Автор Тема: Kia Sportage 2.0 G4KD  (Прочетена 10112 пъти)

Crivite

  • Новак
  • *
  • Публикации: 20
  • Kia Sportage 2.0 16V CVVT AWD 5МТ
Kia Sportage 2.0 G4KD
« -: Февруари 08, 2018, 03:08:05 pm »
Здравейте, форумци!:) Искам да попитам някой тук имал ли е проблем с двигател на Kia Sportage 3 2.0 бензин с кодово име G4KD? Гледам по Русия доста собственици се оплакват от този двигател, предимно от задиране на цилиндрите от буталата и от тракане около 100 000км. Стана ми интересно дали и тука има такива случай, защото аз лично не съм чувал някой да се оплаква. Аз нямам проблем с моя Sportage, но той е и на доста малко километри, защото не го карам много често.

milen-sportage 3

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
  • 2.0 AWD - 163 HP
Re: Kia Sportage 2.0 G4KD
« Отговор #1 -: Февруари 13, 2024, 04:42:35 pm »
и аз се интересувам на колко хил/.км се случва задиране на цилиндри

Tison

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
Re: Kia Sportage 2.0 G4KD
« Отговор #2 -: Февруари 22, 2024, 09:05:44 am »
И мен ме интересува инфо за този мотор, както и за следващия с GDI, който е с директно впръскване и 6 скорости при ръчка. Читави ли са като цяло и първия понася ли на газифициране, което е неговия основен плюс? Относно автоматичната кутия, същата ли е като на тези с дизела, понеже по каталози я дават че е 4 степенен, а не 6 степенен автомат, но според мен е грешка

milen-sportage 3

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
  • 2.0 AWD - 163 HP
Re: Kia Sportage 2.0 G4KD
« Отговор #3 -: Февруари 22, 2024, 12:46:47 pm »
Здравейте,

Смених си сам ангренажните вериги и всико към тях. Колата е на 165 000 км. и съм си я вкарал аз от Австрия на 143 000 км.. Не беше наложащо, но имам намерения да си я карам. Изчезна едно странно почукване, което е при загряване на мотора, не при старт. Наложих старата и новата ангр. верига и наистина се е разтегнала. За да смена веригата на маслената помпа, трябваше да я сваля. след демонтаж и на картер успях да видя цилиндрите доколко може. Не се виждат задирания. Този мотор се ползва от Sonata - такси на ОК в София 2008-2009г.(останали са малко) Говорих със сервиз, който е ремонтира само таксита и ми казаха, че моторите им изкарват по милион, само да се сменя масло и хубави филтри. Аз сменям на 10 000 км. motul, който покрива АCEA A5 (по книжка). Попринцип такситата са имали проблеми с подмяна на маркучи и др. по охлаждането, което трябва да е ок за да не вдига температура и предизвика задиране,
Между другото смених и водна помпа и термостат за профилактика. Всички части съм закупил оригинални от корейските магазини в София - не са скъпи.
Нямаше налични оригинални, но ще сменя и ролките на каналния ремък за профилактика.
Сложих газ и система за омасляване. Вече 20 000 км. нямам ядове, но си харчи

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1319
  • KIA Sportage III - D4HA
Re: Kia Sportage 2.0 G4KD
« Отговор #4 -: Февруари 25, 2024, 02:01:22 pm »
Проблемът при съвременните бензинови двигатели е доста комплексен и го има не само при КИА/Хюндай, но и при другите марки (примерно целия VAG). Преди 10-15 години навлезнаха масово така наречените T-бутала. Едни такива супер малки буталца с премахнато огромно количесто от материала (полите) спрямо примерно буталата, които се монтираха преди това. Като резултат тези буталца нямат достатъчно контактна повърхност с цилиндъра за да му отдадат температурата, а той вече да ги охлади. Естествено нямам предвид, че буталата се трият директно в цилиндъра - има си маслен филм през, който се случва това, но отново контактната повърхност е супер малко спрямо преди и охлаждането на буталата е доста трудно. Всичко това е наложено от съвременните изисквания за екология, динамика и нисък разход (малко триене).

Допълнителни конструктивни проблеми - двигателите 1.6 събират супер малко масло (само 3.6 литра) и нямат маслен охладител/топлообменник, голяма част от тях нямат пръскалки за масло под цилиндъра, маслените сегменти са много тънки (отново за по-малко триене), дупките зад масления сегмент са много малки и малко на брой. Като добавка бензиновите двигатели държат по-висока температура от дизеловите (просто горивото гори с по-висока температура). Температурата по периферията на буталото се повишава страшно много и маслото се изпича, залепва масления сегмент в канала му, почва да не върши работа и започва горене на масло. Тонове проблеми...

При двулитровите бензинови мотори, май маслото е доста повече, но всички останали проблеми са си налице.

Сега за такситата - тези коли се карат в градовете на къси разстояния, гасят се, чакат нов клиент, после пак се карат, седят по светофарите и рабоят на празен ход и т.н.. Из града се кара на ниски обороти и дори да изпреварваш тук-там оборотите се вдигат за кратко. В този режим е доста възможно да изкарат наистина по милион километра. Обаче ако почнете честично да карате извън града, примерно няколко разходки до морето (3-4 часа постоянно каране с 3500 оборота) - рано или късно проблемът настъпва.

Съжалявам, че се изказвам толкова негативно за бензиновите мотори, аз самия карах 1.6 GDI над 10 години, но навреме се отървах.
Иначе поздравления за колегата, който си е сменил сам веригите!

ПС:
Прикачих снимки как изглеждаха буталата преди години и как изглеждат днес, ако се чудите за какво говоря.
« Последна редакция: Февруари 26, 2024, 12:16:20 pm от rmk »