и тн. (не аз лично, а дамата която имаше тежката цел да ме "интегрира"  :) ) когато не се обаждах обратно за среща, някои от продавачите звъняха и предлагаха да ми подарят автомобила....  ;D ;D

Чувал съм как цели RO-RO композиции биват подарявани на по- бедните държави в региона, които от своя страна пък ги изнасят :-\ .

Та обратно към темата. Тези коли които в България са обявени на 20, 30, 50,000 км. не са на толкова и в това може да сте 100% сигурни. Ако изнасяш такива коли то тогава не си субсидиран, което означава, че не можеш да предлагаш конкурентни цени, което означава че ще работиш на загуба. Да, Кореа е страна с много хора, но такива идиоти, които да работят на минус аз лично до сега не съм срещал. (EDIT: Превъртането на километраж на автомобил за експорт се възприема като полирането в България- козметично подобрение.)

Относно вноса и регистрацията на корейски коли- аз лично съм внесъл и регистрирал 2 в България и 1 в Швеция. Проблеми имах само в милата родина с пичовете от технотест, защото колата нямала бензинова горивна система. За щастие приятел, който работи във Фолксваген ме $в€тна как $€ р€$$ава тоя пробл€м. Ко да го прайш...страна от третия свят сме си. В Швеция техно теста мина само по документи, засегнах се от липсата на интерес дори да видят колата  :o . Ако трябва да съм откровен, не бих се занимавал с тая работа отново. Главоболията по транспорт, различни транзитни разправии и застраховки не си струват, а аз се облагодетелсвах и от фирмени канали за някой неща!! Ако някой се наема да внася го съветвам да внася количества, а не една бройка, защото за толкова не си струва. Рзправията за 1 или 100 е една и съща.

Касаейки конкретните автомобили- две К5ци и една Соната. Ами... К5ците са надеждни спор няма. Освен периодично обслужване и обслужване на АГУ (2 филтъра, помпа и една дюза) се сещам за проблем с климатика и нещо по окачването, но не нещо голямо като цена и ремонт. Преки конкретни впечатления не мога да дам, едната (К5) я кара тъста ми в Швеция другата бащата в България, аз лично не мисля да слизам от гадната Е60 скоро, балък съм си. Хюндая за жалост трябваше да го разкараме бързичко поради проблем с АГУ и електрниката на комфорт модула.

Тук един колега говореше за фрапираща разлика в разхода между газта заредена във България и тази в чужбина. От преки впечатления мога да кажа, че това беше определено така до преди 2-3 години. От тогава до сега аз лично такова нещо не забелязвам и при пробан- бутан и при ДГ (премиум). Впечатленията ми са от маршрута Umeå - Арапя  music и обратно, два пъти в годината (поне).

Ако има нещо- питайте, ще се абонирам към тази тема и ще се оптивам да отговарям при възможност. Ако ще ме карате да пиша есета относно импорта и т.н. бюрократичен булшит- не се хабете. Има си специалисти за всичко- отиваш, плащаш си, знаеш. В днешно време информацията е $$$.

Карайте си каляските и се кефете на готиното лято! Със здраве!
« Последна редакция: Юни 06, 2018, 10:47:09 am от RadicalGosho »

rosini

  • Новак
  • *
  • Публикации: 7
Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
« Отговор #31 -: Юни 08, 2018, 12:47:08 am »
Чудесно включване колега.
Сега ми стана ясно защо колата ми дойде обслужена.
Сменено масло и филтри. Смених газовия филтър на изхода който се
оказа чисто нов. Отделно навигацията ми беше с найлонче, което също ме учуди.
Относно км. моите бяха 114 000 на километраж, а гледам обявите пишат 30 хил.което ме учудва. Мой приятел който е внесъл 3 коли ме посъветва да гледам корейския талон и макар да има йероглифи ясно се виждат цифрите на километража и на коя дата е отписана и си отговаряха на километража. Също така ми описа целия процес на вкарване и с проблемите които е имал втори път не би се захванал.
Отново ще кажа че си карам колата с кеф , засега нямам проблеми и макар да нямам някои екстри , не съжалявам за покупката.

RadicalGosho

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
« Отговор #32 -: Юни 19, 2018, 03:57:17 pm »
@rosini, точно така колега. Ще си караш колата и ще й се кефиш на макс. Тя е за това в края на крайщата. Не е важно една кола на колко км. е, а как е била поддържана. Смея да кажа, че поради високите изисквания на ГТП, който е обързан и със застраховката ти, колите от там са сравнително добре поддържани.

Навигацията ти е чисто нова, защото по някое време за тази част е имало recall. Точно при навигациите е често срещано, защото там има чести recall-и за обновяване на софтуера. На по- новите можеш да си го правиш сам вече. Най- големия майтап е, че когато заявиш експорт на една кола то трябва да я експортираш та един колега поляк трябваше да сменя двигател и скорости  rofl  Е, поне на края си докара нов автомобил.

След като автомобила е одобрен за експорт, регистрационните табели, талона и холо стикера се връщат и при нужда се издават транзитни документи (както и в някои ЕС страни). В периода от връщането на старите до прегледа и издаването на новите е научно доказано, че автомобила има учудващите способности да се подмладява. Оригиналния корейски талон няма как да държиш в ръцете си, сори.
« Последна редакция: Юни 19, 2018, 03:58:56 pm от RadicalGosho »

Eclip

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
« Отговор #33 -: Юни 22, 2018, 01:14:08 am »
Здравейте! Насочил съм се да си купя Киа Оптима, но се колебая дали да е чисто нова (от магазина) или на 3-4 години от mobile.bg (например). Прочетох всички коментари и това ми даде насоки. Все пак гледам да кажем тази: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11526040993816992&slink=7e1ug0 и километражът ми прави впечатление. Добре, превъртян е. Въпросът е струва ли си да се дадат 26-27к за такава кола на 3-4 години или е по-добре да е чисто нова за 45-50К. Също така ме интересува, кой двигател е най-добър. Благодаря!

Nezzos

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
« Отговор #34 -: Август 15, 2018, 04:02:07 pm »
Ола,
Привет, група. И аз съм се насочил към киа Оптима или Хюндай Соната . Явно фирмите са две ( няма да ги назовавам).
Ще съм благодарен ако споделите коя от тях бихте препоръчали ( може и на лично да не стане проблем:),
и още един тъп въпрос ( като се има предвид че пиша във форум на киа) , защо избрахте оптима-та пред сонатата. Освен явният факт , че изглежда доооста по добре.
Благодаря предварително :))))  crazy
« Последна редакция: Август 16, 2018, 03:00:31 pm от Nezzos »

blake

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 51
  • Kia Sorento, 2.2. crdi, automatic
Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
« Отговор #35 -: Август 16, 2018, 11:34:41 am »
... защо избрахте оптима-та пред сонатата. Освен явният факт , че изглежда доооста по добре...

Нямам К5 или Соната, ама ако трябва да избирам - ще е КИА К5... Хюндай ако си разстрелят дизайнерите, ще си направят голяма услуга, особено интериорните... Няма такава грозна конзола, честно! И то традиционно Хюндай са по-грозни от КИА, не е само за този модел...