Автор Тема: Мануал за спортидж 2,0 бензин 2006  (Прочетена 3787 пъти)

zero

  • Новак
  • *
  • Публикации: 14
Мануал за спортидж 2,0 бензин 2006
« -: Юни 17, 2018, 12:19:04 pm »
Здравете колеги, днес купихме за мои приятел въпросния автомобил, и понеже с някои неща по нея аз ще се заема искам да ви помоля ако някои има сървиз мануал да даде че да видя къде какво що по нея. Предварително благодаря!

Спортидж2005

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 199

zero

  • Новак
  • *
  • Публикации: 14
Re: Мануал за спортидж 2,0 бензин 2006
« Отговор #2 -: Юни 17, 2018, 03:10:54 pm »
Ееее Ели златна си, другиден минава КАТ и го почвам :) Благодаря много  kissed

zero

  • Новак
  • *
  • Публикации: 14
Re: Мануал за спортидж 2,0 бензин 2006
« Отговор #3 -: Юни 23, 2018, 07:21:46 pm »
Понеже активноста в раздела е на "ниво" да докладвам, въпреки че колата не е моя. Започнахме от задни сп апарати щото затягаха яко, накладките бяха нипартс направо заварени за леглата си с никъв шанс да се движат, едва ги изкарах, следва почистване на пластините и леглата, нови накладки на брембо с нова спирачна течност на цялата система, брембото също влизаха малко трудно в леглата и за да съм сигурен че няма да псоелдват съдбата на нипартс-а леко ги пилнах да седят по свободни, малко медна грес на леглата на накладките и със спирачките толкова. Дисковете ги измерих само заден дясен е крив с 0.10мм ама за сега ще кара така. Масло в диферинциала Кастрол Аксле 80/90 ГЛ5, масло в кутията Кастрол 75/90 точно 2 кила, Засилихме се на раздатката ама греда, не може да развием пробката за нивото, добре че съобразих та не развих първо пробката за изтакане хаха Ще я пробваме на канал да я развием че ще има повече място за напъване на земята не успях. Масло в двигателя 5/30 кастрол еидж титаниум лонг лиф с маслен въздушен и поленов филтър, свещи. Ангренажен комплект на ИНА въпреки че колата иамше доста фактури от които едната от 11 месец 2017 за смяна на ангренажен комплект и от тогава е изминала само 4 х км очаквах като сваля капака да видя чисто нов ремък но уви явно и в италия лъжат много, взели са парите на човека или пък тои ги е взел и не е сменено нищо, защото обтяжната ролка се клатеше като на дърт дядо мъдурите, ремъка пък видимо от вътре беше ок, но от вън дори надписи не личаха. За сравнение моя ремък от хондата на 60к и 8 г си беше с все надписи. както и да е, сменихме ремъка с ролките, доста елементарен е за смяна направо кефи Смяна на антифриз с ИГАТ АN13 пак лонг лаиф, смяна течност в хидравликата и май туи беше На първо четене като за кола от италия доста подържана, от никъде не източих лошо масло или течност с изключение на спирачната която беше много зле. Остават следните проблеми, когато на 2ра или 3 та ускоряваш от ниски обороти с повече газ се усеща едно лекто тресене или биене в колата, още незнаем от какво е, имам го и на хондата същото и там незнам от кво е Остава проблема с развиване пробката на раздатката, ще се пробва на канал, ако не стане и се прецака гнездото ще кара с тва масло до де е кола, и без тва това не е възел дето да съсипе маслото, а и като знам че собственика кара по 5к на година само по асфалт ще векува Общо взето това е за колата


zmiori

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 218
  • KIA Sportage 2009г. 140 магарета ама газирани.
Re: Мануал за спортидж 2,0 бензин 2006
« Отговор #4 -: Юни 23, 2018, 09:07:49 pm »
Тоя момент с пробката на раздатката и аз го имам. Като те чета все едно за моята кола пишеш без спирачките обаче, там всичко бе наред. Това "тропане придръчване и койкато го нарича май е обща болест и за сега нещата клонят към съединител.
Каква течност ливна на гидравликата че аз се видях в чудо докат намеря уж аналог на Феби. Бай гуй счагетен ги е мешал и има цвят на кална локва. Един литър налях /чрез източване/ и все още е цвят лайнян. Сега по калпазанския начин продължавам да подменям. Издърпвам колкото мога и доливам прясна нямам нерви да я точа на ново. Все още присвирва крайно ляво -дясно.
Ако почне да "стърже" отзад в дясно търси проблема в муфата. Има тема как я смених.
Ако можеш помогни и после го хвърли в морето.

