Автор Тема: Проблем с регистрацията на Ceed SW  (Прочетена 46136 пъти)

Pro style

  • VAG група
  • Експерт
  • *
  • Публикации: 574
  • Kia Pro_Ceed 1.6 CVVT EX
Re: Проблем с регистрацията на Ceed SW
« Отговор #45 -: Януари 15, 2009, 06:31:18 pm »
ако нямат възможност от "частен случай" да отразят твоя пародокс, може да се обърнеш и към други подобни предавания, като "господари на ефира", защото ние тук много хубаво си говорим но нямаме силата на публицистиката и на ефира ;D, пък наистина е изключително важно този парадокс да бъде отразен и от медиите за де не се получават подобни неприятни ситуации и с други бъдещи собственици на Киа.

Gavasoff

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 130
  • KIA Ceed SW 1.6 LX
    • Svetlio`s Home Page
Re: Проблем с регистрацията на Ceed SW
« Отговор #46 -: Януари 15, 2009, 06:37:20 pm »
...може да се обърнеш и към други подобни предавания, като "господари на ефира", ...

Писах и на тях, но не ми отговарят. Сигурно не съм единствен и сигурно не съм с най-фрапиращия проблем, знам ли...
Според мен решението на тая сага е даването на публичност, другото са само нерви, разправии и обещания.

D-train

  • Почетен член
  • Разбирач ;)
  • *****
  • Публикации: 339
  • I feel the need for Cee_d!
    • Прайвит Консулт ООД
Re: Проблем с регистрацията на Ceed SW
« Отговор #47 -: Януари 15, 2009, 10:25:19 pm »
При мен това също беше идеята - да е семейна кола, която да мине за разход на фирмата. На тези, които ще кажат "е ти искаш да е... дявола във въздуха", ще кажа, че и фирмата ми е семейна с общо 5-има служители и един такъв автомобил би могъл да бъде използван и като чисто пътнически, за да карам хората на работа, вместо да им плащам пътни. Естествено, ще я използвам и за товарни нужди. Инак на фирмата имам Пежо Боксер, което ясно че минава за разход, защото откъдето и да го погледнеш си е бус, демек - товарен. Просто преди 2 месеца един циганин смля старата ни Шкода Октавия (по 100% негова вина) и за жена ми и мен това беше вариант да се сдобием с кола в границите на разумното.
Ходихме до най-различни представители, навсякъде ни предлагаха вариант да ни преоборудват колите като 1+1, след това да си сложим обратно седалките и да треперим да не ни спират. Един познат ми каза, че за такова нещо са му писали акт за 600 лв и са искали да му спрат колата от движение. Ето защо вариантите за нас бяха Хюндай I30, или Киа Сийд, които твърдяха, че колите им се регистрират като N1 без преоборудване и си запазват седалките. Мислехме и за варинат Опел Зафира, но той първо е по-скъп и второ за всяка една, дори малка екстричка, искат да се доплаща.
Това, което ме удивлява е, защо, аджеба, една кола трябва да бъде 1+1, за да е товарна. Ето, Пежото Боксер е 2+1. Къде, в кой закон е записано: Категория N1 са МПС за превоз на товари с до 4 места за сядане, или нещо такова. Още един пример - Шкода Румстър е 4+1 и е товарна...
Та в този ред на мисли, защо Киата трябва да е 1+1, според КАТ? За да мина Технотест, че и оттам да вземат пари ли? Ами след като производителя дава сертификат, че е товарна, защо не го признават? А защо допреди месец са го признавали, а сега не? КАТ не е институция, която трябва да тълкува наредбите, а да ги изпълнява...
Колкото до съденето, и аз не съм се консултирал с адвокат, но в края на краищата аз имам предварителен договор за поръчка на автомобил, последван от договор за покупко-продажба, където изрично пише, че ще си купувам KIA Ceed - товарен. Според Декларацията за притежание на сертификат за типово одобрение, която се дава от Вносителя, колата ми е N1 3+1 места. Тоест, аз имам всички документи, които ми дават правото да я регистрирам като такава. Това са и документите, които се изисват от Наредба I-45 за първоначална регистрация.
Щом като ми се отказва такава регистрация при наличие на изрядни документи, най-малкото, което мога да направя е да заведа иск срещу КАТ-Сливен, за това, че ми отказва регистрацията без ясна аргументация (всъщност, аргументите ги получих от КИА, а не от КАТ). В България има доста автомобили, регистрирани по този начин и след като няма нова наредба, или нов текст в старата, който да променя съществуваща клауза, няма юридическа причина това да ми бъде отказано. В същото време мога да заведа иск и срещу КИА България затова, че ми продават кола, която не отговаря на изискванията на КАТ, както и за пропуснати ползи (че не съм успял да изляза в чужбина за сключването на важна бизнес сделка, например). Исковете трябва да са за различни неща, защото по закон не можеш да съдиш двама души за едно и също нещо. Оттам нататък, ако вината не е в КИА, което вече не знам дали наистина е така, те да си заведат иск към ДНСП, които пък едностранно са прекратили действието на сертификата, който самите те са одобрили.
При всички случаи, ако проблемът ми не се реши в рамките на още един месец, ще предприема всички мерки, за да си защитя интересите. Знам, че ще ми бъде много трудно, защото и съдебната ни система е такава, както всичко останало в държавата, но няма да оставя нещата така.
Остава да се надявам всичко да се размине без дела, глоби и подобни простотии, защото практиката доказва, че най-доброто решение на един спор е споразумението.
Инак, благодаря за подкрепата на всички, които имат търпението да ми четат дългите постове, но всеки път като захвана тази тема, се вбесявам...
Стискайте палци...

