Автор Тема: Почистване на дюзи, турбо и DPF филтър  (Прочетена 8123 пъти)

vborisov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 48
Почистване на дюзи, турбо и DPF филтър
« -: Април 05, 2017, 10:39:43 am »
Здравейте колеги,

искам да направя профилактично почистване на двигателя (дюзи, турбина, филтър за твърди частици) и ви моля за мнения за няколко опции:

1-ви вариант - почистване с добавка Xenum In & Out Cleaner (http://www.bulmotors.com/xenum-in-and-out-cleaner) - някой ползвал ли е конкретно тази добавка и усетил ли е някакъв ефект? Дали си струва цената (94 лв)?

2-ри вариант - попаднах на някакво "водородно почистване" на двигател (http://carbon-cleaner.com/). Някой правил ли е подобна процедура? Някакви мнения?

3-ти вариант - механично почистване на въпросните компоненти. Къде в София могат да почистят тези неща качествено? Например някой почиствал ли е дизеловите дюзи с ултразвук и къде? Видях, че сервиза на Дунев Моторспорт предлага всички тези услуги, но мненията, които прочетох за сервиза малко се стреснаха...

Приемам и други съвети и мнения за качествени сервизи в София, където мога да обслужвам моя Сийд.  bye

п.п.: Колата ми е Kia Ceed 1.6 CRDi 115 к.с., 2008 година.

MomchilB

  • Новак
  • *
  • Публикации: 48
  • Hyundai i30 1.6 CRDi
Re: Почистване на дюзи, турбо и DPF филтър
« Отговор #1 -: Април 05, 2017, 12:47:14 pm »
Не знам, аз вяра на добавки нямам. Пък и не съм сигурен колко помагат и дали въобще помагат. За водородното почистване мисля същото. Не бих го пробвал на моята кола. Кое те води към мисълта да се занимаваш с такова "профилактично" почистване? Ако нямаш конкретни оплаквания, по-добре не дърпай дявола за опашката. За сервизи- при някой на когото му имаш доверие. Ако нямаш такъв познат: http://www.kia-bg.com/smf/index.php/board,7.0.html Но не мога да ти препоръчам конкретен сервиз. Някой е доволен от един, друг не. Успех  ;D

vborisov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 48
Re: Почистване на дюзи, турбо и DPF филтър
« Отговор #2 -: Април 05, 2017, 02:14:23 pm »
Не знам, аз вяра на добавки нямам. Пък и не съм сигурен колко помагат и дали въобще помагат. За водородното почистване мисля същото. Не бих го пробвал на моята кола. Кое те води към мисълта да се занимаваш с такова "профилактично" почистване? Ако нямаш конкретни оплаквания, по-добре не дърпай дявола за опашката. За сервизи- при някой на когото му имаш доверие. Ако нямаш такъв познат: http://www.kia-bg.com/smf/index.php/board,7.0.html Но не мога да ти препоръчам конкретен сервиз. Някой е доволен от един, друг не. Успех  ;D


Ами личното ми убеждение е, че профилактиката е най-евтиния ремонт и тъй като карам колата от скоро и нямам представа какво и се случвало преди мен искам "да си вържа гащите", както се казва. Просто един проблем в някоя от изброените части излиза по-скъпо от вариантите за профилактика, които написах (друг е въпроса кои от тях работят).

А колкото до сервиз - в София нямам доверие на никого. Тъй като съм от Варна, а живея в София от скоро, все още си ремонтирам колите във Варна (добре че не са ме оставяли на пътя за нещо по сериозно). И затова исках да питам за някой проверен сервиз с горе-долу добра репутация в София :)

MomchilB

  • Новак
  • *
  • Публикации: 48
  • Hyundai i30 1.6 CRDi
Re: Почистване на дюзи, турбо и DPF филтър
« Отговор #3 -: Април 05, 2017, 03:12:33 pm »
Щом си от Варна, с филтъра няма да имаш проблем. Качваш се на магистрала и го изчистваш.Коментирахме вече как  music. Това при условие, че не е много запушен. Ако е запушен много, би трябвало check-а да ти светне и тогава вече трябва сервиз.  Колкото до дюзите и турбото съм чувал добри отзиви за някакъв сервиз в кв. Драгалевци, който се занимавал само с това, но лични няблюдения нямам.

