Автор Тема: Загуба на мощност при Sportige 2014 дизел 2л. 4*4  (Прочетена 3224 пъти)

Lamborov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
Колеги имам Спортиж Брацуга 2014, дизел 4*4, 140 коня и от седмица ту светва ту угасва чек лампата. Не знам дали е това причината, но от време на време губи мощност, давам газ а наема едва едва.Угасям двигателя и като запаля пак се оправя, но за жалост по късно пак се губи. Днес и правих годишен сервиз и ми казаха че трябва да се ъпдейтне софтуера и после няма да има проблем, Но като си тръгнах от сервиза 10 мин. по късно пак загуби мощност. Сега имам нов термин за да я прегледат другата седмица, но искам да се информирам за какво става дума предварително( може пък да помогна с информация в сервиза).Моля помагайте, ако е някой запознат с проблема

Plam_69

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 186
  • Sportage lll 2.0 4x4 CRDI AWD
Re: Загуба на мощност при Sportige 2014 дизел 2л. 4*4
« Отговор #1 -: Ноември 23, 2017, 02:53:02 pm »
Това с ъпдейта е голяма  глупост ( досега как е вървяла със този софт)  . Когато светне чека колата е в сервизен режим и се спира турбината , това е нормално , но защо светва чек лампата ще каже диагностиката . Моето предположение е проблем с турбо надуването   което е или ниско или високо - причини много дано да не е запушен дпф.

ZaX

  • Новак
  • *
  • Публикации: 41
  • Kia Sportage III 2.0 CRDI AWD
Re: Загуба на мощност при Sportige 2014 дизел 2л. 4*4
« Отговор #2 -: Ноември 23, 2017, 07:09:11 pm »
Ако е запушен dpf ще губи мощност и ще пуши челно отзад.Но при прочитането трябва да каже най точно

Lamborov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
Re: Загуба на мощност при Sportige 2014 дизел 2л. 4*4
« Отговор #3 -: Ноември 23, 2017, 09:19:39 pm »
дори и без лампата пак губи мощност, днес два пъти отбивах да гася мотора и като запали отново се оправя за известно време

Plam_69

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 186
  • Sportage lll 2.0 4x4 CRDI AWD
Re: Загуба на мощност при Sportige 2014 дизел 2л. 4*4
« Отговор #4 -: Декември 03, 2017, 10:31:42 am »
дори и без лампата пак губи мощност, днес два пъти отбивах да гася мотора и като запали отново се оправя за известно време
Това не е вярно, как като е запушен дпф филтъра ще пуши ( нали е запушен ) и колата е в сервизен режим с ограничено гориво и спряна турбина . Черно пуши когато има проблем с ЕГР клапана и от там също не върви защото турбината не може да надува както трябва . Този двигател е с вакумно управление на ЕГР и турбо  принцип от преди 20г . Всеки що годен кадърен техник трябва да се справи  с проблема . Проблемите на вакумите са известни е винаги има вариант да е нещо друго се съмнявам . Моля автора на темата да сподели от къде е бил проблема. 

ZaX

  • Новак
  • *
  • Публикации: 41
  • Kia Sportage III 2.0 CRDI AWD
Re: Загуба на мощност при Sportige 2014 дизел 2л. 4*4
« Отговор #5 -: Декември 06, 2017, 02:55:47 pm »
дори и без лампата пак губи мощност, днес два пъти отбивах да гася мотора и като запали отново се оправя за известно време
Това не е вярно, как като е запушен дпф филтъра ще пуши ( нали е запушен ) и колата е в сервизен режим с ограничено гориво и спряна турбина . Черно пуши когато има проблем с ЕГР клапана и от там също не върви защото турбината не може да надува както трябва . Този двигател е с вакумно управление на ЕГР и турбо  принцип от преди 20г . Всеки що годен кадърен техник трябва да се справи  с проблема . Проблемите на вакумите са известни е винаги има вариант да е нещо друго се съмнявам . Моля автора на темата да сподели от къде е бил проблема.
Това не е чешма да я запушиш колега.Това то пиша не от прочетено от интернет,а от случка с запушен dpf.А относно egr точно имам кола с проблемен и не пуши въобще черно,но забива муцуна и няма мощност.

Plam_69

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 186
  • Sportage lll 2.0 4x4 CRDI AWD
Re: Загуба на мощност при Sportige 2014 дизел 2л. 4*4
« Отговор #6 -: Декември 07, 2017, 10:12:18 am »
Здравей , занимавам се от 20 години с автомобилна диагностика и не говоря глупости . Вярно е че има вариант на такъв проблем с егр които ти споменаваш но трябва да си обясниш причината ( вакумен егр, спукана мембрана, егр затворен , не се променят стойностите на дебитомера и есу изпищява за грешка и влиза в сервизен режим ) но това не е единствения дефект на егр , представи си блокирал   отворен егр изходящите газове се набиват в смукатела , следствието е  липса на кислород задушаване на двигателя и черно пушене. Двете хипотези са доста срещани едната при една марка другата при друга марка автомобили а има и автомобили които никога не се оплакват от егр  . Затова исках автора на темата да сподели за проблема но за да се направят съответните изводи за този вид двигател, не че не мога да симулирам  дефекта на моя автомобил да си направя изводите но нямам време за експерименти . Относно дпф виждал съм и това за което говориш но то не е точно така или по скоро визуално е така но причината да пуши не е точно запушване . Всички автомобили с дпф са защитени така че при запушен дпф да не се пуска регенерация защото има риск от пожар . При изрязан дпф компа си прави регенерация но филтъра го няма и се получава това пушене за което говориш но тук случая не е такъв автомобила е нов и гаранционен. Ох писна ми да пиша а имам и работа лек ден на всички които имаха търпението да четат до край.

ZaX

  • Новак
  • *
  • Публикации: 41
  • Kia Sportage III 2.0 CRDI AWD
Re: Загуба на мощност при Sportige 2014 дизел 2л. 4*4
« Отговор #7 -: Декември 09, 2017, 09:02:35 pm »
Ок съгласен съм с теб и благодаря за изчерпателния отговор :)