Приятелю, дано сагата ти прикючи вече, защото като ти чета постовете се сещам за един БГ филм класика, а именно Баш майстора на море. Завалията обиколи цяла България за една гарнитура на москвето.

Имам някои уточнения за теб:

1. Лека кола като преоборудвана за товарен автомобил много трудно може да стане товарна, защото отпред има 2 седалки 1 за шофьора и една за пътник 1+1. Странно ми е, че закона позволява регистрация на товарен автомобил тип лек като товарен 3+1  :o Това е абсурдно. Как можеш в лека кола с 2 седалки отпред да сложиш 3-та? Мисля, че корените на твоя проблем са тук;

2. Шкода Румстър е 4+1 и се води товарна, защото е pick up и има отделен товарен отсек, поне това е идеята на този тип коли;

3. Пежото ти е товарно и се води 2+1, защото го водят бус (друг въпрос е колко са верни тези определения), а бусовете отпред имат двойна седалка до шофьорската. Т.е. ясно се идентифицира товарния отсек;

Един въпрос:

Защо не си я взе направо 6+1 Киа-та. Пак щеше да си ползшаш ДДС-то и нямаше да имаш ядове? Един мой клиент така постъпи с Пежо 307.


Дано скоро приключи в твоя полза, но се консултирай кого и за какво да съдиш, защото според мен можеш да напишеш комикс или драма.  ok




Няма глупави въпроси, има глупави отговори.

Деян

Gavasoff

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 130
  • KIA Ceed SW 1.6 LX
    • Svetlio`s Home Page
Re: Проблем с регистрацията на Ceed SW
« Отговор #48 -: Януари 16, 2009, 07:43:11 am »

1. Лека кола като преоборудвана за товарен автомобил много трудно може да стане товарна, защото отпред има 2 седалки 1 за шофьора и една за пътник 1+1. Странно ми е, че закона позволява регистрация на товарен автомобил тип лек като товарен 3+1  :o Това е абсурдно. Как можеш в лека кола с 2 седалки отпред да сложиш 3-та? Мисля, че корените на твоя проблем са тук;

2. Шкода Румстър е 4+1 и се води товарна, защото е pick up и има отделен товарен отсек, поне това е идеята на този тип коли;

3. Пежото ти е товарно и се води 2+1, защото го водят бус (друг въпрос е колко са верни тези определения), а бусовете отпред имат двойна седалка до шофьорската. Т.е. ясно се идентифицира товарния отсек;

Един въпрос:

Защо не си я взе направо 6+1 Киа-та. Пак щеше да си ползшаш ДДС-то и нямаше да имаш ядове? Един мой клиент така постъпи с Пежо 307.