ivajloyes

  • Новак
  • *
  • Публикации: 15
Re: Почистване на дюзи, турбо и DPF филтър
« Отговор #4 -: Април 05, 2017, 07:53:49 pm »
И аз се интересувам от същото.
Варианта с водородното чистене не е лош, но може и да е с пласебо ефект - всичко зависи от машината и услугата. Може да е опасно ако в двигателя има много нагар, изчиствайки се всичко минава през турбото. Според интернет :) съшия ефект се постига при фино впръскване на водна пара след въздушния филтър на 30-60 мин цикъл. Постига се чистене на клапании, турбо, ЕГР и може би дюзи.
За дюзите - поради скапано гориво в бош сервиз се наложи да ми чистят една запушена дюза отдавна - не знам какво включва процедурата, но цената не е много приятна (по спомен е околко 70-100 лв). Нямам представа профилактичното чистене същото ли е. По спомен смяна на разпръсквач за дюза при тях е ~120 лв - лоша струя на впръскване води до по-ускорено отлагане на сажди
Не съм много сигурен с 1,6 от 2008г има ли ДПФ или е само катализатор - според мен е второто.

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Почистване на дюзи, турбо и DPF филтър
« Отговор #5 -: Април 05, 2017, 10:42:51 pm »
Не се занимавайте с глупости! ! !

vborisov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 48
Re: Почистване на дюзи, турбо и DPF филтър
« Отговор #6 -: Април 06, 2017, 09:48:48 am »
Е защо да са глупости. Не е ли хубаво да се прави профилактика от време навреме, за да не идват сериозните проблеми отрано?

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Почистване на дюзи, турбо и DPF филтър
« Отговор #7 -: Април 06, 2017, 10:00:44 pm »
Изброените нещо горе са мазохизам към колата!
Ама те са си ваши де. Като толкова искате,пробвайте %)

vborisov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 48
Re: Почистване на дюзи, турбо и DPF филтър
« Отговор #8 -: Април 07, 2017, 02:47:03 pm »
Патил ли си си от някое от тях или просто не ти харесва идеята?

В крайна сметка вероятно ще пробвам тази добавка за гориво. Другата седмица ще карам малко извънградско и ще пробвам. След това ще пиша дали е имало някакъв осезаем ефект.  bye

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Почистване на дюзи, турбо и DPF филтър
« Отговор #9 -: Април 07, 2017, 03:15:56 pm »
Това почистване с водород е "ъпгрейд" на един много стар и използван метод т.нар "пиене на вода" от мотора.
Преди 10-15 години се използваше много широко от гаражните майстори и има ефект. Малко история и начин за правене в домашни условия и ще се върна пак на водорода.
Стария метод с вода се оповава на случайте, когато имаше спукана(леко и в допустими норми) гарнитура на мотора и в цилиндрите под формата на мъгла влизаше антифриз. След отваряне на мотора в цилиндрите, които са "пили" вода няма никакъв нагар и челата на буталата и клапаните светят от чистота. След тези многобройни случки хората (предимно в Русия, а след това из Европа) започнаха да дават на мотора да "пие" вода. Сваля се въздушния филтър и се пръска с пръскало леко вода под формата на мъгла. Пръскат се няколко натискания на флакона и се държи до към 3000-3500 оборота. Мотора започва да изкарва бели пушеци примесени с малки черни кълбенца и частици. Това е нагара от мотора. Цялата процедура се прави според колата, двигателя и километрите, но грубо за дизелова тройка около 300 мл вода на струя от 10-15 пръскания са достатъчни. Има много клипове в нета. Ето един за тди ваг
https://www.youtube.com/watch?v=izvz18xgfA0
От процедурата има ефект- мотора работи по-тихо и умерено, някой наблюдават по-голяма пъргавост от мотора.
Как "работи"- доста от водата минава през цилиндрите и се смесва с маслото, но така почиства по доста елегантен начин цилиндро-буталната група, и най-вече сегментите от нагар. После попадайки в маслото се смесва с него и се образува една уникална емулсия, с практически много големи почистващи свойства (за сметка от нормалните мазителни на маслото) . Вътре двигателя след 10 минутна циркулация на въпросната суспензия, направо светва. След завършване на процедурата трябва ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ДА СЕ СМЕНИ МАСЛОТО,защото вече обясних как сте му нарушили мазителните свойства!
Процедурата с водорода се оповава на същите стари методи, но с нова техника.
Та,помисле те си за процедурата,най-вече за дюзи разпръсквачи и т.н.
Ако литър вода скоро стане повече от 60лв. възползвайте се още сега на промоционална цена от софииска вода  :)

vborisov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 48
Re: Почистване на дюзи, турбо и DPF филтър
« Отговор #10 -: Април 08, 2017, 10:18:53 am »
Това иглежда интересно, само че мен лично ще ме е страх да го направя сам. Не съм достатъчно технически грамотен. :)

