Автор Тема: KIA Optima Hybrid  (Прочетена 88588 пъти)

rumen.stoyanov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
KIA Optima Hybrid
« -: Октомври 17, 2016, 12:53:41 am »
Колеги, карам хибрида от два месеца и ако на някой му е интересно, мога да продължим темата..

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1316
  • KIA Sportage III - D4HA
Re: KIA Optima Hybrid
« Отговор #1 -: Октомври 17, 2016, 10:07:48 am »
Ами на мен ми е интересно. Това не е плъгин-хибрид (да се зарежда с кабел), нали?  Има ли режим "само на ток", ако да колко може да измине? Има ли режим само на бензин (без ток)? Ел двигателя как е куплиран, тоест през скоростната кутия ли задвижва или през някаква друга предавка? Има ли режим в който бензиновия и ел мотора едновременно си помагат и задвижват колата? Такива неща...

rumen.stoyanov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
Re: KIA Optima Hybrid
« Отговор #2 -: Октомври 18, 2016, 12:39:31 am »
RMK Здрасти.
Относно оптимата ще дам малко информация по ред на въпросите ти.
Да, батерията на автомобила се зарежда от генератор при спиране, инерция или равномерна скорост до 130 км. -140 км/ч. Иначе можеш да я изхабиш за 5 мин. в зависимост колко ти е тежък крака на газта.
Не можеш да определяш режимите в които да се движиш. До 20 км/ч, при бавно ускорение или маневра колата се движи на ток. При пълна батерия я дават че може да изминеш 1,5 км, но по мое наблюдение едва ли. Тук електродвигателя е основно за подпомагане, по бързо ускорение и градски режим. Иначе принципа е следния:  стартираш и тръгваш- ток. Ускоряваш - ток+ бензинов. Движиш равномерно - бензинов.  Ускоряваш във високите скорости- ток + бензинов.  Намаляш- генератор. Пускаш с инерция - генератор.  Общо в кончена -150 са бензинови
 И 35 електрически и се събират и разделят когато имат нужда. Разхода е далеч от това което го дават. Аз под 7.5 смесен не мога да го сваля, но и да бъда честен не съм се мъчил и нямам времето тъй като съм превилигирован да я имам служебна.
Това е от мен..

WonderBoy

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
Re: KIA Optima Hybrid
« Отговор #3 -: Май 14, 2019, 10:05:17 pm »
От месец и половина имам Optima Hybrid и наблюденията ми са като на колегата.
Извънградко зависи как карам и разхода е межу 5.5 и 7.5, което е напълно приемливо.
Градско обаче положението е....както и да карам под 7.5 - 8 не мога да докарам. Това е с изключен климатик, ако го включа двигателя работи непрекъснато и резултата е двуцифрен. По-интересното е, че като я взех първите 100-200км градското беше 6.

Колата по принцип ми харесва много, но има няколко недомислици - например сензорите за парктроника да са в дисплея между скоростомера и уредите за батерията. При маневриране въртиш волана и никога не можеш да видиш кой от всичките пищи. Също така управлението на телефона е можело да го напавят далеч по-смислено. За сгъването на огледалата имам въпрос по-долу, ако отговора е "Не", това също е доста безумно.

Имам няколко въпроса:
1) Имам бутон за сгъването на огледалата - няма ли как да направя да се сгъват автоматично при заключване?
2) Мога ли да регулирам височината на светлините? Регулирането е уж автоматично, но късите са ми много близки и вечер извънградско ми се иска да са 2-3м по-наред.

Колата е регистрирана 2016, но мисля, че е модел 2015.

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1730
  • Шеф диригент
    • Inspire Communications LTD
Re: KIA Optima Hybrid
« Отговор #4 -: Май 23, 2019, 02:13:01 am »
по мое мнение момчета, от хибридите няма голям смисъл ако караш извън града. мотора е постоянно включен, зацепен и работи, особено при по-високи скорости.
до колкото да каране в града, преди време съм карал стария хибрид, модел 2015-та и в града си беше ок, гасеше си двигателя, използваше ел.мотора.
до колкото си спомням климатика трябваше да е електрически, а не да е вързан с двигателя, както е при конвенционалните модели.
така че би трябвало даже на климатик да ти гаси мотора, стига да има достатъчно ток в батерията.
ако подавате повече, газ, т.е. повече ток се харчи от батерията в града, то двигателя ще е постоянно включен и ще прави поне 10/100, защото е 2.0 cvvl
Hyundai Genesis 2015 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
[ex]KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT

emanuilsuv@gmail.com

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
Re: KIA Optima Hybrid
« Отговор #5 -: Август 28, 2023, 09:52:41 pm »
Здравейте обмислен да закупя Optima 2.0 CVVT Hybrid ExecutiveLine. 2014, 70к километра. Какво бихте ме посъветвали, да я взимам ли?
Много благодаря предварително.
Емануил