zero

  • Новак
  • *
  • Публикации: 14
Re: Мануал за спортидж 2,0 бензин 2006
« Отговор #5 -: Юни 23, 2018, 10:48:48 pm »
Здравей, не е тропане и придърпване, ами нещо като биене, леко тресене усеща се по скоро че колата се разтриса странично а не по посока на движение. За хидравликата не съм издерявал на тема течност, на казанчето пише само да е АТФ, това и сипах, на Comma ATF  но повече подробности по нея не съм гледал. Старата която източихме видимо беше доста чиста, абе хубавка червена ще кажеш че са я сменяли. Имаи предвид че там веднъжс танели черна течноста после колкото и да правиш тва упражнение с точенето и доливането няма да я направиш чиста, тя си се цапа постоянно но качествата и са ок да не те притеснява. Ако искаш все пак да я смениш сичката без да се навираш под колата и да праиш разни рискови гимнастики ще ти кажа един много прост и лесен начин. Палиш колата и навиваш волана да е в пълен десен и гасиш, точиш от казанчето квото може, то е некво смотано има 1 пръст дето остава и няма как да го изтчоиш, откачаш двата маркучи като имаи предвид че от долния ще изтече още, пъхни една пласмасова чашка за кафе 200мл под него преди да го измъкнеш за да не олееш всичко, та измъкваш двата маркуча, намираш някъкво подходящо шише с по тясно гърло, или няква по обемна тумбеста фуния която без проблем може да събере в нея 500 грама течност, аз лични ползвах едно канче от клизма хахахха, та забучваш фунията в маркуча които отива в помпата, това е горния маркуч които си извадил от казанчето, в другия маркуч които се пада от долу пъхаш друг маркуч с цел да го удължиш че да може спокоино да го пъхнеш да хвърля течност в някъкво шише. Трябва ти втори човек да държи фунията, пълниш я с 500-600гр масло, пича държи фунията така, ти влизаш палиш и без да даваш никва газ в момента в които запали бързо въртиш пълен ляв ( нали помниш че си на пълен десен преди да запалиш) щом волана опре веднага гасиш. През тези няколко секунди от паленето до пълен ляв и гасенето помпата ще смукни всичкото масло от фунията и ще изхвърли старото в шишето. Закачаш си маркучите на казанчето и си го доливаш, пак палиш въртиш пълен ляв пълен десен и си готов, ако има нужда доливаш до ниво. Ако глътне въздух случаино щото е засмукала сичко от фунията и чуеш виещ звук не се шашкаи, нищо и няма, щом изкара въздуха ще млъкне. На обяснение дълго ама на изпълнение е за 10 минути :) така ще си сменил 95% от течноста, и защо търсиш точно определена марка, щото някои мануал ли казва така ?

zmiori

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 218
  • KIA Sportage 2009г. 140 магарета ама газирани.
Re: Мануал за спортидж 2,0 бензин 2006
« Отговор #6 -: Юни 24, 2018, 12:41:22 am »
Да определено е някакво "специално" даже на Cpmma в раздела за кия спортидж си пише че те не произвеждат такова.
PSF-3 /на моята капачка пише PSF/.

Ето линк.
https://bg.commaoil.com/products/results/91041348

По подобен начин и аз смених течноста. Отиде един литър. Сега "доливам" поетапно още литър.

От това.

http://avto-masla.eu/transmisionni-i-hidravlichni-masla/febi-atf-14738-1-lit-r.html
Ако можеш помогни и после го хвърли в морето.

zero

  • Новак
  • *
  • Публикации: 14
Re: Мануал за спортидж 2,0 бензин 2006
« Отговор #7 -: Юни 24, 2018, 09:31:32 am »
Не и издерявай толкова за хидравликата. Просто когато е правена колата такова масло е имало като спецификации, както при хонда примерно, за автоматика 2006 в книгата пише ATF z-1  но на по късен етап маслата стават все по добри и вече и да искаш неможе да намериш АТП з1 защото е заменен от АTF DW-1  което е пък е синтетика още по добре. Така и при кия (поне това набързо изчетох из чуждите форуми), за времето си това е препоръчано, сега въобще няма да ти се разсърди ако и сложиш които и да е атф декстрон 4. Хидравликата е една проста система без никви кои знае кви натоварвания, не е като да е автоматична кутия, така че не я мисли, щом маслото и е прясно ок е. А защо ти се налага да доливаш ?
Мисля че това сложихме това, сега видях, декстрон 3 полусинтетика трябва да е аболютно ок.
« Последна редакция: Юни 24, 2018, 06:48:22 pm от zero »

zmiori

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 218
  • KIA Sportage 2009г. 140 магарета ама газирани.
Re: Мануал за спортидж 2,0 бензин 2006
« Отговор #8 -: Юни 24, 2018, 09:11:21 pm »
Не мисля че си особенно прав.
Щом самите Comma казват че не произвеждат аналог надали това дет го презентираш е подхобящо.
А и не съм съгласен че 75-80 бара е "никакви натоварвания".
Ама всеки си "носи кръста".
В случая някой друг носи "твоя".
Ако можеш помогни и после го хвърли в морето.

