Анкета

Проблем с 4х4

не зацепва предното
3 (75%)
соренто
1 (25%)

Общ брой гласове: 4

Автор Тема: kia sorento 2,5crdi ex/2003god.  (Прочетена 5819 пъти)

gotin73

  • Новак
  • *
  • Публикации: 33
Re: kia sorento 2,5crdi ex/2003god.
« Отговор #15 -: Януари 02, 2018, 06:31:43 pm »
Привет колега.Първо честита нова година на всички.Та така,отново ударих на камък.Онзи ден затънах в една кал и блокажа отново на предния мост не се включи.Ходих на няколко места на диагностика,но както ми казаха майсторите не могат да влезат в показанията на деференциала,не знам защо.Двигател и всичко останало се показва,но до раздатката не ги допуска.Казаха ми че е най вероятно ел.проблем.Някакви идеи какво може да е?

torture

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 62
Re: kia sorento 2,5crdi ex/2003god.
« Отговор #16 -: Януари 03, 2018, 01:34:50 am »
Възможно ли е да си си внушил че предното захапва тогава като си разкачил и закачил буксата? Няма от какво да те е страх като закачиш + към буксата на раздатката и - към корпуса и стига да е на правилния пин който съм ти показал. Нормално е да хвърли искра при първия допир! Без да ги направиш тези тестове не мога да ти кажа дали проблема е в раздатката или някъде по пътя до нея. На диагностика не могат да видят абсолютно нищо така, че не се хаби там. И ако имаш път към Варна само звънни ще ти намеря проблема за няколко минути. Само донеси някоя домашна Троянска Сливова!  ;D
« Последна редакция: Януари 03, 2018, 01:40:08 am от torture »

gotin73

  • Новак
  • *
  • Публикации: 33
Re: kia sorento 2,5crdi ex/2003god.
« Отговор #17 -: Януари 03, 2018, 07:42:11 pm »
Привет,няма как да съм се заблудил.След като направих упражнението което ми казахте вкарах колата в калта и отворих прозореца,целия станах в кал до като гледах предните колела-хвърляха кал чак на тавана.Онзи ден когато затънах в една тиня погледнах пак през прозореца те си бяха умрели,никакво превъртане-нито наред,нито назад.Относно диагностиката ми казаха,че понеже включването е електрическо,а не вакум трябва да го хване за това загубих няколко дена по майстори.Относно Троянската нямаш проблем-дай адрес и веднага ти пращам да почерпя-Иванов ден е в неделя все пак.

gotin73

  • Новак
  • *
  • Публикации: 33
Re: kia sorento 2,5crdi ex/2003god.
« Отговор #18 -: Януари 03, 2018, 07:46:38 pm »
Ще ме извиниш,но за да не направя някоя глупост-мисля пак да пробвам номера с кабела,на коя от двете букси трябваше да подам напрежение-на мъжката или женската,просто забравих-знам че беше бялата.

torture

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 62
Re: kia sorento 2,5crdi ex/2003god.
« Отговор #19 -: Януари 03, 2018, 09:45:26 pm »
Бялата букса която е закрепена за една планка на раздатката виж снимката на втора страница и ще ти стане ясно. Мъжко женско да не ги объркаме. Този край който ще издърпаш не ти трябва. Другия който си остава закрепен за раздатката, там трябва да действаш...

gotin73

  • Новак
  • *
  • Публикации: 33
Re: kia sorento 2,5crdi ex/2003god.
« Отговор #20 -: Януари 04, 2018, 08:06:42 pm »
Ще пробвам и ще пиша.Стискай отново палци да стане. ;D

gotin73

  • Новак
  • *
  • Публикации: 33
Re: kia sorento 2,5crdi ex/2003god.
« Отговор #21 -: Януари 06, 2018, 06:32:51 pm »
Така,сега да кажа какво сътворих днес.Откачих бялата букса и подадох напрежение там където ми каза,но в раздатката не се чу нищо да прещрака,не знам изобщо дали нещо трябва да се чуе.След това извадих и другата,черната букса която командва моторчето.Подадох и на него напрежение и се чу че завъртя.Закачих пак буксите както трябва и след като дадох на контакт светна индикацията 4х4LOW.Проблема е че беше зацепил предния мост а в това положение не е редно да се кара колата.От копчето не може да се изключи.Все едно не действа.Обратно под колата,отворих пак черната букса и подадох пак напрежение но обърнах поляритета,моторчето пак завъртя.Явно в обратна посока.Предното пак си изключи.Нищо не свети по таблото.Не знам вече къде да търся проблема,копче,модул,прекъснат кабел или....Някакви съвети.

torture

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 62
Re: kia sorento 2,5crdi ex/2003god.
« Отговор #22 -: Януари 06, 2018, 08:45:39 pm »
Цялата игра беше като подадеш ток на бялата букса да видиш дали предното колело можеш да го завъртиш или не! Така ще се разбере дали проблема ти е в раздатката или някъде другаде. Не знам дали аз не мога да обясня или ти не ме разбираш? Вдигаш предно колело, после даваш ток на бялата букса след това се връщаш при колелото и се опитваш да го завъртиш. Ако се върти ще се сваля и разглабя раздатката ако не ще го мислим!

gotin73

  • Новак
  • *
  • Публикации: 33
Re: kia sorento 2,5crdi ex/2003god.
« Отговор #23 -: Януари 07, 2018, 05:16:43 pm »
Извинявам се,обясненията ви бяха пределно ясни,вината е моя просто забравих да кажа-след като подам ток на бялата букса колелото не се върти.

