Добре Дошли във Форума
...може да се обърнеш и към други подобни предавания, като "господари на ефира", ...
При мен това също беше идеята - да е семейна кола, която да мине за разход на фирмата. На тези, които ще кажат "е ти искаш да е... дявола във въздуха", ще кажа, че и фирмата ми е семейна с общо 5-има служители и един такъв автомобил би могъл да бъде използван и като чисто пътнически, за да карам хората на работа, вместо да им плащам пътни. Естествено, ще я използвам и за товарни нужди. Инак на фирмата имам Пежо Боксер, което ясно че минава за разход, защото откъдето и да го погледнеш си е бус, демек - товарен. Просто преди 2 месеца един циганин смля старата ни Шкода Октавия (по 100% негова вина) и за жена ми и мен това беше вариант да се сдобием с кола в границите на разумното. Ходихме до най-различни представители, навсякъде ни предлагаха вариант да ни преоборудват колите като 1+1, след това да си сложим обратно седалките и да треперим да не ни спират. Един познат ми каза, че за такова нещо са му писали акт за 600 лв и са искали да му спрат колата от движение. Ето защо вариантите за нас бяха Хюндай I30, или Киа Сийд, които твърдяха, че колите им се регистрират като N1 без преоборудване и си запазват седалките. Мислехме и за варинат Опел Зафира, но той първо е по-скъп и второ за всяка една, дори малка екстричка, искат да се доплаща.Това, което ме удивлява е, защо, аджеба, една кола трябва да бъде 1+1, за да е товарна. Ето, Пежото Боксер е 2+1. Къде, в кой закон е записано: Категория N1 са МПС за превоз на товари с до 4 места за сядане, или нещо такова. Още един пример - Шкода Румстър е 4+1 и е товарна...Та в този ред на мисли, защо Киата трябва да е 1+1, според КАТ? За да мина Технотест, че и оттам да вземат пари ли? Ами след като производителя дава сертификат, че е товарна, защо не го признават? А защо допреди месец са го признавали, а сега не? КАТ не е институция, която трябва да тълкува наредбите, а да ги изпълнява...Колкото до съденето, и аз не съм се консултирал с адвокат, но в края на краищата аз имам предварителен договор за поръчка на автомобил, последван от договор за покупко-продажба, където изрично пише, че ще си купувам KIA Ceed - товарен. Според Декларацията за притежание на сертификат за типово одобрение, която се дава от Вносителя, колата ми е N1 3+1 места. Тоест, аз имам всички документи, които ми дават правото да я регистрирам като такава. Това са и документите, които се изисват от Наредба I-45 за първоначална регистрация. Щом като ми се отказва такава регистрация при наличие на изрядни документи, най-малкото, което мога да направя е да заведа иск срещу КАТ-Сливен, за това, че ми отказва регистрацията без ясна аргументация (всъщност, аргументите ги получих от КИА, а не от КАТ). В България има доста автомобили, регистрирани по този начин и след като няма нова наредба, или нов текст в старата, който да променя съществуваща клауза, няма юридическа причина това да ми бъде отказано. В същото време мога да заведа иск и срещу КИА България затова, че ми продават кола, която не отговаря на изискванията на КАТ, както и за пропуснати ползи (че не съм успял да изляза в чужбина за сключването на важна бизнес сделка, например). Исковете трябва да са за различни неща, защото по закон не можеш да съдиш двама души за едно и също нещо. Оттам нататък, ако вината не е в КИА, което вече не знам дали наистина е така, те да си заведат иск към ДНСП, които пък едностранно са прекратили действието на сертификата, който самите те са одобрили.При всички случаи, ако проблемът ми не се реши в рамките на още един месец, ще предприема всички мерки, за да си защитя интересите. Знам, че ще ми бъде много трудно, защото и съдебната ни система е такава, както всичко останало в държавата, но няма да оставя нещата така. Остава да се надявам всичко да се размине без дела, глоби и подобни простотии, защото практиката доказва, че най-доброто решение на един спор е споразумението. Инак, благодаря за подкрепата на всички, които имат търпението да ми четат дългите постове, но всеки път като захвана тази тема, се вбесявам...Стискайте палци...
1. Лека кола като преоборудвана за товарен автомобил много трудно може да стане товарна, защото отпред има 2 седалки 1 за шофьора и една за пътник 1+1. Странно ми е, че закона позволява регистрация на товарен автомобил тип лек като товарен 3+1 Това е абсурдно. Как можеш в лека кола с 2 седалки отпред да сложиш 3-та? Мисля, че корените на твоя проблем са тук;2. Шкода Румстър е 4+1 и се води товарна, защото е pick up и има отделен товарен отсек, поне това е идеята на този тип коли;3. Пежото ти е товарно и се води 2+1, защото го водят бус (друг въпрос е колко са верни тези определения), а бусовете отпред имат двойна седалка до шофьорската. Т.е. ясно се идентифицира товарния отсек;Един въпрос:Защо не си я взе направо 6+1 Киа-та. Пак щеше да си ползшаш ДДС-то и нямаше да имаш ядове? Един мой клиент така постъпи с Пежо 307.