Здравей D-train, благодаря и на теб за подгрепата. То моето наистина си стана сценарий за филм.
Ще се опитам да отговоря на някои от въпросите ти, според това, което знам.
На първия: Почти всички официални вносителин предлагат модели, на които да ти махнат задните седалки, да ти сложат решетка зад предните и по този начин да стане товарен. Дори Опел Корса има регистрирани така. Лошото е, че после, като си сложиш седалките, пишат актове само, защото си ги сложил, дори да не возиш още хора.
В случая с Киа SW - 3+1 било компромис, заради багажното пространство, и аз не разбрах точно, но нормалната Киа Сийд може да се регистрира като 4+1 товарна без да се махат седалките. Това било постигнато, защото товарното отделение било мулти-функционално и т.н. Производителят в Словакия издавал този сертификат, съгласуван с Европейските директиви, нашите тук само го одобрявали в ИА АА към Министрество на Транспорта. Хюндай I30 хечбек и комби също се регистрират като 4+1.
На третия: Категория "бус" няма. Това също е N1, в големия талон пише "товарен", а на английски "wagon". Съгласен съм, че има преграда зад шофьора. Нямам нищо против да ми измислят някаква не много грозна решетка, която да сложа зад задните седалки на комбито, стига това да реши въпроса.
На последния: Не знам за кой модел говориш, но ако е за Carens, все пак разликата в цената е над 5000 лв, което за мен също имаше значение при избора на кола. А за тези пари гледах Опел Зафира, който масово се купува за фирмени нужди, но се отказах, защото там нещата с оборудването са много нагли - нищо не върви серийно и трябва да се доплаща. 2000 за ниво с климатик, не знам си колко си за подлакътник между предните седалки, не знам си колко си за ел. стъкла отпред, 60 лв за MP3, още 500 за борд компютър. Въпреки че ми направиха предложение с 18 процента отстъпка и щях да взема 1.8 за 32500, предпочетох Киата заради дизайна, оборудването и цената. И сега, честно казано, съжалявам. Щях да си карам колата и да бръщам повече внимание на работата си, която изхранва семейството ми, вместо да пиша писма наляво и надясно, да звъня телефони, да влизам в допълнителни разходи и да се ядосвам заради неуредиците в държавата ни - кенеф, чиято миризма явно вече се разнася и из Европа, щом ни се подиграват така...






D-train

  • Почетен член
  • Разбирач ;)
  • *****
  • Публикации: 339
  • I feel the need for Cee_d!
    • Прайвит Консулт ООД
Re: Проблем с регистрацията на Ceed SW
« Отговор #49 -: Януари 16, 2009, 01:39:50 pm »
.
На последния: Не знам за кой модел говориш, но ако е за Carens, все пак разликата в цената е над 5000 лв, което за мен също имаше значение при избора на кола. А за тези пари гледах Опел Зафира, който масово се купува за фирмени нужди, но се отказах, защото там нещата с оборудването са много нагли - нищо не върви серийно и трябва да се доплаща. 2000 за ниво с климатик, не знам си колко си за подлакътник между предните седалки, не знам си колко си за ел. стъкла отпред, 60 лв за MP3, още 500 за борд компютър. Въпреки че ми направиха предложение с 18 процента отстъпка и щях да взема 1.8 за 32500, предпочетох Киата заради дизайна, оборудването и цената. И сега, честно казано, съжалявам. Щях да си карам колата и да бръщам повече внимание на работата си, която изхранва семейството ми, вместо да пиша писма наляво и надясно, да звъня телефони, да влизам в допълнителни разходи и да се ядосвам заради неуредиците в държавата ни - кенеф, чиято миризма явно вече се разнася и из Европа, щом ни се подиграват така...

Oo, не, нямах предвид Карънс. Имах предвид дали Сийд SW се предлага във варианта 6+1, както Пежо 307 SW. Разбира се, че водеща е цената и съм убеден, яе ако искаше да си вземеш мини ван, щеше да си вземеш такъв. Не си ме разбрал. Наистина мислех, че KIA Cee_d SW може и се предлага като 6+1 за да си ползваш данъчния кредит.

Успокой се, знам, че не е приятно, но в крайна сметка 'Ядосвайки се, наказваш себе си за грешките на другите.'




Няма глупави въпроси, има глупави отговори.

Деян

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007

Gavasoff

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 130
  • KIA Ceed SW 1.6 LX
    • Svetlio`s Home Page
Re: Проблем с регистрацията на Ceed SW
« Отговор #51 -: Януари 16, 2009, 03:37:21 pm »
Oo, не, нямах предвид Карънс. Имах предвид дали Сийд SW се предлага във варианта 6+1, както Пежо 307 SW. Разбира се, че водеща е цената и съм убеден, яе ако искаше да си вземеш мини ван, щеше да си вземеш такъв. Не си ме разбрал. Наистина мислех, че KIA Cee_d SW може и се предлага като 6+1 за да си ползваш данъчния кредит.

