Автор Тема: как си смених лагера на муфата за 4WD Sportage 2  (Прочетена 2238 пъти)

zmiori

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 218
  • KIA Sportage 2009г. 140 магарета ама газирани.
Колата е произведена 2009 г.
Започна едно стържене което се чува отзад в дясно като от накладки, на няколко пъти гледах накладките основните и тия за ръчната всичко е добре. после се насочих към лагер на главината и там всичко бе наред. взех да ровя в нета и попаднах на украински сайт който опива проблема.
ето как се прави.

Последователността е следната.
Сваля се кардана от към раздатката.
Муфата е хваната за задния диф. с 4 броя болтове и буксата за електромагнита.
С леко почукване /технологично има къде/ се отделя муфата.
Взема те сия и на операционната маса.
Големия чеп /поне за мен/ бе камък 30 дълбок и развиване на гаиката на кръстачката.
Купих такъв и газ до съседния гумаджия да развие я с гайковерта.
след развиването с помоща на скоба за лагери се издърпва кръстачката.
След това вътрешностите на муфата излизат те не ви трябват за сега.
Остава корпуса, на него са "нанизани" Лагера и семерината които са за смяна. и електромагнита.
отстранявате магнита с развиването на 3 болтчета с ключ 10мм.
отпред откъм муцуната е семерината разкарвате я нея и се вижда една зегерка.
отстранява св зегерката и лагера е готов за махане. За да мие по лесно свалянето с горелка нагрях корпуса и лагер излезе много лесно./беше на части толкова беше зле/.
почистих всичко обезмаслих и започна сглобяването. /не е лошо да се огледа всичко задния лагер и неговата семерина при мен бе всичко наре и ги оставих./
нагрях пак корпуса /горелката мие от тия дет са монтират на бутилка за газ за запалки./ и лагера влезе без проблем направо го пуснах на мястото му.
"Закопчах" го със зегерката и доиде ред на семерината хубаво е омазах с медна грес на "Сомма" и с помоща на външната лагерна черупка от стария с леко почукване я нанизах.
Поставих кръстачката гайката и с камъка 30мм. я затегнах.
почистих пространството между муфата и задния диф. нахулих и муфата затегнах и 4-те болтчета включих буксата.
монтажа на кардана става по обратния ред. Първо се монтира към муфата висяшия лагер и накрая към раздатката.

това е начина.
нужните инструменти за ключове разни /12,14,17/ тресчотка с удължител камък 14 и камък 30 мм дълбик. скоба за лагери някоя по корава орверка чук и много от "МАМА ТИ"
Време: ако имаш от всичко не повече от 2 часа труд. /аз започнах малко след 9 часа в 13 вече изкъпан лапах рибена чорба с биричка.
наи много време загубих за закупуване на камъка и ходене до гумаджията з развиване на голямата гайка.
Най важното е предварителната подготовка. и намиране на частите. оказа се че няма ремонтен комплект за тази муфа. обаче пичовете от украинския форум на Тусон са посочили всичко каквото трябва. /Сега има и в Руския форум ама с препратки и цитати от Украинския. Използват се най обикновени машинни части а от там и ниската цена.
Лагера за входа на муфата е: 6008 2RS C3  /цена от 6 -26 лв/ за закупих за 8,10 лв лагер на "Kinex" словашки.
Семерината е: 45/70/10 цената и бе 2,22лв.
това е за KIA Sportage 2 /ot 2004-2009/ и Хюндай Тусон/ същите години, слагат ги и на Сантафе 2 и още на някой друга кола.
Дано помогна на някого.

Ако можеш помогни и после го хвърли в морето.

pyrpyl

  • Новак
  • *
  • Публикации: 47
  • KIA Magentis 2006 2.0 CRDI
Re: как си смених лагера на муфата за 4WD Sportage 2
« Отговор #1 -: Юни 18, 2018, 01:57:36 pm »
Перфектно представяне колега, сигурно ще помогне на някого.  drink
KIA Magentis 2006 2.0 CRDI