torture

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 62
Re: kia sorento 2,5crdi ex/2003god.
« Отговор #24 -: Януари 07, 2018, 08:55:12 pm »
Добре поне раздатката е здрава, там нямаш работа повече. За мен проблема не е в копчето защото при теб единственото нещо което прави то е да задвижи моторчето което заключва предния диференциал / това което си направил ти с черната букса/, естествено минава първо през модула който управлява цялата система. При движение на AUTO както си караш обикновенно системата действа по следния начин. На раздатката има закрепени 2 датчика, един за предния кардан и един за задния като те броят оборотите с които карданите се въртят. Ако те усетят че задният кардан се върти по-бързо от предния, /тоест буксуваш/, пращат информацията към модула който подава ток точно на този кабел в бялата букса на който и ти си подавал ток. Колкото по-голямо напрежение се подава толкова повече се разпределя силата м-у преден и заден мост, от 90/10 заден преден може да стигне до 50/50 и така нататък, това всичко го определя модулът според информацията от датчиците. Това го казвам за да ти стане още по-ясно как действа всичко.
Заключението е следното: Раздатката си върши работата и всичко вътре е здраво, но командата не стига до там!

Причините:
Дефектен модул за оправление /не се хваща с диагностика/
Дефектен датчик /не се хващат с диагностика/
Прекъснат кабел някъде по трасето /пак не се хваща с диагностика/ едниствено този кабел на който ти подава ток ако е прекъснат ще ти светят лампите за 4х4 на таблото.

Аз бих тръгнал от модула, вземаш друг от морга като е с уговорката да го тестваш, във Варна става за около 10лв да го вземеш и после да го върнеш ако не те устройва.
После прекъснати кабели датчици и тн.

И все пак преди да тръгнеш към този филм разкачи пак буските огледай за корозия, хлабави клеми/ ако трябва ги стесни малко за по добър контакт/ напръскай с контактен спрей и пробвай пак. Ако не стане, започваш приключението!

gotin73

  • Новак
  • *
  • Публикации: 33
Re: kia sorento 2,5crdi ex/2003god.
« Отговор #25 -: Януари 08, 2018, 01:34:11 pm »
Ок мерси за изчерпателния отговор.Започвам пак.Ще проверя първо датчиците за тях не знаех.Модул ще намеря.Като приключа с цирка ще пиша какво е станало.Още един път благодаря за инфото доста ми е полезно.

torture

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 62
Re: kia sorento 2,5crdi ex/2003god.
« Отговор #26 -: Януари 08, 2018, 04:21:08 pm »
Датчиците са разположени така.

Единият е зад моторчето за 4x4


А другия е до фланеца на задния кардан в дясно се вижда



Датчиците са тип ХОЛ и могат да се тестват дали работят правилно единствено с осцилоскоп!
Това което ти можеш да провериш е дали идва ток до тях. Разкачаш бялата букса, трябва ти този край които ще ти остане в ръката като го изкараш, не онзи на който подава ток преди това. Даваш на контакт или палиш най-добре , взимаш мултицета и мериш напрежението между контакти 1/3 и после  4/6. Трябва да има от 5 до 12волта.

Другото което можеш да направиш е да ги изкараш и почистиш, по тях се събират метални частици и могат да им повлияят.

marinrr

  • Новак
  • *
  • Публикации: 46
Re: kia sorento 2,5crdi ex/2003god.
« Отговор #27 -: Януари 09, 2018, 07:36:57 am »
ВЪПРОСЪТ НА АНКЕТАТА НЯМА СМИСЪЛ !
marinrr

glarysaaa

  • Новак
  • *
  • Публикации: 16
  • Kia Sorento 2.5 CRDI
Re: kia sorento 2,5crdi ex/2003god.
« Отговор #28 -: Февруари 26, 2018, 11:44:18 am »
Здравейте от скоро и аз съм собственик на същото Соренто с ръчни скорости, от 2014 досега карах рио и съм много доволен от марката . Та и аз реших да пробвам днес на този хубав сняг в София 4х4 на моя джип. копчето ми е с функция 4х4 auto и 4х4 low. Всичко си работи както трябва за момента представи се доста добре но имам 1/2 въпросчета , на които ако ми отговорите ще съм благодарен. За включването на бавните нямаше драма натиснах съединителя и без да ми мига лампата след 5 секунди светна постоянно и всичко беше наред карах на бавните и направих бавен завой на първа около 45 градуса а тук чета , че не трябва да се завива възможно ли е да съм счупил нещо? След като минах пак на 4x4 auto всичко беше наред и нямаше никакъв проблем, изгасих колата и като я запалих пак ми направи впечатление че като отпуснах леко съединителя се едно колата беше подпряна в нещо и каза трак и след това си тръгна нормално. Това нормално ли е ? И второто ми питане лампичката , която е като количка и пак е за 4х4 трябва ли да ми свети в някакво положение , щото я забелязвам че свети само като давам колата на контакт ?
Благодаря и поздрави :)
« Последна редакция: Февруари 26, 2018, 11:49:32 am от glarysaaa »

torture

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 62
Re: kia sorento 2,5crdi ex/2003god.
« Отговор #29 -: Февруари 26, 2018, 03:51:56 pm »
На 4х4 low няма проблеми да се кара и да си завиваш колкото искаш но САМО на хлъзгави терени като кал,сняг, пясък и тн. На асфалт никога не го включвай ! Товага ще натрошиш раздатката или ще разтегнеш веригата. Нормално е да се чува чаткане като включваш и изключваш. Тази лампичка за която питаш свети ако има повреда в системата.
« Последна редакция: Февруари 26, 2018, 03:56:15 pm от torture »