Успокой се, знам, че не е приятно, но в крайна сметка 'Ядосвайки се, наказваш себе си за грешките на другите.'


Ами не съм чувал за SW 6+1, то като му гледам багажника, май няма как да стане...  :(

http://kia-bg.com/smf/index.php?topic=342.0


А-а-а, с господин Иванчев си говорим непрекъснато, имам му личния телефон, даже днес мисля да му звънна да видя докъде не са стигнали нещата...  music

TATI

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 499
Re: Проблем с регистрацията на Ceed SW
« Отговор #52 -: Януари 16, 2009, 04:19:53 pm »
SW 6+1 e масова практика на почти всички вносители. Ние като купувахме Авенсиса ни предложиха срещу 1000 лв да му сложат трети ред седалки заради ДДС-то, но се отказахме. За 307 на пежо също знам че го правят тоя номер. Отделен е въпроса, че на този трети ред няма как да возиш който и да било, ама нали сме в БГ, винаги му намираме цаката.
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Seat Ibiza 2007, 1.2, manual

Gavasoff

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 130
  • KIA Ceed SW 1.6 LX
    • Svetlio`s Home Page
Re: Проблем с регистрацията на Ceed SW
« Отговор #53 -: Януари 16, 2009, 06:34:04 pm »
Ами от КИА не са ми предлагали такъв вариант, не знам дали изобщо са го правили някога. Тогава колата вече няма, обаче, да е N1, ами някаква друга категория за автомобили до 8 места без мястото на водача. Пак ще мине за разход на фирмата, но данъците ще са като за лека кола, предполагам...
Моята си е със декларация за N1 и дори да може да се направи 6+1 не знам откъде биха могли да ми изкопаят друг сертификат. Не може една и съща кола да има сертификати за каквото ти скимне. Всъщност, де да знам, след като ми предлагаха да ми дадат сертификат за лека, може и да може... ???

D-train

  • Почетен член
  • Разбирач ;)
  • *****
  • Публикации: 339
  • I feel the need for Cee_d!
    • Прайвит Консулт ООД
Re: Проблем с регистрацията на Ceed SW
« Отговор #54 -: Януари 16, 2009, 08:12:43 pm »
Ами от КИА не са ми предлагали такъв вариант, не знам дали изобщо са го правили някога. Тогава колата вече няма, обаче, да е N1, ами някаква друга категория за автомобили до 8 места без мястото на водача. Пак ще мине за разход на фирмата, но данъците ще са като за лека кола, предполагам...
Моята си е със декларация за N1 и дори да може да се направи 6+1 не знам откъде биха могли да ми изкопаят друг сертификат. Не може една и съща кола да има сертификати за каквото ти скимне. Всъщност, де да знам, след като ми предлагаха да ми дадат сертификат за лека, може и да може... ???

6+1 или товарен все си ползваш данъчния кредит, ако я ползваш за основна дейност на фирмата, ако я ползваш за административни цели ще ползваш Частичен данъчен кредит. Това е разликата! В твоя случай при 6+1 ще си ползваш ДДС и това е и ще е комфортно за всички.

За да се регистрира като 6+1 се слагат 2 седалки в багажника една срещу друга, които както каза TATI едва ли са удобни някой да се вози на тях повече от 10 минути.




Няма глупави въпроси, има глупави отговори.

Деян

acho_77

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 309
Re: Проблем с регистрацията на Ceed SW
« Отговор #55 -: Януари 16, 2009, 08:45:57 pm »
Дано успееш да я регистрираш !
Аз моя сиид го поръчах началото на август и в края на същия месец го получи и тогава изках да го регистрирам на фирмата за да ползвам ддс но нямаше такава възможност!
Месец по късно ми казаха от кия че може да се регистрира като 3+1 но беше късно да опитвам сега съм я "дал под наем" на фирмата и всички разходи по колата са за нейна сметка! Губя само ДДС но нищо! ;D

D-train

  • Почетен член
  • Разбирач ;)
  • *****
  • Публикации: 339
  • I feel the need for Cee_d!
    • Прайвит Консулт ООД
Re: Проблем с регистрацията на Ceed SW
« Отговор #56 -: Януари 16, 2009, 10:38:32 pm »
Дано успееш да я регистрираш !
Аз моя сиид го поръчах началото на август и в края на същия месец го получи и тогава изках да го регистрирам на фирмата за да ползвам ддс но нямаше такава възможност!
Месец по късно ми казаха от кия че може да се регистрира като 3+1 но беше късно да опитвам сега съм я "дал под наем" на фирмата и всички разходи по колата са за нейна сметка! Губя само ДДС но нищо! ;D

Малко off-topic, за което се извинявам предварително:

Ако си използваш колата във фирмата за основна дейност си ползваш данъчния кредит без значение дали си 4+1, 6+1 и т.н. Стига транспортните услуги/ дейности да са сред основните за фирмата ти.