Спортидж2005

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 199
Re: Мануал за спортидж 2,0 бензин 2006
« Отговор #9 -: Юни 24, 2018, 10:31:08 pm »
За Киа хидравл. течност е RAVENOL PSF Fluid   ( http://ravenol-bg.com/ravenol-psf-fluid/  ) Всичко друго е неизвестно как ще се отрази на системата.

zero

  • Новак
  • *
  • Публикации: 14
Re: Мануал за спортидж 2,0 бензин 2006
« Отговор #10 -: Юни 25, 2018, 07:36:24 am »
Не мисля че си особенно прав.
Щом самите Comma казват че не произвеждат аналог надали това дет го презентираш е подхобящо.
А и не съм съгласен че 75-80 бара е "никакви натоварвания".
Ама всеки си "носи кръста".
В случая някой друг носи "твоя".

Нищо не презентирам, показвам какво сме сложили, не вярвам тая кореиска система да е извънземна  и по различна от всички останали че да не носи на  дексрон 3 които сме и сложили  :-[
Ето спец. на Ravenol psf http://prntscr.com/jyxlzf и на Comma dex3 http://prntscr.com/jyxmd4  не виждам особена разлика във вискозитетите.
 Ето и малко от колегите ви в щатите, тук може да прочетете само пост 2 и пост 10 http://www.kia-forums.com/2003-2010-sorento-forum/74714-need-straight-answer-psf3.html  след кратко ровене в нета съм абсолютно спокоен за моя кръст като съм сложил декс 3. Иначе признавам че това е единствената течност в тази кола за която не се поинтересувах, но нея въобще нямах намерение да я сменяме в този ден защото имахме куп други работи а и не бях се запознал каква трябва да е, но  човека реши че може да направим всичко за един ден и се обадих да ми донесат едно шише атф което да отговаря за тоя автомобил, какво са гледали, къде са гледали, а дали въобще са гледали какво е изискването но ми донесоха тази комма. И сега след като се разчетох из нета вече съм спокоен че нищо няма да и стане от нея ;) А и още нещо, на SVAG  пише АTF  ама иначе отговаря на PSF3 на KIA  ;)  е нали само PSF  става защо сипваш АTF. Аз с течностите приключих, още веднъж да Благодаря на Ели за мануала, денс ще и боря задна дясно че загрява и след това може да си я кара със здраве. Едно време имах едно ренде, тъи де рено, в един сервиз много хубаво ми оправиха реиката, казаха не става, даи 100 лева. И понеже губеше по около литър на месец го карах 4 години с М10Д че е гъсто и губеше тоя литър за 3 месеца, ем нищо не и стана за 4 г год и за 60к, с масло дето въобще не е за там, затова не им се втелясваите толкова ;)
« Последна редакция: Юни 25, 2018, 08:34:51 am от zero »

zmiori

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 218
  • KIA Sportage 2009г. 140 магарета ама газирани.
Re: Мануал за спортидж 2,0 бензин 2006
« Отговор #11 -: Юни 25, 2018, 11:49:44 pm »
Ползвах този ATF защото отговаря на това.

https://partsfinder.bilsteingroup.com/de/article/febi/14738
Ако можеш помогни и после го хвърли в морето.

zero

  • Новак
  • *
  • Публикации: 14
Re: Мануал за спортидж 2,0 бензин 2006
« Отговор #12 -: Юни 26, 2018, 09:50:16 am »
Остави тея течности, нищо и няма. Кажи пробката на раздатката много трудно ли я разви, още не сме ходили на канал да я пробваме ама подозирам че или ще счупим ключа или ще и прецакаме шестограма.

zmiori

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 218
  • KIA Sportage 2009г. 140 магарета ама газирани.
Re: Мануал за спортидж 2,0 бензин 2006
« Отговор #13 -: Юни 26, 2018, 10:32:29 am »
Остави тея течности, нищо и няма. Кажи пробката на раздатката много трудно ли я разви, още не сме ходили на канал да я пробваме ама подозирам че или ще счупим ключа или ще и прецакаме шестограма.

Ми не съм я развил.
Оставих я за по нататък. По състоянието на останалите масла съдя че и тя е сменяна скоро. /а пък може и жабаря да не е могъл да я развие и да не го е сменил и той.
Мързи ме да замъкна СО2 то до съседния блок /там ползвам канала на един комшия./ да заваря една гайка за Шибания 6-тограм.
Ако можеш помогни и после го хвърли в морето.

zero

  • Новак
  • *
  • Публикации: 14
Re: Мануал за спортидж 2,0 бензин 2006
« Отговор #14 -: Юни 26, 2018, 12:21:24 pm »
Хм, интересно наще течности също бяха все едно скоро са сменени, съмнява ме жабчо да се занимава с такива неща,  моята идея ако не се развие и се прецака шестограма ако мога да го разпробия, макар че мястото е криво, после една резбичка и винт в нея с ролята на пробка. Мислех дали да не пробвам да я нагрея с една малка газова горелка дето имам под ръка белким отпусне малко ама..... Ще видим ще пиша какво е станало, щото и собственика го е страх вече от тая пробка да не си остане с тва масло вовеки :)  А по спомен в аутодата и дават към 40 нютона, дали някои се е пресилил или тя се е спекла с времето незнам.