Но ако другия метод в началото, наистина е подобен може и да го изпробвам (въпреки по-високата цена).  bye

kiasz

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 66
  • KIA CEED SW 1.6 CRDI
Re: Почистване на дюзи, турбо и DPF филтър
« Отговор #11 -: Април 14, 2017, 12:54:19 pm »
Останал съм с впечатление, че това с дюзите, турбото и ДПФ филтъра не е толкова често срещан проблем като при някои други марки (да не посочвам ;) ) , където в съответните фен форуми едва ли не всяко трето мнение е за подобни проблеми.
Даже скоро се замислих как нашите дизелови мотори се държат перфектно досега, но вече стават 10-годишни и дали няма да има някакъв рязък скок на неприятните изненади след навършване на тази възраст.
Колега, моят съвет е - не дърпай звяра за опашката, а се наслаждавай за шофирането. От трите варианта бих пробвал само ваиранта с добавката, но при условие, че е изпробвано от поне няколко души.

WOLF

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 100
Re: Почистване на дюзи, турбо и DPF филтър
« Отговор #12 -: Април 14, 2017, 08:36:02 pm »
Добавките имат плацебо ефект. Ако вярваш, че има промяна след нейната употреба, значи при теб е дала резултат.  И при мен са давали резултат. Така че, смело могат да се употребяват. Поне не вредят.
2007 KIA SORENTO, 205hp.

vborisov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 48
Re: Почистване на дюзи, турбо и DPF филтър
« Отговор #13 -: Април 18, 2017, 09:30:01 am »
Здравейте отново,

в крайна сметка пробвах въпросната добавка прибирайки се от София към Варна.
Ефекта веднага се усети в разхода - при предното каране по този маршрут при нормално каране разхода ми беше 6/100, този път с добавката отново ми даде 6/100, но при каране над 3000 оборота както е препоръчителната употреба на добавката (добавката се сипва към 20 до 40 литра гориво и се кара над 3000 оборота, когато има възможност).
Към края на пътя след около 200-300км може би усетих и малко повече динамика в колата, не знам дали си въобразявам, разликата със сигурност не е била огромна.
След това на връщане по същия маршрут вече без добавка и с нормален дизел от Еко (както и предния път) разхода ми падна на 5,6/100, като следва да се отбележи, че през целия път валеше (аз съм със зимни гуми, които не са предназначени много за каране на мокро и със сигурност ми вдигат разхода), отделно в този разход влиза около 40 минути висене в задръстване на Български извор. Останалото каране беше стандартно - около 100км/ч.

Тоест от добавката на пръв поглед има значителен ефект върху разхода - 6/100 преди добавката и 5,6/100 след нея (при описаните по-горе условия). Предполагам, че ако нямаше задръстване и пътят беше сух, разхода щеше да падне до 5,2-5,3 на 100. Ще я наблюдавам още известно време за да затвърдя наблюденията, както и в градски условия. Но като цяло съм доволен, надявам се и двигателя наистина да е по-чист и да няма проблеми. Въпросната добавка я препоръчват да се ползва на всеки сервизен интервал, ще видим дали ще ми свиди всеки път да я слагам, че е малко скъпа.

 bye bye

vborisov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 48
Re: Почистване на дюзи, турбо и DPF филтър
« Отговор #14 -: Май 09, 2017, 03:10:12 pm »
Ще използвам темата, за да питам нещо за DPF филтъра. Първоначално мислех, че колата ми има такъв филтър, но сега забелязах, че на таблото няма лампа, която да светва, когато въпросния филтър е задръстен. Възможно ли е да нямам такава лапма, а да имам филтър или ако имам филтър трябва да имам и лампа ?? :)