Цитат на: D-train в Януари 15, 2009, 10:25:19 pm.На последния: Не знам за кой модел говориш, но ако е за Carens, все пак разликата в цената е над 5000 лв, което за мен също имаше значение при избора на кола. А за тези пари гледах Опел Зафира, който масово се купува за фирмени нужди, но се отказах, защото там нещата с оборудването са много нагли - нищо не върви серийно и трябва да се доплаща. 2000 за ниво с климатик, не знам си колко си за подлакътник между предните седалки, не знам си колко си за ел. стъкла отпред, 60 лв за MP3, още 500 за борд компютър. Въпреки че ми направиха предложение с 18 процента отстъпка и щях да взема 1.8 за 32500, предпочетох Киата заради дизайна, оборудването и цената. И сега, честно казано, съжалявам. Щях да си карам колата и да бръщам повече внимание на работата си, която изхранва семейството ми, вместо да пиша писма наляво и надясно, да звъня телефони, да влизам в допълнителни разходи и да се ядосвам заради неуредиците в държавата ни - кенеф, чиято миризма явно вече се разнася и из Европа, щом ни се подиграват така...Oo, не, нямах предвид Карънс. Имах предвид дали Сийд SW се предлага във варианта 6+1, както Пежо 307 SW. Разбира се, че водеща е цената и съм убеден, яе ако искаше да си вземеш мини ван, щеше да си вземеш такъв. Не си ме разбрал. Наистина мислех, че KIA Cee_d SW може и се предлага като 6+1 за да си ползваш данъчния кредит.Успокой се, знам, че не е приятно, но в крайна сметка 'Ядосвайки се, наказваш себе си за грешките на другите.'
.На последния: Не знам за кой модел говориш, но ако е за Carens, все пак разликата в цената е над 5000 лв, което за мен също имаше значение при избора на кола. А за тези пари гледах Опел Зафира, който масово се купува за фирмени нужди, но се отказах, защото там нещата с оборудването са много нагли - нищо не върви серийно и трябва да се доплаща. 2000 за ниво с климатик, не знам си колко си за подлакътник между предните седалки, не знам си колко си за ел. стъкла отпред, 60 лв за MP3, още 500 за борд компютър. Въпреки че ми направиха предложение с 18 процента отстъпка и щях да взема 1.8 за 32500, предпочетох Киата заради дизайна, оборудването и цената. И сега, честно казано, съжалявам. Щях да си карам колата и да бръщам повече внимание на работата си, която изхранва семейството ми, вместо да пиша писма наляво и надясно, да звъня телефони, да влизам в допълнителни разходи и да се ядосвам заради неуредиците в държавата ни - кенеф, чиято миризма явно вече се разнася и из Европа, щом ни се подиграват така...
Oo, не, нямах предвид Карънс. Имах предвид дали Сийд SW се предлага във варианта 6+1, както Пежо 307 SW. Разбира се, че водеща е цената и съм убеден, яе ако искаше да си вземеш мини ван, щеше да си вземеш такъв. Не си ме разбрал. Наистина мислех, че KIA Cee_d SW може и се предлага като 6+1 за да си ползваш данъчния кредит.Успокой се, знам, че не е приятно, но в крайна сметка 'Ядосвайки се, наказваш себе си за грешките на другите.'
http://kia-bg.com/smf/index.php?topic=342.0
Ами от КИА не са ми предлагали такъв вариант, не знам дали изобщо са го правили някога. Тогава колата вече няма, обаче, да е N1, ами някаква друга категория за автомобили до 8 места без мястото на водача. Пак ще мине за разход на фирмата, но данъците ще са като за лека кола, предполагам...Моята си е със декларация за N1 и дори да може да се направи 6+1 не знам откъде биха могли да ми изкопаят друг сертификат. Не може една и съща кола да има сертификати за каквото ти скимне. Всъщност, де да знам, след като ми предлагаха да ми дадат сертификат за лека, може и да може...
Дано успееш да я регистрираш ! Аз моя сиид го поръчах началото на август и в края на същия месец го получи и тогава изках да го регистрирам на фирмата за да ползвам ддс но нямаше такава възможност!Месец по късно ми казаха от кия че може да се регистрира като 3+1 но беше късно да опитвам сега съм я "дал под наем" на фирмата и всички разходи по колата са за нейна сметка! Губя само ДДС но нищо!