Сигурен съм, че счетоводството ти го знае това, но държах да го кажа, за да не си мислите, че като купувате коли 4+1 на фирма никога неможете да им ползвате ДДС.




Няма глупави въпроси, има глупави отговори.

Деян

Gavasoff

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 130
  • KIA Ceed SW 1.6 LX
    • Svetlio`s Home Page
Re: Проблем с регистрацията на Ceed SW
« Отговор #57 -: Януари 17, 2009, 08:39:06 am »
Да вляза и аз малко в офтопика, D-train е прав. Но ми е чудно друго:
Нашата фирма е семейна и се занимава с производство и търговия на метални изделия и заготовки. Имаме и трима работници. Ясно е, че автомобил тип "товарен" трябва да се признава от данъчните, защото купуваш суровини, разнасяш готовите детайли до клиентите и т.н. В същото време, обаче, до момента нямахме нормален автомобил на фирмата, а само бус. Карахме си личната кола. Работниците ни идваха и все още идват на работа също с личен автомобил. И на двата ние поемахме разходите за бензин, масла и т.н. от собствения си джоб. В същото време от Инспекция по труда ни задължават да поемаме транспортните разходи на персонала. При една елементарна сметка се вижда, че ако всички трябва да ходим на работа с автобус и да купуваме билети за отиване и връщане, това излиза по-скъпо, отколкото, ако купуваш бензин за два автомобила. В същото време данъчните НЕ ти разрешават да си купиш лек автомобил 4+1 места за нуждите на фирмата, което за нас би било напълно достатъчно (пътуваме 5 човека, даже колата на работниците можем да я спрем). От счетоводството ми обясниха, че ако не успеем да регистрираме колата като Товарна, не само няма да ни се признае ДДС (то е ясно), но това няма да е свързано и с основната дейност на фирмата, което значи, че горивото се изписва от "приходи за административния персонал", облагало се с данък, и общо взето нямало никакъв смисъл да се купува лека кола на фирмата, била тя и 6+1 (защото не извършваме превоз на пътници като основна дейност).
Тоест, парадоксите продължават.
ПП. Не бях се сещал за варианта да се даде личен автомобил под наем на фирмата, както прави колегата, но ще се консултирам със счетоводството ни. Поне сегашните ни разходи за бензин да се признаят. Пък ако регистрирам КИА-та като товарна, както би трябвало, вече не би трябвало да има никакъв проблем.

Pro style

  • VAG група
  • Експерт
  • *
  • Публикации: 574
  • Kia Pro_Ceed 1.6 CVVT EX
Re: Проблем с регистрацията на Ceed SW
« Отговор #58 -: Януари 21, 2009, 11:12:17 am »
Gavasoff има ли развитие с казуса или все още си в безтегловност (без регистрация)?

Gavasoff

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 130
  • KIA Ceed SW 1.6 LX
    • Svetlio`s Home Page
Re: Проблем с регистрацията на Ceed SW
« Отговор #59 -: Януари 21, 2009, 01:51:32 pm »
Не!
Преди малко се върнах от КАТ, сертификатът още не бил вкаран в системата им, пък от КИА ми казаха, че това е направено още оня ден. Трябвало да мина Технотест и, ако те преценят, да ми издадат сертификат за 3+1 N1. Започвам да си мисля, че проблемът не е толкова в КАТ, колкото в КИА, едва ли от КАТ ще правят такива проблеми, ако в КИА нещата бяха наред. За въпросния сертификат се говори като за Светия Граал, дето уж го има, ама никой не го е виждал. Помолих ги да ми дадат копие от него, което да представя пред КАТ -  не можело, декларацията била за тази работа. Дадоха ми копие от протокол от Технотест за друга КИА Сийд, която е минала онзи ден и е взела N1 3+1, но от КАТ ми казаха, че това си било само за онази кола, за моята трябвало отделен. Показах и талон на кола, вече регистрирана по този начин в София (лизингова, обаче). Пак не ставало.
Абе въобще ХИЛЯДИ пъти съжалявам, че се вързах на тая работа!